Cooler Master Sirus Storm headset, är det något fel??!

Permalänk
Medlem

Cooler Master Sirus Storm headset, är det något fel??!

Hej!
Jag köpte idag ett par CM Sirus Storm headset, jag har hört mycket bra om headsetet så jag bestämde mig för att slå till.
Jag har inte hört ett dåligt ord om headsetets ljudkvalitet, trots detta blir jag besviken när jag hör hur dåligt det faktiskt är (jag jämför ljudet med mitt gamla Siberia V2).

Kan det vara ngt fel på mitt headset; inställningar, felkopplade sladdar etc? Eller har Siberia V2 helt enkelt bättre ljudkvalitet? Jag känner nämligen inte av headsetet surroundljud (true 5.1) vilket den ska kunna ge. Hm. Jag skullle hellre lagt mina 1000 kr på ett QPAD-headset isf...

Så min fråga till er är: Tror ni att något kan ha gått snett när jag installerat headsetet? Har jag fixat fel inställningar? (Jag har ändrat i Windows så att headsetet ska kunna prestera enligt "surround 5.1".

Jag skulle veeeerkligen, verkligen uppskatta svar då jag inte har ngn koll alls på det här med ljud.

MVH
GetZX

Visa signatur

Anime is the only valid reason to skip school.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GetZX:

Hej!
Jag köpte idag ett par CM Sirus Storm headset, jag har hört mycket bra om headsetet så jag bestämde mig för att slå till.
Jag har inte hört ett dåligt ord om headsetets ljudkvalitet, trots detta blir jag besviken när jag hör hur dåligt det faktiskt är (jag jämför ljudet med mitt gamla Siberia V2).

Kan det vara ngt fel på mitt headset; inställningar, felkopplade sladdar etc? Eller har Siberia V2 helt enkelt bättre ljudkvalitet? Jag känner nämligen inte av headsetet surroundljud (true 5.1) vilket den ska kunna ge. Hm. Jag skullle hellre lagt mina 1000 kr på ett QPAD-headset isf...

Så min fråga till er är: Tror ni att något kan ha gått snett när jag installerat headsetet? Har jag fixat fel inställningar? (Jag har ändrat i Windows så att headsetet ska kunna prestera enligt "surround 5.1".

Jag skulle veeeerkligen, verkligen uppskatta svar då jag inte har ngn koll alls på det här med ljud.

MVH
GetZX

Om du säger att Sirus är sämre än sibiria v2 då har du gjort något fel, JA!
du kan ha gjort fel när installerade ja! men har du det kopplat via 3,5 eller USB?
har du detta installerat? http://imgur.com/5KPWBLK och har du samma inställningar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du bör som tidigare skrev gå in i inställningar och pilla lite där. Ursprungsinställningarna med headsetet är kassa och låter lite burkigt enligt mig. Men efter lite lek med inställningarna får man ett skönt ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davos04:

Du bör som tidigare skrev gå in i inställningar och pilla lite där. Ursprungsinställningarna med headsetet är kassa och låter lite burkigt enligt mig. Men efter lite lek med inställningarna får man ett skönt ljud

exakt vad jag försköte saga men fick lite rage när man ens jämför Siberia v2 med Sirus. har haft V2 och det var kasst.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hehe, fattar inte varför de säljer det med så kassa ursprungsinställningar. Man blir ju lite paff när man drar igång de första gången och det sänker ju upplevelsen lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Om du säger att Sirus är sämre än sibiria v2 då har du gjort något fel, JA!
du kan ha gjort fel när installerade ja! men har du det kopplat via 3,5 eller USB?
har du detta installerat? http://imgur.com/5KPWBLK och har du samma inställningar.

Hehe jag använder USB och jag har det installerat ja. Dock visar mitt program 44,1 KHz... vad visar detta?

Skrivet av Davos04:

Menar du inställningarna på datorn eller på den feta "ljudcentralen" som man får med? Tur att det beror på inställningarna då och att jag inte köpt fel headset xD

Skrivet av simon253:

exakt vad jag försköte saga men fick lite rage när man ens jämför Siberia v2 med Sirus. har haft V2 och det var kasst.

Hahahahahaha ja du, med de inställningarna jag har nu så är det inte så stor skillnad.

Skrivet av Davos04:

Hehe, fattar inte varför de säljer det med så kassa ursprungsinställningar. Man blir ju lite paff när man drar igång de första gången och det sänker ju upplevelsen lite..

Mjo, håller fullt u med!

Två frågor till: Hur kommer det sig att det inte händer ngt när jag ändrar bas- och rearljudet på "ljudcentralen"?? Och med ljudcentralen menar jag den stora, runda "saken" som man ändrar allt ljud med..

Och: Blir ljudet bättre med 3.5 utgångarna eller med USB-utgångarna?

Tack för alla svar!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GetZX:

Två frågor till: Hur kommer det sig att det inte händer ngt när jag ändrar bas- och rearljudet på "ljudcentralen"?? Och med ljudcentralen menar jag den stora, runda "saken" som man ändrar allt ljud med..

Och: Blir ljudet bättre med 3.5 utgångarna eller med USB-utgångarna?

Tack för alla svar!!

Du ska väl ha båda inkopplade? det har jag iaf :s

Visa signatur

Datorn: | AMD FX-8350 @4,5ghz | Noctua NH-D14 | ASRock 990FX Professional Fatal1ty | 32gb, Corsair Vengeance LP 1866mhz | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition SLI | Samsung Pro Basic 840-Series 256GB | 3TB Seagate Barracuda 7200rpm | XFX Black Edition 1000W 80+ Platinum | Fractal Design Define R4 | Tangentbord: Razer Black Widow Mechanical | Mus: Razer Naga Green MMO Gaming Mouse | Headset: Cooler Master Storm Sirus Gaming Headset |

Permalänk
Medlem
Skrivet av menfgo:

nej man får välja mellan 3.5 + en USB och 2st USb kontakter dock finns det en till modell av sirus som är lite nyare och ska tillåta båda om jag inte minns fel. jag kan enbart använda den ena i alla fall .

tråkigt TS att du inte har löst problemet än
är ljudet inställt på 5,1?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av menfgo:

Precis som simon253 skriver så kan jag bara ha en av de två alternativen inkopplade :/

Skrivet av simon253:

nej man får välja mellan 3.5 + en USB och 2st USb kontakter dock finns det en till modell av sirus som är lite nyare och ska tillåta båda om jag inte minns fel. jag kan enbart använda den ena i alla fall .

tråkigt TS att du inte har löst problemet än
är ljudet inställt på 5,1?

Mjo jag tror jag har ställt in det så att det ska vara 5,1.. Ljudet är dock fortfarande kasst imo. Skit synd.

Tack för alla svar ännu en gång!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där med med 44.1 KHz kan du ställa upp i 48 KHz tycker jag. När du har uppe programvaran högerklicka på speakers så får du upp inställningar, välj samplingsfrekvens och välj 48
Om du högerklickar där kommer du ju även åt eq och massa andra inställningar
Sen har du en röd knapp uppe till höger som det står SVN på. klicka på den så tycker jag att ljudet blir bättre med

Permalänk
Medlem

Sen har du ju flexi bas också som du kan ställa om
Där kan du även ställa in om du vill att de ska låtsas vara små eller stora högtalare. Personligen gillar jag de små bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davos04:

Det där med med 44.1 KHz kan du ställa upp i 48 KHz tycker jag. När du har uppe programvaran högerklicka på speakers så får du upp inställningar, välj samplingsfrekvens och välj 48
Om du högerklickar där kommer du ju även åt eq och massa andra inställningar
Sen har du en röd knapp uppe till höger som det står SVN på. klicka på den så tycker jag att ljudet blir bättre med

Skrivet av Davos04:

Sen har du ju flexi bas också som du kan ställa om
Där kan du även ställa in om du vill att de ska låtsas vara små eller stora högtalare. Personligen gillar jag de små bättre

Tack som fan! Jag lyckades fixa nice inställningar nu! Visste inte att man kunde högerklicka på speakersikonen tack tack tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä det är ju bra gömt. Men det står nog i den 21 sidor långa manualen

Bra att du fixade till inställningarna så du fick skönt ljud du med

Permalänk
Medlem

Du kan såklart högerklicka på micen också och få skum röst och lite andra inställningar. Men inte lika mycket såklart
Fast en eq på micen skulle ju kanske vara lagom roligt