Hjälp mig hitta ett roligt mmo/rpg!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta ett roligt mmo/rpg!

Tja!

Någon som kan hjälpa mig hitta ett roligt mmo/rpg spel?
Helst online....
Har spelat: wow (tröttnat ett antal gånger och börjat ett antal gånger igen men kostar för mkt)
Lirar nu lite lol.
Swtor är nog inget för mig , men kom med tips tack och berätta gärna lite om spelet om ni har lust!
Vill helst att spelet ska vara rpg !
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag spelar The Secret World och älskar det!

Det är litet annorlunda MMO då du slipper Fantasy
Förutom det så har du 7 aktiva/passiva förmågor och du kan lära dig alla skills i spelet (tar tid...). Sedan finns det ytterliggare en aktiv/passiv förmåga som är för ett 3:e vapen t.ex. Rocketlauncher, Chainsaw eller nu senast kom en piska.
Det finns flera olika typer av quest Storyquest som går igenom hela spelet, actionquest, infiltrationsquest, pusselquest (skitsvåra!!!) och sidquest.

Jag gillar att det är skräck i modern tid och stämningen och zonerna är förstklassiga. Funcom storyberättande är förstklassig.

Det ställer dock lite högre krav på dig som spelare då spelet blir svårt, till skillnad mot WoW så dör man faktiskt, man kan bli extremt irriterad på att man inte klarar av pusselquestet eller lyckas undvika mobs i infiltraionsquesten.

TSW har en bra b2p modell då du får tillgång till hela spelet om du köper boxen tom patch 1.4, från patch 1.5 så får man betala för enskilda patchar. Det kommer nästan en patch per månad med nytt innehåll och både 1.5 och 1.6 har varit värda sina pengar.

Just nu kostar TSW 49 SEK på EG
The Secret World (PC)
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PC...

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett spel som inte kostar i månaden och är rätt så olikt WoW så borde du testa Guild Wars 2.
RPG är det rätta ordet för det eftersom att du får själv göra val i spelet. Du har en egen story som du följer genom världen som ändrar sig beroende på vad du är för ras och vilken bakgrund du bestämt att den ska ha när du skapar din karaktär.

Världen är fantastiskt vacker och man spenderar en väldans massa tid på att bara se sig runt. Medans du håller på med dina quests så kanske ett event börjar vid dig som du då kan göra och få mer XP och rewards ifrån. Bossarna är fantastiska och även fast spelet har blivit rätt så dött på låg-level delen så är det en del höglevlade som fortfarande spelar.

Men eftersom att det är så stor skillnad mellan WoW och GW2 så kanske du borde kolla upp ett par videos av det innan du bestämmer dig såklart. Engångskostnad från antingen en affär eller bara ladda ner digitalt.

Permalänk
Medlem

Secret world som andra sagt. Det är ett spel som inte liknar något annat spel jag har testat.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

finns ju tera också vet inte hur bra det är dock men gratis

Permalänk
Medlem

kan vara värt att kolla in Defiance också

Permalänk
Medlem

Du borde helt klart testa Guild Wars 2

Permalänk
Medlem

Diablo III kanske....

Det är lite skoj och ingen månadskostnad..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Oldschool Runescape

Det är precis som det var 2007

Underbart

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Skrivet av boxerz:

Tja!

Någon som kan hjälpa mig hitta ett roligt mmo/rpg spel?
Helst online....
Har spelat: wow (tröttnat ett antal gånger och börjat ett antal gånger igen men kostar för mkt)
Lirar nu lite lol.
Swtor är nog inget för mig , men kom med tips tack och berätta gärna lite om spelet om ni har lust!
Vill helst att spelet ska vara rpg !
Tack på förhand!

Dungeons and Dragons online, http://www.ddo.com/ Baserat på rollspelet Dungeons and Dragons 3.5, du kan spela ensam och du kan spela i grupper (oavsett så finns alla i samma värld även om dungeons och liknande är privata för den grupp man startar med...). man kan betala för att få emr quests och liknande men man får en bra spelupplevelse och blir lika bra som de som betalar även om man inte vill betala något. Skillnaden blir att de får lite mer variation och valfrihet. Vissa av fördelarna kan man även spela sig till att låsa upp...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Tera Online

Permalänk

Tibia Open pvp!

Permalänk

Eve Online

Eve Online

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus

Permalänk
Medlem

Jag rekommendera Fallout 3, Fallout new vegas eller The Elder Scrolls - Skyrim, Oblivion. Visst dem är inte online men sjukt roliga spel, går att plöja ner ett par timmar faktiskt på dem

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk

APB reloaded, osv kolla bara steam free games

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Du har inte testat vanilla private servers?

Kan rekommendera emerald dream (så retail likt som möjligt)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spda242:

Jag spelar The Secret World och älskar det!

Det är litet annorlunda MMO då du slipper Fantasy
Förutom det så har du 7 aktiva/passiva förmågor och du kan lära dig alla skills i spelet (tar tid...). Sedan finns det ytterliggare en aktiv/passiv förmåga som är för ett 3:e vapen t.ex. Rocketlauncher, Chainsaw eller nu senast kom en piska.
Det finns flera olika typer av quest Storyquest som går igenom hela spelet, actionquest, infiltrationsquest, pusselquest (skitsvåra!!!) och sidquest.

Jag gillar att det är skräck i modern tid och stämningen och zonerna är förstklassiga. Funcom storyberättande är förstklassig.

Det ställer dock lite högre krav på dig som spelare då spelet blir svårt, till skillnad mot WoW så dör man faktiskt, man kan bli extremt irriterad på att man inte klarar av pusselquestet eller lyckas undvika mobs i infiltraionsquesten.

TSW har en bra b2p modell då du får tillgång till hela spelet om du köper boxen tom patch 1.4, från patch 1.5 så får man betala för enskilda patchar. Det kommer nästan en patch per månad med nytt innehåll och både 1.5 och 1.6 har varit värda sina pengar.

Just nu kostar TSW 49 SEK på EG
The Secret World (PC)
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PC...

För att kasta magi hör ju verkligen den riktiga världen till.

TSW är lika mycket fantasy som tex. Wow den enda skillnaden är väl att det utspelar sig i en värld som är snarlik våran egen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Anarchy Online!

Permalänk

Neverwinter ser ut som det kan bli ett bra spel. Det är dock inte släppt än.
www.playneverwinter.com

Permalänk
Inaktiv

Forsaken world

Permalänk
Medlem

Som nån sa så kanske Diablo III skulle vara något? Kolla lite på Youtube/Streams och se vad du tycker

Permalänk
Medlem

Aion (amerikanska versionen, eu/tyskland är begränsat för icke betalande...)
Path of Exile
FlyFF

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Får rekommendera Tera då, som några andra redan gjort.
Av spelen som är ute just nu, är tera det ända som är roligt.

Möjligtvis Age of Wushu/Wulin också

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

TSW har en bra b2p modell då du får tillgång till hela spelet om du köper boxen tom patch 1.4, från patch 1.5 så får man betala för enskilda patchar. Det kommer nästan en patch per månad med nytt innehåll och både 1.5 och 1.6 har varit värda sina pengar.

Just nu kostar TSW 49 SEK på EG
The Secret World (PC)
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PC...

Låter lite konstigt att man ska betala för varje patch
Vad händer om man kör på 1.5 sedan så har sin kompis 1.6 är det bara content det gäller? vore ju konstigt om man ska få betala för bugfixar och sånt.

Hur är spelet förövrigt är det många som lirar? är det långsamt att komma nån vart i spelet måste man grinda arslet av sig?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Låter lite konstigt att man ska betala för varje patch
Vad händer om man kör på 1.5 sedan så har sin kompis 1.6 är det bara content det gäller? vore ju konstigt om man ska få betala för bugfixar och sånt.

Hur är spelet förövrigt är det många som lirar? är det långsamt att komma nån vart i spelet måste man grinda arslet av sig?

Det är lika konstigt som kostnad per månad var när det kom och när F2P-modellen breddes ut.

Inget konstigt, bara smart.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

EVE online
The Secret World
Guildwars 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För att kasta magi hör ju verkligen den riktiga världen till.

TSW är lika mycket fantasy som tex. Wow den enda skillnaden är väl att det utspelar sig i en värld som är snarlik våran egen.

ja, jo! Visst finns det Magi

Det jag naturligtvis menar är att världen inte är en Fantasyvärld som WoW, GW2 mfl mfl mfl med Alver, Orcs, Dvärgar och liknande utan det utspelar sig i vår tid och man kan välja mellan moderna vapen eller Hammare som jag har

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Låter lite konstigt att man ska betala för varje patch
Vad händer om man kör på 1.5 sedan så har sin kompis 1.6 är det bara content det gäller? vore ju konstigt om man ska få betala för bugfixar och sånt.

Hur är spelet förövrigt är det många som lirar? är det långsamt att komma nån vart i spelet måste man grinda arslet av sig?

Ahh, dålig förklaring från min sida. Visst får du alla patchar men du får inte tillgång till det nya innehållet utan att köpa nya "Issue".

Jag har aldrig blivit så fanatiskt så att jag MÅSTE spela varje kväll och köra alla dallies som i t.ex. WOW utan jag känner att jag kan spela TSW i mitt eget tempo.

Progression under leveling är mer gearorienterad då du starat med QL0 gear och högsta level är QL10(.5). Under levling så räcker zonerna och questerna väl till och man får tillräckligt med AP/SP för en build tidigt i spelet sedan får man mycket fler AP/SP per quest så man kan satsa på andra builds.

Progression i Nightmare ("Typ" WoW TBC levevel Heroics innan Nerf om jag förstått det rätt) och Raids är att de är svåara så det är utmaning när man börjar med dem.

Man kan oxå köra Progress i PVP men har ingen aning om det.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk

Jag tycker att du ska börja lira Tera.
Är inte så informerad inom MMO scenen om man säger så, men har gw2 på datorn och det är rätt kul men inget att slösa massa tid på.
Spelet är bra, grafiken är bra, friheten är bra, men det är just en sak som drar ner spelet in my honest opinion.
Och det är att spelet är så utformat för casual-gamers, jag är väl en casual jag själv, men det känns aldrig som att man får ut något speciellt av att nöta 2 dagar i rad.

Tänk dig typ ett MMO som ger samma långvariga tillfredställelse som en runda eller match i cs, ungefär så kan jag beskriva det.
Du lvlas ner beroende på vilket område du besöker, för att passa till content, och därför känns det aldrig som att det spelar någon roll med gears och levels.
Det är mer som att man är där bara för att njuta, explora världen och suga in omgivningen.
Inget fokus ligger på att bli skillad och få bra gears, kötta 2 dagar i rad och lägga sig med vetskapen om att man nu fick det där man ville. Det är helt enkelt inte ett sånt spel. Raka motsatsen till WoW skulle jag säga.

Och enligt mig så är det just det här som gör att man verkligen vill lira ett mmorpg, att bli semi-beroende och bara nöta timme efter timme och få valuta för tiden man investerat.

Så ja, testa Tera, det har ungefär samma combatsystem som Gw2 men är lite mer likt Wow.
Fast med bättre grafik såklart

Visa signatur

Intel i5 3750K 4.2 GHz | GeForce GTX 680 | CL10 Corsair 2x8192mb VENGEANCE röd | "42" Philips FULL HD 1080p |
128 GB SSD Intel Reseller | Windows 8 64-bit | R4 Chassi White | Razer Boomslang 2007 Special Edition | G15 Logitech