Permalänk
Medlem

Multiplayer på skolans internet?

Jag undrar hur fan man ska köra multiplayer på skolans ipad 2. (inget bråk på tråden där nere).
Jag har testat VPN men det har inte funkat ens. Vad ska man använda...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk

Vad är problemet? (mer specifikt) Vilket spel handlar det om? Lite mer info tack.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Hur är skolans nät uppbyggt? proxy? brandvägg?

Varför fungerar inte vpn?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Logga in på annat Apple ID?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Försöker spela modern combat 4 och andra såna gameloft spel. Jag försöker logga in för att spela online då säger det "connection lost". Local wifi funkar men inte multiplayer. När jag gör vpn så failar den att ansluta. Säger att den misslyckades. Det heter eduwlan. Vet inte vad för brandvägg det är. Ingen proxy? Vet inte var jag hittar proxy. Så att ni vet så är jag 13 år.
Också vet ej varför vpn inte funkar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar det på andra WLAN?

Tvivlar på att skolnätet på något sätt blockar appar som inte är godkända. Men funkar det på andra WLAN så måste det ju vara så.

iPads är väl inte så lätta att bråka med men kolla om du kan gå in i inställningar så att spelet/appen inte har några restriktioner. Jag tillåter t.ex. inte Facebook att konstant uppdatera automatiskt/GPS-tillgång osv. Det kanske du redan kontrollerat iof.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Funkar det på andra WLAN?

Tvivlar på att skolnätet på något sätt blockar appar som inte är godkända. Men funkar det på andra WLAN så måste det ju vara så.

iPads är väl inte så lätta att bråka med men kolla om du kan gå in i inställningar så att spelet/appen inte har några restriktioner. Jag tillåter t.ex. inte Facebook att konstant uppdatera automatiskt/GPS-tillgång osv. Det kanske du redan kontrollerat iof.

Jag kan inte testa på andra wlan. Har inte koden till dom.
Spelen finns inte på inställningarna så man måste väl göra nåt annat.
Det går att vara på internet och facebook. Ja såna appar, men förutom spelen.
Ps: Jag har jailbreakat ipaden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på frågan...?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag skulle tro att bara port 80 för http är släppt igenom brandväggen..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Skolan har säkert blockat trafiken till servrarna som spelen kontaktar, så om det inte funkar med VPN så är det nog kört.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

Men vad dåligt... Så jag kan inte göra nåt då?
Varför funkar inte VPN också?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Jag kan inte testa på andra wlan. Har inte koden till dom.
Spelen finns inte på inställningarna så man måste väl göra nåt annat.
Det går att vara på internet och facebook. Ja såna appar, men förutom spelen.
Ps: Jag har jailbreakat ipaden

Men va? Det finns väl andra WiFi i Sverige...Eller får du inte ta med dig iPaden från skolan? Isf behöver du inte spelet.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Men va? Det finns väl andra WiFi i Sverige...Eller får du inte ta med dig iPaden från skolan? Isf behöver du inte spelet.

Jag menar att jag har internet hemma och jag får ta med mig ipaden.
Kan man inte ladda ner nåt från jailbreak?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Men vad dåligt... Så jag kan inte göra nåt då?
Varför funkar inte VPN också?

VPN använder, precis som alla andra program och appar en port för att ansluta till internet.

Om bara port 80 är öppen så kommer inget du kan göra fungera.

En liten notis dock, om du har jailbreakat skolans iPad och den går sönder så kommer du få betala för det vare sig det skulle gått på garantin eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

VPN använder, precis som alla andra program och appar en port för att ansluta till internet.

Om bara port 80 är öppen så kommer inget du kan göra fungera.

En liten notis dock, om du har jailbreakat skolans iPad och den går sönder så kommer du få betala för det vare sig det skulle gått på garantin eller inte.

Jag vet att man får betala.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sluta lek. Gör dina läxor i stället!

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Sluta lek. Gör dina läxor i stället!

Känns förövrigt bra att vi betalar skatt så ungarna kan leka med iPads i skolan och hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Känns förövrigt bra att vi betalar skatt så ungarna kan leka med iPads i skolan och hemma

Precis.

Ren idioti att använda leksaker för studier, vilket är precis vad iPad är. Dyra är de dessutom.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5800X3D | Radeon RX 7900 XTX | 32GB DDR4 | Arch Linux
Laptop: Ryzen 5 5600H | Nvidia RTX 3050 | 16GB DDR4 | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qw3rty:

Precis.

Ren idioti att använda leksaker för studier, vilket är precis vad iPad är. Dyra är de dessutom.

Va du glad att det är en Ipad vissa skolor kör med Laptops med ett värde på runt 12k styck... alltid kul och få reda på lite mer varför vi har så hög skatt i sverige..

Permalänk
Medlem

Åtminstone i min grundskola så gick all tafik via proxy. Dvs all annan trafik utom webbsurf var blockerad.
Vilken lättnad då jag kom till gymnasiet, här är det inga problem att köra torrents

Men antagligen blockerar din skola både speltrafik och vpn. Dvs allt som inte är webbsurf eller andra saker som är nödvändiga i skolans kärnverksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qw3rty:

Nåja, endast leksaker är de inte.

Det är rätt smidigt att inte behöva släpa böcker överallt. Och inte behöva skriva ut övningar... Och kolla upp föreläsnings presentationen... Och kunna krossreferera till wikipedia... och ha schemat tillgängligt... och

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Nåja, endast leksaker är de inte.

Det är rätt smidigt att inte behöva släpa böcker överallt. Och inte behöva skriva ut övningar... Och kolla upp föreläsnings presentationen... Och kunna krossreferera till wikipedia... och ha schemat tillgängligt... och

Skulle inte förvåna mig om dem får massvis med papper ändå

Permalänk
Medlem

Här kan du testa några spelportar: http://www.whatsmyip.org/port-scanner/

Annars skulle jag rekommendera Quake 3 om ni har laptops eller stationära på skolan, går att spela från en CD-skiva (utan installation).

För er som tycker att våra skattepengar går till en dålig sak undrar jag: Vad trodde dom när dom köpte in ipads? Vad gjorde ni med era skoldatorer?

Permalänk
Medlem

Jag använder ipaden till att göra läxor och leta efter fakta...
Man kan väl också ha kul med ipaden? Det var off-topic -.-

Visa signatur