Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskrosbarnet:

Jag har inte påstått att den är underbar och det bästa som finns?

För 2200kr är jag fruktansvärt nöjd.

Har du suttit i en stol från dxracer? Om inte stå inte och smutskasta och säg att den inte är gjord för att "ryggen ska må bra."

Stila dig och kom tillbaka när du har erfarenheter om stolen.

Lilla gubben, det var inte det jag sade. Man kan genom dokumentationen och bilden se att stolen inte har ett faktiskt svankstöd, dvs så kommer ryggraden inte ligga rätt. Inte heller har den en höj- och sänkbart ryggstöd vilket kan resultera i att skulderbladen kommer sitta fel. Som sagt, i superfräsiga räserbilar så sitter man i en grop med ihopkurad rygg för att vara skyddad i en krock och det är inte hur man ska sitta framför skrivbordet. Sen kanske du har fått en harry-potterkudde som magiskt transformerar stolen till alla sjukgymnasters våta dröm, och det har jag inte heller förnekat.

Får jag fråga hur många andra stolar du har provat som gör dig kapabel att bedöma stolen i förhållande till prisklass. Som sagt säger jag inte att den är dålig eller sämre en andra i prisklassen, den är garanterat bättre än IKEA's stolar. Men om jag bara skulle har sett en dator så är det svårt att bestämma prisvärdhet, kvalitet och prestanda. Däremot behöver jag inte prova alla för att bedöma dem teoretiskt.

Kom tillbaka när du lärt dig läsförståelse för jag sade ju att racingstolar i racingbilar inte är till för att ryggen ska vara i den ergonomiskt ideala positionen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matti4321:

köp denna det blir inte bättre http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/ perfect med nät som ryggstöd så blir man inte svettig.

Dessa jävla äckliga "markus" stolar..

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskrosbarnet:

Nja, inget specifikt egentligen. En nackkudde och kudde för svanken. Sen känns stolen väldigt gedigen för priset man betalar.

Sen kan man väl säga vad man vill om hur stolen ser ut, jag valde det mest diskreta alternativet jag hittade: Denna

Den du länkade där verkar riktigt nice! Ok ursäkta alla för att jag kritiserade er ang "gamingstolar". Alla säger ju att de inte är ergonomiska ^^ så får väl bli en kontorsstol då.

Detta var ju den du länkade. Funderar på o köpa den faktiskt. Skulle du ha köpt denna om du skulle köpt en ny stol?? Verkar riktigt skön. Kanske får provsitta i en butik. Finns en Chilli affär på Väla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Varför alla dessa ikea länkar? ;o Jag tänker på dom som tex maxfps.se har. Alltså riktiga gamingstolar ^^ Ingen som har någon som kan rekommendera? Jag menar Maxfps har väl inga butiker eller? Ifall jag skulle provsitta stolarna.

Ifall du har en lokal Chilli-butik i närheten så åk dit, de har en del av DXRacer-storlarna. Dock har de döpt om dem till lite halvroligt, så man får känna igen dem på design-praxis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Ifall du har en lokal Chilli-butik i närheten så åk dit, de har en del av DXRacer-storlarna. Dock har de döpt om dem till lite halvroligt, så man får känna igen dem på design-praxis

Ok förstår Men alltså den ovan som är länkad (ovan post) det är ju en kontorsstol. Fast det är väl deras märke? ;o
Vad tror du om den stolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Dessa jävla äckliga "markus" stolar..

Markus stolen är faktiskt riktig skön.

Valde den för att jag inte bryr mig om justerbara alternativ, då dess passform redan bra för mig. (Och för att tillgång till bil inte finns för mig och Ikea ligger 10m gång bort)

Men, att klanka ner på stolen för det är IKEA är bara idiotiskt. Mycket skönare än de flesta kontorsstolar jag har suttit vid, för att inte tala om labbsalarna på universitetet.

Permalänk
Medlem

Jag sitter väldigt bra i Ikea's Volmar http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79896326/ Finns en hel del inställningsmöjligheter

Visa signatur

Intel Core i5 750 4GHz | Thermalright Silver Arrow | MSI GTX 770 Lightning | Corsair XMS3 8GB | ASUS P7P55D-E | Corsair Force GT 120 GB | Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 2 TB | Samsung Spinpoint T166 500 GB x2 | Fractal Design Tesla 650W | NZXT Phantom
Benq G2420HDB | Benq XL2420T (120Hz Lightboost) | Qpad MK-85 | Qpad 5K | Qpad QH-90 | Samsung Galaxy S III - Temasek Cyanogenmod 11

Permalänk
Medlem

Ska förmodligen kolla på denna stolen idag:
http://www.chilli.se/sv/artiklar/arbetsplats/silverstone-kont...

Ser och verkar riktigt skön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jag säger tummen ner men här är länken: http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar

Ganska billiga. Kontorsstolar brukar kosta ganska många tusen.

Vet någon om hur sköna dom här är?

Måste man ha säkerhetsbälte om man kör bilspel?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nä men airbag är rekomenderat.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Markus stolen är faktiskt riktig skön.

Valde den för att jag inte bryr mig om justerbara alternativ, då dess passform redan bra för mig. (Och för att tillgång till bil inte finns för mig och Ikea ligger 10m gång bort)

Men, att klanka ner på stolen för det är IKEA är bara idiotiskt. Mycket skönare än de flesta kontorsstolar jag har suttit vid, för att inte tala om labbsalarna på universitetet.

ja och vem fan vill inte ha en stol som är justerbar?

Och jag tror inte du har suttit på så många kontorsstolar, folk vet vad dem pratar om, de flesta ifrån ikea/jysk känns som att de ska rasa ihop och är otroligt plastigt

Skrivet av macke15:

Jag sitter väldigt bra i Ikea's Volmar http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79896326/ Finns en hel del inställningsmöjligheter

Stolen är otroligt liten och passar ingen normal lång människa på över 180 i längd.

Skrivet av Pimpim666:

Ganska billiga. Kontorsstolar brukar kosta ganska många tusen.

Vet någon om hur sköna dom här är?

Bara svenska kontorsstolar kostar över 5000kr pga de krav som finns på material och andra saker, stolar ifrån utlandet har inga som helst krav på sig på de viset och man kan göra dem billigare då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Och jag tror inte du har suttit på så många kontorsstolar, folk vet vad dem pratar om, de flesta ifrån ikea/jysk känns som att de ska rasa ihop och är otroligt plastigt

Stolen är otroligt liten och passar ingen normal lång människa på över 180 i längd.

Bara svenska kontorsstolar kostar över 5000kr pga de krav som finns på material och andra saker, stolar ifrån utlandet har inga som helst krav på sig på de viset och man kan göra dem billigare då.

Hur tror du racingstolen står sig mot 1000krs Ikeastolar Och liknande?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av BamBoyah:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/#/2019680...

har den själv RIKTIGT Skön att sitta i väldigt komfortabel overall också fint stol för ett bra pris

Jag hatar den stolen. är 182 och jag kan inte vila nacken. om jag vill göra det så måste jag kasa ner och ligga ner på stolen.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Ja, de flesta från ikea/jysk känns som de ska rasa ihop, men Markus stolen är riktigt jäkla stabil för en snubbe på 120kg. Men jag gissar på att jag har suttit på pallar när jag varit på diverse arbetsplatser och de aldrig har haft kontorsstolar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vill du ha det bästa tips du kan få? Gå till kommunhuset och fråga om du kan få provsitta en av deras stolar. Fråga sedan om de har någon över, och/eller vart de köpt sin.

Kommuner lägger ner skit nästan hela tiden, och det blir alltid stolar och bord över, för mycket billiga summor.

Edit: Jag fick köpa en sån här http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic... (modellen med nack- och armstöd) för 100kr av Norrköpings kommun.

Permalänk

Gamingstolar hos netonnet

Skrivet av Benham20:

Hej!

Det är så att jag nu ska köpa en gamingstol (DXRacer etc). Jag har varit inne o kollat på maxfps.se och där finns ju hur många olika stolar som helst.
Sen finns det ju typ olika "series" som "F, R, D" etc.
Vad menas med det? Vad är skillnaden?

Vilken gamingstol rekommenderar ni och varför? Och vilken sida skulle ni beställa ifrån?

Jag skulle rekommendera att du kollar in netonnets sortiment av gamingstolar

Jag har själv handlat min därifrån och har DXracer RAPTOR varienten ( U-serien)

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar

Notara att längd är ganska vägande, och U-serien är gjorda för de som är 188 - 192 (fungerar garanterat för längre med. Men M-serien är nog bättre om man inte är grymt bred på axlarna som jag är

Permalänk

Hej!

Det finns en app som heter klipster. Fick 50% på alla varor på JYSK för några veckor sedan. Ja det betyder att du kan köpa en "dyr" stol för 1000kr men betala bara 500kr

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bideberg92:

Jag skulle rekommendera att du kollar in netonnets sortiment av gamingstolar

Jag har själv handlat min därifrån och har DXracer RAPTOR varienten ( U-serien)

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar

Notara att längd är ganska vägande, och U-serien är gjorda för de som är 188 - 192 (fungerar garanterat för längre med. Men M-serien är nog bättre om man inte är grymt bred på axlarna som jag är

Ok Tack för tipset.

Men jag kör nog på Chilli o kollar den stolen först. Den verkar riktigt nice, hoppas den är lika skön som den ser ut!

Permalänk
Medlem

Tänker direkt på typ en sådan säng

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Vad definierar en "gaming" stol? Dem stolarna som säljs på maxfps ser mer ut som rally säten med hjul.
Den bästa gaming stolen är den som du sitter skönast i inget annat, om du känner att en stol från maxfps är bekväm så kan du lägga 2k på den om du vill.

Själv har jag en 4 år gammal Ikea kontorsstol som inte längre säljs och den har jag verkligen varit nöjd med utan att lägga ut massa stålar på något onödigt.

Skrivet av Jeddan:

mm same

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Jag hade turen att köpa allack (gamla malkolm) innan de började spara in på materialen. Min håller än efter 6-7 år medans polaren som har totalt tre i sitt hushåll som alla är nyare men i betydligt sämre skick än min. Måste säga att den var sjukt prisvärd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Medlem

Haft en Markus från IKEA i 1½år nu och gaspatronen sjunker ihop av sig själv samt att svankstödet har lossnat. Spenderar ca 3 timmar per dag i den. Såhär med facit i hand så skulle jag nog köpt en Kinnarps eller nån annan mer kvalitativ stol direkt istället för att behöva byta nu. Det finns väldigt fina stolar begagnat.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem

Har suttit i mängder med kinnarpsstolar på jobbet. Tycker verkligen inte dom är sköna.
Visst jag får faktiskt inte ont i ryggen av dom men tycker inte där är någon komfort alls. Småstela och hårda.
Har en stol från jysk hemma som jag betalade ca 2k för som jag tycker är 100ggr skönare.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tycker inte att DX stolarna på Chilli verkar vara av samma typ/kvalité som stolarna man kan köpa på MaxFPS och NetOnNet.
Stolarna på Chilli verkar mer vara 2:a sortering. Är det bara jag, eller är det fler som är av samma uppfattning?

De DX stolar jag testade på Chilli kändes rangliga och billiga, men tittar man noga på bilderna så verkar det inte vara från någon av serierna som finns presenterad hos MaxFPS/NetOnNet

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk

Bytte till en HÅG H05 på jobbet från en Kinnarps 8782N78, helt klart hästlängder skönare (för mig).

Skulle aldrig rekommendera någon en sån där racerstol. Bättre att hitta "riktiga" stolar begagnat för samma pengar.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av Benham20:

Ska förmodligen kolla på denna stolen idag:
http://www.chilli.se/sv/artiklar/arbetsplats/silverstone-kont...

Ser och verkar riktigt skön

Hej! Köpte själv en DxRacer stol för bara en vecka sedan på Chilli och är helnöjd!
Var på jakt efter en ny dator-stol och av en slump så hittade jag stolen hos Chilli. Satte mig i den och köpte den på plats. (Otroligt tungt paket)
Hade tidigare en gammal IKEA-stol med ett tunt tyg som ryggstöd. Extrem skillnad på stolarna!

Jag valde dock en annan modell, denna: "Mantorp"
Även kallad "F-serien" hos MaxFPS.
Tvekar dock inte på att den du länkade är minst lika bekväm
Det man ska tänka mer på är kanske materialet som stolen består av, för och nackdelar med att välja läder eller textil alltså!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

Är själv nöjd med min dxracer. Självklart sitter man inte lika bra som i en kontorsstol för 10k, men för 2200 är det svårt att hitta något bättre. Jag har i varje fall inte hittat ett vettigt alternativ att sitta i.

Beställde från tillverkarens sida då de levererar med UPS. Skönt att slippa släpa hem stoljäveln själv.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Tycker inte att DX stolarna på Chilli verkar vara av samma typ/kvalité som stolarna man kan köpa på MaxFPS och NetOnNet.
Stolarna på Chilli verkar mer vara 2:a sortering. Är det bara jag, eller är det fler som är av samma uppfattning?

De DX stolar jag testade på Chilli kändes rangliga och billiga, men tittar man noga på bilderna så verkar det inte vara från någon av serierna som finns presenterad hos MaxFPS/NetOnNet

Nja, tänk på att de stolarna Chilli har i butik är visningsexemplar och testas flera gånger varje dag av kunder som rycker och drar i stolen för att se hur den känns. (Mer än vardagsanvändningen alltså)

Jo, har också tänkt på att bilderna inte är riktigt samma som hos MaxFPS. Min egna tanke bakom anledningen till det är att MaxFPS har DXRacers nya modell utav 'samma' stol. Eftersom deras stolar kommer in i Juni. Chilli kör dock fortfarande med förra årsmodellen eller vad man ska kalla det.
Men det är vad jag tror!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Hur tror du racingstolen står sig mot 1000krs Ikeastolar Och liknande?

Vad jag "tror"

Ja hoppas och tror att dem är i bra kvalitet för att hålla i 5-6år utan problem och att de material dem använder är så långt ifrån läder som möjligt så man inte blir helt blöt på ryggen. Storleken på deras stolar modell U (85cm ryggstöd) ser ut ge bra nackstöd åt oss långa svenskar, ihop med att man kan nästan sova i stolen ser de ut som vilket skulle vara uppskattat på lanevents som dreamhack där kudde på bordet har varit standard för mig.

Har inte en aning om hur bra de är, inget företag har dem ute som man kan provsitta dem, bara netonet och maxfps som säljer dem, om jaq nu köpte en så skulle jag då garanterat göra en review på stolen.