Starta ny minecraft server, Tips och idéer?
Hejsan!
Funderar lite över att starta en Minecraft server, har sedan tidigare haft mindre servrar som varit hostade hemma hos mig fast det var mest för polare och bekanta.
Just nu hyr jag en server hos http://www.plugpayplay.com/ Speccs och liknande finns säkert att hitta på deras hemsida. Hosten finns i England och jag har ungefär 100ms till servern.
Har 1024mb att använda men detta kanske uppgraderas i framtiden ifall efterfrågan är såpass stor.
Tycker för övrigt att det är riktigt roligt att ha hand om en server och även om jag inte är den mest begåvade byggaren så är det alltid trevligt att se fina skapelser på sin egna server.
Nu eftersom jag inte är helt säker vad jag och folket här på SweC vill ha så frågar jag därför er om tips och idéer.
Har vart inne på tanken om en helt vanilla server efter att spelat på servrar med massvis med plugins och saker som gör spelet enklare.
Det gör spelet lite svårare känns det som dessutom går det snabbare att uppdatera när en ny version av Minecraft släpps
Så lite idéer om dessa saker uppskattas
Gamemode? survival? creative? något moddpack?
Antal Spelare?
Plugins? isåfall vilka
Whitelist? ingen alls eller kanske väldigt strängt?
Även ifall någon kanske skulle vilja hosta/skapa en hemsida för servern skulle även detta va otroligt bra! har tyvärr ingen kunskap om hur man gör detta.
Men mer om detta när vi kommit fram till hur servern ska vara!
För övrigt så kan jag säga att Tekkit tyvärr är ute ur bilden då jag har spelat detta en hel del senaste tiden och blivit ganska trött på det.
Som sagt idéer, tankar, förslag eller kanske bara skriva för att visa mig att det finns intresse för ytterligare en till server här uppskattas.