The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk

Fyfan va skönt. Då kan man alltså modda i lugn och ro nu då Det här med patchar var inte direkt Bethesdas grej ändå då dom ofta förstörde mer än dom fixade.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Börjat spela Skyrim nu igen. Spelade vid release innan men spelade aldrig klart de.

Börjat om från början och kör en Khajiit archer.

Laddat hem de populäraste moddarna på Nexus och jäkla så mycket bättre inventoryn blev. Helt sjukt vilken skillnad. Grafiken är också bra kör konstant på 60 FPS i 1440p.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Fallout 4 kommer bara bli "Skyrim with guns"

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Är det nån som lirar som Assasin Bow/Dagger och mycket sneak?
kollade lite YT klipp och tyckte det såg väldigt spännande just nu lirar man Dual Wield Nord Warrior men funderar om man ska göra en ny gubbe bara för köra Assasin dock är man väll inte så sugen på starta om nuvarande karaktären är ju fortfarande kul att spela är förstagången jag lirar Skyrim också kanske bäst att göra en ny karaktär efter man klarat Main story sedan bara gå runt och utforska allt.

Ahh so many choices in Skyrim

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Fallout 4 kommer bara bli "Skyrim with guns"

Säg inte 'bara' om det Själv tycker jag att det låter fantastiskt! Du kan ju inte förneka att Skyrim faktiskt är ett av de absolut bästa spelen genom tiderna sett till innehåll. Att sen slänga in vapen på det kan väl inte skada, förutom allt du kommer att skjuta.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

kollade lite YT klipp och tyckte det såg väldigt spännande just nu lirar man Dual Wield Nord Warrior men funderar om man ska göra en ny gubbe bara för köra Assasin dock är man väll inte så sugen på starta om nuvarande karaktären är ju fortfarande kul att spela är förstagången jag lirar Skyrim också kanske bäst att göra en ny karaktär efter man klarat Main story sedan bara gå runt och utforska allt.

Är du seriös så lär det bli kul :P, för mig slutar det alltid med att jag tar fram en 2H och random slashar...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hur funkar Dagger? Vad är det som gör den så unik om man jämför med 1-handen sword t.ex.?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur funkar Dagger? Vad är det som gör den så unik om man jämför med 1-handen sword t.ex.?

Bland annat perk som ökar crit-damage med 15x. Har inte spelat så mycket med dagger så kan inte jämföra.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Skyrim Legendary Edition med spel och all DLC i ett paket kommer i juni.
http://www.eurogamer.net/articles/2013-04-18-skyrim-legendary...

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Det finns som sagt en perk som jag tror heter "Backstab", som gör att du får en riktigt hygglig multiplier för sneak-kills med knivar, just för att du enklare ska kunna hugga ner folk/varelser direkt med en kill-move. Men då gäller det att du håller dig gömd, då knivar fortförande är lika kassa under öppna strider. Så det blir något av en utmaning.

Personligen kombinerade jag detta med illusion-spells med en tidigare karkatär för att få en bättre chans mot grupper av fiender. Då kan man använda tex Frenzy på folk så att dom börjar attackera varandra, medans man själv sitter gömd i skuggan och väntar på att det bara är en levande kvar, som man sen enklare kan smyga sig på och ta med kniven. Mycket bra att ha även när man stöter på något fientligt i det öppna, då man kan använda tex Calm eller Fear för att undvika att bli attackerad.

Det häftiga med denna combon är att du kan resa väldigt lätt. Knivar väger väldigt lite, och om du bara smyger och undviker öppna strider så behöver du ingen rustning heller, utan kan istället bära kläder som inte väger något eller låter när du smyger. Passar utmärkt ihop med vampyr-karaktärer för att få tex nightvision och fler manipulerande magier/krafter Jävligt kul om du söker något mer än att bara springa och veva med stora vapen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Daggers är ju snabba också, vilket räddar den låga skadan litegrann.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Skyrim Legendary Edition med spel och all DLC i ett paket kommer i juni.
http://www.eurogamer.net/articles/2013-04-18-skyrim-legendary...

vadfan.. jag köpte spelet precis ju.. :c xD trodde aldrig dom skulle släppa ett sådant pack, så jag gav upp o köpte det vanliga .. xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VeryMadMeatball:

vadfan.. jag köpte spelet precis ju.. :c xD trodde aldrig dom skulle släppa ett sådant pack, så jag gav upp o köpte det vanliga .. xD

Meh...klart dom gör det

Permalänk

Hej, nybörjare på detta spel MEN vill ha mods :), helst fina Kör med ett GTX 460 så tror det kan bli lite tungt men strunta i det

Så jag letar efter coola och snygga mods (Kan absolut ingetting när det gäller skyrim)

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Meh...klart dom gör det

joo.. dock hade jag väntat så länge ^^

Permalänk
Medlem

Är steam billigaste stället att köpa Skyrim om man inte vill ha en fysisk kopia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Hej, nybörjare på detta spel MEN vill ha mods :), helst fina Kör med ett GTX 460 så tror det kan bli lite tungt men strunta i det

Så jag letar efter coola och snygga mods (Kan absolut ingetting när det gäller skyrim)

Kolla på Nexus top 100 all time. Så gjorde jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Kolla på Nexus top 100 all time. Så gjorde jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack

Permalänk
Skrivet av SaP:

Du kan ju också kolla i genom denna tråd Skyrim mods

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Är steam billigaste stället att köpa Skyrim om man inte vill ha en fysisk kopia?

Det är nog billigaste att köpa en fysisk kopia 200-250kr'ish sedan addar du koden på Steam bara.
Inet har 1 kopia kvar för 189kr
http://www.inet.se/produkt/6331231/elder-scrolls-v-skyrim-pc?

Men vill du ha det just nu idag så vet jag tyvär inte det biligatse stället

Förutom
http://www.g2play.net/store/search.php?mode=search&page=1

Men verkar finnas delade meningar om det stället också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar bara lite spontant hur många karaktärer har ni gjort i Skyrim och hur många timmar har ni spelat samt spelstilen på den karaktären.

Själv så har jag bara gjort 1 karaktär Female Nord Warrior Dual Wield och lagt ner 39tim har inte klarat av main storyn jag blir så lätt sidetracked målet med denna karaktär att spela som den klassiska goda krigaren som står för allt gott.

Dela gärna med er av eran spelstil/rollspelande samt timmar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Undrar bara lite spontant hur många karaktärer har ni gjort i Skyrim och hur många timmar har ni spelat samt spelstilen på den karaktären.

Själv så har jag bara gjort 1 karaktär Female Nord Warrior Dual Wield och lagt ner 39tim har inte klarat av main storyn jag blir så lätt sidetracked målet med denna karaktär att spela som den klassiska goda krigaren som står för allt gott.

Jag har gjort 4 stycken:
orc: med dubbelyxa och heavy armor (tank)
Redguard: svärd och pilbåge (vanlig tråkig)
Khajiit: Sneaky med dagger och master pickpocket (svinroligt)
Orc igen: Samma spelstil som första orcen fast helt utan fast travel (mycket roligare)
sammanlagd speltid lite över 400 timmar.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Har bara spelat som Nord, dock börjat om ett par gånger. Högsta lvlen jag nått var 55-56 någonting. Just nu är jag lvl 30, vet dock inte hur länge jag spelat på denna karaktären. Steam säger 314timmar totallt. Fast det är ju för alla karaktärer sammanlagt.

Varierar mellan sneak/pilbåge och 1h+shield/pilbåge

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vet någon en fungerande mod som tar bort fast travel och karta? Min har sluta funka sedan jag uppdaterade spelet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Nu är Legendary Edition officiell också.
http://www.bethblog.com/2013/04/25/legendary-release/

I övrigt: Fan vad fula Xbox-spelens boxar är.

Permalänk
Hedersmedlem

Skyrim för 59:- på Viagame ifall nån är intresserad
http://www.viagame.se/product/lp28090/the-elder-scrolls-v-sky...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Men vad i helvete...Bethesda har gjort många snedsteg men det här är nog det värsta jag varit med om >:(
Det finns ju hur mycket som helst som inte är färdigt!

Och du tycker att de jobbat så hårt på att fixa det som är ofärdigt fram tills nu när de säger att de ska "överge" spelet, eller?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Och du tycker att de jobbat så hårt på att fixa det som är ofärdigt fram tills nu när de säger att de ska "överge" spelet, eller?

Jag pratar storywise.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Skyrim för 59:- på Viagame ifall nån är intresserad
http://www.viagame.se/product/lp28090/the-elder-scrolls-v-sky...

Inköpt, funkade finfint därifrån. Fick nyckel direkt och sen bara regga i steam.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drotz2000:

Inköpt, funkade finfint därifrån. Fick nyckel direkt och sen bara regga i steam.

Samma här Skönt att inte köra det piratat längre..