Antec 300 Front panel ljud problem

Permalänk
Medlem

Antec 300 Front panel ljud problem

Hej

Ja, jag vet inte hur jag skall göra, men min brors gamla Antec 300 ger ifrån sig knaster/brus ljud när man kopplar in hörlurar i front panels jacken. Jag har googlat på detta och en del säger att Antec lött fast en jordkabel som delas mellan USB och jacken och som jag fattat vad folk sagt så blir det en jordloop och enda sättet att få bort det är att klippa jordkabeln mellan dem. Men sen säger andra att detta beror på dålig jord eller orenström och här känner jag att det inte är bra om det är så.

Så jag undrar, är det någon annan som upplevt detta problem och hur har ni gjort och har ni något annat tips på hur man kan lösa detta på bästa sätt. Sen om det skulle bero på dålig jord och orenström, vart skall man börja kolla?

Brorsans system:
Chassi Antec 300 köpt 2009
Moderkort ASUS P5N-D Nforce 750i SLI köpt 2009
CPU Intel Q9550 2,83 Ghz köpt 2009
RAM Corsair XMS2 DHX TwinX DDR2 CL4 4x2GB köpt 2009
Grafik 2x Nvidia XFX 9800GTX+ XXX Editon i SLI köpt 2009
Ljudkort Soundblaster Recon3D PRO köpt 2011
HDD 2x gamla Western digital från 2004-2005
Nättagg Corsair TX750 köpt 2009

Systemet är inkopplat i jordat uttag.

EDIT: Jag skulle vilja veta också av dem som har köpt ett Antec 300 nyligen 2011-13, om ni upplever detta, för i så fall har de förmodligen fixat detta och då beställer vi en ny I/O isf. Annars så kan vi köpa ett nytt chassi, men det vore ju bra om det går att lösa ändå.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med mitt Antec P182. Provade att skruva bort jordkabeln helt och hållet nu precis. Problemet borta.

Finns det några problem med att köra såhär? Går det att använda usb-portarna utan att saker brinner upp osv?
Jag har en kortläsare med USB som jag skulle kunna använda istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajning:

Jag har samma problem med mitt Antec P182. Provade att skruva bort jordkabeln helt och hållet nu precis. Problemet borta.

Finns det några problem med att köra såhär? Går det att använda usb-portarna utan att saker brinner upp osv?
Jag har en kortläsare med USB som jag skulle kunna använda istället.

Ok, då kanske man ska prova att få bort jorden på något sätt. Men samtidigt har jag också samma funderingar om detta kan påverka saker och ting på ett negativt sätt. Så det vore gött om någon kunde svara på detta.

Sen vill jag tillägga att ett till problem uppstått, nu är det även problem om han stoppar in hörlurarna bak i datorn. För när han gör något på datorn så hör andra vad han gör på datorn. Vet att det finns What U Hear, men det är avstängt, så det är inte det.

Edit: Problemen försvann helt när jag koppade ur HD-audio kabeln, så det verkar vara O/I-panelen så det blir att skaffa nytt chassie bara.