Snälla du, jag vet exakt hur dom presterar då jag äger 3770k och har ägt 3570k + äger i5 2500k och i7 2860qm.
överlag presterar dom väldigt likvärdigt
Vad bevisar det ? Det bevisar fortfarande ingenting jämför med fx8350 då du inte har ägt en sådan och jämfört med. Hade du haft det och gjort det så hade jag kunnat tro dig.
Ja man kollar upp sin budget och väljer det bästa man kan få för pengarna vilket inte är 8350.
Du menar att det inte är det bästa man kan få för pengarna ? Den verkar ju prestera mycket bättre, bättre eller sämre än 15 3570k beroende på vilken källa som stämmer. Den är något billigare än i5an och moderkorten något generösare och billigare även där.
Med tanke på "den jämlika" prestandan kan vi kalla det i spel men det överlägsna prestandan i fler trådar så borde fx8350 vara det självklara valet.
Jag sitter o väntar med spänning på att någon gör lite tester här i forumet som äger båda 2.
Du får tro vad du vill, jag har bara hållt på med datorer i 20 år, är en nybörjare
Nae jag äger ingen 8350 för jag inte vill äga en, jag har byggt ett par datorer med 8350 och testat processorn, och den är exakt som testerna visar, även om du inte vill det så är amd efter intel, så är det bara.
Men jag har ägt en Phenom II 965 BE som ligger runt 8350 prestandan överklockad, så jag vet hur den är i spel.
Jag förstår inte hur du resonerar, vill du tro att amd är det bättre valet, varsågod.