Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Du kan inte begära att alla spel flyter i ultra med GTX 670m. Kolla här vilka spel som du köra på respektiva inställningar på ditt kort. http://www.notebookcheck.se/Spel-paa-baerbara-datorer-GPU-jae...

Jag tror du menade antivirus eller ?
Brandvägg o antivirus är smaksak, men jag kör själv Norton 360.

SSD så brukar Samsung och Intel få bra i tester. Kolla på prisjakt vilken som passar din budget.

Konstigt nog så funkar Diablo 3 nu utan några problem :/ ´hehe nee riktigt nöjd med mitt köp faktiskt.
Ända negativa är Windows8 men man får väll leva med ett. tack för länken!

Har kollat mycke på SSD nu så de blir nog en Samsung 840 pro 256GB 1700:- är väll inte så farligt eller är det onödigt med så mycke? kanske räcker med en 120 GB

en sista fråga också, finns de möjlighet att byta Grafik kortet? om man skulle vilja uppgradera sig lite framtiden

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa mig en Asus gaming laptop.

Lånar tråden för att reda ut lite oklarheter och skillnader runt modellerna G75VW och G75VX, hoppas det är ok.

De två stora skillnaderna/frågorna jag hittar är på processorn och grafikkortet.
Tex så finns inte VW modellen med i7 3630QM processor enligt Asus sida.
Men tittar man på prisjakt så är de flesta modellerna bestyckade med i7 3630QM processorn, vilket säkert är korrekt och asus har därmed inte uppdaterat sin sida.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1453641,1480986,1652422,...

Och så har vi det med grafikkortet, i VX modellen så sitter det ett GTX 670MX kort och i VW modellen sitter det högst ett GTX 670M kort.

Länk till asus http://www.asus.se/Compare/

Så är det bara grafikkortet som är skillnaden eller finns det fler saker?
Varför göra en ny modell när det finns så många varianter på VW modellen med redan så många olika konfigurationer?

Någon som har några teorier om detta?

Visa signatur

MB: ASUS P8Z77-V PRO-ATX | CPU: Intel i7-3770K 3,5GHz | GPU: GeForce GTX 680 2GB
RAM: Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz | Systemdisk: Intel SSD 330, 120GB | Skärm: DELL U2711 27''
Ljudkort: Asus XONAR D2 | Kylning: Corsair Hydro H100 | PSU: Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kpt.blau:

Jag funderar på att köpa mig en Asus gaming laptop.

Lånar tråden för att reda ut lite oklarheter och skillnader runt modellerna G75VW och G75VX, hoppas det är ok.

De två stora skillnaderna/frågorna jag hittar är på processorn och grafikkortet.
Tex så finns inte VW modellen med i7 3630QM processor enligt Asus sida.
Men tittar man på prisjakt så är de flesta modellerna bestyckade med i7 3630QM processorn, vilket säkert är korrekt och asus har därmed inte uppdaterat sin sida.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1453641,1480986,1652422,...

Och så har vi det med grafikkortet, i VX modellen så sitter det ett GTX 670MX kort och i VW modellen sitter det högst ett GTX 670M kort.

Länk till asus http://www.asus.se/Compare/

Så är det bara grafikkortet som är skillnaden eller finns det fler saker?
Varför göra en ny modell när det finns så många varianter på VW modellen med redan så många olika konfigurationer?

Någon som har några teorier om detta?

Vad jag såg så va de grafik kortet samt att man kunde utöka ram till 32gb, och 'vw modellen så går de bara till 16gb. Sitter själv på en Asus G75VW T1392H och är riktigt nöjd med den, rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kpt.blau:

Jag funderar på att köpa mig en Asus gaming laptop.

Lånar tråden för att reda ut lite oklarheter och skillnader runt modellerna G75VW och G75VX, hoppas det är ok.

De två stora skillnaderna/frågorna jag hittar är på processorn och grafikkortet.
Tex så finns inte VW modellen med i7 3630QM processor enligt Asus sida.
Men tittar man på prisjakt så är de flesta modellerna bestyckade med i7 3630QM processorn, vilket säkert är korrekt och asus har därmed inte uppdaterat sin sida.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1453641,1480986,1652422,...

Och så har vi det med grafikkortet, i VX modellen så sitter det ett GTX 670MX kort och i VW modellen sitter det högst ett GTX 670M kort.

Länk till asus http://www.asus.se/Compare/

Så är det bara grafikkortet som är skillnaden eller finns det fler saker?
Varför göra en ny modell när det finns så många varianter på VW modellen med redan så många olika konfigurationer?

Någon som har några teorier om detta?

Du har inte funderat på tex en cdon thor ? http://cdon.se/hemelektronik/thor_alda_intel_core_i7-3630qm_1...
Presterar mycket bättre än asus pga grafikkortet. 50-80% bättre är det och sedan får du även ssd istället för en slö vanliga hdd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Du har inte funderat på tex en cdon thor ? http://cdon.se/hemelektronik/thor_alda_intel_core_i7-3630qm_1...
Presterar mycket bättre än asus pga grafikkortet. 50-80% bättre är det och sedan får du även ssd istället för en slö vanliga hdd.

Jo jag har tittat på Thor också, har även tittat på MSI. Kan mycket väl tänka mig en Thor men problemet är att jag inte känt, tittat och klämt på någon Thor i verkligheten vilket jag gjort med Asusen och MSI:n. Det jag fastnat för hos Asusen är tangentbordet, byggkvaliteten och att den inte liknar ett rymdskepp. Det som faller lite på Thor:en är piltangenterna som sitter för tätt. Hur är skärmen och byggkvaliteten på Thor?

Och om det blir en Asus så trycker jag naturligtvis i en SSD som systemdisk.

Jag har en skaplig stationär gamingrigg redan med Intel Core i7-3770K (3,5GHz) processor och GTX 680 kort, så nya datorn blir som ett komplement till den stationära

Visa signatur

MB: ASUS P8Z77-V PRO-ATX | CPU: Intel i7-3770K 3,5GHz | GPU: GeForce GTX 680 2GB
RAM: Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz | Systemdisk: Intel SSD 330, 120GB | Skärm: DELL U2711 27''
Ljudkort: Asus XONAR D2 | Kylning: Corsair Hydro H100 | PSU: Corsair 650W

Permalänk
Skrivet av Staro:

Vad jag såg så va de grafik kortet samt att man kunde utöka ram till 32gb, och 'vw modellen så går de bara till 16gb. Sitter själv på en Asus G75VW T1392H och är riktigt nöjd med den, rekommenderas starkt!

Inga problem att köra 32gb på vw modellen.
Bara att byta ut de minnen som sitter under tangentbordet, tog mig 20min att plocka isär/byta/slruva ihop datorn.

Permalänk

En liten varning till blivande G75 köpare, skärmen är under all standard vi är vana med i dag.
Aldrig sett en sådan kass skärm med så många fel på.

Har du inte skärmens gamma/ljus inställt helt rätt får du vågräta ränder längst hela skärmen i mörka miljöer.

Sänker du backlighten på skärmen så börjar den flimmra.

Lyckades även få 5 vita pixlar som bara syns i svart bakgrund.

allt annat har vart kanon.

Här är en länk ang problemet.
www.rog.asus.com/forum/showthread.php?20249-Weird-faint-scree...

Permalänk
Skrivet av Staro:

Konstigt nog så funkar Diablo 3 nu utan några problem :/ ´hehe nee riktigt nöjd med mitt köp faktiskt.
Ända negativa är Windows8 men man får väll leva med ett. tack för länken!

Har kollat mycke på SSD nu så de blir nog en Samsung 840 pro 256GB 1700:- är väll inte så farligt eller är det onödigt med så mycke? kanske räcker med en 120 GB

en sista fråga också, finns de möjlighet att byta Grafik kortet? om man skulle vilja uppgradera sig lite framtiden

Du är inte nöjd för att du antog att du skulle klara av att köra BF3 i ultra?
Låter som om du skulle behövt läsa på lite mer innan du gjort ditt köp.

Jag skulle ta 250gb. kör själv med 2 st 120gb och har ersatt dvd läsaren med en 750gb disk.

Du kan inte byta ut grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Du är inte nöjd för att du antog att du skulle klara av att köra BF3 i ultra?
Låter som om du skulle behövt läsa på lite mer innan du gjort ditt köp.

Jag skulle ta 250gb. kör själv med 2 st 120gb och har ersatt dvd läsaren med en 750gb disk.

Du kan inte byta ut grafikkortet.

ne vart lite besviken i början när jag inte fick Diablo 3 att funka på högsta, men nu funkar det som de ska iaf. och nej hade inte förväntat mig BF3 på ultra, men den klarar på high utan några problem.
Tyvärr så är jag inte duktig alls inom data, jag behöver läsa på väldigt mycke om de :P. Har bara använt min MacBook Pro för film o serier och mitt PS3 för spel, kände att de va dags nu och skaffa sig en spel dator, och ja jag vet att jag skulle kunnat få en 10 gånger snabbare Stationär men personligen så håller jag mig till bärbara. Men tänkte eventuellt till nästa år köpa mig en stationär, men då vet man vart man ska vända sig till innan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Du är inte nöjd för att du antog att du skulle klara av att köra BF3 i ultra?
Låter som om du skulle behövt läsa på lite mer innan du gjort ditt köp.

Jag skulle ta 250gb. kör själv med 2 st 120gb och har ersatt dvd läsaren med en 750gb disk.

Du kan inte byta ut grafikkortet.

Vilken av dessa skulle du rekommendera?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1441708,1441706

Permalänk
Skrivet av Staro:

Aldrig ägt en samsung disk så kan inte rekomendera en. kör bara med intel diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staro:

Enligt ett test på Datormagazin verkar det som 840 pro är snabb.
http://www.datormagazin.se/artiklar/tester/20130212/test-sams...

Och skummar man igenom nätet lite verkar det som att 840 disken fått bra betyg hos många.

Jag köpte min första Samsung SSD (dock inte pro) nu till min G75VX pga det bra priset, har bara haft Intel förut.
Men vad kan jag säga, har ju bara haft den ett par dagar, men den är snabb och den fungerar

Visa signatur

MB: ASUS P8Z77-V PRO-ATX | CPU: Intel i7-3770K 3,5GHz | GPU: GeForce GTX 680 2GB
RAM: Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz | Systemdisk: Intel SSD 330, 120GB | Skärm: DELL U2711 27''
Ljudkort: Asus XONAR D2 | Kylning: Corsair Hydro H100 | PSU: Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kpt.blau:

Enligt ett test på Datormagazin verkar det som 840 pro är snabb.
http://www.datormagazin.se/artiklar/tester/20130212/test-sams...

Och skummar man igenom nätet lite verkar det som att 840 disken fått bra betyg hos många.

Jag köpte min första Samsung SSD (dock inte pro) nu till min G75VX pga det bra priset, har bara haft Intel förut.
Men vad kan jag säga, har ju bara haft den ett par dagar, men den är snabb och den fungerar

tack har för info, ska fortsätta fundera några dagar til. men då måste jag installera om windows på den då. HUrgårjag till väga då? fick inte med mig nån windows 8 skiva,

Permalänk

skicka ett pm till Snajk här på sweclockers, så kan han nog, om du ber snällt, hooka upp dig med en win 8 iso

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Skrivet av Staro:

tack har för info, ska fortsätta fundera några dagar til. men då måste jag installera om windows på den då. HUrgårjag till väga då? fick inte med mig nån windows 8 skiva,

Du har ju en recovery backup på din dator som du kan bränna ut på skivor eller lägga på usb sticka.

Tror det heter AI Recovery Utility. Leta upp det programmet på din dator.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

win 8 e jäkligt meckigt att göra det på om det ens går?

lättast är att använda den win 8 iso som snajk har. Jag har den också, men eftersom jag fick den av snajk så fråga honom först.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Skrivet av tokgubben:

win 8 e jäkligt meckigt att göra det på om det ens går?

lättast är att använda den win 8 iso som snajk har. Jag har den också, men eftersom jag fick den av snajk så fråga honom först.

Vadå, om det är en ärlig iso så borde den väll gå att skicka länk på eller ?

Annars så får vi inte snacka om olagliga versioner här på SweC så du vet.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

nej den är inte olaglig vad jag vet, och vi har ju redan betalat för win 8 om vi skall installera den så det är inte grejen. Jag tycker bara att eftersom det är han som lagt upp den så bör han i första hand få avgöra dess spridning. Inte direkt så att det är svårt att dra ett pm till honom.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Du har ju en recovery backup på din dator som du kan bränna ut på skivor eller lägga på usb sticka.

Tror det heter AI Recovery Utility. Leta upp det programmet på din dator.

Hittar inte AI Recovery Utility, nåt som redan ska finnas lr ska jag hämta hem de?