Hur fungerar det med bitcoins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

haha jag Börja med Bitcoin idag.. När jag börja låg den nog på 1700kr / BTC.. När jag kom hem ca. 700kr /btc XD aja man får väl köpa en Bitcoin Och låta den växa lite

Btw. GTX 560Ti var ingen Bra miner.. 100Mhash/s Ser att AMD är mkt bättre, Varför är det så?

Fast när du ligger på 100 är det kanske ändå lite värt, om du inte betalar för elförbrukningen

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Whooo! Lyckats få över 400Kh/s med ett singel 6870 kort

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Whooo! Lyckats få över 400Kh/s med ett singel 6870 kort

hoppas du menar Mh/s?

annars kommer du kanske "tjäna" 1kr i månaden om du har tur

jag får ut 540Mh/s på mitt stock 7970

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk

Jag ligger på 630Mh/s med mitt 7970 nervoltat men överklockat. Det är stabilt för mining men inte så mycket mer

Permalänk
Skrivet av tonix:

hoppas du menar Mh/s?

annars kommer du kanske "tjäna" 1kr i månaden om du har tur

jag får ut 540Mh/s på mitt stock 7970

Han kör på Litecoins, så det han sa stämmer alldeles utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

hoppas du menar Mh/s?

annars kommer du kanske "tjäna" 1kr i månaden om du har tur

jag får ut 540Mh/s på mitt stock 7970

Kör på LTC, där är det scrypt istället för sha256 som används i BTC

Skrivet av psychoworker:

Han kör på Litecoins, så det han sa stämmer alldeles utmärkt!

Tack!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Tja!

Tänkte börja mina med ett gammalt hd4970 tror jag det är. Hur mycket kommer man kunna dra in om man har på datorn från 7:00 till 15:00 varje dag?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Tja!

Tänkte börja mina med ett gammalt hd4970 tror jag det är. Hur mycket kommer man kunna dra in om man har på datorn från 7:00 till 15:00 varje dag?

Svårt att säga. Hade du tänkt köra bitcoin? Då är det väl runt 100Mh/s, kan dock vara lägre/högre. 4970 fanns inte med på denna lista.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Svårt att säga. Hade du tänkt köra bitcoin? Då är det väl runt 100Mh/s, kan dock vara lägre/högre. 4970 fanns inte med på denna lista.

Kan va ett 4890/70 också. Men om vi säger 100mh/S hur lång tid tar det innan det är 1btc?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

Kan va ett 4890/70 också. Men om vi säger 100mh/S hur lång tid tar det innan det är 1btc?

Drygt 0.2BTC per månad enligt http://www.bitcoinx.com/profit/ så.. typ fem månader?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad "IO error" är för fel? Fick det när jag bytte till ABCpool. Den går ett tag, men slutar sedan jobba pga detta. Kan inte lämna mina rigar obevakade, vilket är väldigt jobbigt.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av psychoworker:

Drygt 0.2BTC per månad enligt http://www.bitcoinx.com/profit/ så.. typ fem månader?

Oj okej.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Skrivet av Sannapulsen:

Japp, Oj!

För bara något år sen fick man lätt ihop 1-2btc per dag, suck vad jag ångrar att jag inte fortsatte miningen och att jag sålde av de 900 coins jag hade för ett fåtal dollar per styck.. menmen, får fokusera på framtiden nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Någon som vet vad "IO error" är för fel? Fick det när jag bytte till ABCpool. Den går ett tag, men slutar sedan jobba pga detta. Kan inte lämna mina rigar obevakade, vilket är väldigt jobbigt.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=39388.0

Normalt fel? Om minern visar hashrate och poolen tar emot dina shares så skulle jag inte bry mig. De kanske har problem med sin longpoll, många pooler har bytt till ett annat protokoll, stratum, som ska vara bättre.

EDIT: såg nu att du skrev att den slutade jobba, byt pool till någon annan ist. Körde själv med btcguild/deepbit när det begav sig.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Vill bara varna andra för Notroll.in poolen.
Verkar vara väldigt oroligt, läs de senaste sidorna i denna tråd.
Jag gjorde en withdraw på 1.2 LTC nyligen men har inte fått något i plånboken. Inget alls, det borde komma direkt att man håller på att få en payment från x där transaktionen måste bli godkänd. Men INGET!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Vill bara varna andra för Notroll.in poolen.
Verkar vara väldigt oroligt, läs de senaste sidorna i denna tråd.
Jag gjorde en withdraw på 1.2 LTC nyligen men har inte fått något i plånboken. Inget alls, det borde komma direkt att man håller på att få en payment från x där transaktionen måste bli godkänd. Men INGET!

Jag kan inte ens lägga till min adress som betalningsalternativ så det har inte blivit någon LTC mining för mig ännu, verkar inte finnas så många pools för det? finns det något annat vettigt alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoworker:

Jag kan inte ens lägga till min adress som betalningsalternativ så det har inte blivit någon LTC mining för mig ännu, verkar inte finnas så många pools för det? finns det något annat vettigt alternativ?

Finns ett antal, WeMineLTC t.ex.

NoTroll poolen funkar utmärkt att mina med, men när man skall dra ut sina LTC så är det problem. Aja skall prova WMLTC och se hur många rejected man får.

Edit:

Fick nu in de LTC som jag drog ut. Dock lite oroande att det tog en sådan tid då andra pools har varit instant.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Finns ett antal, WeMineLTC t.ex.

NoTroll poolen funkar utmärkt att mina med, men när man skall dra ut sina LTC så är det problem. Aja skall prova WMLTC och se hur många rejected man får.

Edit:

Fick nu in de LTC som jag drog ut. Dock lite oroande att det tog en sådan tid då andra pools har varit instant.
http://oi50.tinypic.com/2yozfk9.jpg

Mjo, såg i tråden du länkade att det hade varit strul med folk som fick dubbla betalningar och för att kompensera tog han 25% från ALLAS konton, kanske inte rätt för de som inte tog ut dubbla summor men, något måste han ju göra..? sunkigt för de som sparade alla sina coins på poolen(vissa med 100+ coins..).

Har provat på ltc mining tidigare men fick aldrig till någon vettig config och hamnade under 200Kh/s per kort(tre st 6870, stock) som borde hamna åtminstone på 300? har för lite koll på inställningarna för att få till det ordentligt, tydligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoworker:

Mjo, såg i tråden du länkade att det hade varit strul med folk som fick dubbla betalningar och för att kompensera tog han 25% från ALLAS konton, kanske inte rätt för de som inte tog ut dubbla summor men, något måste han ju göra..? sunkigt för de som sparade alla sina coins på poolen(vissa med 100+ coins..).

Har provat på ltc mining tidigare men fick aldrig till någon vettig config och hamnade under 200Kh/s per kort(tre st 6870, stock) som borde hamna åtminstone på 300? har för lite koll på inställningarna för att få till det ordentligt, tydligen!

Jag ska börja ta ut vid 1ltc för att inte bli drabbad om poolen slutar betala ut.

Jag har ett 6870. På det får jag ut 400Kh/s läs tråden jag gjorde hur du ställer in cgminer!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Finns ett antal, WeMineLTC t.ex.

NoTroll poolen funkar utmärkt att mina med, men när man skall dra ut sina LTC så är det problem. Aja skall prova WMLTC och se hur många rejected man får.

Edit:

Fick nu in de LTC som jag drog ut. Dock lite oroande att det tog en sådan tid då andra pools har varit instant.
http://oi50.tinypic.com/2yozfk9.jpg

Kör själv mot coinotron, låga stales, stöder alla möjliga altcoins via stratum också. Den har inte varit nere sen jag började (2v sen)

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Kör själv mot coinotron, låga stales, stöder alla möjliga altcoins via stratum också. Den har inte varit nere sen jag började (2v sen)

Justja! Den poolen var den första LTC pool jag använde. Varför jag bytte till en annan kommer jag inte ihåg. Kan det ha varit pga sharsen samt speeden inte syntes på hemsidan.

Dock är det väl en 5%fee? Fast det spelar ju ingen större roll om poolen fungerar felfritt!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Ja, de kör med avgift men det är ofta lite i sammanhanget. Det beror också på vilken paymentmodell man kör med.

Precis, du ser inte antal shares, de konverteras direkt till rewards i olika kategorier, confirmed/unconfirmed/estimated. Poolsidans worker-hashrate är inte den bästa, men så har det varit sen jag hängde på deepbit. Det är alltid klientsidans hashräkning som räknas (om det inte är en enorm skillnad dom emellan)

Man ser också ett estimat av hashrate baserat på när poolen noterar din share, eller något liknande, men det är inte riktigt samma sak.

Jag har ~520khash på klienten, men på poolsidan så varierar det mellan 280-650khash. Jag får dock ut ungefär samma som jag borde få om man jämför estimat med faktisk reward. Det är det enda som spelar roll.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Ja, de kör med avgift men det är ofta lite i sammanhanget. Det beror också på vilken paymentmodell man kör med.

Precis, du ser inte antal shares, de konverteras direkt till rewards i olika kategorier, confirmed/unconfirmed/estimated. Poolsidans worker-hashrate är inte den bästa, men så har det varit sen jag hängde på deepbit. Det är alltid klientsidans hashräkning som räknas (om det inte är en enorm skillnad dom emellan)

Man ser också ett estimat av hashrate baserat på när poolen noterar din share, eller något liknande, men det är inte riktigt samma sak.

Jag har ~520khash på klienten, men på poolsidan så varierar det mellan 280-650khash. Jag får dock ut ungefär samma som jag borde få om man jämför estimat med faktisk reward. Det är det enda som spelar roll.

Blir då att köra coinotron som backup pool då!
Ska se vad som skall hända med notroll.in. Varit väldigt ostabilt med poolägaren tydligen. Sjukhus sen att det hade dragits 25% från allas konton, drabbade mig inte då jag inte hade några LTCs på sidan

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Ni som kör Litecoin.
Är det lika smidigt som Bitcoin?
För mig tog det max 5 minuter allt som allt och sedan kunde jag börja Minea.

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Ni som kör Litecoin.
Är det lika smidigt som Bitcoin?
För mig tog det max 5 minuter allt som allt och sedan kunde jag börja Minea.

Nästan. Kan vara lite mera bök att hitta optimal överklockning på kort/en.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Välja pool -> skapa konto. (coinotron)
Välja miner (guiminer, även om jag kommer byta till cgminer) -> fylla i pooluppgifter och gpu defaultprofil -> minea.

Generellt ja, men jag har en väldigt ren dator. Vissa har haft problem med drivers/kraschande minerapplikationer och annat. Generellt tror jag det är lika enkelt för gemene man att komma igång, speciellt med guiminer.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Varför minear ni LTC istället för BTC? Ingen kritik utan bara höra fördelar/nackdelar som ni tycker

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Det svåra jag hade med miningen i ltc var att få cgminer inställd till kortet! Nu när allt är inställt så är det inga problem

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Varför minear ni LTC istället för BTC? Ingen kritik utan bara höra fördelar/nackdelar som ni tycker

Är inte alls inne på mining egentligen, utan har bara lusläst lite senaste veckan.
Men det verkar som att det har kommit datorer som är byggda för att mina Bitcoins och då lär värdet sjunka samt svårigheten öka.

På LTC har det ännu inte kommit sådana datorer vad jag läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Varför minear ni LTC istället för BTC? Ingen kritik utan bara höra fördelar/nackdelar som ni tycker

LTC är lättare att mine:a, dock är dom värda mindre än BTC.. JUST NU

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad