Permalänk
Medlem

Städa dator

<macbook air>
Har aldrig brytt mig om detta med städning så jag behöver lite tips om hur ni underhåller era datorer.
Är det fortfarande fuktig trasa som gäller för rengöring av skärm eller är det någon som har något annat tips?
Hur gör ni rent tangentbordet på bästa sätt?

Och så till underhållet när vi kommer till insidan, vad kör ni för städprogram när ni vill vara snälla mot datorn?

Permalänk
Skrivet av MrLeif:

<macbook air>
Har aldrig brytt mig om detta med städning så jag behöver lite tips om hur ni underhåller era datorer.
Är det fortfarande fuktig trasa som gäller för rengöring av skärm eller är det någon som har något annat tips?
Hur gör ni rent tangentbordet på bästa sätt?

Och så till underhållet när vi kommer till insidan, vad kör ni för städprogram när ni vill vara snälla mot datorn?

det finns speciell rengörning... annars köp microdukar på ica/hemköp/lidl och vanligt såpa+vatten för skärmen duken ska vara helt ren & väldigt lite fuktig
till tangentbordet tops + t-sprit, använd så lite att det inte rinner ned emellan utan bara tar bort fläckarna

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

ok tack för svar. Nu känns datorn lite fräschare igen.

Är det någon som kör några städprogram för insidan. Använde ccleaner på pcn förr i tiden. Någon som har tips på vettiga program till macen?