Permalänk

Hur fixar jag Crossfire?

Hej, jag har nyss skaffat ett till XFX Radeon HD6870, men när jag ska aktivera crossfire i Catalyst Control Center så finns inte dem inställningarna där. hur kan jag fixa det här? Är det Grafikkortet eller programet det är fel på?

har provat att om installera CCC 4 gånger.

tack på förhand för svar!
// Oliwer

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

har du en Crossfire brygga mellan grafikkorten? för det behöver du för att kunna köra Crossfire.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

En crossfire brygga behövs som oftast inkluderas med i grafikkortens förpackningar samt att du behöver så klart 2x PCI-E platser och det måste även stå att moderkortet klarar av Crossfire! duuuh annars äre gött o bara köra på!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Skrivet av Stefan93:

En crossfire brygga behövs som oftast inkluderas med i grafikkortens förpackningar samt att du behöver så klart 2x PCI-E platser och det måste även stå att moderkortet klarar av Crossfire! duuuh annars äre gött o bara köra på!

har brygga och adaptrat till 6pins och moderkortet stödjer crossfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av mffalbatross:

har brygga och adaptrat till 6pins och moderkortet stödjer crossfire

Tryck till bryggan, den kan sitta löst.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Avstängd

Har kört crossfire för ett tag sedan med två 5770, när det ena kortet började ge upp så fick jag inte cf alternativet i kontrollpanelen längre.
Någon sa att brygga brukar följa med grafikkortet, men vanligare är att det finns tillsammans med moderkortet. Visst kan bryggan vara orsaken och definitivt värt att prova med en fräsch sådan.
Troligare är nog ett defekt grafikkort.

Permalänk

Har du installerat om drivrutinerna? Det är det första jag skulle kolla om jag skaffat CF. Innan man börjar felsöka hårdvara så kollar man mjukvaran.

källa: Har själv haft ett flertal olika CF-uppsättningar.

Permalänk

Installerat CAP? Kolla in på drivrutinssidan på amd.com där finns den...

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Cap ingår numera igen i Catalyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Cap ingår numera igen i Catalyst.

Så är det, dock kan man behöva uppdatera profilerna med CAPs från hemsidan... Senaste betorna innehåller nyare än vad som finns på hemsidan.

Permalänk
Medlem

För mig var det samma problem o då hjälpte bara en hel ominstallation av Windows.

Edit: För att vi ska kunna utesluta alla möjliga fel så vore det bra med en full specc på vad du har för något i burken.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64