Permalänk
Medlem

Köp av gamingstol - Vilken rekommenderas?

Hej!

Det är så att jag nu ska köpa en gamingstol (DXRacer etc). Jag har varit inne o kollat på maxfps.se och där finns ju hur många olika stolar som helst.
Sen finns det ju typ olika "series" som "F, R, D" etc.
Vad menas med det? Vad är skillnaden?

Vilken gamingstol rekommenderar ni och varför? Och vilken sida skulle ni beställa ifrån?

Permalänk
Medlem

En stol är inget man bara köper. En stol är något som ska vara med dig under dina allra heligaste stunder. Du ska behandla den väl, likt ett barn. En stol som passar min ända passar säkerligen inte din ända.

Gå till en affär som har stolar och provsitt dem. Inte tills du hittar en som en skön, utan provsitt tills du hittar en stol din ända inte vill resa sig ifrån. Först då har du hittat dig din gamingstol.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

Du får mest fps med F serien! Köp en bra stol förfan. Provsitt och köp efter en prisklass som passar dig.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

Exakt vad är en gamingstol? Är det en stol med LED-slingor och massa onödiga knappar som ingen använder?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Här har du en riktig gamingstol:

Kinnarps

Den du har tittat på är en bilstol med hjul.
Carony

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/#/2019680...

har den själv RIKTIGT Skön att sitta i väldigt komfortabel overall också fint stol för ett bra pris

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BamBoyah:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/#/2019680...

har den själv RIKTIGT Skön att sitta i väldigt komfortabel overall också fint stol för ett bra pris

Fasta armstöd, fejkskinn och går i princip inte att justera någonting Har man råd bör man definitivt köpa nåt bättre än ovannämnda stol. Dvs. inget Ikea, Jysk eller likn. skit.

Skrivet av magic84:

Finns en "Gilla"knapp

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

besta datorstolen

köp denna det blir inte bättre http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ perfect med nät som ryggstöd så blir man inte svettig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matti4321:

köp denna det blir inte bättre http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ perfect med nät som ryggstöd så blir man inte svettig.

Ingen som helst komfort får man heller.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

+1 inlägg raderat, se forumregel § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

En stol är inget man bara köper. En stol är något som ska vara med dig under dina allra heligaste stunder. Du ska behandla den väl, likt ett barn. En stol som passar min ända passar säkerligen inte din ända.

Gå till en affär som har stolar och provsitt dem. Inte tills du hittar en som en skön, utan provsitt tills du hittar en stol din ända inte vill resa sig ifrån. Först då har du hittat dig din gamingstol.

Snackar du om, min stol har anpassat sig efter min ända efter många timmar så nu för tiden har jag en riktig "gamingstol" !

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte säga mer än att gå ner och prova olika stolar och till er som rekommenderar Ikea så tycker jag lite synd om er då ni aldrig kan ha provat en riktig möbel modell lite dyrare.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Ingen som helst komfort får man heller.

Jodå, jag äger en Markus och den är hur skön som helst.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Kan tyvärr inte säga mer än att gå ner och prova olika stolar och till er som rekommenderar Ikea så tycker jag lite synd om er då ni aldrig kan ha provat en riktig möbel modell lite dyrare.

Vad sitter du på då ?

Permalänk
Avstängd

Skit i en ny och skön stol för flera lappar. Stå istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sm0ky:

Jodå, jag äger en Markus och den är hur skön som helst.

Ergonomi har den dock definitivt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Vad sitter du på då ?

Jag är inte personen du ställde frågan till men ändå.

På jobbet, Kinnarps med alla möjliga tillbehör och inställningar. Skulle tro att den kostade upp mot 10k.
Hemma, Jysk-stolen Mark som har hängt med bra många år. Har på senare tid insett att jag får ont i armarna när jag inte kan justera armstöden. Jobb-stolen är tusen gånger bättre att sitta i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Jag är inte personen du ställde frågan till men ändå.

På jobbet, Kinnarps med alla möjliga tillbehör och inställningar. Skulle tro att den kostade upp mot 10k.
Hemma, Jysk-stolen Mark som har hängt med bra många år. Har på senare tid insett att jag får ont i armarna när jag inte kan justera armstöden. Jobb-stolen är tusen gånger bättre att sitta i.

Haha sorry

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har haft några halvbilliga kontorsstolar men alla har varit kassa. Nu sitter jag på en Kinnarps 9000 syncro och får aldrig ont någonstans. Kan ibland sitta 15h per dag utan problem (jag styrketränar, cykler, spelar golf och mycket annat )

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00212484/

Mjuk, skön och så kan man gunga/luta sig bak om man blir trött eller uttråkad. Fullt duglig så att säga.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av brittaan:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00212484/

Mjuk, skön och så kan man gunga/luta sig bak om man blir trött eller uttråkad. Fullt duglig så att säga.

Nej

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en HÅG credo large, en av det dyrare kontorsstolarna, och det finns ingen bättre! (enligt mig) kan sitta 10h i sträck utan problem!

Visa signatur

System
Intel i5 3570K @ 4.1 GHz| Asus P8Z77-V | Corsair 8GB DDR3 | Sapphire 7870 Crossfire | Kingston 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Finns bara en stol, Herman Millers Aeron

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Varför alla dessa ikea länkar? ;o Jag tänker på dom som tex maxfps.se har. Alltså riktiga gamingstolar ^^ Ingen som har någon som kan rekommendera? Jag menar Maxfps har väl inga butiker eller? Ifall jag skulle provsitta stolarna.

Permalänk
Medlem

Köp inte någon konstig gaming-stol, köp en riktig kontorstol.

Jag har (inte en riktig kontorsstol, men den duger för ett par timmars sittande iaf)
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60193190/

Sitter du längre pass är det jätteviktigt med en bra stol.
Sen beror det på hur du sitter.

På jobbet har jag en kinnarp och hade jag suttit mer hemma hade jag definitivt köpt en dit med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=388&sort=hot ser riktigt sköna ut ganska dyra, har ingen själv men dom ser färbannat goa ut

Permalänk
Medlem

IKEA Jokkmokk är jävligt skön. Jag har till och med den vita dynan för extra komfort.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Varför alla dessa ikea länkar? ;o Jag tänker på dom som tex maxfps.se har. Alltså riktiga gamingstolar ^^ Ingen som har någon som kan rekommendera? Jag menar Maxfps har väl inga butiker eller? Ifall jag skulle provsitta stolarna.

Vad är en "riktig gamingstol"? Och varför vill du ha en sådan? Det enda jag kan rekommendera är en riktig kontorsstol, med tanke på ergonomi och korrekt sittposition.

Permalänk
Medlem

Sätt lite hjul på en av dessa Be-Ge och kombinera med 24V batteri-spänning så kan du sitta hur länge som helst.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb