Jag kör folding@home för att...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ska bara försöka lista ut varför klienten bara kör på processorn och inte på grafikkortet. Den nya versionen var ju sjukt mycket smidigare att installera och få igång än den gamla i alla fall.

4xxx-serien stöds inte längre av fah. Så enkelt, och trist är det!

Edit: http://folding.typepad.com/news/2011/03/fah-support-for-ati-g...

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JayDee:

4xxx-serien stöds inte längre av fah. Så enkelt, och trist är det!

Edit: http://folding.typepad.com/news/2011/03/fah-support-for-ati-g...

Tur att jag inte kör på datorn i min signatur längre då utan en helt ny burk med i7 3770 och HD7870. Verkar som om bara processorn ger mig dubbla PPD mot hela min gamla burk. Vore trevligt att pressa grafikkortet lite också. En extra bonus med att jag drog igång folding igen var att jag upptäckte att Turbo Boost inte verkar fungera.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Började folda för nån vecka sen då jag inte visste vad det var förr.

Anledningen till att jag bestämde mig var för cancern nästan plockade morsan för ca 2 år sen och undertiden allting hände kunde man bara stå som en idiot och inte göra någonting.

Nu kan jag kanske göra någonting...

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Jag foldar för Sweclockers, men jag får ingen cool ikon under min profilbild...

Men jaja,
Jag foldar för att jag kan.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Slutat folda. Men ska stresstesta nya kortet för att ställa in fläktarna rätt, så kan lika gärna köra på ett tag. Hoppas klienten slutat bråka med min dator som den gjorde för ett år sedan :q

Skrivet av xapa112:

men jag får ingen cool ikon under min profilbild...

Du ställer själv in om du är med eller ej genom Inställningar - Grupper.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Började nyss folda, varför?

Gratis el, check
Dator som bara används 5-6 timmar om dagen, check
Inget element, check
Vintern kommer, check

Så på detta sätt bidrar jag till forkning och löser mitt uppvärmningsproblem. Smidigt

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Jag Foldar främst för att jag har haft många i min närhet som gått bort i cancer. (bra även för andra sjukdomar såklart).
Sedan tycker jag även att hela konceptet är bra, och att genom att stödja det kanske det vidareutvecklas.
Vem vet snart kanske vi kan ha definitiva lösningar på VARFÖR det blir som det blir, frågan som många ställer sig.

Jag tror som sagt starkt på hela grejen och hoppas på att vi inom snar framtid ska kunna räkna fram det mesta inom sjukdomar.
Sen är det så att jag numera har gratis el i lägenheten, innan tog jag hänsyn till föräldrarnas elräkning när jag bodde hemma.
Plus att jag numera har tillgång till serverhall.
Och ja, varmt blir det som ni andra säger!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Foldar för att jag uppgraderade min dator nyligen, elen ingår i hyran och datorn står ändå på hela dagen när jag inte är hemma... så varför inte. Det är tanken i alla fall
Började idag när jag såg 2milj nyheten, hade glömt bort foldingen helt

Also, vilket användarnamn ska man ange för logga, den man har på sin folding client?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk

Jag foldar för jag har möjlighet till att göra det och att syftet är att föra framåt mänskligt vetande.
Ju mer vi lär oss, desto bättre, right?

Iallafall: Jag förstår inte folk som har möjlighet men tvärt struntar i att göra't..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Jag foldar för att jag vill vara med och bidra med mitt strå till stacken till olika forskningsprojekt som gynnar mänskligheten. Det är oerhört och enkelt och att ha elräkningen som motargument förstår jag inte. Slår för övrigt vad om att de som ojar sig för elräkningen inte ens gjort ett aktivt val av elleverantör och avtalstyp utan sitter där med sina dyra tillsvidareavtal. Att folda i World Community Grid med 60% av CPU:n motsvarar en lågwattsglödlampa: https://secure.worldcommunitygrid.org/help/viewTopic.do?short.... Foldar man med grafikkortet drar det såklart i regel mer.

Jag foldar också för jag vill nyttja min datorkapacitet till max. Inte allt för sällan får man höra "vad ska du med den prestandan till" men när det kommer till just folding kan man aldrig ha för bra hårdvara.

Permalänk
Skrivet av Carl_XII:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115826-sebbe-visste-att-h...

Läs ovanstående artikel.
En riktigt bra motivation till att börja donera datorkraft till cancerforskningen (samt alla andra sjukdomar som har med proteinveckning - dvs folding - att göra)

Skäms icke för att säga att jag fällde en tår eller två när jag läste detta, riktigt rörande och ett exempel på att vettig journalistik faktiskt existerar fortfarande på vissa ställen här i Sverige. Tack för länken, det var väl spenderad tid att läsa artiklen.

Cheers

Permalänk

Jag foldar för att stödja forskning i allmänhet men cancerforskning i synnerhet, då min mor gick bort i cancer för ett par år sedan.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Varför foldar du?

Jag är helt ny inom ämnet, hörde talas om folding för första gången nyligen.
Varför foldar man? Vad innebär det att folda? Vad får ni ut av det?

Mvh
R

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem

"Folding@home (förkortat FAH eller F@h) är ett distributed computing-projekt avsett för att utföra beräkningsintensiva simulationer av proteinveckning och för att förbättra metoderna som används inom området. Projektet startades 1 oktober 2000 och underhålls av Pandegruppen vid Stanford University."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folding@home

OT: Jag foldar ej.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

E-penis såklart , ja foldade ett par veckor när de var som kallast för att få upp värmen när hyresvärden snålar

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluffey:

E-penis såklart , ja foldade ett par veckor när de var som kallast för att få upp värmen när hyresvärden snålar

Det är just därför. Kör man en 8350 och klockar upp rejält, få du ut fina värden på temperaturen.

Permalänk
Medlem

Känns bra för forskningen. Vem vet, det du foldar idag kanske bidrar till att skapa en medicin som hjälper dig i framtiden.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Det känns bra när man gör klart en WU och gjort något vettigt med datorn (för en gångs skull) genom att man bara tryckt på en knapp. Sen är det roligt med siffror

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag anser att har man en maskin som jag stående på som server och där är såpass mycket kraft över kan det likaväl användas till någonting vettigt oavsett vad det är.
Folding hjälper både till som sagts ovan med mediciner samt hjälpa sweclockers laget så win win.

Har bara foldat nu ett kortare tag för bara haft servern i 2v men gör himla stora framsteg under den tiden

Server/folding specs syns i sign.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk

Jag foldar för att det är väldigt intressant att man faktiskt kan hjälpa till genom att göra någonting sådant här simpelt. Det som får mig att fortsätta är dock själva tävlingsmomentet som de har implementerat. Att klättra i rank är skitkul! Jag har dock blivit lite beroende, jag kollar statistiken lite väl ofta.

När jag foldade från början skedde det på en MacBook som genererade 2000 PPD ungefär. Detta var under förra sommaren, vid den tidpunkten insåg jag inte att 2000 PPD var löjligt lite. Jag tappade dock intresset efter ett tag, så jag bestämde mig för att sluta. Nu i vintras fick jag dock tillbaka intresset efter att ha läst på en del om just folding@home.

Jag vände mig till en av mina lärare i skolan som gav mig tillåtelse att börja folda på 9 stycken iMac 27" (2,7 GHz Intel i5 med 4 GB minne som genererar 10'000 PPD i snitt). Efter ett tag fick jag lite hybris och ville ha ännu mer poäng. Det var då jag började folda på min hemdator också, som har en i7 2600-processor som genererar omkring 20'000 PPD. Jag lät dock mitt grafikkort (7970) vila, då jag inte kände att det var värt att pressa det för att endast få några enstaka tusen mer poäng per dag.

Nu kör jag dock med beta-flag på grafikkortet och har foldat med CPU+GPU i ungefär en vecka. Emellanåt kommer man upp i ungefär 70'000 PPD, vilket känns bra! Får hoppas att AMD-GPU:er fortsätter generera mycket poäng så att GPU-foldingen inte fortsätter att domineras av Nvidia.