Skrivet av Khazod:
Hejsan Josefine!
Tänkte bara höra lite hur det fungerar med ångerrätten.
Säg att jag beställer en hel dator i delar i en order, betalar via faktura.
Om jag sedan ångrar mig eller att något kanske inte går ihop hur fungerar det då?
Är det bara skicka tillbaks allt och eftersom allt är på faktura så är ju inget betalt eventuellt heller?
tack på förhand
Hej hej
Du kan läsa om det här: http://cdon.se/kundservice/leverans/byte%2c_%C3%A5nger_och_fe...
Alternativt kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.
MVH Josefin
Skrivet av Shoppey:
Sååååå prisbomb på vilket ser ut att vara samsung galaxy s3? "bannern"/reklamen på höger sida utav sidan anger 3990 sänkt från 5690kr. Men den ligger på 4279kr.. Och inte är där något snarlikt heller så rakt av en bluff.. Igen.
För rent ut sagt helvete sluta med fusk reklamen nu.. Va samma med Trident minnena för en tid sedan....
Och för att inte nämna alla de gånger ni höjer saker som läggs in på SWEC 15% rabatten.
Och inte står ni till era misstag heller. Patetiskt.
Kvittar hur billigt vissa saker är.. Bluff och båg.. Fy...
Hej hej
Den blir rätt när man lägger den i kundvagnen precis som det står på produktsidan. Det testades faktiskt innan vi la upp erbjudandet.
MVH Josefin
Hej hej
Som jag har sagt flertalet gånger, senast bara nån post ovanför din - Fyndvaror gås inte igenom prismässigt lika ofta som vanliga varor. Då blir det tyvärr så när den vanliga varan sänks. Det är jättebra att ni säger till så vi kan gå igenom dem och jag hörde sist jag påpekade det för ansvarig att nya rutiner för Fyndvaroprissättningen är på gång. Vi är medvetna om problemet, det är rutiner och tid som behövs på den biten.
Just den produkten du tar upp ser det ut som om den vanliga är med i en tillfällig kampanj - ordinariepris är 1490:-. Ska iaf be ansvarig checka det.
MVH Josefin
Skrivet av Cuowe:
Indeed, köpte ett 7970 från cdon i veckan, men never settle reloaded verkar lite skumt. Min, samt många andra om man ska lita på amd gamings Facebook sida, har problem med sina cd-keys. Sen att amd inte svarar på varken mail eller på deras Facebook sida gör inte saken bättre.
Har ni på cdon någon kontaktperson på amd som ni kan få tag i?
Skickades från m.sweclockers.com
Hej hej
Har inte hört några rapporter till kundtjänst att koderna inte ska fungera, men kollar det genast med AMD.
MVH Josefin
Skrivet av nokia12:
Vilken dator skall man köpa från er för att kunna köra dom nya spelen med bäst upplösning och grafik för ett bra pris?
Hej hej
Kontakta kundtjänst så hjälper de dig.
MVH Josefin
Skrivet av Shoppey:
Jepp.. tydligen bara jag.. förut.. efter X antal timmar har de ordnat detta.. Vilken seriös e-handlare tar så långt tid på sig? Jag har då bara stött på CDON som är såpass klantiga och långsamma.
Borde hålla sig till saker de kunde förut eftersom de uppenbarligen inte kan hantera sin växtvärk. För att inte tala om att de borde på allvar förbättra sin support då de endast finns via chatt och ärendesystemet som förövrigt är lika förlegat och långsamt som att använda en 386:a idag.
Detta sättet?
Du menar sågar nånting som bara ger mer omkostnad till och från postens utlämningsställe än mellanskillnaden mot ett bra kompetent företag som säg t.ex Inet, Alina, komplett m.fl.. Inte ens en gång har någon av de tidigare nämnda orsakat problem med ordrar, support eller felaktiga produkter.
Lite snabb statistik för mig.
CDON: 9 ordrar de senaste 2 åren. 8 utav dessa har tagit mer än en arbetsvecka (jag beställer oftast på fredagar) och räknar därför självklart inte lördagen och söndagen och allt "i lager"... 5 av de 9 har det varit innehållande felande alt. söndrig produkt. 2 av de 9 har det varit felaktig produktbeskrivning t.ex angett att en hårddisk varit 2GB när den i själva verket varit 1GB och eftersom CDON inte förrän relativt nyligen börjat skriva ut tillverkarens artikelnummer (inte alltid) har man som kund ej tidigare kunnat kontrollera att det faktiskt är rätt.
1 av de 9 skickades en bok samt en förbannad massa kartongbråte i en låda i storlek med en normal flyttkartong. Och inte hade jag beställt vare sig boken eller kartongskiten.. Nej min order gällde 7st datorkomponenter.
3 gånger utav alla dessa misslyckade paket/ordrar har de dessutom debiterat några extra kronor här och var på artiklar samt udda fraktsummor.
Så för in i satan ursäkta mig om jag är negativt inställd till när saker och ting inte fungerar så bra.. Detta är inte en engångsföreteelse.
Hej hej
Jag tyckte vi gick igenom allting i PM för några månader sen, har du haft några som helst problem sedan dess?
Jag anser inte att poster som upprepar samma sak gång på gång är av allmänintresse eller tillför något i form av underlag för diskussion om det utretts en gång redan. Vill du köra på ett varv till med samma problem så ta det i PM eller med vår kundtjänst.
Det senaste PMet jag fick av dig:
Förresten glömde rent.
Ett förslag för att minska felköp..
Skriv ut tillverkarens artikelnummer!
På 90% av alla komponenter finns det nu tillverkarens artikelnummer.
MVH Josefin
Skrivet av thexps:
Ärligt talat, när f*n har ni tagit 21499:- för denna dator?? Det borde vara förbjudet att göra såhär.
Ni påstår att ni har 25% rabatt på denna dator, men med er rabatt så kostar den som den brukar och som den gör hos andra återförsäljare. Det är till att lura sina kunder!
http://cdon.se/hemelektronik/15inch_asus_zenbook_u500vz-cn046...
Hej hej
Denna dator kostade det när den lades upp, därav ordniariepriset. Det var dock längesen och borde ha sänkts i takt med att priset sjönk. Vi har dock _inte_ gått ut med någon superrea på den datorn, haft med den i erbjudanden eller liknande där vi utnyttjat prissplashen.
MVH Josefin
Skrivet av Thyrix:
Hej,
Undrar om man kan få lite hjälp med att retunera grafikkortet som jag har beställt. Har beställt en i5 3570k, Gigabyte GTX 680 OC 2GB och ett ESD-armband i samma beställning.
Just nu ligger processorn och grafikkortet på posten där jag kan hämta upp det (ESD-armbandet kom i brevlådan), och behöver veta om ni kan skicka tillbaks endast grafikkortet eller om jag ska hämta upp allt och sedan skicka tillbaks grafikkortet.
Hej hej
Vi skickar tyvärr inte folk till Postkontoret för att packa om ditt paket, utan ligger det i samma paket så får du hämta ut och sedan returnera. Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig med att ångra köpet på grafikkortet.
MVH Josefin
Hej hej
Framtida prissättning kan jag tyvärr inte svara på.
MVH Josefin
Skrivet av Zotamedu:
En stilla undran. Varför vill CDON inte kommunicera över vanliga kanaler? Telefon går inte och mail vägras utan motivering. Jag har förgäves försökt få någon att skicka ett mail där de bekräftar att två fakturor faktiskt är makulerade efter att båda istället gått vidare till Klarna och genererat påminelseavgifter. Jag har ännu inte fått något svar. Jag fick dessutom nyligen ett privat meddelande på minhembio.se, en sida där jag inte ens är medlem, där jag fick frågor om mina reklamationsärenden. Det verkar som om någon inte var nöjd över att få en stjärna på prisjakt. Hur som helst svarade jag att jag ville ta diskussionen över mail istället men det fick jag inget svar på. Nu har jag skickat ett längre svar via PM där och avslutade med en uppmaning att svara med ett mail. Får se om det händer något.
Det verkar ju dessutom som om det enklaste sättet att få något löst är att bli medlem här på Swecklockers och sedan ta kontakt med Josefin. Varför ska det vara enklare att ta omvägen via en tredje part för att få kontakt med någon?
Hej hej
Hmm, har du något namn på personen som PMade dig på minhembio.se så tar jag gärna upp det internt här.
MVH Josefin