Hade missat att du svarat, sry.
Det som ja mest undrade över var om de fanns nån fläkt på marknaden som gav ett flöde över 70 m3/h vid max 18 dB.
Allt annat har jag rätt klart för mig. Har också införskaffat fläktar i lagom storlek o mängd som ger de temperatur jag önskar.
Dock har jag en fundering nu ang. mitt grafikkort, som vid idle ligger runt 25-30 C men vid spel typ BF2 på "medium" grafik går upp till 55-65 C lite beroende på bana. Kortet är ett ASUS geforce gt 630 med stockkylare. Dock har jag bytt fläkt på de till en som ger ca 55 m3/h vid ~17dB, men de påverkar ej tempen neg. för kortet låg på samma temp med originalfläkten men väckte då halva huset.
Behöver ja va orolig för denna temp, o byta hela kylaren eller är det acceptabel temp vid last på kortet?
Det är nog de enda ja funderar över nu, om kortet ä i behov av ny kylare lr om det kan tänkas o funka. Är ju inge dunderkort men är inte spel som är min huvudsakliga målpunkt med maskinen men vill ha lite resurser om andan faller på s.a.s o då duger kortet iaf för mig....