Permalänk
Medlem

Qpad - mk 85

Hej, undrar bara om det är värt att köpa ett Qpad - mk 85?

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sampee:

Hej, undrar bara om det är värt att köpa ett Qpad - mk 85?

Kan väl bara du svara på?

Jag tyckte inte det var värt att betala 1200kr för ett mekaniskt tangentbord och inte heller 600kr för ett billigt steel series.
Men jag var beredd att köpa mitt nuvarande MK-80 för 550kr begagnat.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett fast budget varianten. Om du ska ha ett mekaniskt tangentbord, köp Du kan alltid läsa forumets recension: http://www.sweclockers.com/recension/15007-qpad-mk-85-pro-och...

Permalänk
Medlem

Det beror på väldigt mycket person till person men har varit jävligt nöjd och jag har röda switchar. Lätt värt pengarna, betalade 1100

Åk till media markt, elgiganten osv och kläm på olika tangentbord visserligen har dom säkert inte så många tangentbord men har sett MK-85 där.

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte vara negativ men just nu är det tredje nya tangetbordet jag får från Netonnet, de tidigare två jag har haft har belysningen gått sönder på.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Jag gillar mitt MK-80 Har man plånboken så ska nog MK-85 vara minst lika bra.
Inb4 "Ducky är bäst" Ja vi vet.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Hattifnatten:

Inb4 "Ducky är bäst" Ja vi vet.

Så varför rekommendera ett mediokert tangentbord som inte håller i längden då? Känns ju väldigt onödigt.

Sen är det ju inte bara Ducky som kan göra tangentbord, finns ju även CM tangentborden, och tangentbord från Filco som håller riktigt bra standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Så varför rekommendera ett mediokert tangentbord som inte håller i längden då? Känns ju väldigt onödigt.

Sen är det ju inte bara Ducky som kan göra tangentbord, finns ju även CM tangentborden, och tangentbord från Filco som håller riktigt bra standard.

För att jag kan. Hugg på betet

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

köpte mig ett mk-50. samma bord som mk-85, det som skiljer sig är att mk-50 inte har belysning, inga usb och inga ljudutgångar.
Annars är det samma bord, dvs ett mk bord med röda brytare.

Personligen tyckte jag inte att belysning, usb och ljud var värt ca 6-700kr.

Är riktigt nöjd iaf

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

köpte mig ett mk-50. samma bord som mk-85, det som skiljer sig är att mk-50 inte har belysning, inga usb och inga ljudutgångar.
Annars är det samma bord, dvs ett mk bord med röda brytare.

Personligen tyckte jag inte att belysning, usb och ljud var värt ca 6-700kr.

Är riktigt nöjd iaf

Märks att du inte riktigt har koll. mk-50 är en snikversion av mk-80, inte mk-85.

Annars så har just mk-85 haft en stor mängd sjukdomar och jag skulle inte köpa det baserat på vad jag har läst på forumet. Krångel med portar, tryckningar osv. Finns mer att söka.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Skrotnisse9292:

Märks att du inte riktigt har koll. mk-50 är en snikversion av mk-80, inte mk-85.

Annars så har just mk-85 haft en stor mängd sjukdomar och jag skulle inte köpa det baserat på vad jag har läst på forumet. Krångel med portar, tryckningar osv. Finns mer att söka.

Men nu är ju MK-50 mer likt MK-85 än vad det är likt MK-80 med tanke på att MK-50 och MK-85 har samma switchar.
Och med tanke på att MK-50 inte har några funktioner som MK80/85 har så är det ett säkrare tangentbord att använda med tanke på att det är mindre saker som kan gå sönder. Så jag skulle rekommendera MK-50 över något annat Qpad tangentbord med tanke på att det är såpass billigt också, och håller i längden vilket dess storebröder inte gör.

Permalänk
Medlem

Har MK-85, rekommenderar det inte. Belysning strular, knappar krånglar och det huvudsakliga argumentet nämligen macrofunktionen är värdelös.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Men nu är ju MK-50 mer likt MK-85 än vad det är likt MK-80 med tanke på att MK-50 och MK-85 har samma switchar.
Och med tanke på att MK-50 inte har några funktioner som MK80/85 har så är det ett säkrare tangentbord att använda med tanke på att det är mindre saker som kan gå sönder. Så jag skulle rekommendera MK-50 över något annat Qpad tangentbord med tanke på att det är såpass billigt också, och håller i längden vilket dess storebröder inte gör.

Miss av mig. Oavsett så finns alla med 4 olika brytare, även om blå och röda är vanligast. Mitt mk-80 var grymt oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kan väl bara du svara på?

Jag tyckte inte det var värt att betala 1200kr för ett mekaniskt tangentbord och inte heller 600kr för ett billigt steel series.
Men jag var beredd att köpa mitt nuvarande MK-80 för 550kr begagnat.

Köpte Mk-85 plus musmatta på DH för 990kr...inte några 1200kr precis

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

*host*

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1183790-a...

Dock så skickade Qpad ett gratis MK80 med röda brytare som kompensation. Så nu har jag 2

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska gå till en butik och klicka på det och känna om det känns som ett värt val. Jag tycker det ja, men tangentbord är en sån där extremt personlig sak. Jag som sitter och "arbetar" vid datorn med allt från kodning/skriva/spela och allt vad man gör tycker att det var fruktansvärt bra att köpa ett mekaniskt tangentbord. Men sen har jag polare som sitter vid billiga HP tangentbord och tycker det är det bästa som finns.

Sen kan du alltid välja ett billigare tangentbord men vid Qpads får du bra kavlité, sjukt stabilt tangentbord med bakgrundsbelysning om du gillar sådant. Sen så sponsrar du ett svenskt företag också!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Hmm ser ut som mkt problem med MK-85..Mitt funkar iaf felfritt men om jag hade handlat idag hade jag nog köpt ett ducky etc..
Men det kan ju också vara för att jag redan har provat Mk-85 och vill ha ett nytt

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Jag har ett MK-80. Iaf för mig så tyckte jag om de blåa brytarna bättre än de röda

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Nej enligt mig, tycker kvaliten på dem är för låg i förhållande till priset.
Använder man sen inte macro:n, usb/ audio huben och belysningen så är det rätt så bortkasstade pengar.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

mitt fungerar bra, inge strul med belysning eller något förutom att jag inte kan ladda iPhonen genom tangentbordes usb-hubb.. lite jobbigt att skriva på, tangenterna är så känsliga så att om man har stora fingrar är det lätt att det blir lite fler tangenter än vad man väntade sig...

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Det är underbart sålänge det funkar. Hört att belysningsproblemet är åtgärdat i senare batch men inte säker.
Men det är ett problem som ibland visar sig väldigt mycket och ibland inte alls.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

MK-80!!!<3<3<3<3<3<3<3

Permalänk
Medlem

Har ett MK85 nu och jag hade ett MK80 innan.
Gillar MK80 mycket mer. Blå brytare!

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Swedishg33k95:

Köpte Mk-85 plus musmatta på DH för 990kr...inte några 1200kr precis

HOST!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1038447

Idagsläget kostar det 1249kr som billigast på prisjakt.

Tro fasiken det kostar 1200kr eller mer i dagsläget då.

Skrivet av Ang3r:

*host*

http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1183790-a...

Dock så skickade Qpad ett gratis MK80 med röda brytare som kompensation. Så nu har jag 2

Qpad erbjöd mig byta från svarta brytare till blå när jag köpte mitt begagnat och säljaren först sa att det var blå.
Jäkla bra kundservice Qpad har.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Jag köpte ett Qpad men det var alldeles för högt, gillade det inte alls. Knapparna hade dock skön respons enligt mig.
Men lämnade tillbaks och köpte ett blackwidow 2013 och gillade det ännu bättre. Lite lägre.