muspekare blir synlig i fullskärm efter en stunds tittande

Permalänk
Medlem

muspekare blir synlig i fullskärm efter en stunds tittande

Hej!
Jag har ett problem att efter jag har tittat ett tag på t ex youtube så syns plötsligt muspekaren.
Nu när jag tittar på fredagspanelen (inbäddad på sweclockers sida) så är det som det ska, fram till ca 29 minuter in i klippet. då visas hur lång tid klippet visas (som brukar visas när man flyttar på musen) och försvinner sedan, MEN muspekare är kvar på skärmen!

Problemet märkte jag första gången för någon vecka sen, men vet inte vad det beror på.
Jag vet att det händer i videoklipp som visas i chrome (tror inte det händer i t ex VLC)
Problemet uppkommer bara på min UX31a med windows 8 (inte stationära som också kör chrome)
det kommer slumpmässigt och försvinner i några minuter om jag flyttar på musen då den visas.

Är det någon som haft liknade problem som vet hur ni har löst det?

[edit] under tiden jag skrev inlägget pausade jag ett videoklipp och nu är det borta, kommer förmodligen tillbaka men kanske är en ledtråd till varför det blir problem

Mvh Adam

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Skrivet av twonkey:

Hej!
Jag har ett problem att efter jag har tittat ett tag på t ex youtube så syns plötsligt muspekaren.
Nu när jag tittar på fredagspanelen (inbäddad på sweclockers sida) så är det som det ska, fram till ca 29 minuter in i klippet. då visas hur lång tid klippet visas (som brukar visas när man flyttar på musen) och försvinner sedan, MEN muspekare är kvar på skärmen!

Problemet märkte jag första gången för någon vecka sen, men vet inte vad det beror på.
Jag vet att det händer i videoklipp som visas i chrome (tror inte det händer i t ex VLC)
Problemet uppkommer bara på min UX31a med windows 8 (inte stationära som också kör chrome)
det kommer slumpmässigt och försvinner i några minuter om jag flyttar på musen då den visas.

Är det någon som haft liknade problem som vet hur ni har löst det?

[edit] under tiden jag skrev inlägget pausade jag ett videoklipp och nu är det borta, kommer förmodligen tillbaka men kanske är en ledtråd till varför det blir problem

Mvh Adam

För mig dyker muspekaren upp med jämna mellanrum när jag tittar på film i både vlc eller den inbyggda videospelaren i w8. Jag måste då röra på musen och trycka på skärmen för att pekaren ska döljas igen, grymt irriterande! Jag har en asus ux32vd som jag installerat w8 på. Problemet fanns inte när jag körde w7.

Visa signatur

UX32VD - Samsung galaxy note 4

Permalänk
Medlem

Har också märkt av detta på windows 8. Förekommer främst när jag kollar film i vlc eller spelar bf3. Har inte märkt av det på något annat ställe än. peppar peppar...

Visa signatur

| Fractal Design Define R4 | Asrock Z77 Extreme 4 | Intel i5 3570K | ASUS GTX 670 DCU II | Fractal Design Newton R2 800W | WD Caviar Black 500GB | 2x 4GB Corsair DDR3 1600Mhz LP | Samsung 840 120 gb |