Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Hmm kanske var Realistic Lightning som ställde till det då.

Hur som, någon som vågat prova Tropical Skyrim?
http://skyrim.nexusmods.com/mods/33017/

Ser ut som Far Cry all over...

Jag har testat. Vissa ställen blir mycket mer krävande än andra. Man skulle använda den för att skapa en Elsweyr eller liknande!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Avstängd

Om man avaktiverar den senare, återställs den vanliga grafiken då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Om man avaktiverar den senare, återställs den vanliga grafiken då?

Ja, det ska det göra. Brukar kolla installation/avinstallation info på mod-sidan om det är något speciellt man ska göra. En del mods har skripts som är bra att man inaktiverar innan man avinstallerar, men denna gör inget sånt alls.

Är du sugen på sommar i Skyrim så rekommenderar jag Skyrim Flora Overhaul - Summer Edition
http://skyrim.nexusmods.com/mods/141
Den funkar förstås inte ihop med Tropical.

Permalänk
Avstängd

Måste dela med mig av en bild utanför Riften... Plötsligt var fulla rustningar lite mindre aktuellt

http://postimage.org/image/c18dgefvb/

Varför går det inte att visa bilden nu då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Så med dessa är man ej beroende av en ENB?

Nepps.

En ENB är ju en s.a.s. förinställd kombination av DoF & tint/färgmättnad, o.s.v.

Prova.

Permalänk
Medlem

Synd att de är så överösta med mods i BOSS. Känns som den tappar lite av sin funktion nu när man får sitta och lägga upp egna regler för alla nya och flera äldre mods ändå. Hoppas det löser sig för dem.

Permalänk
Medlem

Vad i H-vete nu kan jag icke starta Skyrim med SKSE som jag alltid brukar göra för att köra mods står att SKSE inte stödjer denna version av spelet har det nått med nån ny BETA version av Skyrim att göra?

Om sådant hur får jag bort det så jag kan forsätta spela som vanligt,Jag visste inget om detta den laddade ner skiten själv om det nu är BETA grejen som strular.

(Lite grinigt skrivet men kom nyss hem och vill spela och slappna av men så blir man denied that pleasure :mad:.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Vad i H-vete nu kan jag icke starta Skyrim med SKSE som jag alltid brukar göra för att köra mods står att SKSE inte stödjer denna version av spelet har det nått med nån ny BETA version av Skyrim att göra?

Om sådant hur får jag bort det så jag kan forsätta spela som vanligt,Jag visste inget om detta den laddade ner skitenb själv om det nu är BETA grejen som strular.

Under skyrims properties finns en flik som heter "update", ställ in så att spelet inte uppdaterar sig själv. Nackdelen är att varje gång steam uppdaterar själva programmet, finns det en risk att den återställer alternativen är det kommer till uppdateringar. Så då behöver man ändra det igen.

Ifall det är möjligt att gå tillbaka till en tidigare patch vet jag tyvärr inte, men känner inte till något sätt på steam (Är det bara beta borde du kunna ta bort spelet och sedan installera det igen utan att installera beta versionen, men kom ihåg att ta backup på sparade spel mm. Plus att det skulle bli jobigt iom. moddar som ska installeras om.)

Går också att ta en backup på skyrim mappen vid lämpliga tillfällen för att bara kunna ersätta mappen ifall något likt detta händer. Hoppas jag hjälpte iaf. något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Om sådant hur får jag bort det så jag kan forsätta spela som vanligt,Jag visste inget om detta den laddade ner skiten själv om det nu är BETA grejen som strular.

(Lite grinigt skrivet men kom nyss hem och vill spela och slappna av men så blir man denied that pleasure :mad:.

Det finns nyare versioner av SKSE
http://skse.silverlock.org/

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Dessa mods är de som jag har skapat. Högupplöst Dragonborn DLC samt Högupplöst Tropical Skyrim.

Retextueringerna kan ni hitta här :

Tropical Skyrim Retexture Overhaul by Sneakybastardd

Solstheim Texture Overhaul by Sneakybastardd

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Dessa mods är de som jag har skapat. Högupplöst Dragonborn DLC samt Högupplöst Tropical Skyrim.

Snyggt, väldigt bra jobb.

Har planerat att göra en playthrough med Tropical Skyrim i framtiden och då använder jag gärna din mod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av migge100:

Snyggt, väldigt bra jobb.

Har planerat att göra en playthrough med Tropical Skyrim i framtiden och då använder jag gärna din mod.

Tack

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Nexus blev hackade och ett antal manuella nerladdningar av mods ersattes med en riktad malware som hette Nexus_Downloader.exe. Man lär ha märkt om man fått den, för det är en sån där FBI varning och att man måste betala pengar för att få sitt system upplåst.
http://www.skyrim.nexusmods.com/news/299/

Nu är jag förstås uppmärksam på sånt, men om hackarna lyckas komma åt t.ex. NMM så är det värre. Jag tankar och uppdaterar ju den ibland. Visst skannar jag den när jag laddar ner, men ett sånt här riktat hack känner inte de flesta antivirusprogrammen igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Som skapare av Texture Pack Combiner kan jag bara rekommendera mitt eget verktyg:
http://skyrim.nexusmods.com/mods/20801/

Den slår ihop över 60 olika texturpaket genom att plocka ut alla texturer jag valt för hand efter att ha gått igenom alla texturpaket. Det har nog tagit mig över 500 timmar hittills.

Hej, skulle du kunna skicka en SMIM version som är kompitabel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Nexus blev hackade och ett antal manuella nerladdningar av mods ersattes med en riktad malware som hette Nexus_Downloader.exe. Man lär ha märkt om man fått den, för det är en sån där FBI varning och att man måste betala pengar för att få sitt system upplåst.
http://www.skyrim.nexusmods.com/news/299/

Nu är jag förstås uppmärksam på sånt, men om hackarna lyckas komma åt t.ex. NMM så är det värre. Jag tankar och uppdaterar ju den ibland. Visst skannar jag den när jag laddar ner, men ett sånt här riktat hack känner inte de flesta antivirusprogrammen igen.

Tror det är svårt att hacka själva Mod Managern.

Permalänk
Medlem

Vi borde hjälpas åt att göra den bästa listan med retextures. Inte bara lista alla, utan även lägga de i ordning!
Finns ju många otroligt bra, men gör man dom i fel ordning så tar man bort en bättre emot en sämre.

Kanske börja lista varje retexture i varje kategori? Jag har ingen jättekoll, men har nyinstallerat datorn så tänkte börja om från början med grafikmoddar!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andiders:

Vi borde hjälpas åt att göra den bästa listan med retextures. Inte bara lista alla, utan även lägga de i ordning!
Finns ju många otroligt bra, men gör man dom i fel ordning så tar man bort en bättre emot en sämre.

Kanske börja lista varje retexture i varje kategori? Jag har ingen jättekoll, men har nyinstallerat datorn så tänkte börja om från början med grafikmoddar!

Läs tråden...
http://skyrim.nexusmods.com/mods/20801/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Den där funkar inte bra för mig...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Har du en Static Mesh Improvement version som fungerar med den?

Permalänk
Inaktiv

Vad är det som inte fungerar?
SMIM är väl dessutom inte något som krävs för TPC.

Förresten, Skyrim Realistic Overhaul finns ju inte på Nexus längre, men det finns på exempelvis TPB.

Permalänk

Någon som vet om det finns någon mod som gör att man inte behöver ha headgear för att vissa amour perk ska gälla fortfarande? Menar sånna med "25% Armor bonus if wearing all Light Armor: head, chest, hands, feet."

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Den där funkar inte bra för mig...

Jag har flyttat från Sydamerika tillbaka till Sverige och har inte haft tid till att jobba på TPC sedan i mitten av februari. Kommer antagligen dröja minst 5 veckor till innan jag kommer kunna uppdatera det igen. TPC ska fortfarande fungera bra såvida du skippar mods med ESP-filer som har uppdaterats sedan jag slutade uppdatera i mitten av februari. Det borde ha framgått av den enda röda texten på hela sidan!

Permalänk

Tja!

Har nyligen börjat spela skyrim igen efter att ha tröttnat lite (har inte klarat spelet än). Jag har aldrig använt några mods öht, har alltid varit lite skeptisk till det av någon anledning. Vill väl uppleva spelet som det "var tänkt" först tror jag.

I alla fall tänkte jag ge det en chans nu, men jag vet inte riktigt var man ska börja. Finns det några must-have mods som verkligen bidrar till en bättre spelupplevelse, dvs några som de flesta är överens om, som inte är alltför krävande? Jag sitter på ett gtx 670 oc 2gb, vill gärna kunna fortsätta spela med allt på högsta inställningarna.

Permalänk
Skrivet av ArtfulBotcher:

Tja!

Har nyligen börjat spela skyrim igen efter att ha tröttnat lite (har inte klarat spelet än). Jag har aldrig använt några mods öht, har alltid varit lite skeptisk till det av någon anledning. Vill väl uppleva spelet som det "var tänkt" först tror jag.

I alla fall tänkte jag ge det en chans nu, men jag vet inte riktigt var man ska börja. Finns det några must-have mods som verkligen bidrar till en bättre spelupplevelse, dvs några som de flesta är överens om, som inte är alltför krävande? Jag sitter på ett gtx 670 oc 2gb, vill gärna kunna fortsätta spela med allt på högsta inställningarna.

Jag var precis som dig innan jag började använda mods. Jag ville också uppleva spelet som det var tänkt.

Du kan börja med att slänga in några high-res-texture mods. Cabals Book of silence är riktigt snygg armor retexture mod. Kolla också in det gigantiska paketet Skyrim HD. Rekommenderar också starkt SMIM.

För ljus kan jag tipsa om Realisitc Lighning Overhaul för inomhusmiljöer. Kolla närmare på Climates of Tamriel för utomhusbruk som nyss fick sig ett rejält ansiktslyft i och med V3.

Lush Trees and Grass för mer träd och gräs. Gör ganska mycket för känslan faktiskt. Om ditt 670 klarar av det så pröva gärna Bigger trees också. Jag prövade kort med den och det gav en fantastik känsla av att man faktiskt var i en stor skog men mitt 560ti klarade inte av att rendera alla träd.

Allt detta är bara moddar för utseende och påverkar inte spelstilen alls. Jag använder allt detta till mitt 560ti (förutom lush tree and bigger trees) och det rullar på fint för en som inte är jättekräsen med fpsen. Det är lika enkelt att ta bort moddarna som att lägga till om du använder dig av NMM. Kolla lite längre i bak i denna tråd så kommer du hitta många guldkorn som förgyller skyrim åt dig

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Körde just in STEP 2.5, spelet ser grymt fint ut (med ENB såklart).

Rekommenderar (som STEP också gör) att INTE använda Nexus Mod Manager för att installera mods, utan Wrye Bash eller Mod Organizer (använder den senare själv) - man får mer kontroll och förståelse för hur moddarna installeras samt kan upptäcka och lösa konflikter innan de orsakar problem.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Jag var precis som dig innan jag började använda mods. Jag ville också uppleva spelet som det var tänkt.

Du kan börja med att slänga in några high-res-texture mods. Cabals Book of silence är riktigt snygg armor retexture mod. Kolla också in det gigantiska paketet Skyrim HD. Rekommenderar också starkt SMIM.

För ljus kan jag tipsa om Realisitc Lighning Overhaul för inomhusmiljöer. Kolla närmare på Climates of Tamriel för utomhusbruk som nyss fick sig ett rejält ansiktslyft i och med V3.

Lush Trees and Grass för mer träd och gräs. Gör ganska mycket för känslan faktiskt. Om ditt 670 klarar av det så pröva gärna Bigger trees också. Jag prövade kort med den och det gav en fantastik känsla av att man faktiskt var i en stor skog men mitt 560ti klarade inte av att rendera alla träd.

Allt detta är bara moddar för utseende och påverkar inte spelstilen alls. Jag använder allt detta till mitt 560ti (förutom lush tree and bigger trees) och det rullar på fint för en som inte är jättekräsen med fpsen. Det är lika enkelt att ta bort moddarna som att lägga till om du använder dig av NMM. Kolla lite längre i bak i denna tråd så kommer du hitta många guldkorn som förgyller skyrim åt dig

Tack för svaret, just såna grejer var jag ute efter!

Jag tror jag ska testa HD-paketet, SMIM och lush trees and grass till att börja med och se hur stor skillnaden blir. Känns det värt det så går jag vidare och testar de andra moddarna också.

Permalänk
Medlem

Har ni tips på några Light Armor och Dagger/Bow Mods som skulle passa en kvinnlig Assassin/Thief har kollat på en del Armors men inte hittat några som verkar roliga finns massvis med Skimpy armors men det är inge roligt passar inte riktigt in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Har ni tips på några Light Armor och Dagger/Bow Mods som skulle passa en kvinnlig Assassin/Thief har kollat på en del Armors men inte hittat några som verkar roliga finns massvis med Skimpy armors men det är inge roligt passar inte riktigt in.

Har du kollat in Triss Armor? Jag använde den tillsammans med en vanlig huva från Thieves Guild till min förra karaktär som hade samma inriktning.
http://skyrim.nexusmods.com/mods/4708

Permalänk
Medlem

Finns det ingen 2k/4k texture pack till Dawnguard/Dragonborn?

Jag använder mig utav
Skyrim HD - 2K Textures
http://skyrim.nexusmods.com/mods/607/?

Men den täcker väll inte DLC vad jag vet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För alla som har problem med återkommande CTD/krascher kan jag varmt rekommendera följande "mod"/guide: http://skyrim.nexusmods.com/mods/32363//?

Jag har över 100mods igång samtidigt som funkar helt ok men brukade få CTD med jämna mellanrum, dvs ca var 30min och ibland oftare. Sedan jag följde guiden har jag inte haft en enda krasch. Har väntat med att rekommendera den tills jag hade testat den men nu har jag spelat 4-5 kvällar och ett antal timmar utan något problem!