Vad tycker ni om den nya Xbox One?

Permalänk
Medlem

Har själv inte nyttjat mitt xbox 360 nämnvärt de senaste 5-6 åren eller så... För spel kommer jag nog inte att skaffa varken xbox one eller ps4. Men som andra sagt så gillar jag konceptet med allt på en och samma plats och att ha en mediamaskin som kan köra lite spel när man har folk på besök är ju inte fel.
Jag kommer nog inhandla en xbox one men jag kommer inte springa till butiken vid release direkt... men kanske efter ett halvår eller t o m ett år kanske man hasar sig bort och köper ett.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna köpa ps4 bara för att spela nästa killzone eller eventuella dark souls 3

För en xbox one, halo och gears har varit dragplåster men de fick mig aldrig att köpa en 360 så....

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markutz:

Good point sir!

Tack!

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

Nya Forza ser daterat ut redan

Och själva konsollen ser ut som en gammal DVD spelare.
http://i.imgur.com/aD3RNQc.jpg

Den att du visade en bild på en VHS är en annan sak

Permalänk
Medlem

Vad blir skillnaden rent prestandamässigt? DDR3 vs GDDR5, är för dålig för att förstå den stora skillnaden.
Vilken konsol tror ni kommer bli den mest "framtids säkra" om ni förstår vad jag menar. Eller kommer det bli som X360 och PS3 där PS3 är lite "bättre" men skillnaden mellan konsolerna är marginella i grafisk jämförelse. Kommer bli en X1 vilket som men är intressant att veta ändå.

Permalänk
Medlem

Ja det säger lite emot alla andra officiella uttalanden från Microsoft själva. De har sagt flera ggr om, att ett spel knyter sig till ett Xbox Live konto, du kan inte ens låna ut skivor till dina vänner, Du kan gå och spela hos din vän om du loggar in på ditt konto men då måste du vara inloggad på kontot.

De har också sagt att de kommer kunna göra något licenser på nätet på något sätt. Så vist kanske det kommer gå att avregistrera spelen på ditt konto, men varför har då de snackat om så mycket att dina vänner kommer behöva köpa spelet ifall de vill spela vidare om de har lånat skivan?

Men har du otur dvs, tänk dig någon bara säljer en skiva, du köper skivan har ingen kod? Du kommer då krävas att köpa spelet för hela summan över nätet för att fortsätta spela.

Här är en bra samman fattning av deras media fjasko om dessa uttalanden. Dvs de säger imot sig själva flera ggr om: http://www.gamefront.com/xbox-one-online-pass-bs-halo/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Vad blir skillnaden rent prestandamässigt? DDR3 vs GDDR5, är för dålig för att förstå den stora skillnaden.
Vilken konsol tror ni kommer bli den mest "framtids säkra" om ni förstår vad jag menar. Eller kommer det bli som X360 och PS3 där PS3 är lite "bättre" men skillnaden mellan konsolerna är marginella i grafisk jämförelse. Kommer bli en X1 vilket som men är intressant att veta ändå.

jag har tyvärr redan beställt xbox one, tycker den är lite bättre än vad ps4 är just på grund av att den har så kallad "allt" på samma ställe, så jag skipper byta kaplar o massa sånt.

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Spelen blir avgörande. Vi har inte fått se så mycket sånt varken från MS eller Sony hittills.
Det lutar dock åt att jag skippar Xbox denna gången och nöjer mig med Wii U, PS4 och PC.

Permalänk

Jag förstår inte att alla gnäller så mycket på grafiken, jag tycker inte det är något speciellt jämfört med pc heller men som vi har fått uppleva under 360 så är det ju så att det utvecklas med tiden.
spelen som kommer ut till 360 nu ser ju grymt mycket bättre ut än de första spelen som kom ut.
Det kommer antagligen bli likadant nu.

Permalänk
Medlem

Fick en rolig länk skickad till mig av en kompis, tyvärr var det inte tillräckligt med fokus på spel, visst det kommer till E3 men det är en spelkonsol med lite annat lullull till.

https://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw&feature=youtube_g...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Vad blir skillnaden rent prestandamässigt? DDR3 vs GDDR5, är för dålig för att förstå den stora skillnaden.
Vilken konsol tror ni kommer bli den mest "framtids säkra" om ni förstår vad jag menar. Eller kommer det bli som X360 och PS3 där PS3 är lite "bättre" men skillnaden mellan konsolerna är marginella i grafisk jämförelse. Kommer bli en X1 vilket som men är intressant att veta ändå.

GDDR5 har väl betydligt högre bandbredd vad jag vet, vad för skillnad det blir i praktiken vet jag dock inte

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Entusiast

Jag vet inte om den isen har brutits i den här tråden än men här har ni som undrar om månadsbetalning:

Will I still have to pay for Xbox Live Gold?
YES. The head of Xbox in Europe told The Metro: "Yes, we still see that as a chargeable service... I think that people understand that for a premium service that gives access to so many different rich parts of entertainment. Our consumers are happy and I think we represent great value there actually. If you look at the plethora of things available now through Xbox Live, particularly the Gold service and what we put behind Gold, we’ve got no plans to change that."

Källa: http://www.ign.com/articles/2013/05/22/xbox-one-what-we-do-an...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

"Xbox, turn on PS4"

Permalänk
Medlem

Xbox One + Fifa 14 + UFC = win

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MugiMugi:

De enda uttalande de har gjort är att, Nej det kommer inte krävas abonnemang att spela Online, Men ja de kommer också att fixa 3 olika varianter av abonnemang, Troligt vis ett PS+ som vi har nu, ett som är gratis och något nytt. Vad det är och hur det funkar o.s.v. finns inga uttalanden om.

Om de har gjort ett sådant uttalande så borde ju det finnas en bra källa till det? Länka gärna.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

GDDR5 har väl betydligt högre bandbredd vad jag vet, vad för skillnad det blir i praktiken vet jag dock inte

GDDR5 är bättre för beräkningar till spel, fysik osv.
DDR3 är bättre för multitasking och lite av varje.

GDDR5 har väl hög latency och hög bandbredd.
DDR3 har låg latency och låg bandbredd.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Tror att minst hälften här letar efter saker att klaga på.
Använd inte funktionerna som inte tilltalar er. Svårare än så är det inte.

Problemet är att Sony redan haft en presentation där de endast pratade spel och funktioner relaterade till spel i 2.5 timmar. Microsoft pratade knappt om spel och har sagt att de inte siktar på en high-end maskin utan på en bredare marknadsdel, där i ligger alltså problemet. Jag använder min konsoll endast för att spela på, och då använder jag hellre en konsoll som är designad utifrån spel, med kraftfullare komponenter samt med funktioner kring spel.

Skrivet av Pimpim666:

GDDR5 är bättre för beräkningar till spel, fysik osv.
DDR3 är bättre för multitasking och lite av varje.

GDDR5 har väl hög latency och hög bandbredd.
DDR3 har låg latency och låg bandbredd.

Värt att nämna är dock att GDDR5 har hödre latency PER CLOCK, men eftersom klockhastigheten är det dubbla är latency:n nästan identisk mot DDR3.
Det som kan sakna ner är istället minneshanteringen, då både CPU:n och GPU:n ska plocka från samma ställe.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Om de har gjort ett sådant uttalande så borde ju det finnas en bra källa till det? Länka gärna.

http://www.gamespot.com/news/ps4-could-allow-multiple-subscri...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det vore ju smutt om den kunde fylla platsen som min boxee tar just nu, erbjuda en bra "htpc" platform + streaming + blueray.
Men med tanke på historiken runt streaming, alla begränsningar och licens-region-tjafs så vill jag gärna ha ett kvitto på att det faktiskt fungerar bra i praktiken innan jag hoppar på tåget.

Dvs, jag kommer inte förboka, men stänger inte dörren för att köpa en efter lansering.
Det är ju trevligt att kunna slöspela vissa typer av spel ifrån soffan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

GDDR5 är bättre för beräkningar till spel, fysik osv.
DDR3 är bättre för multitasking och lite av varje.

GDDR5 har väl hög latency och hög bandbredd.
DDR3 har låg latency och låg bandbredd.

Det har jag kunna läsa mig till, vilket gör att det låter som PS4 kommer bli den "starkare" konsolen. Men hur mycket starkare? Gör GDDR5 att PS4 slår sönder X1 i spel eller kommer vi knappt märka någon skillnad. Som med X360 & PS3 där skillnaden är knappt märkbar?
Är kanske svårt att säga i detta läge eftersom man inte vet så jättemycket om hårdvaran på konsolerna.
Sen vad jag vet så har väll inte MS sagt att det är DDR3 i X1? Har sett sidor som skriver DDR3 och andra som skriver GDDR5. Men eftersom dom inte nämner det känns det som att det är DDR3. Varför vill varken Sony eller MS säga mer ingående vad som finns under huven? Vad är dom rädda för?
Men jag antar väll att marknaden anpassas till den "långsamma" konsolen ändå.

Permalänk
Medlem

Nej usch. Jag kände på mig att det skulle bli en flopp. :/

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Tycker att X1 verkar vara helt okej, blir ett köp mest för Forza motorsport 5. Kommer nog ändå sluta med att man har både X1 och PS4 xD

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem

Verkar som om majoriteten (inklusive jag) tycker Xbox One är stor och äcklig.
Skulle vara roligt att se Microsofts svar på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Det har jag kunna läsa mig till, vilket gör att det låter som PS4 kommer bli den "starkare" konsolen. Men hur mycket starkare? Gör GDDR5 att PS4 slår sönder X1 i spel eller kommer vi knappt märka någon skillnad. Som med X360 & PS3 där skillnaden är knappt märkbar?
Är kanske svårt att säga i detta läge eftersom man inte vet så jättemycket om hårdvaran på konsolerna.
Sen vad jag vet så har väll inte MS sagt att det är DDR3 i X1? Har sett sidor som skriver DDR3 och andra som skriver GDDR5. Men eftersom dom inte nämner det känns det som att det är DDR3. Varför vill varken Sony eller MS säga mer ingående vad som finns under huven? Vad är dom rädda för?
Men jag antar väll att marknaden anpassas till den "långsamma" konsolen ändå.

Det finns artiklar om detta nu: http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared...

För att summera. CPU:n är väldigt lika de båda, men PS4ans GPU har nästan 50% mer "shader performence" än den GPU som sitter i Xbox One. Minneskonfigurationen hos PS4an sägs även vara bättre, enklare och förmodligen snabbara dessutom.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sivan:

Xbox One + Fifa 14 + UFC = win

Kunde döpt skiten till Xbox Sport. Sport ska köras IRL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sivan:

Xbox One + Fifa 14 + UFC = win

Dessa spel kommer till Playstation 4
Kan inte länka för jag kommer inte in på Ign från jobb datorn

Skrivet av Sisyfos:

Om de har gjort ett sådant uttalande så borde ju det finnas en bra källa till det? Länka gärna.

Som jag skrev innan kan jag inte länka. Men om du tittar lite på Ign så hittar du det säkert.

Skrivet av Xi:

Det har jag kunna läsa mig till, vilket gör att det låter som PS4 kommer bli den "starkare" konsolen. Men hur mycket starkare? Gör GDDR5 att PS4 slår sönder X1 i spel eller kommer vi knappt märka någon skillnad. Som med X360 & PS3 där skillnaden är knappt märkbar?
Är kanske svårt att säga i detta läge eftersom man inte vet så jättemycket om hårdvaran på konsolerna.
Sen vad jag vet så har väll inte MS sagt att det är DDR3 i X1? Har sett sidor som skriver DDR3 och andra som skriver GDDR5. Men eftersom dom inte nämner det känns det som att det är DDR3. Varför vill varken Sony eller MS säga mer ingående vad som finns under huven? Vad är dom rädda för?
Men jag antar väll att marknaden anpassas till den "långsamma" konsolen ändå.

MS har sagt att de har DDR3. De kom ut idag och sa det eller var det igår kväll/natt

Permalänk
Skrivet av Jyyhan:

Inte för att vara sådant eller något, men det är ett placeholder pris

När det riktiga priset kommer så kommer båda ändra priserna till det korrekta.

Jo, om det blir billigare så får man billigare och om det blir dyrare så får man det för 5,5 och man har sparat en del

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mothman:

Det finns artiklar om detta nu: http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared...

För att summera. CPU:n är väldigt lika de båda, men PS4ans GPU har nästan 50% mer "shader performence" än den GPU som sitter i Xbox One. Minneskonfigurationen hos PS4an sägs även vara bättre, enklare och förmodligen snabbara dessutom.

Wtf?! 50%?! Måste säga att jag aldrig gillat PS så mkt, eller a jag har helt enkelt gillat Xbox mer, men nu lutar det verkligen åt en PS4...

Men kan det göra så mycket...egentligen? Tiden får väll utvisa antar jag :/, men jag är inte så säker denna gång på vad jag ska välja

Permalänk

Hade för mig att alla typ gillade FD R3 chassin som även är sådär stilren och sånt men nu när xbox lanserar en stilren spelkonsoll så blir alla helt plötsligt bli tjuriga och börjar kritisera den.
Hellre betala för en spelkonsol + mediacenter (xbox one) än bara en spelkonsol (PS4) som någon innan mig sa.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Wtf?! 50%?! Måste säga att jag aldrig gillat PS så mkt, eller a jag har helt enkelt gillat Xbox mer, men nu lutar det verkligen åt en PS4...

Men kan det göra så mycket...egentligen? Tiden får väll utvisa antar jag :/, men jag är inte så säker denna gång på vad jag ska välja

Beror på. För multiplatformtitlar betyder det nog ingenting för man anpassar spelen efter den svagaste platformen.
För exklusiva titlar är det en helt annan sak.