Permalänk
Medlem

CrossfireX,brygga?

Tänkte inhandla två grafikkort och testa på det! Läst om att man behöver en brygga? Fick inte med någon till moderkortet (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759848) och det står inte heller att det skall medfölja till grafikkorten jag skall köpa! Måste jag ha dn brygga eller hur funkar det? Snabba svar uppskattas!

Permalänk

Köper du nya gpuer så följer det med.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk

Du måste ha en crossfire brygga. Annars så kan du köpa den löst på de flesta butiker.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Skall inhandla på netonet, dem verkar inte ha bryggor? Samt det borde stå om det medföljer grafikkorten men det gör ej det!

Permalänk
Medlem

Multi GPU-teknik
Crossfire, det är det enda som står på hemsida om kortet angående crossfire! Men beträffar det ingående brygga? Okunnig på detta området

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroonis:

Tack för svar! Skall inhandla på netonet, dem verkar inte ha bryggor? Samt det borde stå om det medföljer grafikkorten men det gör ej det!

ska följa med bland annat gigabyte, sapphire och msi vad jag vet...
fick med till mitt xfx hd 6870 iallafall

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroonis:

Multi GPU-teknik
Crossfire, det är det enda som står på hemsida om kortet angående crossfire! Men beträffar det ingående brygga? Okunnig på detta området

det är samma sak som crossfireX
en bokstav extra för att det låter fränare kan du se det som

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Alla AMD kort som stödjer Crossfire måste skicka med en brygga.