Permalänk
Medlem

Men herregud vad dumt att köpa en "gamingstol"... Köp en riktig kontorsstol! Har själv en kinnarps 8000 serien. Mycket nöjd! Köpte den begagnad, men såg ut som ny! Kolla blocket och företag som säljer beg. kontorstillbehör. Köpte min på bafab i Göteborg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Benham20:

Varför alla dessa ikea länkar? ;o Jag tänker på dom som tex maxfps.se har. Alltså riktiga gamingstolar ^^ Ingen som har någon som kan rekommendera? Jag menar Maxfps har väl inga butiker eller? Ifall jag skulle provsitta stolarna.

Om du absolut vill ha en bilstol kan du köpa dom hos Chilli men bläh
http://www.chilli.se/sv/artiklar/arbetsplats/kontorsstol/inde...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag i en DX Racer F serie och har haft den i flera år, och ser fortfarande ny ut. Jag kan utan problem sitta i den från man går upp tills man går och lägger sig så det är i alla fall en stol jag skulle rekommendera.

Gå gärna till någon butik och testa vilken som du sitter bäst. Jag inte klarar av att sitta i några av de stolarna mina polare har en längre stund, men de älskar dem.

Visa signatur

Intel Core I7 3770K| EVGA GeForce 670 ftw | ASUS sabertooth Z77 | Corsair Dominator 8GB 2133 hz | Cooler Master gx 750w | ASUS Xonar Essence STX | Westen Digital Green 2TB | OCZ-VERTEX 4 256 GB x2 | Zamlan GS1200 | Win8 X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Kan tyvärr inte säga mer än att gå ner och prova olika stolar och till er som rekommenderar Ikea så tycker jag lite synd om er då ni aldrig kan ha provat en riktig möbel modell lite dyrare.

Haha jodå prövat dom flesta den som jag tyckt varit skönast är nog M-serien av dx http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5920
Men tycker endå den är för dyr för den komfort den ger min ikea är lika skön för ballarna. Sen är jag inte världens mest bortskämda så bästa är att gå in i butik prova o sitta trivs du så köp

Permalänk
Medlem

http://www.gerdmans.se/shop/product/M54609/Sverigestolen+inkl...

Sverigestolen är en klassiker. Min har många år på nacken men är riktigt skön.. dyr som satan dock

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Instämmer, bästa stolen jag har ägt.
Med lite illvilja kan man hitta dem för bra pris i bra skick begagnat, helt klart värt.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av icuis:

http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=388&sort=hot ser riktigt sköna ut ganska dyra, har ingen själv men dom ser färbannat goa ut

Jo, det är ju dom stolarna jag tittat på!

Skrivet av Marcusk:

Vad är en "riktig gamingstol"? Och varför vill du ha en sådan? Det enda jag kan rekommendera är en riktig kontorsstol, med tanke på ergonomi och korrekt sittposition.

Alltså kolla länken ovan (från MaxFps.se). Det är en gamingstol som är gjord för gamers. Och du, jag tror dom tänkt på ergonomin där så förstår inte vad du snackar om Man behöver inte ha just en kontorsstol för att få ergonomi/korrekt sittposition.

Permalänk
Medlem

Blev lite små sugen på att prov sitta dom här "gaming"stolarna. Någon som vet om det går prova i närheten av Helsingborg eller Malmö hållet?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Men herregud vad dumt att köpa en "gamingstol"... Köp en riktig kontorsstol! Har själv en kinnarps 8000 serien. Mycket nöjd! Köpte den begagnad, men såg ut som ny! Kolla blocket och företag som säljer beg. kontorstillbehör. Köpte min på bafab i Göteborg.

"Dumt"? vad menar du med dumt?? tror du inte "gamingstolarna" är gjorda för att kunna sitta ett bra tag samt att de tänkt på ergonomin etc?

Ex: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5920

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Alltså kolla länken ovan (från MaxFps.se). Det är en gamingstol som är gjord för gamers. Och du, jag tror dom tänkt på ergonomin där så förstår inte vad du snackar om Man behöver inte ha just en kontorsstol för att få ergonomi/korrekt sittposition.

"Gamerstol" för mig att fnissa lite för mig själv. Du blir inte bättre på spel bara för att du har en sådan stol. Köp dig nu en riktig kontorsstol för 2-3 tusen istället.

Förstår inte heller riktigt varför stolarna ska se ut som racingsäten. Inte direkt så att du glider runt till höger o vänster om stolen när du spelar. Syftet med att racingstolar ser ut sådär är för att du vara klistrad på sätet när man gärna vill köra fort.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Benham20:

Har du testat riktiga kontorsstolar? S.k. gamersstolar görs för att skiten säljer.

Skrivet av ParasiteX:

Blev lite små sugen på att prov sitta dom här "gaming"stolarna. Någon som vet om det går prova i närheten av Helsingborg eller Malmö hållet?

Som sagt Chilli EDIT: Kanske inte helt samma stolar men nästan samma skit.
http://www.chilli.se/sv/info/butiker.html

Skrivet av Benham20:

"Dumt"? vad menar du med dumt?? tror du inte "gamingstolarna" är gjorda för att kunna sitta ett bra tag samt att de tänkt på ergonomin etc?

Allt som glimmar är inte guld. Har du någonsin sett såna stolar på ett kontor? Ergonomin på riktiga stolar är långt bättre med fler inställningsmöjligheter. Dessutom kan man skräddarsy sin stol. Om man vill spara pengar kan man även köpa beg. då många företag byter jämt eller går i konkurs. Kolla på Blocket eller Röda korset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Nej, de är gjorda för att se "häftiga" eller "coola" ut, ergonomiska är det inte. Varför skulle man välja något format som ett sportigt bilsäte som inte är gjort för komfort och göra en kontorsstol av den om inte för utseendet? Det finns en orsak till varför kontorsstolar eller bilsäten gjorda för komfort ser ut som dom gör.

Permalänk
Skrivet av Benham20:

Alltså TS. Vill du ha hjälp eller inte? Det enda du gör är att kritisera vad andra tycker och tänker! Du hade en fråga, men det verkar inte som du vill ha svar på den..?
Riktiga kontorsstolar är med största sannolikhet mer ergonomiska än ''gamingstolar''. Exempelvis Kinnarps stolar har jag bara hört bra ifrån.

Permalänk
Medlem

Alla stolar som används i Starcraft Wcs roundsen just nu är D serien tror jag ifrån DXracer, både spelare och kommentatorer.
Jag har själv precis börjat titta på dem med men jag har katt o min nuvarande stol ser inte så vacker ut ^^ men den är också 7år gammal ifrån ikea så bryr mig inte så mkt haha. Men ja annars så kan de vara värt att söka runt efter Kinnarp stolar, dem är ju ruskigt sköna att sitta i! Begagnat som några har nämnt ifrån företag som använt dem tidigare

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk

Btw, netonnet ska börja sälja dx racerstolarna! Tummarna upp för deras initiativ!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UrbanHazard:

Btw, netonnet ska börja sälja dx racerstolarna! Tummarna upp för deras initiativ!

Jag säger tummen ner men här är länken: http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viaz:

Alla stolar som används i Starcraft Wcs roundsen just nu är D serien tror jag ifrån DXracer, både spelare och kommentatorer.
Jag har själv precis börjat titta på dem med men jag har katt o min nuvarande stol ser inte så vacker ut ^^ men den är också 7år gammal ifrån ikea så bryr mig inte så mkt haha. Men ja annars så kan de vara värt att söka runt efter Kinnarp stolar, dem är ju ruskigt sköna att sitta i! Begagnat som några har nämnt ifrån företag som använt dem tidigare

Anledningen att dom används är i dessa evenemang har inget med ergonomi att göra. Självklart sponsring för att göra reklam för stolarna! Benq gjorde samma sak, sponsrar massa Events med skärmar, och plötsligt var Benq sen bästa spelskäemen man kunde köpa...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Ingen som helst komfort får man heller.

Jo IKEA Markus är galet skön. Haft några andra modeller innan men denna är så bra att jag lär köpa likadan när nuvarande är utsliten

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

"Gamerstol"? Jag dör XD

PS: Köp en kvalitativ kontorsstol, det är det du sika ha.

Permalänk

Köpte mig nyss en dxracer från chilli.. Riktigt nöjd, fick med massa fina grejer med

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Deepcool AK620 Digital | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maskrosbarnet:

Köpte mig nyss en dxracer från chilli.. Riktigt nöjd, fick med massa fina grejer med

Airbag, ratt och en epa-traktor?
Skämt åtsida, vad medföljer som gör det värt att köpa en DX super-mega-yo racer?

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av matti4321:

köp denna det blir inte bättre http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ perfect med nät som ryggstöd så blir man inte svettig.

Jag hittade min i mitt trapphus med en fin lapp. Hade absolut inte köpt en stol för 1.6tkr som inte ens har justerbara armstöd...
Ryggstödet går inte heller vinkla och det finns inget nackstöd.

Skrivet av Kaospassageraren:

Ingen som helst komfort får man heller.

Inte det minsta

Skrivet av Benham20:

Nej men en Kontorsstol av bra kvalité har allt som behövs. Det som de flesta gamingstolar saknar är vinklingsbart bottenplatta och nackstöd som duger.

Jag säger precis som de andra att en ordentlig kinnarps kommer vara 4-5ggr skönare att sitta i längre stunder.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Kent:

Airbag, ratt och en epa-traktor?
Skämt åtsida, vad medföljer som gör det värt att köpa en DX super-mega-yo racer?

Nja, inget specifikt egentligen. En nackkudde och kudde för svanken. Sen känns stolen väldigt gedigen för priset man betalar.

Sen kan man väl säga vad man vill om hur stolen ser ut, jag valde det mest diskreta alternativet jag hittade: Denna

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Deepcool AK620 Digital | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Här har du en riktig gamingstol:

Kinnarps
http://www.kinnarps.com/Images/Products/UserGuides/9000_Instr...

Den du har tittat på är en bilstol med hjul.
Carony
http://www.handikappanpassning.se/public/img/user/thumbnail/C...

kinnarps är värdelöst överprisat jävla skit som är byggt för syd européer, snacka med en av dem som sitter och designar dem stolarna och man gör dem till den marknad som är störst, vilket är södra europa. Och dem är ju i 30cm kortare en vad vi nordbor är.

För övrigt så förstår jag inte när folk säger att de säljer stolar för 24 timmars sittande (kab) när dem är gjorda av läder, läderstolar går inte att sitta i längre en 10minuter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Granter:

kinnarps är värdelöst överprisat jävla skit som är byggt för syd européer, snacka med en av dem som sitter och designar dem stolarna och man gör dem till den marknad som är störst, vilket är södra europa. Och dem är ju i 30cm kortare en vad vi nordbor är.

För övrigt så förstår jag inte när folk säger att de säljer stolar för 24 timmars sittande (kab) när dem är gjorda av läder, läderstolar går inte att sitta i längre en 10minuter.

Visst är dom dyra, det är så med allt som riktas mot företag.
Jag är 184 och stolen passar mig perfekt. Sedan kan man faktiskt välja om man vill ha läder, tyg eller kattskinn.
30cm skillnad? Tex. är medellängden i Spanien är 178cm i Sverige är den 181cm.
Sedan finns det faktiskt alternativ till Kinnarps. Tex. RH-stolen och Håg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Titta på needforseat's sida, kinnarps stolar är annars riktigt grymma. Har två stycken själv.

Permalänk

Varför blir det alltid en sådan diskussion om stolar? Vi är alla olika, man kan inte säga att man inte ska köpa en stol för att den är dålig. Den kanske passar för någon annan. Jag har till exempel IKEA MARKUS och den passar perfekt för mig på alla sätt. Mycket bättre än många Kinnarps jag testat. Man kan förvisso inte ändra armstöden, men höjden 'är perfekt för mig. Jag är 186cm. Det är upp till var och en

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

IKEA Jokkmokk är jävligt skön. Jag har till och med den vita dynan för extra komfort.

http://media4.onsugar.com/files/users/5/50325/29_2007/fab_72....

Det sorgliga i sammanhanget är att jag helt ärligt har en stol vääldigt lik denhär som min datorstol. Det var först tänkt som en extremt kortvarig flyttlösning men plötsligt så insåg jag så mycket tid man sparar på att inte ha en skön stol att spela bort dagarna på. (för övrigt har ja märkt att det är precis lika enkelt att få k headshots, bygga trafikstockade städer och multidöda folk i skogar, på en hård stol, som en mjuk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskrosbarnet:

Nja, inget specifikt egentligen. En nackkudde och kudde för svanken. Sen känns stolen väldigt gedigen för priset man betalar.

Sen kan man väl säga vad man vill om hur stolen ser ut, jag valde det mest diskreta alternativet jag hittade: Denna

Om racingstolar är så underbara borde ju detta vara höjden av komfort och ergonomi?

Rallystollar är byggda och designade för att hålla dig på plats genom kurvor och krockar, inte för att din rygg ska må bra. Så länge du inte bor i en väldigt aktiv jordbävningszon så är det bättre att köpa en stol designad för att sitta länge i, och inte en gjord för att du ska vara säker.

Det är lite som att använda en stidspilotshjälm som headset. Det är ljudet du är ute efter, inte skyddet.

Permalänk
Skrivet av plutoachilleus:

Om racingstolar är så underbara borde ju detta vara höjden av komfort och ergonomi? http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/01705/lewishd_1705...

Rallystollar är byggda och designade för att hålla dig på plats genom kurvor och krockar, inte för att din rygg ska må bra. Så länge du inte bor i en väldigt aktiv jordbävningszon så är det bättre att köpa en stol designad för att sitta länge i, och inte en gjord för att du ska vara säker.

Det är lite som att använda en stidspilotshjälm som headset. Det är ljudet du är ute efter, inte skyddet.

Jag har inte påstått att den är underbar och det bästa som finns?

För 2200kr är jag fruktansvärt nöjd.

Har du suttit i en stol från dxracer? Om inte stå inte och smutskasta och säg att den inte är gjord för att "ryggen ska må bra."

Stila dig och kom tillbaka när du har erfarenheter om stolen.

Visa signatur