Kan inte öppna sidor med å,ä,ö i namnet

Permalänk
Medlem

Kan inte öppna sidor med å,ä,ö i namnet

Plötsligt kan jag inte öppna sidor med å,ä eller ö i adressen med IE9 eller IE10, tex http://www.it-auktion.se/index.jsp?category=Servrar och Nätverk. Nätverk
Detta gick bra förr och då byttes de svenska tecknen ut automatiskt. Använder jag Google Chrome funkar det. Någon som har ett tips om vad som är fel? Någon inställning som är fel eller ett virus?

Visa signatur

emplant

Permalänk
Medlem

För det första, SATAN vad ful sida.
För det andra ska man inte använda å. ä och i länkar eller adresser.
Fungerar för mig i FF dock.

Permalänk
Medlem

Kolla om "Skicka UTF-8-URL:er" är ibockad under Internetalternativ / Avancerat / Internationella.
För mig är den ibockad och sidan fungerar. Jag kan dock inte bekräfta att det är den som är problemet eftersom det krävs en omstart för att få den att träda i kraft...

Permalänk
Medlem

Nu har jag ju inte bett om din åsikt om sidan och inte heller själv använt svenska tecken i länken utan bett om ett tips om vad som gör att det inte funkar för mig.
Att det funkar för dig med FF hjälper inte mig.

Visa signatur

emplant

Permalänk
Medlem
Skrivet av emplant:

Nu har jag ju inte bett om din åsikt om sidan och inte heller själv använt svenska tecken i länken utan bett om ett tips om vad som gör att det inte funkar för mig.
Att det funkar för dig med FF hjälper inte mig.

Om du vill ha hjälp med ditt problem så rekommenderar jag dig att ändra på din attityd lite..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

Om du vill ha hjälp med ditt problem så rekommenderar jag dig att ändra på din attityd lite..

Tycker inte TS hade nån dålig attityd!

OnT: har du kompatibilitetsvy på?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fungerar bra för mig med standardinställningarna i Firefox, Chrome, Safari, IE9, IE8, Opera

Permalänk
Medlem

testat att byta dns server?
Jag kör på google dns 8.8.4.4

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Jorå, både "Skicka UTF-8-URL:er" och kompatibilitetsvy är "på"
Jag får felmeddelandet "HTTP 410 - Ogiltig begäran"
Detta fel (HTTP 410 - Ogiltig begäran) innebär att Internet Explorer kunde ansluta till webbplatsen, men det gick inte att hitta webbsidan eftersom adressen var felaktig.

Och för att förtydliga min fråga: Jag klickar alltså på en länk med svenska bokstäver och det fungerar inte längre vilket det gjorde förr. Problemet dök upp samtidigt som jag klonade disken till en ssd-disk om det kan vara anledningen på något vis. I GoogleCrome funkar det och även i min Ipad.

Visa signatur

emplant

Permalänk
Medlem

Problemet löst, jag hade aktiverat adressfiltrering av double-click.com och tradedoubler.com i min nya TG799vn
Tack för alla förslag.

Visa signatur

emplant