X-box kontroll med adapter till PC funkar inte

Permalänk
Medlem

X-box kontroll med adapter till PC funkar inte

Som rubriken lyder, köpte en X-box kontroll med adapter för PC som jag pluggade in i datorn.
Men den funkar inte, körde cdn med drivrutinerna och har även eftersökt om det fanns nyare men inte.
Kontrollen visar att den hittar "dongeln" då den blir spelare 1 men funkar inte i AC3 fast jag ställt in på spelet.
Vad göra? kan jag kolla på datorn om x-y axeln och knapparna funkar?
Vet inte hur jag stänger av kontrollen heller, får rycka batteriet.
Trodde det var som på vanliga kontrollen att man höll in "X"et

Visa signatur

"Mjukvara är som sex, bättre när den är gratis." -Linus Torvalds

Permalänk

Gå in i kontroll panelen och kolla för skulle man ju ställa in den där

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem

Testa två saker:
1. Ladda ner drivrutinerna från microsofts hemsida. Sök på google, typ "microsoft xbox gamepad drivers".
2. Testa att ha kontrollen igång innan du startar AC3. På mitt AC3 får jag inte ha den avstängd innan jag startar spelet för då reagerar den inte alls.

Du kan även testa, om du har ett 360, att koppla den till konsollen och sen tillbaka till datorn. Kan ha blivit fel. Har du inte en konsoll - anslut kontrollen på nytt till "dongeln"

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolus1978:

Gå in i kontroll panelen och kolla för skulle man ju ställa in den där

Redan ställt in det i spelet (från t-bord till pad)

Skrivet av CrazyAngel4You:

Testa två saker:
1. Ladda ner drivrutinerna från microsofts hemsida. Sök på google, typ "microsoft xbox gamepad drivers".
2. Testa att ha kontrollen igång innan du startar AC3. På mitt AC3 får jag inte ha den avstängd innan jag startar spelet för då reagerar den inte alls.

Du kan även testa, om du har ett 360, att koppla den till konsollen och sen tillbaka till datorn. Kan ha blivit fel. Har du inte en konsoll - anslut kontrollen på nytt till "dongeln"

1. Har jag gjort
2. Funkade då men kan styra allt utom när jag ska "titta" vänster-höger. upp-ner funkar och auto :/

Har ingen 360

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pj87:

Redan ställt in det i spelet (från t-bord till pad)

1. Har jag gjort
2. Funkade då men kan styra allt utom när jag ska "titta" vänster-höger. upp-ner funkar och auto :/

Har ingen 360

Du det var märkligt... Verkligen :/

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Du det var märkligt... Verkligen :/

Funkar det för dej?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pj87:

Funkar det för dej?

Funkar prima! Jag har ungefär 70 speltimmar på AC3 med min gamepad. Jag bara startar den, startar spelet och sen lirar jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pj87:

Du kan prova med olika program för kontrollinställningar, typ xpadder, för att se om spaken gör utslag överhuvudtaget. På så sätt vet du om du felet ligger hos kontrollen eller hos Assassin's Creed. Spelade själv ACIII med en 360-kontroll och det fungerade utmärkt.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoVeryIndie:

Du kan prova med olika program för kontrollinställningar, typ xpadder, för att se om spaken gör utslag överhuvudtaget. På så sätt vet du om du felet ligger hos kontrollen eller hos Assassin's Creed. Spelade själv ACIII med en 360-kontroll och det fungerade utmärkt.

Okey ska testa med det programmet.
Hur stänger ni av kontrollen? den stängdes automatiskt igår när jag slår av spelet men vill jag bara stänga av den ändå så funkar det inte med att hålla in "X-box".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pj87:

Okey ska testa med det programmet.
Hur stänger ni av kontrollen? den stängdes automatiskt igår när jag slår av spelet men vill jag bara stänga av den ändå så funkar det inte med att hålla in "X-box".

Som det står i instruktionerna så kan du bara trycka på den knappen för att få upp statusbar Jag stänger alltid av mina kontroller genom att öppna luckan typ 1mm och sen stänger jag. Tar typ 1 sekund. Vissa säger att man inte ska göra så för då slits det på kontrollen. Dock så kan folk säga vad f*n de vill, för den som jag använder till mitt xbox har jag haft sen den första trådlösta kontrollen kom. Funkar hur bra som helst.

Visa signatur