Spotify is installing...

Permalänk
Medlem

Spotify is installing...

Något sånt står det stup i kvarten när jag ska starta spotify. Det liksom installeras om var och varannan gång.
Någon som har samma problem?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Tja

Skrivet av blade80:

Något sånt står det stup i kvarten när jag ska starta spotify. Det liksom installeras om var och varannan gång.
Någon som har samma problem?

Ja, det kan hända för mig med :/ Men låt det bara vara

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt samma problem för ett tag sedan, tyvärr så lyckades jag inte riktigt lista ut vad det berodde på, men när jag bytte ut min SSD (tidigare en Intel X25-m 80GB) mot en ny (Intel 330 240GB) samt bytte OS från W7 till W8 så upphörde problemet.

Den tidigare SSDn sitter nu i en annan dator och där är det inget problem med Spotify längre vilket får mig att tro att det snarare hade något med tidigare Windows-installation att göra än disken alternativt något udda kompabilitetsproblem.

Det enda tipset jag kan ge dig om du inte vill vänta (verkade som sagt bara som att Spotify letar efter uppdateringar varannan omstart) är att du via aktivitetshanteraren avslutar "Spotify_installer.exe" för att sedan starta om Spotify igen och på så sätt kringå väntetiden!