Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Medlem

ok,tack

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

HTC One ser väldigt snygg ut men jag tycker det är märkligt att en ny dyr flaggskeppsmodell skeppas med Android 4.1 när 4.2 Jelly Bean har varit ute ett bra tag.
Jag tror ingen hade accepterat att när Windows Phone 8.1 (Blue) kommer ut att Nokia skulle sätta in den äldre versionen 8.0 i sin nästa flaggskeppsmodell.
Men folk verkar vara mer förlåtande med Android.

En recension av One:
http://www.guysfromqueens.com/reviews/htc-one-review/

Kan hålla med, antar att de hade jobbat en del med 4.1 så när 4.2 kom så valde dem att fortsätta jobba på 4.1. Förhoppningsvis så hoppar dem över 4.2 och uppdaterar snabbt till 4.3 som snart ska komma vad jag läst.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

jämför med http://www.youtube.com/watch?v=RlaJMIe4Gj0 ;D

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Telefonen är superbra, och högtalarna på framsidan bra, lite FÖR bra för mig!

Har problem för jag lyssnar på musik när jag sover, och när jag har på lägsta ljudnivå så är det ändå för högt! Inte när jag lyssnar med hörlurar, då är det okej, utan när jag lyssnar utan hörlurar.

Har googlat på detta och installerat säkert 7 olika appar, ingen har fungerat, för att sänka längsta ljudnivån.

Är det någon som vet vad jag kan göra???

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lilloanne:

Har problem för jag lyssnar på musik när jag sover, och när jag har på lägsta ljudnivå så är det ändå för högt! Inte när jag lyssnar med hörlurar, då är det okej, utan när jag lyssnar utan hörlurar.

Har googlat på detta och installerat säkert 7 olika appar, ingen har fungerat, för att sänka längsta ljudnivån.

Lägg telefonen i ett annat rum!

Visa signatur

Android är fantastiskt, nu även med bl.a trim. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=wwXA27TWD3k&feature=youtube_g...

Permalänk
Skrivet av BoToss:

Lägg telefonen i ett annat rum!

Haha! Bästa svaret jag kunde få ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilloanne:

Lägg den under kudden. Det borde dämpa ljudet ganska bra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Lägg den under kudden. Det borde dämpa ljudet ganska bra.

Har testat det, och att lägga den med högtalarna nedåt, hjälper inte tillräckligt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilloanne:

Har testat det, och att lägga den med högtalarna nedåt, hjälper inte tillräckligt mycket.

Är dem så bra?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Är dem så bra?

Haha mja. Grejen är att jag vill ha väldigt lågt, och det känns ju högre när det är helt tyst på natten.

Men det är ingen som känner till någon app som gör att man kan minska ljudvolymen ännu mer?

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från netonnet här?

Börjar tro att jag gjort ett stort misstag och kommer få vänta tills jag blir gammal och grå innan min svarta lur kommer.
Maken till sämre kundtjänst får man leta då dom inte vet något om nånting utan säger bara jag vet inte och låter oss kunder fundera för oss själva och hoppas dom får samtidigt som andra företag bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilloanne:

Haha mja. Grejen är att jag vill ha väldigt lågt, och det känns ju högre när det är helt tyst på natten.

Men det är ingen som känner till någon app som gör att man kan minska ljudvolymen ännu mer?

Jag förstår. Men har ingen aning om hur du ska lösa det, är väl något man får leta efter på XDA antagligen men mobilen är ju ny så de har nog inte kommit allt för långt. Däremot så har man lyckats göra HTC-loggan till en knapp, för er som stör er på att det endast är två istället för det "vanliga".

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Kan hålla med, antar att de hade jobbat en del med 4.1 så när 4.2 kom så valde dem att fortsätta jobba på 4.1. Förhoppningsvis så hoppar dem över 4.2 och uppdaterar snabbt till 4.3 som snart ska komma vad jag läst.

Bara hoppas att det kommer. Många lär jämföra One med Samsung Galaxy S4 som har Android 4.2 från början.

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Jag förstår. Men har ingen aning om hur du ska lösa det, är väl något man får leta efter på XDA antagligen men mobilen är ju ny så de har nog inte kommit allt för långt. Däremot så har man lyckats göra HTC-loggan till en knapp, för er som stör er på att det endast är två istället för det "vanliga".

XDA? Är jag helt knäpp som inte vet vad det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Bara hoppas att det kommer. Många lär jämföra One med Samsung Galaxy S4 som har Android 4.2 från början.

Tror du kan vara lugn till att det kommer

Skrivet av Lilloanne:

XDA? Är jag helt knäpp som inte vet vad det är?

Faktiskt en bra sida att känna till, speciellt om du är en android-användare som flashar in kernels, roms rootar osv, men även har generella funderingar. Finns alltså dem som programmerar för att göra lurens mjukvara bättre och ge den fler funktioner.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=2115

Notera dock att det är emot garantin att flasha osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrytt:

Börjar tro att jag gjort ett stort misstag och kommer få vänta tills jag blir gammal och grå innan min svarta lur kommer.
Maken till sämre kundtjänst får man leta då dom inte vet något om nånting utan säger bara jag vet inte och låter oss kunder fundera för oss själva och hoppas dom får samtidigt som andra företag bara.

Hörde att dom svarta skulle komma rätt sent.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Lite nyfiken på vad exakt det är som ni saknar mellan 4.1 och 4.2?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av X-oiL:

Lite nyfiken på vad exakt det är som ni saknar mellan 4.1 och 4.2?

Det är inte så stor skillnad egentligen, det handlar mer om att flaggskepp borde lanseras med senaste Android-versionen. Och iom att 4.2 är en sån liten uppdatering så borde det ju gå snabbt för tillverkarna att uppgradera kan man tycka :/

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skrytt:

Höh?

Vilken annan Svensk butik har fått den svarta på lager? Vilken annan Svensk butik vet med all säkerhet när de får in den svarta? Preeeeeecis, svaret är ingen.

Netonnet är inte så mycket sämre än de andra. Jag har beställt min från både Elgiganten och Komplett.se , och på komplett så står det att de får in den svarta 2 Maj, men jag tror att det datumet kommer ändras om någon dag, eftersom ingen har hittills fått in den svarta.

Permalänk

Hörde att det var en patentstrid med Nokia som gjort att lurarna hålls inne. Ska va löst nu och kommer kanske i slutet av veckan.. Men säljarna på Media Markt o Elgiganten är väl lite som Aftonbladet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chaingirl:

Hörde att det var en patentstrid med Nokia som gjort att lurarna hålls inne. Ska va löst nu och kommer kanske i slutet av veckan.. Men säljarna på Media Markt o Elgiganten är väl lite som Aftonbladet..

Kolla på sida 9 där jag skrev Goda nyheter. Var aldrig något säljstopp, endast under domstolens undersökning om jag förstått det rätt(stoppet var därmed bara under några dagar), utan HTC får bara inte använda chippet från den tillverkaren längre då det visade sig att HTC inte hade något alls att göra med det. HTC har då sagt att de ska komma med ett bättre chip till nästa One, får se hur det blir med det.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sskludde:

Kolla på sida 9 där jag skrev Goda nyheter. Var aldrig något säljstopp, endast under domstolens undersökning om jag förstått det rätt(stoppet var därmed bara under några dagar), utan HTC får bara inte använda chippet från den tillverkaren längre då det visade sig att HTC inte hade något alls att göra med det. HTC har då sagt att de ska komma med ett bättre chip till nästa One, får se hur det blir med det.

Deras "bättre" tror jag nog blir sämre än de som nokia använder, och nokias lumia modeller har bra samtal kvalitet. Så jag skulle satsa på första batchen medan de finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Deras "bättre" tror jag nog blir sämre än de som nokia använder, och nokias lumia modeller har bra samtal kvalitet. Så jag skulle satsa på första batchen medan de finns kvar.

Jo den tanken är vi två om.

Om någon är intresserad av skillnaden på kameran med nya firmware: http://www.swedroid.se/kameran-i-htc-one-fore-och-efter-senaste-uppdateringen-jamforelse/

Även denna är lite trevligt att kolla på: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fSkbIb60l1s

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som har HTC One, hur är batteriet? Räcker batteriet hela dagen efter vanligt användande?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Ni som har HTC One, hur är batteriet? Räcker batteriet hela dagen efter vanligt användande?

Ja, det tycker jag. Jag laddar den ungeför varannan natt, när jag använder den på dagen så lyssnar jag mycket på musik och surfar en del, och den håller en hel dag utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilloanne:

Ja, det tycker jag. Jag laddar den ungeför varannan natt, när jag använder den på dagen så lyssnar jag mycket på musik och surfar en del, och den håller en hel dag utan problem.

I så fall ska jag definitivt skaffa luren! Ska först känna på det i butiken innan jag beställer

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Fick hem min HTC one idag:D än så länge är jag riktigt nöjd! bytte från min Iphone 4 och måste säga att HTC är riktigt snygg och känns väldigt "lyxig" den är riktigt snabb också!

Permalänk
Inaktiv

Ska jag köpa svart eller silver? gillar båda färgerna men svårt att bestämma mig. Vissa säger att silvriga färgen lurar ögona så skärmen ser bättre ut än på svart?

Permalänk
Skrivet av johnh3:

HTC One ser väldigt snygg ut men jag tycker det är märkligt att en ny dyr flaggskeppsmodell skeppas med Android 4.1 när 4.2 Jelly Bean har varit ute ett bra tag.
Jag tror ingen hade accepterat att när Windows Phone 8.1 (Blue) kommer ut att Nokia skulle sätta in den äldre versionen 8.0 i sin nästa flaggskeppsmodell.
Men folk verkar vara mer förlåtande med Android.

En recension av One:
http://www.guysfromqueens.com/reviews/htc-one-review/

Vad jag såg (Nexus S) så var det bara ett par funktioner som skiljde, varav de flesta ändå inte syns bakom sense. Det man saknar om något är väl locik-screen widgets. Men det är ju inte som 4.0 - 4.1 precis Jag kan faktiskt förstå om de valde att hoppa 4.2. Antar att det är ett ganska stort ingrepp man skulle behöva göra utan att det märktes alldeles för mycket att försöka få in lockscreen widgets i sense. Men visst, det är som du säger. Konstigt att de inte kan leverera med den senaste versionen på ett helt nytt flaggskepp.

Permalänk
Skrivet av anon151788:

Ska jag köpa svart eller silver? gillar båda färgerna men svårt att bestämma mig. Vissa säger att silvriga färgen lurar ögona så skärmen ser bättre ut än på svart?

Enda anledningen till att jag valde silver var för att den kommer snabbare än den svarta

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄