Permalänk

Ingen PPD-uppskattning

Jag testar att folda på min pappas dator, och har gjort det nu i drygt en halvtimme. CPU+GPU.

Dock ligger CPU-WU:n kvar på 0 % och ingen PPD-uppskattning visas - trots att GPU-foldingen går sakta men säkert framåt.

Någon som vet vad som försiggår?

Permalänk
Medlem

Du behöver minst 3% klart av en wu innan det kommer upp uppskattad PPD. Vad är det för CPU i datorn och belastas samtliga kärnor enligt aktivitetshanteraren?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Skrivet av Saandberg:

Du behöver minst 3% klart av en wu innan det kommer upp uppskattad PPD. Vad är det för CPU i datorn och belastas samtliga kärnor enligt aktivitetshanteraren?

/S

Det kände jag inte till, tack så mycket för upplysningen!

Det är en Intel Core i3 540. Samtliga kärnor belastas till 100 %. Från början hade jag ställt in manuellt att samtliga kärnor skulle belastas, och de pressades till 100 % men WU:n kom ingen vart trots att jag väntade i 45 minuter ungefär. Nu har jag dock ställt in CPU-sloten till -1 så att klienten automatiskt får bestämma hur många kärnor som ska belastas. Alla kärnor belastas nu också - men nu går WU:n framåt till skillnad från innan.

Nu inväntar jag bara en uppskattning av PPD:n. GPU-WU:n har nått 5,35 % men ingen uppskattning har dykt upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Det kände jag inte till, tack så mycket för upplysningen!

Det är en Intel Core i3 540. Samtliga kärnor belastas till 100 %. Från början hade jag ställt in manuellt att samtliga kärnor skulle belastas, och de pressades till 100 % men WU:n kom ingen vart trots att jag väntade i 45 minuter ungefär. Nu har jag dock ställt in CPU-sloten till -1 så att klienten automatiskt får bestämma hur många kärnor som ska belastas. Alla kärnor belastas nu också - men nu går WU:n framåt till skillnad från innan.

Nu inväntar jag bara en uppskattning av PPD:n. GPU-WU:n har nått 5,35 % men ingen uppskattning har dykt upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Så var det iaf på konsolversionerna, brydde mig inte så mycket när jag körde klienten, visste vilken ppd jag låg på ändå
vänta en stund till bara så hoppas vi att de kommer

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

På första bilden verkar det ju som att den inte vet hur många poäng WU'n ger, då är det ju självklart att den inte kan beräkna PPD.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7