Sli ready men ingen kontakt?

Permalänk

Sli ready men ingen kontakt?

Jag har då ett av sådana här:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760813

Det står att det är SLI-Ready men jag ser ingen kontakt för att brygga. Funkar det med ett till kort om moderkortet stödjer det eller vad? (dvs utan bryggan)
:/

Har sett ett par tester där de jämför 660 SLI med 680 kort och resultatet lockar ju lite att köpa ett till i framtiden.

Permalänk
Avstängd

Ta ut kortet och titta på grafikkortet så ser du snabbt var sli bryggan sitter.

Permalänk
Medlem

Det sitter en brygga på grafikkortet. Ibland 2. Har du hittat den?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ditro:

Ta ut kortet och titta på grafikkortet så ser du snabbt var sli bryggan sitter.

Skrivet av Ninotramp:

Det sitter en brygga på grafikkortet. Ibland 2. Har du hittat den?

Sist jag lekte med det såg jag inte några Men ska kika på det när jag har slutat. Om ni kikar på mitt album kan ni se grafikkortet från ett par vinklar. Vi får se senare )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Sist jag lekte med det såg jag inte några Men ska kika på det när jag har slutat. Om ni kikar på mitt album kan ni se grafikkortet från ett par vinklar. Vi får se senare )

Där finns en kontakt för SLI-brygga. Jag kollade galleriet

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Där finns en kontakt för SLI-brygga. Jag kollade galleriet

Skarpt! Tackar och bockar! Då har jag en del av framtiden klar! ) Konstigt nog fick jag inte med ngn pin =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Skarpt! Tackar och bockar! Då har jag en del av framtiden klar! ) Konstigt nog fick jag inte med ngn pin =/

Det brukar man väl få med moderkortet. Tyvärr har ju ditt moderkort bara en plats för grafikkort så.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/02/09/Befunky_3...
Där syns en SLI kontakt för bryggan till vänster, sitter troligen en plastbit som skydd över den därför du har missat den
Lycka till!

Permalänk

Där finns en kontakt för SLI-bryggan.

EDIT:

Tydligen 2st som var snabbare än mig med svar.

Permalänk

Ja just det frågan är irrelevant eftersom varken chassi eller moderkort stöder SLI.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Ja just det frågan är irrelevant eftersom varken chassi eller moderkort stöder SLI.

Jag frågade endast om mitt grafikkort, jag kommer självfallet köra på större chassi och ett moderkort som stöds ifall jag skulle köra på SLI. Vad irrar du om

Permalänk
Skrivet av Delbo:

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/02/09/Befunky_3...
Där syns en SLI kontakt för bryggan till vänster, sitter troligen en plastbit som skydd över den därför du har missat den
Lycka till!

Skrivet av Rydisen:

Det brukar man väl få med moderkortet. Tyvärr har ju ditt moderkort bara en plats för grafikkort så.

Det var många år sedan jag köpte ett mobo med stöd för SLI så jag fick för mig att det skulle medfölja GPUn. Tack igen