CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Behöver nytt gfx-kort och tittat en del på http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd7950_v2_3gb_ddr5_2... med 15% rabatt blir det väldigt prisvärt. Finns det ngt liknande som slår detta för samma peng eller är detta alternativ det som ger mest valuta för pengarna?

Permalänk
Avstängd

var hittar man vad som finns med i 15% erbjudandet?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Konama:

Tänkte beställla ett i samband med den här 15%-rabatten, när tror du att du har mer information om just 3.0-versionen?
Tack för snabba och bra svar!

Hej hej

Har skickat förfrågan till leverantören, avvaktar svar.

MVH Josefin

Skrivet av Nzt:

Hej hej

Vi kollar det direkt.

MVH Josefin

Skrivet av Gwaniiz:

Har ni planer på att lägga till Intel Core i7 3930K som "VIP Erbjudande"? Ser att ni har ute 3960, men inte 3930.

Hej hej

Tyvärr inte denna gången.

MVH Josefin

Skrivet av Thorulk:

Lägger man till koden, sen loggar man in och ändrar kundvagnen så försvinner rabatten...
Går inte att lägga dit den igen

Hej hej

Fast du måste ju vara inloggad för att lägga till rabatten, hur kan den försvinna när du loggar in då?

MVH Josefin

Skrivet av GaFFe:

Innan vilket klockslag ska jag beställa dator grejor idag för att ha dom på fredag?

Hej hej

Vi har ingen leveransgaranti på det viset i dagsläget.

MVH Josefin

Skrivet av datavirus:

var hittar man vad som finns med i 15% erbjudandet?

Hej hej

Länk finns i min signatur.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av zelxi:

Näh, funkar fint... det är den här som gäller "SWECFEB13", samt endast de produkter i listan.

Ahh det var jag som försökte plocka ifrån andra listor Tack!

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen grejerna innan fredag och så år jag ett mejl idag kl halv 10 om folkbokföringsadress... !!!! Aldrig haft problem med förut. Hoppas ni löser det snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Wedes:

Behöver verkligen grejerna innan fredag och så år jag ett mejl idag kl halv 10 om folkbokföringsadress... !!!! Aldrig haft problem med förut. Hoppas ni löser det snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Svara på mailet och ta det med kundtjänst.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Svara på mailet och ta det med kundtjänst.

MVH Josefin

Det har jag gjort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Erfarenhetsmässigt så skall du inte beställa från cdon.com om du har jättebråttom att få grejerna. Beställ så snart som möjligt.

Jag måste säga precis tvärtom faktiskt. De senaste gångerna jag beställt, allt från ett enkelt grafikkort till en komplett dator i delar(!), som finns i lager givetvis, så kommer det dagen efter. Bor man långt norrut så är det alltid en extra dag, men det har inte med CDON att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag måste säga precis tvärtom faktiskt. De senaste gångerna jag beställt, allt från ett enkelt grafikkort till en komplett dator i delar(!), som finns i lager givetvis, så kommer det dagen efter. Bor man långt norrut så är det alltid en extra dag, men det har inte med CDON att göra.

För mig har det aldrig tagit mindre än tre arbetsdagar, och då har jag beställt ganska många gånger nu, säkert 10 ggr senaste året. Oftast två dagar för plock/packning och en-två dagar för leveransen.

Men har inte varit några problem och priset har varit bra så jag klagar inte alltför mycket och är det tidkritiskt väljer jag annan butik.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Ni har ingen "Gamingtillbehör (möss,musmattor,keyboard osv) 25%" kampanj på gång igen? Dags att byta ut lite saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Wow, så du tycker det är rimligt att ett företag i förväg går ut med vilka produkter som är med på en rea/kampanj?

Jag frågade om mer information gällande BitFenix Shinobi då den uppdaterade versionen har 3.0 USB och den som är med på rean 2.0. På hemsidan stod nämligen 2.0 USB men fick idag ett svar från CDON och det var tydligen den uppdaterade versionen. Det är väl inga problem med att man ber ett företag om mer information gällande en produkt som de redan har med på rean?

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk

Hej
har tänkt köpa detta moderkort men är osäker på en sak,
ASRock P67 Pro3
men det var problem med alla p67 moderkort från början tror jag och därför ändrades (uppdaterades) de och fick "b3" efter sitt namn som löste de problem som fanns
http://cdon.se/hemelektronik/asrock_p67_pro3_intel_p67_4xddr3...

så jag undrar, är den ni har b3 modellen eller inte?
står inte "b3" efter, antar att det inte är "b3" modellen men är förvånad om ni har kvar icke "b3" modellen då de slutade säljas för längesedan
kan det vara så att ni glömt skriva "b3" efter?

hoppas du hittar svaret
tack i förväg

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nivity:

Ni har ingen "Gamingtillbehör (möss,musmattor,keyboard osv) 25%" kampanj på gång igen? Dags att byta ut lite saker

Hej hej

Ingenting planerat vad jag har hört, men dubbelcheckar med ansvarig.

MVH Josefin

Skrivet av PCnörden:

Hej
har tänkt köpa detta moderkort men är osäker på en sak,
ASRock P67 Pro3
men det var problem med alla p67 moderkort från början tror jag och därför ändrades (uppdaterades) de och fick "b3" efter sitt namn som löste de problem som fanns
http://cdon.se/hemelektronik/asrock_p67_pro3_intel_p67_4xddr3...

så jag undrar, är den ni har b3 modellen eller inte?
står inte "b3" efter, antar att det inte är "b3" modellen men är förvånad om ni har kvar icke "b3" modellen då de slutade säljas för längesedan
kan det vara så att ni glömt skriva "b3" efter?

hoppas du hittar svaret
tack i förväg

Hej hej

Fast alla döper inte sina kort till B3, enbart några få tillverkare som utnyttjar det fortfarande.
B2 blev ju återkallade av Intel och det var väl... hmm, drygt 2 år sen eller nåt om jag inte minns helt fel - så länge har vi inte ens hållt på med komponenter så det är inget gammalt skröfs som ligger kvar i lager sedan dess. Du kan tryggt köpa det kortet utan att ha just SATA-problemet som beror på buggen i B2.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Hej hej

Fast alla döper inte sina kort till B3, enbart några få tillverkare som utnyttjar det fortfarande.
B2 blev ju återkallade av Intel och det var väl... hmm, drygt 2 år sen eller nåt om jag inte minns helt fel - så länge har vi inte ens hållt på med komponenter så det är inget gammalt skröfs som ligger kvar i lager sedan dess. Du kan tryggt köpa det kortet utan att ha just SATA-problemet som beror på buggen i B2.

MVH Josefin

Ok, tack för hjälpen
riktigt bra support här
Credit till dig Josefin

men såg bara att Inet hade namnet "rev B3" efter när de hade moderkortet i lager, så började undra
http://www.inet.se/produkt/1902014/asrock-p67-pro3-rev-b3
men som sagt så har ni inte varit i datorbranschen så länge att ni kan ha köpt in "icke b3" versioner

Permalänk
Medlem

Hej!
Är denna och denna demovara för 3090 kr samma som denna produkt med ordinarie pris 2495 kr?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thompo:

Hej!
Är denna och denna demovara för 3090 kr samma som denna produkt med ordinarie pris 2495 kr?

Hej hej

Ser så ut, jag ber ansvarig för fyndvaror gå igenom priserna på de två. Som jag nämde för nån vecka sen så gås fyndvaror tyvärr inte igenom lika frekvent som "vanliga" varor, superbra att ni säger till!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej igen Josefin!

Tänkte höra med dig hur länge 15%-rabatten gäller? Är det sista dagen idag eller veckan ut som gäller?

Tack på förhand.

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konama:

Hej igen Josefin!
Tänkte höra med dig hur länge 15%-rabatten gäller? Är det sista dagen idag eller veckan ut som gäller?
Tack på förhand.

Svaret finns ett litet klick bort:
"Erbjudandet gäller endast tom 2013-03-02."

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Svaret finns ett litet klick bort:
"Erbjudandet gäller endast tom 2013-03-02."

Ja men se där! Det hade jag missat. Tack så mycket.

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem

Hej!

Beställde igår eftermiddags Gigabyte GTX680 som blev levererat till mitt postombud klockan 9:22 imorse.
Underbart vill jag bara säga!

PS. Tack till Josefin för hennes underbara insatser i denna tråd!

MVH / Anfanity

Visa signatur

| Chassi: CM HAF X | Moderkort: ASUS Maximus VII Hero | CPU: Intel Core i7-4790K | GPU: Gigabyte GTX980 WF3 |

| Minnen: Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz 16GB | SSD: Corsair Force-3 Series 120gb | PSU: FD 650W 80+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Ser så ut, jag ber ansvarig för fyndvaror gå igenom priserna på de två. Som jag nämde för nån vecka sen så gås fyndvaror tyvärr inte igenom lika frekvent som "vanliga" varor, superbra att ni säger till!

MVH Josefin

Ja, nu är de sänkta till 2599 kr respektive 2590 kr. Fortfarande dyrare än ordinarie pris. Vad är det för en skojare som justerar priserna egentligen? Dessutom ingår ju det ordinarie kortet i 15% rabatten, så verkligt pris blir ju 2121 kr. Ska det här bli trovärdigt måst ni ju ner under 2000 kr. Minst.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Hej Josefin!

Det verkar som att ingen läser det som står i meddelandet när man kontaktar supporten utan man får ju samma meddelande oavsett vad man skriver

Skrev till supporten och undrade om när ni kommer att skicka Samsung extended battery kit S III som tydligen har kommit in på lagret enligt websidan och fick följande svar:

Citat:

Fråga 2013-02-27 11:07

Hej!

Undrar om ni kan bekräfta beställningen med ordernr 37613406 och när den kommer att levereras i så fall

MVH
//NErmin
Svar 2013-02-27 18:52
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager.
Fråga 2013-02-27 19:54
Hej igen!
Det innebär alltså att den kom aldrig in på lagret? eftersom jag gjorde en beställning den 4-de februari. Däremot har ni ändrat statusen på produkten från "boka" till "köp" igår. å trodde jag att den hade kommit in på lagret... tack ändå

MVH
Svar 2013-02-28 11:37
Hej Nermin,

Tack för att du kontaktade oss.

Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager.

Har man fått svar på sin fråga... NEJ!

Jag skulle aldrig ställa frågan på nytt om första svaret hade varit OK (tillräckligt med info)

Tacksam

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för att ni tog med be quiet nätagg. Blev en sån.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thompo:

Ja, nu är de sänkta till 2599 kr respektive 2590 kr. Fortfarande dyrare än ordinarie pris. Vad är det för en skojare som justerar priserna egentligen? Dessutom ingår ju det ordinarie kortet i 15% rabatten, så verkligt pris blir ju 2121 kr. Ska det här bli trovärdigt måst ni ju ner under 2000 kr. Minst.

Hej hej

Första ligger nu på 2390, komplett kort som enbart varit öppnat hos kund. Det andra ligger på 2090:-, då det enbart är själva kortet.
Jämfört med dagspriset på originalkortet, att det faktiskt ligger i SweC 15% är oväsentligt i sammanhanget, då det inte är en "officiell" rea utan stängd med kod som dessutom avslutas om två dagar.

MVH Josefin

Skrivet av docky30:

Hej Josefin!

Det verkar som att ingen läser det som står i meddelandet när man kontaktar supporten utan man får ju samma meddelande oavsett vad man skriver

Skrev till supporten och undrade om när ni kommer att skicka Samsung extended battery kit S III som tydligen har kommit in på lagret enligt websidan och fick följande svar:

Har man fått svar på sin fråga... NEJ!

Jag skulle aldrig ställa frågan på nytt om första svaret hade varit OK (tillräckligt med info)

Tacksam

Hej hej

Ser ut som om någon haft lite bråttom där.
Vi har dem i externt lager och kan alltså skicka direkt, men av någon anledning har din order inte gått iväg än. Försöker undersöka varför.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nivity:

Ni har ingen "Gamingtillbehör (möss,musmattor,keyboard osv) 25%" kampanj på gång igen? Dags att byta ut lite saker

Hej hej

Ansvarig bekräftar att det inte är något som ligger planerat just nu tyvärr.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag tycker ni borde fixa ert system när man köper grejer så delleveranser inte debiteras dubbla gånger. Jag har råkat ut för detta och även andra. Läs min tråd. Jag har 1604:- för lite på mitt konto, och vad hjälper det mig i dagsläget om jag kommer få tillbaka dessa pengar om 2-3 dagar? Ni har även inkompetent personal i chatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Ansvarig bekräftar att det inte är något som ligger planerat just nu tyvärr.

MVH Josefin

Ah, det var ju synd, finns det något prel. datum för G930?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Tänkte ge er en chans till då jag lade en order hos er i förrgår, men av allt att döma verkar det inte direkt gå bättre nu än det har gjort för er tidigare att leverera något alls. Denna gång beställde jag en vara med "1-3 dagars leveranstid" vilket ju är helt okej i sig.
Dock börjar det bra med att jag inte får någon orderbekräftelse skickad till mig, så när jag ännu inte hört något igår kväll skickar jag ett mail till er support för att kolla att allt är okej. Får till svar att ni beklagar att jag inte fått någon orderbekräftelse och att varan har en leveranstid på 3-6 dagar helt plötsligt. Tilläggas ska att två timmar efter svaret från er kundtjänst får jag min orderbekräftelse.

Nåväl, även detta vore väl på sin höjd okej om ni nu hade meddelat det direkt, men när jag nu kollar er hemsida finns varan inte i lager alls utan går enbart att boka. Med tidigare erfarenheter från er antar jag nu att jag inte kommer att få någon vara alls, men varför då inte säga det direkt? Nedan följer liknande tidigare händelser;

Jag bokade en vara som snart skulle släppas, och använder mig samtidigt av en rabattkod. Efter flera månaders väntan meddelar ni till slut att ni inte kan få fram varan överhuvudtaget, och min rabattkod går med det förlorad. Nu var det inte bråttom med varan, men ändå, varför fortsätta lova att "den kommer snart"?

Nästa gång beställde jag en vara som fanns i lager, och jag får orderberäftelse på det hela. Även här använde jag en rabattkod på 50. Ett tag därefter får jag ett mail av er att varan ej längre finns att få tag i, och jag förlorar ännu en rabattkod samt suttit och väntat på en vara som aldrig fanns.

Låga priser i all ära, men vad spelar det för roll när ni antingen inte leverar eller att man får "goddag yxskaft"-svar från er "kundtjänst"?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Az1337:

Jag tycker ni borde fixa ert system när man köper grejer så delleveranser inte debiteras dubbla gånger. Jag har råkat ut för detta och även andra. Läs min tråd. Jag har 1604:- för lite på mitt konto, och vad hjälper det mig i dagsläget om jag kommer få tillbaka dessa pengar om 2-3 dagar? Ni har även inkompetent personal i chatten.

Hej hej

Det debiteras endast en gång, däremot reserveras först hela beloppet och uppdateringen DIBS (bankkortsystemet) vs bankerna är visst inte så bra på att hantera dellevereranser tyvärr. Jag pratade precis med en av de ansvariga för just detta och vi har en ny lösning på gång, det ligger dock i testfasen än så länge och kommer att ta ett tag att dels testa och dels integrera fullt ut.

MVH Josefin

Skrivet av zelxi:

Ah, det var ju synd, finns det något prel. datum för G930?

Hej hej

Den beräknas komma in under nästa vecka.

MVH Josefin

Skrivet av Kompressor:

Tänkte ge er en chans till då jag lade en order hos er i förrgår, men av allt att döma verkar det inte direkt gå bättre nu än det har gjort för er tidigare att leverera något alls. Denna gång beställde jag en vara med "1-3 dagars leveranstid" vilket ju är helt okej i sig.
Dock börjar det bra med att jag inte får någon orderbekräftelse skickad till mig, så när jag ännu inte hört något igår kväll skickar jag ett mail till er support för att kolla att allt är okej. Får till svar att ni beklagar att jag inte fått någon orderbekräftelse och att varan har en leveranstid på 3-6 dagar helt plötsligt. Tilläggas ska att två timmar efter svaret från er kundtjänst får jag min orderbekräftelse.

Nåväl, även detta vore väl på sin höjd okej om ni nu hade meddelat det direkt, men när jag nu kollar er hemsida finns varan inte i lager alls utan går enbart att boka. Med tidigare erfarenheter från er antar jag nu att jag inte kommer att få någon vara alls, men varför då inte säga det direkt? Nedan följer liknande tidigare händelser;

Jag bokade en vara som snart skulle släppas, och använder mig samtidigt av en rabattkod. Efter flera månaders väntan meddelar ni till slut att ni inte kan få fram varan överhuvudtaget, och min rabattkod går med det förlorad. Nu var det inte bråttom med varan, men ändå, varför fortsätta lova att "den kommer snart"?

Nästa gång beställde jag en vara som fanns i lager, och jag får orderberäftelse på det hela. Även här använde jag en rabattkod på 50. Ett tag därefter får jag ett mail av er att varan ej längre finns att få tag i, och jag förlorar ännu en rabattkod samt suttit och väntat på en vara som aldrig fanns.

Låga priser i all ära, men vad spelar det för roll när ni antingen inte leverar eller att man får "goddag yxskaft"-svar från er "kundtjänst"?

Hej hej

Låter lite underligt då en vara vanligtvis inte går från köpbar till att ha bokaknapp, utan enbart tvärtom. Om du PMar mig ditt kundnummer så kollar jag gärna på det.

MVH Josefin

Visa signatur