Permalänk

Någon som rekommendera en bra skrivbord ?

Ja, som titeln lyder. Just nu letar jag efter en bra skrivbord som jag kan få en bra nytta av. Ingen hörnskrivbord söker jag direkt men vet någon en bra skrivbord som passar med en 24" skärm, CM storm chassi och Sidewinder X4, muspekare också såklart. Vore väldigt tacksam om någon kom upp med ett bra förslag. Inte över 1200 kr är ni snälla

Visa signatur

CM Storm Scout II Gaming Svart, XFX ProSeries Core Edition 650W PSU, Intel Core i5-3570K Processor 3,4 ghz,
MSI Z77A-G43 Socket-1155, Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA, BenQ 24" LED GL2450HM
Windows 7 Home Premium, Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT

Permalänk
Skrivet av ThreeDog525:

Ja, som titeln lyder. Just nu letar jag efter en bra skrivbord som jag kan få en bra nytta av. Ingen hörnskrivbord söker jag direkt men vet någon en bra skrivbord som passar med en 24" skärm, CM storm chassi och Sidewinder X4, muspekare också såklart. Vore väldigt tacksam om någon kom upp med ett bra förslag. Inte över 1200 kr är ni snälla

IKEA Galant fungerar bra för mig. Rejäl bordsskiva och stadiga ben (se till att köpa T-ben). Dessutom är det ganska snyggt. Köp till en datorhållare så slipper datorn leka dammsugare.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Skrivet av tomten_alle:

IKEA Galant fungerar bra för mig. Rejäl bordsskiva och stadiga ben (se till att köpa T-ben). Dessutom är det ganska snyggt. Köp till en datorhållare så slipper datorn leka dammsugare.

Jag kan väl konstatera på direkten att den var skitdyr, 5k för skrivbord. Helt o hållet över min budget.

Visa signatur

CM Storm Scout II Gaming Svart, XFX ProSeries Core Edition 650W PSU, Intel Core i5-3570K Processor 3,4 ghz,
MSI Z77A-G43 Socket-1155, Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA, BenQ 24" LED GL2450HM

Permalänk

Det finns två versioner, en som man kan ändra till ståbort (drygt 5000kr) och ett vanligt som bara kostar lite över 1200kr. Det är förresten den billigare som har länkats, eller?

Permalänk

Galant verka då vara ett bra alternativ, finns det fler du rekommendera ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det lönar sig att kolla på begagnat, du kan få mycket mer kvalitativa och lite mer personliga skrivbord för en vettig summa. Tycker det är oerhört tråkigt då nästan alla köper allt direkt från ikea, ikea har nästan samma status som inet här på forumet. Det är inget fel med att köpa från ikea men det finns faktiskt andra alternativ.

Permalänk

Kolla efter begagnade Kinnarps eller liknande!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill också slå ett slag för IKEA GALANT. Finns väldigt många olika varianter som man kan bygga ihop precis efter sina egna önskemål. Man är inte nödvändigtvis begränsad till de kombinationer som finns på hemsidan.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Att bygga eget kanske kan vara alternativ också? Köpa en träskiva som du tycker är lagom stor och snygg och sedan skruva på lite ben.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte en bänkskiva på IKEA. Billigaste kostar 329kr, men priset beror på längd och utseende. Till det köpte jag 4st Godvin ben för 80kr st. Finns även en typ för 25kr st. Behövdes en skruvdragare för att skruva dit benen. Klart. 650kr och blev precis som jag ville ha det.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ja en Galant-kombo är svårslagen

Visa signatur

#framtiden