Minecraft server förslag?

Permalänk

Minecraft server förslag?

Hej jag ska starta en ny Bukkit server och jag undrar om ni har några ideér på vad det ska vara för en server(Parkour,Survivalgames...)
Tack i förväg!

Visa signatur

Att programmera eller att inte programmera, det är frågan?

Permalänk

Jag tycker du ska försöka göra något originellt, t.ex att köra på en egen idé. Ifall du orkar så kan du försöka göra en MMO server med svårare monster och bossar med ett avancerat leveling system.

Permalänk
Skrivet av Plastslev:

Jag tycker du ska försöka göra något originellt, t.ex att köra på en egen idé. Ifall du orkar så kan du försöka göra en MMO server med svårare monster och bossar med ett avancerat leveling system.

ja jag programerar ju i java jag skulle ju kunna försöka att göra ett plugin för det

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av kallepårymmen:

ja jag programerar ju i java jag skulle ju kunna försöka att göra ett plugin för det

De mesta av det jag nämnde finns redan i form av plugins, det jag tror du kan behöva göra själv kan vara bossar och skräddarsy leveling systemet.
Jag har försökt göra någonting likt detta för att pröva och så som jag har det nu så ser det riktigt bra ut. Dock så är detta utan själv-gjorda plugins.

Permalänk
Skrivet av Plastslev:

De mesta av det jag nämnde finns redan i form av plugins, det jag tror du kan behöva göra själv kan vara bossar och skräddarsy leveling systemet.
Jag har försökt göra någonting likt detta för att pröva och så som jag har det nu så ser det riktigt bra ut. Dock så är detta utan själv-gjorda plugins.

ja det låter som en riktigt bra idé! men vad är det för plugins som redan finns?

Visa signatur

Permalänk

Sök runt på bukkit bara så borde du hitta något, kommer inte på någoting i huvudet.