Hur fungerar det med bitcoins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Blocksen måste bli bekräftade, vilket kan ta ett tag.
Kolla igenom på statics och scrolla ner så borde det komma en lista där det står t.ex.
89 confirms left.
Så det är bara vänta, tillslut så kommer det i confirmed.

Hur lång tid för 1 BTC med stock 7970? Jadu, några veckor tror jag. Sanslöst hög svårighet är det i BTC
Hur lång tid har du minat för att få ihop det du har nu? Minar du 24/7 eller bara x antal timmar på dygnet?

Ang accepted/rejected shares så är de godkända du får betalt för. De som blir nekade kan bero på olika anledningar, jag sitter just nu på 130k accepted och 2600 rejected på en pool som kör longpoll. FTC förvisso.

Okej tackar. Hade 96 confirmations left.

Har du någon tips på vad det mest lönsamma skulle vara i mitt fall? Elen ingår i hyran. Kan ha datorn på 24/7. Tänkte möjligen skaffa mig några 7970 isåfall.

Edit: Visst kan jag koppla Mt.Gox till slush's pool? Så att BTC skickas direkt till Mt.Gox istället för Bitcoin Wallet som jag har nu.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Okej tackar. Hade 96 confirmations left.

Har du någon tips på vad det mest lönsamma skulle vara i mitt fall? Elen ingår i hyran. Kan ha datorn på 24/7. Tänkte möjligen skaffa mig några 7970 isåfall.

Edit: Visst kan jag koppla Mt.Gox till slush's pool? Så att BTC skickas direkt till Mt.Gox istället för Bitcoin Wallet som jag har nu.

Att ha adressen ifrån mt.gox inskriven i poolen som belönings adress vet jag inget om.
Har bara minat och inte kommit in i köp/sälja ännu.

Mest lönsamt? Menar du inställningar utav kortet eller vilken coin du ska mina efter?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Att ha adressen ifrån mt.gox inskriven i poolen som belönings adress vet jag inget om.
Har bara minat och inte kommit in i köp/sälja ännu.

Mest lönsamt? Menar du inställningar utav kortet eller vilken coin du ska mina efter?

Okej. Aa precis så jag menar. Skicka gärna PM om du vill så kan vi prata vidare där. Du verkar ha mycket bättre koll än många av oss.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Okej. Aa precis så jag menar. Skicka gärna PM om du vill så kan vi prata vidare där. Du verkar ha mycket bättre koll än många av oss.

Det fungerar utan problem att skicka från t.ex BTC Guild direkt till din adress hos Mt.Gox.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Grymt!
Tycker själv detta är skitkul! Allt från att bygga riggsen till inställningar utav mining programet. Det enda negativa är väl ljudet som man måste stå ut med. Men man börjar bli van

Ljudet?

Min rigg är knäpptyst oavsett belastning, så jag har väl liten fördel där då.

Visa signatur

Desktop: i5 2500k@4.5GHz 1.31v | Asus P8P67 EVO | Asus HD7950 v2 CUII | Samsung 840 Pro 256GB | Corsair Veng. Blue 1600MHz 1.50v 16GB | Corsair 600T White | Corsair TX 750W | Corsair H100 | Samsung s23a750d 120Hz 3D |
Laptop: HP EliteBook 8460p, 6470m, 128GB SSD och uppgraderad Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvoPeter:

Ljudet?

Min rigg är knäpptyst oavsett belastning, så jag har väl liten fördel där då.

Sitter du med ett chassi?
Själv har jag 4st gpus, där ett är ref

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Sitter du med ett chassi?
Själv har jag 4st gpus, där ett är ref

Jo jag köpte nu ett Asus HD7950 v2 med CU2 kylare som jag tänkte sätta in i min stationära i signaturen nedan. Ska inte köra hardcore utan bara prova på till att börja med.

Visa signatur

Desktop: i5 2500k@4.5GHz 1.31v | Asus P8P67 EVO | Asus HD7950 v2 CUII | Samsung 840 Pro 256GB | Corsair Veng. Blue 1600MHz 1.50v 16GB | Corsair 600T White | Corsair TX 750W | Corsair H100 | Samsung s23a750d 120Hz 3D |
Laptop: HP EliteBook 8460p, 6470m, 128GB SSD och uppgraderad Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvoPeter:

Jo jag köpte nu ett Asus HD7950 v2 med CU2 kylare som jag tänkte sätta in i min stationära i signaturen nedan. Ska inte köra hardcore utan bara prova på till att börja med.

Då är ljudet inget problem för dig.
Min rigg är helt öppen, byggt en egen ställning för att separera korten så de inte blir alltför varma.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Avstängd

Kan du ha fler än fyra grafikkort att mina? HAHA funderade på hur mycket man skulle få om man kopplade in 4st 7990 vattenkylda på ett opteron server moderkort för 4st CPUer med 4st opteron 12 cores hur många Ghash/s?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Kan du ha fler än fyra grafikkort att mina? HAHA funderade på hur mycket man skulle få om man kopplade in 4st 7990 vattenkylda på ett opteron server moderkort för 4st CPUer med 4st opteron 12 cores hur många Ghash/s?

Det beror på hur många pcie portar som finns på mobot. Dessutom måste agget orka med.
Jag kan klämma i 5 gpus i mobot jag har igång nu och 4st i kommande rigg.

Hur många hash/s man får med 7990 har jag ingen aning om, men det dubbla vad ett 7970 ger.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Dubbel trubbel!

Finns det någon som kör på Feathercoin?
Svårigheten har ökat till 122 nu vilket ger mig runt 40FTC/dygn för 1,3Mhash/s.

Edit:
Var iväg igår och köpte en watt mätare.
Idag kom läget att stänga av riggen och passade på att sätta i den.
Det är enbart datorn, skärmen är avstängd, tbord & mus urkopplade.

5% +-

Dold text
Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Bitcoin tar upp massvis med hårddisk-utrymme!

Min SSD har börjat bli full på senaste tiden. När jag kollade upp vad för saker som tog mycket plats, så hittade jag mappen:
C:\Users\Isak\AppData\Roaming\Bitcoin

Denna mapp tar upp 8.7GB, vilket är mycket på SSDn.
Är det mining-klienten eller plånboken som har gjort denna mapp?
Hur stor är eran mapp? Kan man ta bort någonting, eller göra den mindre på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Min SSD har börjat bli full på senaste tiden. När jag kollade upp vad för saker som tog mycket plats, så hittade jag mappen:
C:\Users\Isak\AppData\Roaming\Bitcoin

Denna mapp tar upp 8.7GB, vilket är mycket på SSDn.
Är det mining-klienten eller plånboken som har gjort denna mapp?
Hur stor är eran mapp? Kan man ta bort någonting, eller göra den mindre på något sätt?

Jag är nästan hundra på att det är plånboken.
Om du kan ta bort något vågar jag inte säga.

Kan kolla senare idag hur mycket minne minna olika plånböcker tar.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Ny fråga. Verkar som alla diskuterar coins här. Vad är det mest lönsamma idag (Pengar mässigt) att Mina 24/7 . BTC, LTC, PPC, TRC eller FRC ?

Hårdvarumässigt så kan vi räkna på 3st 7950 i 950Mhz core och minnen i 5000Mhz
Eller 3st 7970 i 1000Mhz core och 6000Mhz på minnen.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Är 200-250MH/s okej för ett grafikort på 100W? ATI HD 7970m?

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Ny fråga. Verkar som alla diskuterar coins här. Vad är det mest lönsamma idag (Pengar mässigt) att Mina 24/7 . BTC, LTC, PPC, TRC eller FRC ?

Hårdvarumässigt så kan vi räkna på 3st 7950 i 950Mhz core och minnen i 5000Mhz
Eller 3st 7970 i 1000Mhz core och 6000Mhz på minnen.

Jag har utav de du nämnt har jag enbart erfarenhet utav BTC & LTC.
BTC tåget har tyvärr passerat då svårigheten är så pass hög. Skulle kört på LTC eller kollat in de olika crypto valutorna.
Hur mycket du kommer få (hash/s) är väldigt svårt att säga då vissa kort fungerar bättre gentemot andra.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Alltså, 7850 är ju ett energisnålt kort. Du har ju bara 1x 6-pin PCIe-kabel, medan jag har 1x 8-pin + 1x 6-pin. Så det kanske iallafall delvis förklarar varför 7970 inte når högre EE.

Glöm dessutom inte att mitt (och förmodligen ditt) EE-värde gäller för hela datorn vid väggen, inte bara för grafikkortet.

Vad kör du för klock och spänning och vad får du för prestanda (Mhash/s)?

Jag "minar" i 1200 MHz, 1,213 V och får 361 MHash/s.

Ja, 7850 är ett energisnålt kort. Men det är också "prestandasnålt". Enligt Wikipedia ger 7970 16.473 GFLOPS/W medan 7850 ger 13.548 GFLOPS/W. Som du påpekar gäller EE-värdet för hela systemet, mätt vid väggen. Jag tänker att en dator har en "grundförbrukning" - förluster i nätagg, bakgrundsprocesser, hårddiskar och vad det nu kan vara. Den borde vara ungefär samma för alla moderna system. Därtill kommer den rörliga förbrukningen som beror på hur hårt man belastar systemet. Ju större den rörliga förbrukningen är, desto mindre andel utgör grundförbrukningen av den totala förbrukningen. Ett system med ett 7970 har högre prestanda och högre total förbrukning än ett system med ett 7850. Därför borde systemet med 7970 vara mer energieffektivt.

Hoppas jag lyckades förklara så att någon mer än jag fattar

EDIT: Rättade enhetsfel

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lisianthus:

Är 200-250MH/s okej för ett grafikort på 100W? ATI HD 7970m?

Ja det är bra, jag får 600 mhash/s men det drar också 400w. Tur strömmen ingår i hyran

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av thompo:

Jag "minar" i 1200 MHz, 1,213 V och får 361 GHash/s.

Ja, 7850 är ett energisnålt kort. Men det är också "prestandasnålt". Enligt Wikipedia ger 7970 16.473 GFLOPS/W medan 7850 ger 13.548 GFLOPS/W. Som du påpekar gäller EE-värdet för hela systemet, mätt vid väggen. Jag tänker att en dator har en "grundförbrukning" - förluster i nätagg, bakgrundsprocesser, hårddiskar och vad det nu kan vara. Den borde vara ungefär samma för alla moderna system. Därtill kommer den rörliga förbrukningen som beror på hur hårt man belastar systemet. Ju större den rörliga förbrukningen är, desto mindre andel utgör grundförbrukningen av den totala förbrukningen. Ett system med ett 7970 har högre prestanda och högre total förbrukning än ett system med ett 7850. Därför borde systemet med 7970 vara mer energieffektivt.

Hoppas jag lyckades förklara så att någon mer än jag fattar

361 GHash/s...?

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

361 GHash/s...?

Ooops. MHash så klart

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Jag har utav de du nämnt har jag enbart erfarenhet utav BTC & LTC.
BTC tåget har tyvärr passerat då svårigheten är så pass hög. Skulle kört på LTC eller kollat in de olika crypto valutorna.
Hur mycket du kommer få (hash/s) är väldigt svårt att säga då vissa kort fungerar bättre gentemot andra.

Okej. Ska nog kolla lite mera på LTC iså fall. Har provat BTC nu i ungefär 80 timmar och har fått ihop 0.128 BTC.
Väldigt segt tycker jag.

Nån som har tips på Moderkort som har stöd för 4 grafikkort eller mer?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Okej. Ska nog kolla lite mera på LTC iså fall. Har provat BTC nu i ungefär 80 timmar och har fått ihop 0.128 BTC.
Väldigt segt tycker jag.

Nån som har tips på Moderkort som har stöd för 4 grafikkort eller mer?

Då BTC använder sha235 och LTC använder Scrypt så kommer det krävas mera utav minnet på gpun. Så om du har underklockat minnes klocken så måste du ta den till stock eller över.
Sedan är hastigheten i Khash/s och inte Mhash/s så tro inte något är fel

Ang mobot så är det bara kolla vilka som har 4 eller flera pci-e slots. Spelar ingen roll om det är x16 eller x1, bara köra på risers

Lycka till!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av thompo:

Ooops. MHash så klart

Vad kör du då egentligen...?
361 Mhash/s... är du säker?:P

Visa signatur

|||

Permalänk

CNC är det väl som gäller nu? Upp emot 1000% bättre än att mine:a BTC rakt av. Ta mig inte på orden utan kolla runt på bitcointalk först.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Vad kör du då egentligen...?
361 Mhash/s... är du säker?:P

Vad menar du? BTC 361 MHash/s, ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

CNC är det väl som gäller nu? Upp emot 1000% bättre än att mine:a BTC rakt av. Ta mig inte på orden utan kolla runt på bitcointalk först.

Har ingen tid att kolla just nu men gör det senare.

Kommer CNC bli tillgängligt på någon exchange? MtGox, BTC-e?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Då BTC använder sha235 och LTC använder Scrypt så kommer det krävas mera utav minnet på gpun. Så om du har underklockat minnes klocken så måste du ta den till stock eller över.
Sedan är hastigheten i Khash/s och inte Mhash/s så tro inte något är fel

Ang mobot så är det bara kolla vilka som har 4 eller flera pci-e slots. Spelar ingen roll om det är x16 eller x1, bara köra på risers

Lycka till!

Har har redan läst om det med minnet. Har underklockat nu när jag kör btc.

Jag vill väldigt gärna börja använda cgminer men jag förstår mig fan inte på den. Har kollat igenom den här lite men jag förstår inte den riktigt. https://bitcointalk.org/index.php?topic=28402.0

Skulle uppskatta om något kunde hjälpa mig och ställa in CGminer.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Har har redan läst om det med minnet. Har underklockat nu när jag kör btc.

Jag vill väldigt gärna börja använda cgminer men jag förstår mig fan inte på den. Har kollat igenom den här lite men jag förstår inte den riktigt. https://bitcointalk.org/index.php?topic=28402.0

Skulle uppskatta om något kunde hjälpa mig och ställa in CGminer.

Kolla 3e spoilern i denna tråd.
Den texten har hjälpt mig väldigt mycket med cgminer

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av thompo:

Vad menar du? BTC 361 MHash/s, ja.

Vad minar du på för kort?:)

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Kolla 3e spoilern i denna tråd.
Den texten har hjälpt mig väldigt mycket med cgminer

Efter mycket pillande så har jag lärt mig Cgminer lite mera nu. Men jag får endast ut 560 Khash/s i snitt på ett 7970 som går i 1100Mhz core och minnena i 7200Mhz. Borde få ut betydligt högre Khash/s

Visa signatur

Jag har en data