Permalänk
Medlem

Är det någon som fått inbjudan till betan till Realm Reborn? Jag fick min nyss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Är det någon som fått inbjudan till betan till Realm Reborn? Jag fick min nyss.

Jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Är det någon som fått inbjudan till betan till Realm Reborn? Jag fick min nyss.

Jepp laddar ner klienten nu.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Är det någon som fått inbjudan till betan till Realm Reborn? Jag fick min nyss.

Jag också men sitter på jobbet och skall ut ikväll så det får bli imorgon.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag också men sitter på jobbet och skall ut ikväll så det får bli imorgon.

Samma lika

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Kan ni också bara välja mellan tre klasser vid character creation? De andra är utgråade, men tycker mig ha sett andra springa omkring med andra klasser inne i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Kan ni också bara välja mellan tre klasser vid character creation? De andra är utgråade, men tycker mig ha sett andra springa omkring med andra klasser inne i spelet.

tror betan bara erbjuder 3, kommer inte bli fler vad jag läst.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Kan ni också bara välja mellan tre klasser vid character creation? De andra är utgråade, men tycker mig ha sett andra springa omkring med andra klasser inne i spelet.

Skrivet av bonji:

tror betan bara erbjuder 3, kommer inte bli fler vad jag läst.

Jaha, jag trodde det handlade om att vissa raser bara kunde vara vissa klasser men tyckte det var konstigt att det inte stod det i början när man skulle skapa ny gubbe. Men då fattar jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kommer ni in i spelet idag? Launchern är bara svart och beta-forumet verkar nere med.

Permalänk

Lirat en "Lancer" några timmar totalt nu. Spelet är snyggt och flyter på bra. Tycker hastigheten på introduktionen var i långsammaste laget. Oerhört mycket folk överallt... senast jag trängdes såhär mycket var under Aion's beta.
Är numera som ett standard mmo jämfört med den tidigare versionen. Vorld events liknande dem i Rift är ett trevligt inslag.
Dom verkar gå in för "full themepark". Dvs man har ett brett spektrum att jobba med precis som i WoW, LOTRO, Rift, Aion, SWTOR och alla andra spel av den här typen. PvE, Crafting, PvP, World Events, Lore, RP.... det vanliga.
Tycker att det känns väldigt genomarbetat. Men det tillför inget nytt eller spännande.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Lirade Lancer i två timmar kanske. Gjorde allt i stan och sprang ut för att döda lite insekter.

Tycker också det ser bra ut men är rätt jobbigt för datorn om man kör max inställningar fast jag antar det mestadels beror på att det är så oerhört mycket folk överallt. Det går rätt segt att slåss men det känns som att det beror på lång GCD. Känslan är dock mysig och musiken underbar.

En fråga, fick ny armor men kunde inte equippa pga att jag saknade något (prof?) som skulle köras upp till 10 eller 25 eller vad det var. Hur löser man det?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Synd att det är NDA för det hade vart kul att kunna ta lite bilder och länka här.

Spelade halva lördagen och gillar det mer och mer. Ska verkligen bli kul att köra Phase 3 och se hur det är då när de lagt till massa saker som saknades i Phase 2.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vilken server kommer folk välja när spelet går live? (även fas 4 då vi får behålla våra karaktärer, stämmer det?)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

http://www.facebook.com/groups/362105493903586/

För personer som letar efter svenska FFXIV ARR spelare ^^

Permalänk

Fick min beta key på Dreamhack i år!

Permalänk
Medlem

Vad tycker folk om betan hittills?

Själv tycker jag spelet är klart underhållande.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Jag har bara kunnat kika lite på tuben eftersom jag inte har någon beta key.. buhu Men jag tycker det ser najs ut!

Permalänk
Medlem

Någon som kanske har en beta nyckel över till ARR? Chansen är väll inte stor, men värt att fråga. Detta är för Pc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Någon som kanske har en beta nyckel över till ARR? Chansen är väll inte stor, men värt att fråga. Detta är för Pc

Kanske finns nycklar kvar på Alienware.
FFXIV betanycklar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Kanske finns nycklar kvar på Alienware.
FFXIV betanycklar

Skickades från m.sweclockers.com

japp jag fick en förut idag så blir väll lir på onsdag efter jobbet!

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Kanske finns nycklar kvar på Alienware.
FFXIV betanycklar

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar, fungerade utmärkt! Nu ska det installeras och testas!

Permalänk
Medlem

Tycker detta spel verkar riktigt intressant, letar efter ett mmo och detta har inte så långt kvar till release!
Ni som var med i betan, vad tyckte ni? Har endast fått lite intryck från youtube videos atm

Permalänk

Ni som har spelat, hur är combat? Främst melee combat som jag är intresserad av.

När jag spelade FFXIV 1.0 så var det så att man "lockade" på ett target, sen strafeade man runt det och kameran var från sidan av karaktären.

Kan man "circlestrafe" sin motståndare och trycka skills? Är "Locken" borta?

Permalänk

Shit vad taggad jag är inför detta spelet! Ska spela open beta den 17 augusti och har förbokat så jag kan köra early access med.

Permalänk

Har spelat betan på PC hitintills men nu fått invite till min PS3 med.
Någon som testat? Har PS3 varit med i betan tidigare? Funkar det bra?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av akirasugoineko:

Shit vad taggad jag är inför detta spelet! Ska spela open beta den 17 augusti och har förbokat så jag kan köra early access med.

För PC? Annars verkar det konstigt eftersom sista closed(?) beta börjar imorgon och slutar på måndag för PS3. Fick invite till PC för förra gången av beta, men mailet hamnade i min spamkorg så upptäckte det först två dagar efter sista aktiveringsdagen förlöpt :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Meenaze:

Tycker detta spel verkar riktigt intressant, letar efter ett mmo och detta har inte så långt kvar till release!
Ni som var med i betan, vad tyckte ni? Har endast fått lite intryck från youtube videos atm

Spelet har funkat bra för mig (PC) under alla betafaser. Snygg grafik. Tyvärr verkar det omöjligt för mig att riktigt fastna i nya mmo's nu för tiden. Man trötnar snabt. FFIXV tillför ingenting nytt till markanaden utan kommer att konkurera med alla andra "fantasy themepark mmo". Jag tror faktiskt det har en god chans att lyckas i svärmen av WoW, GW2, Rift, Tera, Aion, osv. osv....
Får se i morgon hur det funkar på PS3.... ska bli spännande.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

För PC? Annars verkar det konstigt eftersom sista closed(?) beta börjar imorgon och slutar på måndag för PS3. Fick invite till PC för förra gången av beta, men mailet hamnade i min spamkorg så upptäckte det först två dagar efter sista aktiveringsdagen förlöpt :/

För Pc ja

Permalänk
Medlem

Förbokat och klart! Skall bli kul att köra en månad iaf, sen får vi se. Känns som att det finns en del att göra. Tutorials är bra förutom att de inte förklarar hur man använder chatten. Fast Guildleves var riktigt korta, förstår inte riktigt poängen med dem förutom att de introducerar en till partymatching och att healers får testa på att heala under väldigt lätthanterliga omständigheter. Ser fram emot att testa instanser!

Tycker grafiken blivit bättre nu när de introducerat FXAA. Dock hade det varit bättre med en annan typ som t ex MSAA eller liknande då FXAA gör foilage/träd rätt gryniga. Jag tror spelet blir ännu behagligare att spela med DX11 uppdateringen och hoppas innerligt att det inkluderar högupplösta texturer. Vi spelar ju trots allt ett PS3 spel.

Även om jag tycker grafik är extremt viktigt så måste man åsidosätta det i förmån för känslan och atmosfären som verkligen är Final Fantasy (tycker jag som kanske inte är någon expert inom området).

Egentligen borde vi starta en ny tråd kan man tycka

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Någon som vet när man får börja spela när man förbokat?

Edit: Såg att det är nu på lördag den 24. Får hoppas Cdon skickar ut kod då bara.