Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Skrivet av anon151788:

Ska jag köpa svart eller silver? gillar båda färgerna men svårt att bestämma mig. Vissa säger att silvriga färgen lurar ögona så skärmen ser bättre ut än på svart?

Det enda jag kan säga är att jag har hört att repor syns tydligare på den svarta. Det har jag bara hört dock, inte sett själv. Vad jag har sett är dock att fingeravtryck syns tydligare på den svarta, märkte det när jag höll på med båda färgerna på modellen inne på The Phone House.

Permalänk
Medlem

Beställde HTC One igår med Halebop, 180:-/mån för mobilen och 269:-/mån för Halebop Rubbet

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Stör mig på att man inte kan lägga till vilka RSS feeds man vill i blinkfeed. :/

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Beställde HTC One igår med Halebop, 180:-/mån för mobilen och 269:-/mån för Halebop Rubbet

gjorde jag med häromdagen, hoppas man får den snart.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

beställde min hos 3 i torsdags, dom sa att den skulle komma vecka 19 eller 20 så får hoppas att den kommer nästa vecka!

ni som har fått den, hur är telefonen? battteritid osv?

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem

Halebop skickade min idag

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Älskade lilla skapelse, nu är du min!

Permalänk
Medlem

Fick min idag, vilken jävla mobil!!!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

www.phonehouse.se har den svarta för beställning.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Vet ni nå snygga bakgrunder som passar skärmen?
På min samsung med amoled körde jag alltid färgrika bilder men nu på HTCn tycker jag det passar med lite mörkare, svartvita bilder med mycket detaljer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

www.phonehouse.se har den svarta för beställning.

Någon som vet varför den inte går att beställa med Halebop Rubbet?

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Inte så jävla bra.
Om du är låst 24 månader så blir totalkostnaden för dig på luren 4320 :-

Jag hittar den för 5300 olåst på prisjakt. Du sparar alltså 980 kronor på 24 månader. Operatören gör klart mer pengar på dig än tvärtom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Umbrellas:

Inte så jävla bra.

Jag hittar den för 5300 olåst på prisjakt. Du sparar alltså 980 kronor på 24 månader. Operatören gör klart mer pengar på dig än tvärtom.

Sedan så beställer man inte på första billigaste butiken som hittas i prisjakt.se eller? Jag såg också det priset, men just den butiken skulle jag inte valt att lita på alls, visst har de bra butik, men jag har skickat frågor två gånger och då aldrig fått svar, bara detta räcker för mig för att avstå.

Sedan så betalar jag jälvklart extra för att få just köpa mobilen hos Elgiganten/Mediamarkt mm eftersom om jag skulle behöva service eller Doa telefonen så har jag nära till hands.

Och den butiken du talar om erbjuder inte heller garanti utan de hänvisar till HTC,Samsung,apple mm

Permalänk
Medlem

Ville bara visa hur jäkla bra den är på att ta upp ljud:

Permalänk
Skrivet av BiffenL:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=3e-v...

Jösses! Hahah fyfan

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Trevligt! Får se hur nya ljudchippet är jämfört med nu, sämre antagligen

Den som är ute efter ett ex så har Dustin den i silver, i lager.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Har en fundering, har tre i dagsläget men en försäljare på (teknikmagasinet) påpekade att tre's 4-g nät ligger på 3-g frekvenserna och därför konkurerar med alla andra i nätet, och inte som telenor, telia och tele2 gör och byter ut sitt 2-gnät mot 4g?

är det någon som har mer info om detta? kan förlänga mitt abb om 2 veckor och är sjukt less på min iphone4 just nu...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Fick min igår och är helnöjd, känns verkligen gedigen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Inte så jävla bra.

Jag ser bara fördelar, jag sparar 980:-, jag ringer 300 samtal och smsar 3000 sms gratis varje månad (jag når inte ens det varje månad men har hamnat över 269:- i månaden med andra abonnemang) och telefonen är olåst då Halebop endast säljer låsta iPhones.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Frågan är hur resultatet blir med lite mer tryck i ljudet som vid en konsert

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Vi får väl hoppas att det inte är som med min OneX. Filmade lite på Ozzy uppe i Stockholm och ljudet fladdrar o far upp och ner i volym. Det är dynamikkompression utan skam!
Inte för att det brukar bli bra alls att filma på konserter med en mobiltelefon men detta var faktiskt skrämmande dåligt.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Vi får väl hoppas att det inte är som med min OneX. Filmade lite på Ozzy uppe i Stockholm och ljudet fladdrar o far upp och ner i volym. Det är dynamikkompression utan skam!
Inte för att det brukar bli bra alls att filma på konserter med en mobiltelefon men detta var faktiskt skrämmande dåligt.

Dom flesta brukar låta skit bortsett från Lumia 920 då. Såg ett test med Galaxy S4 där dom hade filmat från Bruno Mars och i det klippet lät det helt okej det lilla man fick se iaf.
https://www.youtube.com/watch?v=BwnGje0dvW0&feature=youtube_g...
1:31 in i klippet

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Som i detta klippet menar du? http://www.youtube.com/watch?v=SaL87kEqZ4Y

Permalänk

Värt att köpa sig en One om man äger en One X ?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Jag är faktiskt lite tveksam till det ...

HTC One är en skönare telefon och snabbare.
Jag använder min HTC One X som väckarklocka och när jag tar i den känner jag att det är en helt ok telefon den också

Men har du en slant över eller vill förlänga ditt abb. så tycker jag nog du skall slå till.
Att den är gjord i aluminium gör det kanske tom. lite mer värt.

Det är väl viktigt att du i grunden är nöjd med din One X eftersom det finns ganska många likheter också.

(bytte från HTC One X till Lumia 920 och nu senast till HTC One.)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

fick min svarta idag, grymt nöjd!

inte den bästa bilden..

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Jag själv sitter med min One X och försöker hålla mig borta från att köpa One, svårt

Prestandamässigt tycker jag att det känns onödigt, One X räcker gott och väl med ROMs kernels osv. Om du vill betala priset för premiumkänsla och vissa funktioner så go for it.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Beställde min One i lördags förra veckan och har fortfarande inte fått hem det ännu. Längtar som f*n till telefonen! Känns som evigheter när man väntar xD

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

De enda som får mig att vilja gå till ONE är fronthögtalarna..Inget annat,
Var i The Phone house idag för min ONE X hade vart med om en fuktskada..
Fråga om jag fick byta telefon, och de sa att de va ok med en mellanskillnad i butik. Sen fortsätta betala mitt abb..
Jag tänkte väl, visst. Fråga hur mycket mellanskillnaden gick på och de sa runt 3000...De sjukt och inte värt de för fronthögtalarna..Köper hellre lösa högtalare för 7-800 med bluetooth..
Så jag hämta ut en Ny one X istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Fick min igår och är helnöjd, känns verkligen gedigen

Jag är också otroligt nöjd med min! Gött att slippa iPhone.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR