Permalänk
Medlem
Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Res bort med honom.
Han kan behöva lite solljus

Permalänk

En skinnpaj eller en klocka kanske. 4000 är nästan lite dyr present för 24 år eftersom man gärna vill att 25 år ska vara "bättre".

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Rätt så roligt att ungefär 90% av svaren är helt jävla oseriösa...

Till att börja med, detta är ett datorforum.
Vad har han för dator? Har du någon aning?
Spelar han mkt? Isåfall vad? Kanske hade han behövt ett nytt grafikkort, headset, skärm, eller annan hårdvara?

Annars en riktigt fet present hade ju såklart varit om du kirrade ett par biljetter utomlands, som min tjej gjorde, och ni drar till Italien t.ex.
Finns ju biljetter till Milano för fan 150:- tur/retur med Ryanair.
Därefter bokar du in er på ett riktigt nice hotell. Och ni har det skitnice, bara ni två.
Du har honom för dig själv och ni får njuta av varandra.
Finns ju inte bara Italien, även Egyptenbiljetter är billiga nu. Samt många många fler.
Så resa är ett tips.

Hembiosystem?
Ingen hade tackat nej till en nice reciever komplett med högtalare.

Ny tv?
Är ju asbilligt nu för tiden.

Snygga kläder?
Killar har en tendens att inte gå ut och shoppa lika mkt som tjejer, så kläder uppskattas egentligen mer
än vad man kan tro hos oss killar. Så länge det är rätt stil.

Har han bil?
Behöver den en ny stereo?
Nya högtalare?
Kanske ett slutsteg och baslåda?

Har han någon hobby?
Radiostyrd bensindriven bil/plan/heli?

Vad har han för mobiltelefon?
Iphone/Samsung S3 kanske är nåt?

Har han någon fet räkning?
Betala den åt honom? =P

Bra presenter behöver inte alltid vara dyra för att uppskattas ska du till sist tänka på.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte tittat så noga på alla sidor, men för 4k.. Vad sägs om en HTPC & emulator-maskin? (om en sådan inte redan finnes)

:edit: Då jag ser att det nu var resor som folk var inne på, då vill jag tipsa om Budapest. Där kan man ha det romantiskt! Finns billiga resor dit, mycket bra restauranger, gott öl, hyfsat billigt, mysiga bad. (ja, ett sånt ska besökas i Budapest)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Jag skulle lätt kunna rekommendera Island! Jag har själv vart där och det är massor med upplevelser!

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

Om han gillar teknik måste han ju ha en sån här'n

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Har alltid velat åka till Island. Skulle ni killar uppskatta en resa dit?

Jag ska dit om någon vecka dock blir det med jobbet men ska försöka kläma in någon fri dag av semester. Ska bli spännade. Dock när jag var 24 så kan jag säga att jag inte ville åka till Island.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

haha

Skrivet av Yorgo_:

Rätt så roligt att ungefär 90% av svaren är helt jävla oseriösa...

Till att börja med, detta är ett datorforum.
Vad har han för dator? Har du någon aning?
Spelar han mkt? Isåfall vad? Kanske hade han behövt ett nytt grafikkort, headset, skärm, eller annan hårdvara?

Annars en riktigt fet present hade ju såklart varit om du kirrade ett par biljetter utomlands, som min tjej gjorde, och ni drar till Italien t.ex.
Finns ju biljetter till Milano för fan 150:- tur/retur med Ryanair.
Därefter bokar du in er på ett riktigt nice hotell. Och ni har det skitnice, bara ni två.
Du har honom för dig själv och ni får njuta av varandra.
Finns ju inte bara Italien, även Egyptenbiljetter är billiga nu. Samt många många fler.
Så resa är ett tips.

Hembiosystem?
Ingen hade tackat nej till en nice reciever komplett med högtalare.

Ny tv?
Är ju asbilligt nu för tiden.

Snygga kläder?
Killar har en tendens att inte gå ut och shoppa lika mkt som tjejer, så kläder uppskattas egentligen mer
än vad man kan tro hos oss killar. Så länge det är rätt stil.

Har han bil?
Behöver den en ny stereo?
Nya högtalare?
Kanske ett slutsteg och baslåda?

Har han någon hobby?
Radiostyrd bensindriven bil/plan/heli?

Vad har han för mobiltelefon?
Iphone/Samsung S3 kanske är nåt?

Har han någon fet räkning?
Betala den åt honom? =P

Bra presenter behöver inte alltid vara dyra för att uppskattas ska du till sist tänka på.

Tack för många bra tips! Fet dator och typ alla tillbehör som finns har han dock redan.

Skrivet av Lan:

TS: Upplevelser är alltid uppskattade, eftersom han gillar teknik så kanske du kan kolla upp någon teknikmässa eller kanske en helkväll med Dreamhack Open i Stockholm?

Dreamhack har vi varit på tillsammans ett par gånger, men det vore ju alltid trevligt med någon teknikmässa

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Moderator
Moderator

*ytterligare inlägg raderade*

Detta är ett forum för teknik och diskussioner, inte en dating tjänst där ni kan komma med olämpliga förslag. TS har begärt hjälp med vad som är en lämplig pryl eller upplevelse, dit räknas inte era våta drömmar om gruppaktiviteter eller spekulationer om åldersgruppens erfarenheter. Skärpning, ni har fått en varning redan i tråden, håll er inom topic och avstå från stötande påhitt.

Jag kommer inte att varna igen. Tänk på våra regler, trivsel och respekt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Har alltid velat åka till Island. Skulle ni killar uppskatta en resa dit?

Jag skulle hellre åka till Nya zealand , men Island är tätt in på!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Har alltid velat åka till Island. Skulle ni killar uppskatta en resa dit?

Island är ett underbart ställe. Bästa tiden att åka dit är, enligt mig, slutet av Maj och fram till midsommar. Den stora turistströmmen har inte kommit igång så hotellen är rimliga i pris, samt det är ljust mestadels av dygnet. Du/ni lär dock inte klara er på 4000kr, där är så mycket att se och göra men nästan allt ligger utanför Reykjavik och kräver antingen hyrbil eller organiserade bussresor. Bussutflykterna kostar från 500kr/person, ska ni upp på glaciärerna får ni räkna med 2000kr/pers. Titta på Reykjavik Excursions för att få en uppfattning om priserna.

Jag har varit där ett flertal gånger i jobbet, rena lyxen att få betalt för att åka dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture72:

Island är ett underbart ställe. Bästa tiden att åka dit är, enligt mig, slutet av Maj och fram till midsommar. Den stora turistströmmen har inte kommit igång så hotellen är rimliga i pris, samt det är ljust mestadels av dygnet. Du/ni lär dock inte klara er på 4000kr, där är så mycket att se och göra men nästan allt ligger utanför Reykjavik och kräver antingen hyrbil eller organiserade bussresor. Bussutflykterna kostar från 500kr/person, ska ni upp på glaciärerna får ni räkna med 2000kr/pers. Titta på Reykjavik Excursions för att få en uppfattning om priserna.

Jag har varit där ett flertal gånger i jobbet, rena lyxen att få betalt för att åka dit.

En resa skulle jag kunna spendera mer än 4k på ^^

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem

om han/ni inte redan har en NAS skulle det vara kul!
gillar man elektronik är de roliga att pilla med och jättebra för du och han att spara era bilder på, tänk en stoornppersonlig dropbox med många fler funktioner

Permalänk

Om han gillar lite retro spel så kan ni ju kolla in Retrospelsmässan

Visa signatur

AMD FX-8320 | 32 GB | AMD R9 285 | Asus M5A97 R2.0 | Corsair VS650

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

om han/ni inte redan har en NAS skulle det vara kul!
gillar man elektronik är de roliga att pilla med och jättebra för du och han att spara era bilder på, tänk en stoornppersonlig dropbox med många fler funktioner

Det har han

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*ytterligare inlägg raderade*

Detta är ett forum för teknik och diskussioner, inte en dating tjänst där ni kan komma med olämpliga förslag. TS har begärt hjälp med vad som är en lämplig pryl eller upplevelse, dit räknas inte era våta drömmar om gruppaktiviteter eller spekulationer om åldersgruppens erfarenheter. Skärpning, ni har fått en varning redan i tråden, håll er inom topic och avstå från stötande påhitt.

Jag kommer inte att varna igen. Tänk på våra regler, trivsel och respekt.

Skönt att du styr upp tråden.

OT:
Thailand är alltid roligt specielt om man tar sig bort från turisthålorna.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Alltså han fyller 24år det är ingen ålder att lägga flera tusen på. Jag skulle blivit irriterad på min sambo ifall hon köpte något dyrt till mig. Men en trevlig kväll på stan med god mat och gott vin skulle jag uppskattat. Om man är köttätare så varför inte gå till Grill på Drottninggatan otroligt kött och ett bra rött vin det skulle jag kunna leva på i flera veckor inget man skulle göra en vanlig helg då rätterna kostar lite mer.

Permalänk
Medlem

Ett armbands eller fickur är en otroligt trevlig gåva som kan hålla ett helt liv (då är problemet löst för alltid).

Jag rekomenderar t.ex.:
* http://www.bukowskismarket.com/items/397366-herrfickur-18-k-g...
* http://www.bukowskismarket.com/items/409987-armbandsur-18-k-g...

Permalänk
Medlem

Denna kanske? RC Helikopter med video
http://www.coolstuff.se/Silverlit-Videohelikopter

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

En 30-årig Highland Park kostar på systemet strax under 4 lök har jag för mig... bundla med en innanlårsrullad cuban och du har en vinnare.

Permalänk
Medlem

Känner ett par som var på ett Canyoning äventyr vilket tydligen var riktigt coolt Kräver en del fysisk aktivitet samtidigt som man ser mycket natur och blir riktigt blöt

Finns lite överallt men Canyoning i Frankrike skall vara bra

Exempel: http://www.maisonducanyoning.fr/english/home.php

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag gillar också tekniska saker likväl många andra här, men jag måste nog säga att det jag håller mest kär är diskmaskinen samt tvättmaskinen.

Nåväl datorn går först men om den skulle gå sönder så har jag 3 andra som jag kan spela på
Men om diskmaskinen slutar fungera.....

Kolla också in kompletts, elgigantens helgfynd och cdons reor kanske ett presentkort men jag skulle inte vilja vara bunden till en butik.
Tips är högtalare, projektor, htpc, mekanisk tangentbord, bärbar dator om han inte har läsplatta redan...

Sen tycker jag inte hellre du skall spendera så mycket, tror nog hellre något som han behöver är mer uppskattat än någonting dyrt som han iofs verkar vilja köpa själv.

En extra ssd hårddisk kan inte hellre bli fel om han skall ha fler spel installerat iofs vet jag inte om han spelar eller en extra intern/extern hårddisk.

Hmm ja tänk, vad skulle jag själv vilja ha och så ger du det till honom
tex Jag vill ha en vovve

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Det har han

Jag tror på en resa. Behöver ju inte vara utomlands, men bort
från vardagen i alla fall. Kanske en weekend någonstans?

Hade det varit jag, så hade jag uppskattat en resa.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad och användare avstängd*

Hur svårt ska det vara? Läs Lans inlägg inte ens en sida bort: #13422236

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

En resa skulle jag kunna spendera mer än 4k på ^^

Är han teknikbög som alla oss andra här på forumet så är risken att han ändå köper de prylar han vill ha, det blir svårt utan att känna honom närmare vilka prylar han både saknar och vill ha.

Resor däremot ger många fina minnen, och det är ju enklare att resa medan man är ung och utan hus / djur / barn, så därför bör man passa på.

Två "stalltips" från mig:
Barcelona, trevlig stad nära till både shopping och strand.
Kreta, lite mer avslappnat, finns fina sevärdheter som t.ex. Knossos Palatset om man är lagt och det historiska hållet.

Två resmål jag skulle avråda ifrån är Egypten och Kanarieöarna. Både ställena tycker jag var väldigt ocharmiga.
Egypten finns det bara öken,färdiga allinclusive hotell och övergivna byggarbetsplatser.
På Kanarieöarna måste man vara dyngrak dygnet runt för att orka med alla klockförsäljare som jagar en som blodiglar överallt (inne på restauranger mitt i maten eller när man powernappar på stranden spelar ingen roll - urk).

Men enklast är väl att glida in på närmaste Ticket och höra dig för lite grann. De har bra tips och kan nog ge lite mer specifika råd baserat på din budget

Permalänk
Medlem

En weekend till Kiev med endagsutflykt till Tjernobyl medans det finns kvar.

Finns jättebra helbokningar för att få se Tjernobyl., Staden, reaktorn och röda skogen. Passa på medans det finns kvar. Dem har stora planer på att riva mycket i området.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*tråd rensad och användare avstängd*

Hur svårt ska det vara? Läs Lans inlägg inte ens en sida bort: #13422236

Snabbt och bra borttagning av detdär inlägget, bra Emil. Att folk ska vara så otrevliga mot folk på internet. Meh.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Skrivet av Zizoor:

Snabbt och bra borttagning av detdär inlägget, bra Emil. Att folk ska vara så otrevliga mot folk på internet. Meh.

Haha, den här tråden visar snabbt hur många rötägg det faktiskt finns här, seriöst vad i helvete är det med folk.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa hela tråden, så jag vet inte om någon redan Kan ha nämnt det, men kolla på sidor som säljer upplevelser kanske. Finns ju allt mellan hummer och jord, beroende på vad han gillat, tex whiskey provning, köra folkrace, hoppa fallskärm osv

Något jag kan rekomendera är Ästad bondgård (ja det låter illa) men det är SVIN kul/trevlig
först kör man deras fångarna på gården (som fångarna på fortet som gick på tv4a)
sen har man hyrt badtunnor/bast/undervattens bast/ osv
finns fan inget bättre på sommaren med ett trevligt gäng

dock ligger det lite utan för varberg som ligger 8mil under Götteborg

sitter på telen så stavningen är nog inte av den bättre sorten.

http://www.astadgard.se/
www.booking.com/Astad-Gard