Permalänk
Medlem

Hej Josefin!
Något E.T.A på EVGA Geforce GTX TITAN ?

//Donnis

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Donnis:

Hej Josefin!
Något E.T.A på EVGA Geforce GTX TITAN ?

//Donnis

Hej hej

Vi kommer att få dålig tilldelning på det vanliga kortet tyvärr och har inget leveransdatum just nu. Däremot ska det vara lättare att få tag i Superclocked-versionen, men även det kommer att dröja åtminstone nån vecka innan vi får in.
Annars har vi ju både Asus och Gigabyte i lager i skrivande stund, om du kan tänka dig något av dem.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Vi kommer att få dålig tilldelning på det vanliga kortet tyvärr och har inget leveransdatum just nu. Däremot ska det vara lättare att få tag i Superclocked-versionen, men även det kommer att dröja åtminstone nån vecka innan vi får in.
Annars har vi ju både Asus och Gigabyte i lager i skrivande stund, om du kan tänka dig något av dem.

MVH Josefin

Asch, är ju lite sugen på deras generösa garanti. Om inte SC har handplockade delar med högre än medel kvalitet så känns de ju lite som onödiga pengar också. Får fundera lite

Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Hejsan Josefine!

Tänkte bara höra lite hur det fungerar med ångerrätten.
Säg att jag beställer en hel dator i delar i en order, betalar via faktura.
Om jag sedan ångrar mig eller att något kanske inte går ihop hur fungerar det då?
Är det bara skicka tillbaks allt och eftersom allt är på faktura så är ju inget betalt eventuellt heller?

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Första ligger nu på 2390, komplett kort som enbart varit öppnat hos kund. Det andra ligger på 2090:-, då det enbart är själva kortet.
Jämfört med dagspriset på originalkortet, att det faktiskt ligger i SweC 15% är oväsentligt i sammanhanget, då det inte är en "officiell" rea utan stängd med kod som dessutom avslutas om två dagar.

MVH Josefin

För mig som köpare är det ju väsentligt Men vi swecare kanske inte förväntas handla demovaror? Dessutom måste man ju inte vara swecare för att utnyttja 15%-rabatten, vem som helst kan ju använda koden. Men ni sätter ju vilka priser ni vill

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk

Hej hur länge gäller 15% rabatten som ligger uppe nu? Om det är till imorgon lördag, till vilket klockslag iså fall? Jag kommer förmodligen köpa 2 st begagnade grafikkort av en kille som kommer förbi imorgon o jag är osäker på att de får plats på mitt moderkort o burk. Om de mot all förmodan får plats så behöver jag köpa nytt nätagg o då tänkte jag slå till på ett som ni har i 15% rean, men känns dumt o chansa på o köpa agget om det är så att inte korten funkar i burken..

Permalänk
Medlem

Varför inte ta och läsa på sidan där 15% rabatten ges?
VIP Erbjudande - 15% rabatt på utvalda produkter

Just nu ger vi 15% rabatt på max 5 av följande produkter när du anger följande kod i kassan: SWECFEB13

OBS! Erbjudandet gäller de 1000 första beställningarna, max 5 olika produkt per kund/order rabatteras. Rabattkoden kan endast användas en gång per medlem.

Erbjudandet gäller endast tom 2013-03-02.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

tack, men i mitt fall är klockslaget imorgon rätt avgörande, ska man tolka det som att det gäller hela lördagen fram till 0:00 natten mellan lör o sön?

och en annan fråga om man beställer nån av 15% varorna men även beställer ett par saker som inte ingår i rabatten, funkar koden så den känner av endast den produkten som ingår i kampanjen då? Eller behöver man göra två separata beställningar, en för 15% produkten o en annan för de övriga produkterna?

Permalänk
Medlem

Sååååå prisbomb på vilket ser ut att vara samsung galaxy s3? "bannern"/reklamen på höger sida utav sidan anger 3990 sänkt från 5690kr. Men den ligger på 4279kr.. Och inte är där något snarlikt heller så rakt av en bluff.. Igen.

För rent ut sagt helvete sluta med fusk reklamen nu.. Va samma med Trident minnena för en tid sedan....
Och för att inte nämna alla de gånger ni höjer saker som läggs in på SWEC 15% rabatten.
Och inte står ni till era misstag heller. Patetiskt.

Kvittar hur billigt vissa saker är.. Bluff och båg.. Fy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Sååååå prisbomb på vilket ser ut att vara samsung galaxy s3? "bannern"/reklamen på höger sida utav sidan anger 3990 sänkt från 5690kr. Men den ligger på 4279kr.. Och inte är där något snarlikt heller så rakt av en bluff.. Igen.

För rent ut sagt helvete sluta med fusk reklamen nu.. Va samma med Trident minnena för en tid sedan....
Och för att inte nämna alla de gånger ni höjer saker som läggs in på SWEC 15% rabatten.
Och inte står ni till era misstag heller. Patetiskt.

Kvittar hur billigt vissa saker är.. Bluff och båg.. Fy...

Från produktsidan: "Priset ändras automatiskt när du lägger produkten i varukorgen."
http://cdon.se/hemelektronik/samsung_galaxy_s_iii_i9300_marbl...
Och lägger man den då varukorgen:

Permalänk
Medlem

Skumma saker?!

http://cdon.se/hemelektronik/dirt_devil_centrino_clean_contro...

http://cdon.se/hemelektronik/dirt_devil_centrino_clean_contro...

Lite för återkoppla Shoppeys inlägg. Det är ganska många varor som märks med FYNDVARA som har ju samma pris om man hade köpt i ett nytt skick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Sååååå prisbomb på vilket ser ut att vara samsung galaxy s3? "bannern"/reklamen på höger sida utav sidan anger 3990 sänkt från 5690kr. Men den ligger på 4279kr.. Och inte är där något snarlikt heller så rakt av en bluff.. Igen.

För rent ut sagt helvete sluta med fusk reklamen nu.. Va samma med Trident minnena för en tid sedan....
Och för att inte nämna alla de gånger ni höjer saker som läggs in på SWEC 15% rabatten.
Och inte står ni till era misstag heller. Patetiskt.

Kvittar hur billigt vissa saker är.. Bluff och båg.. Fy...

Väldigt pisamma uttalande/anklagelser när du inte ens läst igenom erbjudandet.

"Priset ändras automatiskt när du lägger produkten i varukorgen"

Men det känns kanske inte så på internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krolichka:

tack, men i mitt fall är klockslaget imorgon rätt avgörande, ska man tolka det som att det gäller hela lördagen fram till 0:00 natten mellan lör o sön?

och en annan fråga om man beställer nån av 15% varorna men även beställer ett par saker som inte ingår i rabatten, funkar koden så den känner av endast den produkten som ingår i kampanjen då? Eller behöver man göra två separata beställningar, en för 15% produkten o en annan för de övriga produkterna?

Ja det är ju då som datumet ändras och således är det samma datum alla dessa 24 timmar.

Jag vet inte om 15% fungerar om du gör en best på andra saker samtidigt men med tanke på hur pass dåligt Cdon's sytsem är i andra avseenden så skull ejg inte provat ens om det ser ut som rabatten funkar när man best utan hade själv lagt två best i så fall för att vara säker.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Måste tacka Josefin för den service jag fick av henne!

Tjejen rocks!!!! Bör prata med dina chefer och begära lite mer i månaden tycker jag!

Tack för allt!

MVH

Permalänk
Medlem

ÄLSKAR CDON.COM!!!!! allt är possitivt tycker jag!! frakten kanske en dag sen men det bryr jag mig inte! jag bara älskar cdon och deras service!

Permalänk
Medlem

Glöm inte att du knappast får med Crysis 3 och Bioshock med fyndkortet. Även om du inte vill ha dom kan du säkert sälja dom för 150-200kr styck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Glöm inte att du knappast får med Crysis 3 och Bioshock med fyndkortet. Även om du inte vill ha dom kan du säkert sälja dom för 150-200kr styck.

Indeed, köpte ett 7970 från cdon i veckan, men never settle reloaded verkar lite skumt. Min, samt många andra om man ska lita på amd gamings Facebook sida, har problem med sina cd-keys. Sen att amd inte svarar på varken mail eller på deras Facebook sida gör inte saken bättre.

Har ni på cdon någon kontaktperson på amd som ni kan få tag i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Avstängd

Vilken dator skall man köpa från er för att kunna köra dom nya spelen med bäst upplösning och grafik för ett bra pris?

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk

Två ordrar

Skrivet av grizzly666:

Ja det är ju då som datumet ändras och således är det samma datum alla dessa 24 timmar.

Jag vet inte om 15% fungerar om du gör en best på andra saker samtidigt men med tanke på hur pass dåligt Cdon's sytsem är i andra avseenden så skull ejg inte provat ens om det ser ut som rabatten funkar när man best utan hade själv lagt två best i så fall för att vara säker.

Jag var tvungen att lägga två beställningar eftersom det inte gick att kombinera 5% med 15%. Posten blev glad i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Väldigt pisamma uttalande/anklagelser när du inte ens läst igenom erbjudandet.

"Priset ändras automatiskt när du lägger produkten i varukorgen"

Men det känns kanske inte så på internet.

Sniffat för mycket lim?
Tror du inte jag läst och provat lägga i varukorgen... innan jag postar?..
Och "Pisamma" vetefan vad det är...

Verkar snarare som att du är totalt omedveten om skiten CDON håller på med.. Och det är alldeles för ofta för att vara "mänsklighet".

Och ja.. Allting är fel med CDON enligt mig.
Har ytterst ytterst sällan fått en order inom loppet av en vecka utifrån att man beställt mellan söndag och tisdag.
Allt för ofta blir man bemött som skit. Fortfarande ingen svar angående frontpanelen på mitt 800D där hörlur och mikrofon uttagen lade av sedan de skulle kontakta sin leverantör... Noll möjlighet att faktiskt följa sin order och felaktiga saldo på sina artiklar har de allt för jämnan.
Inte handlat på iaf 6 månader och nu när man faktiskt var villig att ge dem en chans till kladdar de självklart igen.

Glad att jag gynnar de som faktiskt håller vad de utlovar i det stora hela.
Betalar gladeligen de pengar extra för att veta att man blir behandlad bra av kundtjänst och får den service man är berättigad till. Inte simpla förskrivna texter från någon som tyvärr framstår att vara totalt befriad från intelligens. Men gissar på att du är en liknande person utifrån ditt totalt blåsta antagande ur ett väldigt enkelt inlägg om att det är samma skit som förra gången de hade kampanj.

Skrivet av keyser:

Från produktsidan: "Priset ändras automatiskt när du lägger produkten i varukorgen."
http://cdon.se/hemelektronik/samsung_galaxy_s_iii_i9300_marbl...
Och lägger man den då varukorgen:
http://i47.tinypic.com/5p4v1x.jpg

Funkade ej för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Sniffat för mycket lim?
Tror du inte jag läst och provat lägga i varukorgen... innan jag postar?..
Och "Pisamma" vetefan vad det är...

Verkar snarare som att du är totalt omedveten om skiten CDON håller på med.. Och det är alldeles för ofta för att vara "mänsklighet".

Och ja.. Allting är fel med CDON enligt mig.
Har ytterst ytterst sällan fått en order inom loppet av en vecka utifrån att man beställt mellan söndag och tisdag.
Allt för ofta blir man bemött som skit. Fortfarande ingen svar angående frontpanelen på mitt 800D där hörlur och mikrofon uttagen lade av sedan de skulle kontakta sin leverantör... Noll möjlighet att faktiskt följa sin order och felaktiga saldo på sina artiklar har de allt för jämnan.
Inte handlat på iaf 6 månader och nu när man faktiskt var villig att ge dem en chans till kladdar de självklart igen.

Glad att jag gynnar de som faktiskt håller vad de utlovar i det stora hela.
Betalar gladeligen de pengar extra för att veta att man blir behandlad bra av kundtjänst och får den service man är berättigad till. Inte simpla förskrivna texter från någon som tyvärr framstår att vara totalt befriad från intelligens. Men gissar på att du är en liknande person utifrån ditt totalt blåsta antagande ur ett väldigt enkelt inlägg om att det är samma skit som förra gången de hade kampanj.

Funkade ej för mig.

Funkade för mig och för alla andra på forumet! Ser ut som att ENDAST DU har detta problem!

Har precis kollat och priset hamnade på 3990 SEK när man lade den i korgen! Skulle dubbelkolla om jag var du innan du börjar snacka på detta sättet du gör just nu. Tydligen ligger problemet 20 centimeter ifrån skärmen!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av docky30:

Funkade för mig och för alla andra på forumet! Ser ut som att ENDAST DU har detta problem!

Har precis kollat och priset hamnade på 3990 SEK när man lade den i korgen! Skulle dubbelkolla om jag var du innan du börjar snacka på detta sättet du gör just nu. Tydligen ligger problemet 20 centimeter ifrån skärmen!

MVH

Jepp.. tydligen bara jag.. förut.. efter X antal timmar har de ordnat detta.. Vilken seriös e-handlare tar så långt tid på sig? Jag har då bara stött på CDON som är såpass klantiga och långsamma.
Borde hålla sig till saker de kunde förut eftersom de uppenbarligen inte kan hantera sin växtvärk. För att inte tala om att de borde på allvar förbättra sin support då de endast finns via chatt och ärendesystemet som förövrigt är lika förlegat och långsamt som att använda en 386:a idag.

Detta sättet?
Du menar sågar nånting som bara ger mer omkostnad till och från postens utlämningsställe än mellanskillnaden mot ett bra kompetent företag som säg t.ex Inet, Alina, komplett m.fl.. Inte ens en gång har någon av de tidigare nämnda orsakat problem med ordrar, support eller felaktiga produkter.

Lite snabb statistik för mig.
CDON: 9 ordrar de senaste 2 åren. 8 utav dessa har tagit mer än en arbetsvecka (jag beställer oftast på fredagar) och räknar därför självklart inte lördagen och söndagen och allt "i lager"... 5 av de 9 har det varit innehållande felande alt. söndrig produkt. 2 av de 9 har det varit felaktig produktbeskrivning t.ex angett att en hårddisk varit 2GB när den i själva verket varit 1GB och eftersom CDON inte förrän relativt nyligen börjat skriva ut tillverkarens artikelnummer (inte alltid) har man som kund ej tidigare kunnat kontrollera att det faktiskt är rätt.
1 av de 9 skickades en bok samt en förbannad massa kartongbråte i en låda i storlek med en normal flyttkartong. Och inte hade jag beställt vare sig boken eller kartongskiten.. Nej min order gällde 7st datorkomponenter.

3 gånger utav alla dessa misslyckade paket/ordrar har de dessutom debiterat några extra kronor här och var på artiklar samt udda fraktsummor.

Så för in i satan ursäkta mig om jag är negativt inställd till när saker och ting inte fungerar så bra.. Detta är inte en engångsföreteelse.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, när f*n har ni tagit 21499:- för denna dator?? Det borde vara förbjudet att göra såhär.
Ni påstår att ni har 25% rabatt på denna dator, men med er rabatt så kostar den som den brukar och som den gör hos andra återförsäljare. Det är till att lura sina kunder!

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_asus_zenbook_u500vz-cn046...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Ärligt talat, när f*n har ni tagit 21499:- för denna dator?? Det borde vara förbjudet att göra såhär.
Ni påstår att ni har 25% rabatt på denna dator, men med er rabatt så kostar den som den brukar och som den gör hos andra återförsäljare. Det är till att lura sina kunder!

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_asus_zenbook_u500vz-cn046...

Är väl inte helt ovanligt fenomen?
Alla (borde) vet(a) att de flesta "reor" skapas genom att man först höjer priset en tid och sedan sätter tillbaka det det vanliga och därigenom har skapat en "SUPERREA!!!!!".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Är väl inte helt ovanligt fenomen?
Alla (borde) vet(a) att de flesta "reor" skapas genom att man först höjer priset en tid och sedan sätter tillbaka det det vanliga och därigenom har skapat en "SUPERREA!!!!!".

Det är dock olagligt, så att det är ett vanligt fenomen betyder inte att det är ok.

Permalänk
Medlem

Hej,

Undrar om man kan få lite hjälp med att retunera grafikkortet som jag har beställt. Har beställt en i5 3570k, Gigabyte GTX 680 OC 2GB och ett ESD-armband i samma beställning.

Just nu ligger processorn och grafikkortet på posten där jag kan hämta upp det (ESD-armbandet kom i brevlådan), och behöver veta om ni kan skicka tillbaks endast grafikkortet eller om jag ska hämta upp allt och sedan skicka tillbaks grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Hejhej! Tänker ni höja priset på Gigabyte Radeon hd 7970 denna vecka eller kommer det ligga kvar på samma pris ett tag till?^^

Vet att det kan vara svårt att svara på men jag chansar

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Visa signatur

Folk klagar på att deras katter ligger på deras tangentbord... Jag har ett större problem.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/483001_550044225013573_934747650_n.jpg

Permalänk
Entusiast

En stilla undran. Varför vill CDON inte kommunicera över vanliga kanaler? Telefon går inte och mail vägras utan motivering. Jag har förgäves försökt få någon att skicka ett mail där de bekräftar att två fakturor faktiskt är makulerade efter att båda istället gått vidare till Klarna och genererat påminelseavgifter. Jag har ännu inte fått något svar. Jag fick dessutom nyligen ett privat meddelande på minhembio.se, en sida där jag inte ens är medlem, där jag fick frågor om mina reklamationsärenden. Det verkar som om någon inte var nöjd över att få en stjärna på prisjakt. Hur som helst svarade jag att jag ville ta diskussionen över mail istället men det fick jag inget svar på. Nu har jag skickat ett längre svar via PM där och avslutade med en uppmaning att svara med ett mail. Får se om det händer något.

Det verkar ju dessutom som om det enklaste sättet att få något löst är att bli medlem här på Swecklockers och sedan ta kontakt med Josefin. Varför ska det vara enklare att ta omvägen via en tredje part för att få kontakt med någon?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Jepp.. tydligen bara jag.. förut.. efter X antal timmar har de ordnat detta.. Vilken seriös e-handlare tar så långt tid på sig? Jag har då bara stött på CDON som är såpass klantiga och långsamma.
Borde hålla sig till saker de kunde förut eftersom de uppenbarligen inte kan hantera sin växtvärk. För att inte tala om att de borde på allvar förbättra sin support då de endast finns via chatt och ärendesystemet som förövrigt är lika förlegat och långsamt som att använda en 386:a idag.

Detta sättet?
Du menar sågar nånting som bara ger mer omkostnad till och från postens utlämningsställe än mellanskillnaden mot ett bra kompetent företag som säg t.ex Inet, Alina, komplett m.fl.. Inte ens en gång har någon av de tidigare nämnda orsakat problem med ordrar, support eller felaktiga produkter.

Lite snabb statistik för mig.
CDON: 9 ordrar de senaste 2 åren. 8 utav dessa har tagit mer än en arbetsvecka (jag beställer oftast på fredagar) och räknar därför självklart inte lördagen och söndagen och allt "i lager"... 5 av de 9 har det varit innehållande felande alt. söndrig produkt. 2 av de 9 har det varit felaktig produktbeskrivning t.ex angett att en hårddisk varit 2GB när den i själva verket varit 1GB och eftersom CDON inte förrän relativt nyligen börjat skriva ut tillverkarens artikelnummer (inte alltid) har man som kund ej tidigare kunnat kontrollera att det faktiskt är rätt.
1 av de 9 skickades en bok samt en förbannad massa kartongbråte i en låda i storlek med en normal flyttkartong. Och inte hade jag beställt vare sig boken eller kartongskiten.. Nej min order gällde 7st datorkomponenter.

3 gånger utav alla dessa misslyckade paket/ordrar har de dessutom debiterat några extra kronor här och var på artiklar samt udda fraktsummor.

Så för in i satan ursäkta mig om jag är negativt inställd till när saker och ting inte fungerar så bra.. Detta är inte en engångsföreteelse.

Priset blir 3990:- så fort du kommer till kundkorgen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Khazod:

Hejsan Josefine!

Tänkte bara höra lite hur det fungerar med ångerrätten.
Säg att jag beställer en hel dator i delar i en order, betalar via faktura.
Om jag sedan ångrar mig eller att något kanske inte går ihop hur fungerar det då?
Är det bara skicka tillbaks allt och eftersom allt är på faktura så är ju inget betalt eventuellt heller?

tack på förhand

Hej hej

Du kan läsa om det här: http://cdon.se/kundservice/leverans/byte%2c_%C3%A5nger_och_fe...
Alternativt kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.

MVH Josefin

Skrivet av Shoppey:

Sååååå prisbomb på vilket ser ut att vara samsung galaxy s3? "bannern"/reklamen på höger sida utav sidan anger 3990 sänkt från 5690kr. Men den ligger på 4279kr.. Och inte är där något snarlikt heller så rakt av en bluff.. Igen.

För rent ut sagt helvete sluta med fusk reklamen nu.. Va samma med Trident minnena för en tid sedan....
Och för att inte nämna alla de gånger ni höjer saker som läggs in på SWEC 15% rabatten.
Och inte står ni till era misstag heller. Patetiskt.

Kvittar hur billigt vissa saker är.. Bluff och båg.. Fy...

Hej hej

Den blir rätt när man lägger den i kundvagnen precis som det står på produktsidan. Det testades faktiskt innan vi la upp erbjudandet.

MVH Josefin

Skrivet av conan69:

Skumma saker?!

http://cdon.se/hemelektronik/dirt_devil_centrino_clean_contro...

http://cdon.se/hemelektronik/dirt_devil_centrino_clean_contro...

Lite för återkoppla Shoppeys inlägg. Det är ganska många varor som märks med FYNDVARA som har ju samma pris om man hade köpt i ett nytt skick.

Hej hej

Som jag har sagt flertalet gånger, senast bara nån post ovanför din - Fyndvaror gås inte igenom prismässigt lika ofta som vanliga varor. Då blir det tyvärr så när den vanliga varan sänks. Det är jättebra att ni säger till så vi kan gå igenom dem och jag hörde sist jag påpekade det för ansvarig att nya rutiner för Fyndvaroprissättningen är på gång. Vi är medvetna om problemet, det är rutiner och tid som behövs på den biten.

Just den produkten du tar upp ser det ut som om den vanliga är med i en tillfällig kampanj - ordinariepris är 1490:-. Ska iaf be ansvarig checka det.

MVH Josefin

Skrivet av Cuowe:

Indeed, köpte ett 7970 från cdon i veckan, men never settle reloaded verkar lite skumt. Min, samt många andra om man ska lita på amd gamings Facebook sida, har problem med sina cd-keys. Sen att amd inte svarar på varken mail eller på deras Facebook sida gör inte saken bättre.

Har ni på cdon någon kontaktperson på amd som ni kan få tag i?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Har inte hört några rapporter till kundtjänst att koderna inte ska fungera, men kollar det genast med AMD.

MVH Josefin

Skrivet av nokia12:

Vilken dator skall man köpa från er för att kunna köra dom nya spelen med bäst upplösning och grafik för ett bra pris?

Hej hej

Kontakta kundtjänst så hjälper de dig.

MVH Josefin

Skrivet av Shoppey:

Jepp.. tydligen bara jag.. förut.. efter X antal timmar har de ordnat detta.. Vilken seriös e-handlare tar så långt tid på sig? Jag har då bara stött på CDON som är såpass klantiga och långsamma.
Borde hålla sig till saker de kunde förut eftersom de uppenbarligen inte kan hantera sin växtvärk. För att inte tala om att de borde på allvar förbättra sin support då de endast finns via chatt och ärendesystemet som förövrigt är lika förlegat och långsamt som att använda en 386:a idag.

Detta sättet?
Du menar sågar nånting som bara ger mer omkostnad till och från postens utlämningsställe än mellanskillnaden mot ett bra kompetent företag som säg t.ex Inet, Alina, komplett m.fl.. Inte ens en gång har någon av de tidigare nämnda orsakat problem med ordrar, support eller felaktiga produkter.

Lite snabb statistik för mig.
CDON: 9 ordrar de senaste 2 åren. 8 utav dessa har tagit mer än en arbetsvecka (jag beställer oftast på fredagar) och räknar därför självklart inte lördagen och söndagen och allt "i lager"... 5 av de 9 har det varit innehållande felande alt. söndrig produkt. 2 av de 9 har det varit felaktig produktbeskrivning t.ex angett att en hårddisk varit 2GB när den i själva verket varit 1GB och eftersom CDON inte förrän relativt nyligen börjat skriva ut tillverkarens artikelnummer (inte alltid) har man som kund ej tidigare kunnat kontrollera att det faktiskt är rätt.
1 av de 9 skickades en bok samt en förbannad massa kartongbråte i en låda i storlek med en normal flyttkartong. Och inte hade jag beställt vare sig boken eller kartongskiten.. Nej min order gällde 7st datorkomponenter.

3 gånger utav alla dessa misslyckade paket/ordrar har de dessutom debiterat några extra kronor här och var på artiklar samt udda fraktsummor.

Så för in i satan ursäkta mig om jag är negativt inställd till när saker och ting inte fungerar så bra.. Detta är inte en engångsföreteelse.

Hej hej

Jag tyckte vi gick igenom allting i PM för några månader sen, har du haft några som helst problem sedan dess?
Jag anser inte att poster som upprepar samma sak gång på gång är av allmänintresse eller tillför något i form av underlag för diskussion om det utretts en gång redan. Vill du köra på ett varv till med samma problem så ta det i PM eller med vår kundtjänst.

Det senaste PMet jag fick av dig:
Förresten glömde rent.
Ett förslag för att minska felköp..
Skriv ut tillverkarens artikelnummer!

På 90% av alla komponenter finns det nu tillverkarens artikelnummer.

MVH Josefin

Skrivet av thexps:

Ärligt talat, när f*n har ni tagit 21499:- för denna dator?? Det borde vara förbjudet att göra såhär.
Ni påstår att ni har 25% rabatt på denna dator, men med er rabatt så kostar den som den brukar och som den gör hos andra återförsäljare. Det är till att lura sina kunder!

http://cdon.se/hemelektronik/15inch_asus_zenbook_u500vz-cn046...

Hej hej

Denna dator kostade det när den lades upp, därav ordniariepriset. Det var dock längesen och borde ha sänkts i takt med att priset sjönk. Vi har dock _inte_ gått ut med någon superrea på den datorn, haft med den i erbjudanden eller liknande där vi utnyttjat prissplashen.

MVH Josefin

Skrivet av Thyrix:

Hej,

Undrar om man kan få lite hjälp med att retunera grafikkortet som jag har beställt. Har beställt en i5 3570k, Gigabyte GTX 680 OC 2GB och ett ESD-armband i samma beställning.

Just nu ligger processorn och grafikkortet på posten där jag kan hämta upp det (ESD-armbandet kom i brevlådan), och behöver veta om ni kan skicka tillbaks endast grafikkortet eller om jag ska hämta upp allt och sedan skicka tillbaks grafikkortet.

Hej hej

Vi skickar tyvärr inte folk till Postkontoret för att packa om ditt paket, utan ligger det i samma paket så får du hämta ut och sedan returnera. Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig med att ångra köpet på grafikkortet.

MVH Josefin

Skrivet av BassetX:

Hejhej! Tänker ni höja priset på Gigabyte Radeon hd 7970 denna vecka eller kommer det ligga kvar på samma pris ett tag till?^^

Vet att det kan vara svårt att svara på men jag chansar

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Hej hej

Framtida prissättning kan jag tyvärr inte svara på.

MVH Josefin

Skrivet av Zotamedu:

En stilla undran. Varför vill CDON inte kommunicera över vanliga kanaler? Telefon går inte och mail vägras utan motivering. Jag har förgäves försökt få någon att skicka ett mail där de bekräftar att två fakturor faktiskt är makulerade efter att båda istället gått vidare till Klarna och genererat påminelseavgifter. Jag har ännu inte fått något svar. Jag fick dessutom nyligen ett privat meddelande på minhembio.se, en sida där jag inte ens är medlem, där jag fick frågor om mina reklamationsärenden. Det verkar som om någon inte var nöjd över att få en stjärna på prisjakt. Hur som helst svarade jag att jag ville ta diskussionen över mail istället men det fick jag inget svar på. Nu har jag skickat ett längre svar via PM där och avslutade med en uppmaning att svara med ett mail. Får se om det händer något.

Det verkar ju dessutom som om det enklaste sättet att få något löst är att bli medlem här på Swecklockers och sedan ta kontakt med Josefin. Varför ska det vara enklare att ta omvägen via en tredje part för att få kontakt med någon?

Hej hej

Hmm, har du något namn på personen som PMade dig på minhembio.se så tar jag gärna upp det internt här.

MVH Josefin

Visa signatur