Intels nya vd heter Brian Krzanich

Permalänk
Melding Plague

Intels nya vd heter Brian Krzanich

En enhällig styrelse utser Brian Krzanich att ta över efter Intels avgående vd Paul Otellini. Han får sällskap av den nya vice-vd:n Renée James.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intel skulle inte sätta vem som helst på tronen, den här mannen kan nog sin sak! (Får vi hoppas)

Permalänk
Föredetting

Jag som hoppades på Hector Ruiz.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Varför började jag tänka på steve carell när jag såg bilden på honom?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Inaktiv

Så han heter alltså Brian Krchanic. Nej nu blev det fel. Krcshnich? Nej... -_- Crzanic?? Nope...
Självklart... det är ju Krzanich!

Varför ska alla ha så jobbiga namn? XD

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Varför började jag tänka på steve carell när jag såg bilden på honom?

haha det var det första jag tänkte på också

Permalänk
Medlem

Det där kommer inte en kotte kunna stava till utan facit.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ska bli ett nöje att höra Emil och Jonas uttala det namnet

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Ska bli ett nöje att höra Emil och Jonas uttala det namnet

Nästa frågelåda; Hur utalas namnet på Intels nya VD?

Permalänk
Medlem

Att påstå att Intel är hotade på något sätt alls av ARM i serversegmentet är rent löjeväckande. Sen ska man komma ihåg att ARM är ett oerhört mycket mindre företag än Intel, de bara skriver instruktioner och designar olika chip.
Qualcomm är ett klart större hot gentemot Intel eftersom de är #1 och är mycket skickliga på att innovera. Nvidia skulle möjligen kunna bli ett hot om 2-3 år om de gör allt bättre av sig, deras expertis av GPU ska inte underskattas. Kanske också därför det ryktas om att Intel vill köpa AMD; mest för att få deras grafikexpertis.

Hur som helst, lite måtta med jämförelserna får det vara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Umbrellas:

Att påstå att Intel är hotade på något sätt alls av ARM i serversegmentet är rent löjeväckande. Sen ska man komma ihåg att ARM är ett oerhört mycket mindre företag än Intel, de bara skriver instruktioner och designar olika chip.
Qualcomm är ett klart större hot gentemot Intel eftersom de är #1 och är mycket skickliga på att innovera. Nvidia skulle möjligen kunna bli ett hot om 2-3 år om de gör allt bättre av sig, deras expertis av GPU ska inte underskattas. Kanske också därför det ryktas om att Intel vill köpa AMD; mest för att få deras grafikexpertis.

Hur som helst, lite måtta med jämförelserna får det vara.

Intel kommer inte få köpa AMD så det kan du glömma. Vad gäller ARM derivat är de skratt retande dåliga jämfört med x86. Haswell kommer visa vad Intel kan och det är deras första egentliga SoC. En två iterationer och ARM kommer vara på defensiven precis som AMD (tråkigt men sant).

Permalänk
Medlem

Och jag som hoppades på "Daddy Mutter".

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Intern rekrytering = oftast soliditetstecken

Fler interna konkurrenter till positionen är också bra.