Hur fungerar det med bitcoins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Vad kostar ett 5870? på prisjakt är den billigaste för 2,2k

Han syftar nog på begagnade kort.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Han syftar nog på begagnade kort.

inte nödvändigtvis men iallafall bulkparti !

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

mtgox kör ju wire transfer, enkelt att lägga till iban och föra över(var det för mig med swedbank iaf).

Okej, där ser man tackar för att man fått lite mer kött på benen där

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Om man överklockar kan ett 670 ge 115-120 men det blir:

1. Varmt

2. Dyrt

Ocklockat ger ca 97MHash

Typ 5-6MHash xD

Jag köpte ne Jalapeño för 150USD med frakt som ger ca 4.5GHash/s Får se när den kommer.

För er som vill ha en liten förklaring:
http://spectrum.ieee.org/img/06Bitcoin-1338412974774.jpg

Vågar man köpa från den sidan ?

Vissa har skrivit att det är scam sida medans andra skriver att det inte är det.. har du sett på något forum där någon använder eller bekräftar att dom fått varan ?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Kaddey:

Vågar man köpa från den sidan ?

Vissa har skrivit att det är scam sida medans andra skriver att det inte är det.. har du sett på något forum där någon använder eller bekräftar att dom fått varan ?

för alla som inte e superinsatta eller verkligen tror på bitcoins skulle jag tipsa om att vänta och se hur det går med marknaden den ÄR väldigt instabil och än sålänge funkar det ok med gpu, att skaffa dem chippen i dags läget är inte den bästa idén eftersom att de dels har backupade ordar på säkert ett halvår och när du väl får en kan marknaden se helt annorlunda ut!

Visa signatur

Quote Please

Permalänk
Skrivet av AntiAnti.V:

haha älskar att en björn är ett alternativ!

Visa signatur

Quote Please

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiAnti.V:

Grym sida.
De borde ha från tiden snubben i länken som finns i min sign köpte en pizza

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Grym sida.
De borde ha från tiden snubben i länken som finns i min sign köpte en pizza

Skrivet av Bjebbosten:

Varför inte köpa ltc istället ?

Även om inte ASIC funkar till LTC så kommer det nytt som gör det

Varför inte köpa BTC?

Tycker det är kul med mining

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Rekommenderas driver 13.1 eller 13.3? Har inte fått något att funka med 13.1 men har nu kört AMDs borttagning samt driver sweeper.
Hur är det med AMD APP SDK? Bör man installera senaste (2.8) eller räcker det med Catalyst?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Det problemet är väldigt känt. Finns en lösning om du googlar "invisible guiminer".
Kanske funkar, funkade dock inte för mig.

Kolla i min tråd " drivrutiner helskumma" där är det någon som länkar ett program som jag använde efter amds egna uninstall tool.
Amds egna uninstall>reboot>programmet i tråden "driver sweep">reboot>installera 13.3
Det gjorde jag och det funkade. Du kan kolla in programmet, det hittade 3st filer efter jag hade använt amds egna...

Är inte "invisible guiminer"-problemet jag hur, läste de trådar jag hittade men det är ett annat problem
Den dör så fort jag startar programmet. Har kört driver sweeper och amds cleanup igen ett flertal gånger.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Rekommenderas driver 13.1 eller 13.3? Har inte fått något att funka med 13.1 men har nu kört AMDs borttagning samt driver sweeper.
Hur är det med AMD APP SDK? Bör man installera senaste (2.8) eller räcker det med Catalyst?

Det skall du ha! Däri ingår OpenCL vilket du behöver

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Är inte "invisible guiminer"-problemet jag hur, läste de trådar jag hittade men det är ett annat problem
Den dör så fort jag startar programmet. Har kört driver sweeper och amds cleanup igen ett flertal gånger.

Det är guiminer?

Du kan ju prova då cgminer. Lite svårare att ställa in men när det är gjort så vinner cgminer.
Snabbare, du kan läsa temps i det, fläktspeed mm.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Jag satt och läste lite på bussen (någon artikel någonstans) och förstår så mycket som att "Bitcoins" är en valuta (om den är fysisk vet jag ej) som .. ja, det är typ så mycket jag vet. Nu är frågan:
Är det värt att sätta sig in i "Bitcoins", är detta något som kommer bli "stort" eller ligger det till och med pengar i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Jag satt och läste lite på bussen (någon artikel någonstans) och förstår så mycket som att "Bitcoins" är en valuta (om den är fysisk vet jag ej) som .. ja, det är typ så mycket jag vet. Nu är frågan:
Är det värt att sätta sig in i "Bitcoins", är detta något som kommer bli "stort" eller ligger det till och med pengar i det?

Det har vuxit sig stort. Om det blir större/kommer ut mer i allmänheten vet ingen. Dock finns det BTC automater

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Det har vuxit sig stort. Om det blir större/kommer ut mer i allmänheten vet ingen. Dock finns det BTC automater

Jag lär kunna läsa mig till detta men bara en liten lat-fråga:
Kan jag tjäna fysiska pengar genom att använda "Bitcoins"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Jag lär kunna läsa mig till detta men bara en liten lat-fråga:
Kan jag tjäna fysiska pengar genom att använda "Bitcoins"?

Bitcoins är en valuta. 1 bitcoin (BTC) är runt 150-170USD (inte kollat värdet), så ja. Du kan få fysiska pengar ifrån BTC

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Bitcoins är en valuta. 1 bitcoin (BTC) är runt 150-170USD (inte kollat värdet), så ja. Du kan få fysiska pengar ifrån BTC

att nämna är ju att den e liak stabil som Greklands ekonomi!

Visa signatur

Quote Please

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

att nämna är ju att den e liak stabil som Greklands ekonomi!

Jovisst! Stabilt och en garanterad vinst är inget man kan veta till 100%.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Det är guiminer?

Du kan ju prova då cgminer. Lite svårare att ställa in men när det är gjort så vinner cgminer.
Snabbare, du kan läsa temps i det, fläktspeed mm.

Heh handlar om princip sak här, GUIminer ska funka.
Det var länge sedan jag vart såhär frustrerad över drivrutiner... Tvungen att köra vanlig avinstallation via kontrolpanel -> AMD cleanup bullshit utility -> Revo Uninstaller -> Driver sweeper -> Boota in i felsäkert -> köra driver sweeper igen -> AMD bullshit cleanup ultility -> starta om i vanligt läge -> installera 13.1 -> starta om igen -> Voila! det grävs guld i GUI nu!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Igår kväll låg valutan på 188$/BTC
Ikväll ligger valutan på 233$/BTC.. det är insane vad det stigit.

Kolla den här länken om du vill se lite sifferporr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Vad kostar ett 5870? på prisjakt är den billigaste för 2,2k

Har för mig att du kan få tag på 5870 för under 1000 Kronor. Det blir 4k för grafikkort, en tusenlapp för CPU, Cirka tusen kronor för mobo och resten=2k.
Sammanlagt 8000 Kronor! Inte dåligt för en galet effektiv farm där du borde tjäna 8k på cirka ett år! (?)

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk

kan någon snäll person förklara för mig vad namecoins är och hur det funkar samt hur man skaffart. Såg att det fanns på slush's pool

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Har för mig att du kan få tag på 5870 för under 1000 Kronor. Det blir 4k för grafikkort, en tusenlapp för CPU, Cirka tusen kronor för mobo och resten=2k.
Sammanlagt 8000 Kronor! Inte dåligt för en galet effektiv farm där du borde tjäna 8k på cirka ett år! (?)

Om man tänker ekonomiskt så är det där en väldigt stor risk. Man vet fortfarande inte riktigt vart man har bitcoins. Menar du att man kan gå plus 8000kr på ett år, eller att man kan få in 8000kr på ett år? För om det tar ett år att tjäna igen grundinvesteringen så är det en stor risk då mycket hinner förändras på den tiden. Om man inte har pengar att slänga med som man inte är rädd om så skulle inte jag se det som en ekonomisk smart idé. Det är viktigt att komma ihåg att bitcoins är en av de osäkraste investeringarna man kan göra.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Om man tänker ekonomiskt så är det där en väldigt stor risk. Man vet fortfarande inte riktigt vart man har bitcoins. Menar du att man kan gå plus 8000kr på ett år, eller att man kan få in 8000kr på ett år? För om det tar ett år att tjäna igen grundinvesteringen så är det en stor risk då mycket hinner förändras på den tiden. Om man inte har pengar att slänga med som man inte är rädd om så skulle inte jag se det som en ekonomisk smart idé. Det är viktigt att komma ihåg att bitcoins är en av de osäkraste investeringarna man kan göra.

Mjo, självklart. Men vinsterna kan bli enorma, om man har tur.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Eftersom värdet har ökat extremt på kort tid så skulle jag passat mig jävligt noga om jag var er som är tänkt att investera, jag tror värdet kommer sjunka ganska rejält inom snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Det skall du ha! Däri ingår OpenCL vilket du behöver

Vilket menar du? ska jag ha AMD APP SDK 2.8? För OpenCL ingår väl även i CCC 13.1/3?
Har fått igång Guiminer nu i alla fall (utan att ha installerat APP SDK 2.8) men får detta meddelande i consolen: "2013-04-09 22:04:00: Listener for "ASUS 5850": api2.bitcoin.cz:8332 09/04/2013 22:04:00, Verification failed, check hardware! (0:0:Cypress, 82ee3bb5)"
Check Hardware!?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Eftersom värdet har ökat extremt på kort tid så skulle jag passat mig jävligt noga om jag var er som är tänkt att investera, jag tror värdet kommer sjunka ganska rejält inom snar framtid.

Problemet är att man inte har en aning om NÄR kurvan vänder.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Antar det inte är rätt riktigt rätt plats att fråga, men minar just nu LTC med tre riggar, varav två kör 7970s, använder mig av CGMINER men tycker ja får låg hash/s jämfört med https://github.com/litecoin-project/litecoin/wiki/Mining-hard.... Ligger på ca 500 på båda just nu, medans jag med ett 5770 ligger på 200.

Någon här som kör ett 7970 och vaskar LTC? vad har ni för settings ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Heh handlar om princip sak här, GUIminer ska funka.
Det var länge sedan jag vart såhär frustrerad över drivrutiner... Tvungen att köra vanlig avinstallation via kontrolpanel -> AMD cleanup bullshit utility -> Revo Uninstaller -> Driver sweeper -> Boota in i felsäkert -> köra driver sweeper igen -> AMD bullshit cleanup ultility -> starta om i vanligt läge -> installera 13.1 -> starta om igen -> Voila! det grävs guld i GUI nu!

Härligt! Fick göra samma runda själv, dock 1 gång bara.
Men bra att du fått igång det

Skrivet av Forbidden:

Igår kväll låg valutan på 188$/BTC
Ikväll ligger valutan på 233$/BTC.. det är insane vad det stigit.

Kolla den här länken om du vill se lite sifferporr

Haha jadu, 233 är inte illa! Kommer nog nå sitt tak snart. Men vad vet jag

Skrivet av Zero Cool:

Vilket menar du? ska jag ha AMD APP SDK 2.8? För OpenCL ingår väl även i CCC 13.1/3?
Har fått igång Guiminer nu i alla fall (utan att ha installerat APP SDK 2.8) men får detta meddelande i consolen: "2013-04-09 22:04:00: Listener for "ASUS 5850": api2.bitcoin.cz:8332 09/04/2013 22:04:00, Verification failed, check hardware! (0:0:Cypress, 82ee3bb5)"
Check Hardware!?

Jag installerade APP SDK. Tror att du måste ha det. Inte helt 100 på om OpenCL finns med i ccc

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas