Vad tycker ni om den nya Xbox One?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om den nya Xbox One?

Tycker själv att den är super snygg !! sen det med att snacka med den gör att jag måste ha en!!

För er som vill se live!!

http://www.xbox.com/sv-SE/hub/reveal

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Xbox One

FY!!!. Tv och sport >_<

Halo?
.... Tv serie lol, vilket skämt :/

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Medlem

Kan inte heller säga att jag är imponerad, Xbox 360 Slim ser ju fan snyggare ut också...

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Och namnet.. Det kommer finnas så grovt mycket förvirring mellan den första Xboxen och, ja.. Xbox One.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecidemon:

FY!!!. Tv och sport >_<

Halo?
.... Tv serie lol, vilket skämt :/

Det ena utesluter väl inte det andra? Att ha allt samlat på ett och samma ställe är ju underbart, jag har saknat det. Halo kommer garanterat som spel, vänta bara till E3!

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Själv ser jag fram emot xbox one och kommer skaffa ett.
Samt även Halo serien då jag är ett stort fan utav Halo och väntat som en galning på filmen som inte kommer komma.

Permalänk
Avstängd

Jag vart nöjd i alla fall.

Permalänk
Medlem

Allt utom namnet var helt okej faktiskt !

Permalänk
Medlem

Forza 5 sen skiter jag i resten

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Blir nog ingen för mig.
Jag vill spela på min spelkonsoll, inte sitta och prata med den eller vifta på armarna.

Permalänk
Medlem

Meh, här satt man och hoppades på något nytt...

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Behöver fortfarande mer info om konsollen

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Jag har inte varit aktiv spelare på konsol på många år och i mina ögon är rena spel konsoler ett utdöende genre. Det kommer bara mer och mer att allt ska samlas till samma ställe, det är något jag vill ha i alla fall, så jag tror att Microsoft går rätt väg med sin nya One. Sen måste jag säga att den var väldigt stilren och enkel i utseendet.

Jag kommer aldrig att skaffa en men jag gillar verkligen konceptet på den.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Jo själv gillar jag verkligen inte sport och tv slutade jag titta på helt för flera år sedan så med sådant stort fokus på de två lämnade det en riktigt sur smak i min mun.

Xbox live kommer fortfarande att kosta och de adresserade inte elefanten i rummet, always online.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Skrivet av ecidemon:

FY!!!. Tv och sport >_<

Halo?
.... Tv serie lol, vilket skämt :/

Tradigt liv eller hur?

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem

Jag gillade den faktiskt och förstår inte eran kritik. bara för det inte är samma konsol som 360 behöver ni ju inte ogilla den redan.
sen får vi väl se hur bra den blir.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Rillepille:

Blir nog ingen för mig.
Jag vill spela på min spelkonsoll, inte sitta och prata med den eller vifta på armarna.

För det kommer med Xbox one. Du måste konstant sitta och vifta med armarna, tyvärr finns det inget stöd för spel.

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecidemon:

Jo själv gillar jag verkligen inte sport och tv slutade jag titta på helt för flera år sedan så med sådant stort fokus på de två lämnade det en riktigt sur smak i min mun.

Xbox live kommer fortfarande att kosta och de adresserade inte elefanten i rummet, always online.

Newsflash: Playstation kommer att ta betalt för sin onlinetjänst ifall man inte vill spela på servrar med hög ping.

Det man får från Xbox Live är 300k servrar som enbart hanterar LIVE, jämnfört med 15k LIVE servrar i dagsläget. LIVE har alltid varit hög kvalitet och väl värt mina 4dollar i månaden

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Xbox None för mig tyvärr. Vet inte om det blir någon PS4 heller. Lutar mest åt en Wii U att kombinera med PCn ifall de får ut nya Zelda och Metroid.

Permalänk

Förbannat trist att den inte går till jobbet åt mig. FÖRBANNAT ALLTSÅ!

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det lät väldigt bra faktiskt, mycket mer intressant än PS4 iaf. Är dock jävligt osäker på om det kommer funka så smidigt i Sverige som det kommer att göra i USA... suck. Om det är spel ni vill spela så kan ni ju det? Bara att om ni vill kan ni göra massa annat grejs nu också.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Riktigt bra kommer det bli! Hade allt jag ville ha samlat i en maskin. http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/142333-xbox_one redan bokat mig ett ex!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Forza 5 sen skiter jag i resten

Precis rätt inställning! Forza är det enda man behöver.

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Newsflash: Playstation kommer att ta betalt för sin onlinetjänst ifall man inte vill spela på servrar med hög ping.

Det man får från Xbox Live är 300k servrar som enbart hanterar LIVE, jämnfört med 15k LIVE servrar i dagsläget. LIVE har alltid varit hög kvalitet och väl värt mina 4dollar i månaden

Jag betalar ju hellre för PS+ med en massa spel på köpet, men det är ju bra tråkigt om det blir servrar med dålig ping om jag väljer att inte göra det.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppen94:

Precis rätt inställning! Forza är det enda man behöver.

Blev också triggad när jag såg det där, haha, och jag är inte ens i övrigt ett konsollfan men den där genren är rolig har jag kommit underfund med ^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdfasd:

Riktigt bra kommer det bli! Hade allt jag ville ha samlat i en maskin. http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/142333-xbox_one redan bokat mig ett ex!

1500 riksdaler billigare.

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

Jag blev deprimerad av Xbox One. Måste söka upp en psykolog som ger mig råd hur jag ska hantera denna nya "spelmaskin" oj ursäkta, tv-tittande "spel?" maskin.. jisses. Mer meningslös konsol får man leta efter. Wii U verkar mer lockande än detta faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Newsflash: Playstation kommer att ta betalt för sin onlinetjänst ifall man inte vill spela på servrar med hög ping.

Det man får från Xbox Live är 300k servrar som enbart hanterar LIVE, jämnfört med 15k LIVE servrar i dagsläget. LIVE har alltid varit hög kvalitet och väl värt mina 4dollar i månaden

Man får också fina erbjudanden! Ta Gears of War 3 till exempel, där får du inte spela på de dedikerade spelservrarna om du inte köper ett visst DLC-paket! Vilken service! Eller ta konstanta popup-fönster i onlinespelens matchmaking som uppmanar dig att köpa än mer överprissatta DLC-paket. Eller animerad reklam direkt på dashskärmen. Vilken grej!

Spelar ingen roll om Xbox Live har en server eller 300 000 om affärsmodellen är anti-konsument.

Skrivet av mosl92:

1500 riksdaler billigare.

Priset är inte fastställt ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Priset är inte fastställt ännu.

Citat från komplett:

"XBOX ONE är lanserad och finns givetvis att förhandsboka hos oss! Priset är än så länge osäkert och givetvis får du pengar tillbaka om den skulle bli billigare än 5490 kronor som vi satt den till. Om den blir dyrare än så... ja du har du gjort ett grymt bra köp helt enkelt. :)"

Edit: så blir inte dyrare än så iaf

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

Inga begagnade spel ... eller jo men det kostar
Som om inte dessa jäkla online pass var ett ruttet påfund till att börja med

http://kotaku.com/the-xbox-is-not-always-online-but-seems-to-...

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►