Hur fungerar det med bitcoins?

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Vet inte om jag skall vara lite bitter nu. Försökt att sälja via MtGox i ca 2 timmar och lyckas inte då jag får endast 'pending' på min försäljning. Helt sjukt.

Och ja la försäljning på 110USD när den var på 198 :/

Går snart upp igen när alla hunnit köpa. Rekommenderar dig att lägga en säljorder på t.ex 200 USD långt innan värdet är där. Bli inte ledsen sedan bara om det stiger till t.ex 250.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Det vet jag inte. Om man nu ej får det så får mod komma och ta bort länken.
SweC borde ha en pool. Men jag tror nog inte vi kommer ha tillräckligt med hash/s för att det skall fungera:)

man kan väl alltid prova?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

sha256, dvs algoritmen som Bitcoin använder sig av, ja.

scrypt, algoritmen för LTC, nej.

Precis, menade scrypt för ltc då det var det jag syftade till i inlägget. Ledsen för otydlighet.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra sida där man kan trade: LTC till usd/Eur ? ja gjorde ett konto på BTC-E men det var bara massa ryska banker å skit..

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dimman:

sha256, dvs algoritmen som Bitcoin använder sig av, ja.

scrypt, algoritmen för LTC, nej.

Skrivet av Morna:

Precis, menade scrypt för ltc då det var det jag syftade till i inlägget. Ledsen för otydlighet.

Sorry bros, jag såg aldrig att det var LTC som skulle mineas. I originalinlägget stod "Itc", vilket dels inte syntes så tydligt (pga små bokstäver) och dels inte är någon valuta, vad jag vet. Därför tänkte jag automatiskt att det var BTC som skulle mineas.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

I min GUI Miner står det att
349(169) under accepted , Är detta dåligt för mig ?

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

I min GUI Miner står det att
349(169) under accepted , Är detta dåligt för mig ?

Om 169 är rejected är det väldigt dåligt ja. Fast du kör väl två GPUer? Då kanske det är 169 i genomsnitt per GPU, isåfall är det ingenting att bry sig om.
Om det är något annat kan jag inte svara.
Just nu visar Phoenix "[311.55 Mhash/s] [3756 Accepted] [7 Rejected] [RPC (+LP)]" för mig.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Om 169 är rejected är det väldigt dåligt ja. Fast du kör väl två GPUer? Då kanske det är 169 i genomsnitt per GPU, isåfall är det ingenting att bry sig om.
Om det är något annat kan jag inte svara.
Just nu visar Phoenix "[311.55 Mhash/s] [3756 Accepted] [7 Rejected] [RPC (+LP)]" för mig.

Jag kör en 6870 , Startade om GUIMiner och förhoppningsvis är problemet löst!
EDIT : Problemet löst ! iaf hittils 9/9 accepted

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Går snart upp igen när alla hunnit köpa. Rekommenderar dig att lägga en säljorder på t.ex 200 USD långt innan värdet är där. Bli inte ledsen sedan bara om det stiger till t.ex 250.

Fick igenom min säljorder. Ligger 14k€ på kontot. Blir att köpa när det bottnat.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jeflar vad det går neråt nu!
Peka idag var ca 1700kr/BTC. Nu ligger den på ca 700!(!!)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk

Hur kunde det gå så fort?

Visa signatur

|||

Permalänk

När jag skulle testa och skicka en liten transaktion till min kompis så står det att den är offline(0 bekräftelser) vad innebär detta
Obs jag har krypterat min plånbok

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Hur kunde det gå så fort?

Inflation! Det går inte att förklara på ett kort sätt, men BTC är ju en väldigt instabil valuta.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk
Skrivet av ZaInT:

Inflation! Det går inte att förklara på ett kort sätt, men BTC är ju en väldigt instabil valuta.

Vet mycket väl vad inflation är, har ännu inte riktigt förstått allt med dessa coins haha. Läser fortfarande på!
Skulle någon själv vara vänlig och förklara hur det skiljer sig så många Mhash/s mellan nVid & AMD?

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Vet mycket väl vad inflation är, har ännu inte riktigt förstått allt med dessa coins haha. Läser fortfarande på!
Skulle någon själv vara vänlig och förklara hur det skiljer sig så många Mhash/s mellan nVid & AMD?

Jag är minsann ingen expert på ekonomi heller, jag vet bara hur det fungerar väldigt grovt sett
Inflation kanske t.om. var helt fel sätt att beskriva det på men vad jag tänker mig är att folk helt enkelt börjat sälja nu när valutan legat så högt och då börjar andra sälja osv osv osv.
Vad gäller AMD vs. nVidia i mining är det olika arkitekturer helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av KiwiÄrGott:

Den beräkningsmetoden som används har nytta av många svaga kärnor. AMD har fler kärnor och lägre frekvenser än nVidia. Dessutom krävs bara en klock för att lösa en beräkning på amd.
Nvidia kräver 3 klockslag.

Där har du förklaringen.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ett 6870 klarar snarare 300 megahash/s.

Inte om det är LTC. Då är 300Kh/s bra

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Angående värdet på $/btc och om man skall försöka sig på en summering av händelserna som började någonstans gårdagen fram till ikväll.

Någon ville tjäna pengar och började köpa en massa bitcoins vilket ledde till att priset drogs uppemot
260+$.

Taktiken som användes alldeles nyss var att börja dumpa en stor mängd bitcoins hos flertal exchanges.
På något sätt lyckades man samtidigt sega ner dessa exchanges och det största bitcoinforumet.

Det spekuleras om DDOS eller kanske miljontals trades som gjorde att dessa gick under?
Många nya användare av Rädsla, och Panik sålde in i "nedgången".

Jag skulle tro att dumparen passade på köpa upp sig en större mängd bitcoins än vad han hade innan, och
samtidigt får en del cash också.
Kan avslöja att jag inte "förlorade" en coin i detta. Obs. Det här har vi sett tidigare, senast förra veckan.
Det var inte lika stort då.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

haha jag Börja med Bitcoin idag.. När jag börja låg den nog på 1700kr / BTC.. När jag kom hem ca. 700kr /btc XD aja man får väl köpa en Bitcoin Och låta den växa lite

Btw. GTX 560Ti var ingen Bra miner.. 100Mhash/s Ser att AMD är mkt bättre, Varför är det så?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

haha jag Börja med Bitcoin idag.. När jag börja låg den nog på 1700kr / BTC.. När jag kom hem ca. 700kr /btc XD aja man får väl köpa en Bitcoin Och låta den växa lite

Btw. GTX 560Ti var ingen Bra miner.. 100Mhash/s Ser att AMD är mkt bättre, Varför är det så?

3 inlägg ovanför ditt så finns svaret på din fråga....

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Angående värdet på $/btc och om man skall försöka sig på en summering av händelserna som började någonstans gårdagen fram till ikväll.

Någon ville tjäna pengar och började köpa en massa bitcoins vilket ledde till att priset drogs uppemot
260+$.

Taktiken som användes alldeles nyss var att börja dumpa en stor mängd bitcoins hos flertal exchanges.
På något sätt lyckades man samtidigt sega ner dessa exchanges och det största bitcoinforumet.

Det spekuleras om DDOS eller kanske miljontals trades som gjorde att dessa gick under?
Många nya användare av Rädsla, och Panik sålde in i "nedgången".

Jag skulle tro att dumparen passade på köpa upp sig en större mängd bitcoins än vad han hade innan, och
samtidigt får en del cash också.
Kan avslöja att jag inte "förlorade" en coin i detta. Obs. Det här har vi sett tidigare, senast förra veckan.
Det var inte lika stort då.

Sålde för 120€ish, fick köpt för 105. Sålde nu igen för 140ish. Hoppas lite halvt på en nedgång igen... Roligt att 'trada'.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

3 inlägg ovanför ditt så finns svaret på din fråga....

hahah woops, Skumläste bara igenom tråden XD Men tack ändå

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Förstår inte riktigt vad det för beräkningar man gör när man minar. Är det bara skräpberäkningar eller gör dom någon nytta? Verkar ha något med transaktioner att göra men jag kan ha förstått det fel.

Ursäktar om någon redan frågat samma sak men kunde inte hitta något om det när jag skummade igenom tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Förstår inte riktigt vad det för beräkningar man gör när man minar. Är det bara skräpberäkningar eller gör dom någon nytta? Verkar ha något med transaktioner att göra men jag kan ha förstått det fel.

Ursäktar om någon redan frågat samma sak men kunde inte hitta något om det när jag skummade igenom tråden.

Det står i Wikipediaartikeln, men det är en krypterad del av nätverkets transaktioner, alltså vilka adresser som har använts och var och från vilka adresser som en mängd btc har flyttats.

Varje block är en ny del transaktioner som bevittnas av alla andra miners och sedan bevittnas igen tills den är bekräftad som att den stämmer. Detta är då det som refereras till som blockchain, nätverkets samlade transaktioner sen det började.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Nä nu är jag beredd att ge upp. Får ingenting att fungera som det är tänkt.
Begriper inte varför det fungerade för ett år sedan men inte nu, på samma rigg.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Nä nu är jag beredd att ge upp. Får ingenting att fungera som det är tänkt.
Begriper inte varför det fungerade för ett år sedan men inte nu, på samma rigg.

Min första tanke är drivrutinerna.
Vilken version använder du?

Edit: Har nu kontaktat redaktionen ang sub forumet bitcoin. Då intresset ökat så kanske det är dags att öppna upp det igen.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Min första tanke är drivrutinerna.
Vilken version använder du?

Edit: Har nu kontaktat redaktionen ang sub forumet bitcoin. Då intresset ökat så kanske det är dags att öppna upp det igen.

Kör 13.3 det är det enda som tillåter guiminer och/eller cgminer att starta över huvud taget. Har provat 13.1 samt äldre 12.x också, men resultatet är de samma; krash direkt.
Med 13.3 lyckas jag i alla fall öppna guiminer och lyckas belasta GPUn med min worker, men jag får bara en massa fel i loggen (ASUS 5850": api2.bitcoin.cz:8332 09/04/2013 22:04:00, Verification failed, check hardware! (0:0:Cypress, 82ee3bb5)) samt "Connection problems"

Lyckas inte hitta några lösningar via googlande på dessa fraser, då ingen verkar ha samma problem, eller p.g.a döda forumtrådar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Kör 13.3 det är det enda som tillåter guiminer och/eller cgminer att starta över huvud taget. Har provat 13.1 samt äldre 12.x också, men resultatet är de samma; krash direkt.
Med 13.3 lyckas jag i alla fall öppna guiminer och lyckas belasta GPUn med min worker, men jag får bara en massa fel i loggen (ASUS 5850": api2.bitcoin.cz:8332 09/04/2013 22:04:00, Verification failed, check hardware! (0:0:Cypress, 82ee3bb5)) samt "Connection problems"

Lyckas inte hitta några lösningar via googlande på dessa fraser, då ingen verkar ha samma problem, eller p.g.a döda forumtrådar.

Har varit ett par stycken med samma probelm (verification failed, check hardware).
Det jag har sagt är att göra på detta sett: Installera detta > reboot >Sedan köra driver sweeper > reboot > installera 13.1 HÄR där OpenCL ingår > reboot > prova minern.

Värt att prova då det oftast beror på drivrutinerna.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Har varit ett par stycken med samma probelm (verification failed, check hardware).
Det jag har sagt är att göra på detta sett: Installera detta > reboot >Sedan köra driver sweeper > reboot > installera 13.1 HÄR där OpenCL ingår > reboot > prova minern.

Värt att prova då det oftast beror på drivrutinerna.

Gjorde detta i förrgår två gånger på raken, men fick inte 13.1 att lira.
Får väl prova igen då antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur