Feedback - LoL stream

Permalänk
Avstängd

Feedback - LoL stream

Hej, har börjat med att streama på Twitch.tv och skulle vilja få lite feedback på hur streamingen fungerar osv och inget forum är bättre att söka sig till då det gäller konstruktiv kritik inom gaming än Sweclockers

Hur upplever ni streamen? Upplever ni ett dåligt flyt/frysningar i bilden eller flyter allt på som det ska?
Vad är det ni upplever är viktigast för att en stream ska vara intressant att kolla på?

Ni kan se streamen här - twitch.tv/gribblurk
(Kör dessvärre utan mick då jag är så förkyld för tillfället.)

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Inaktiv

Det är väldigt ryckigt.

För att det skall vara kul att kolla på så behöver det vara roliga kommentarer och analys av spelet som händer. Typ vem som köper vilka items, vad det innebär. Försök förutspå händelserna och kommentera på det.

Permalänk
Avstängd

Streamen ser bra ut men tror du har för hög kvalitet då det faktiskt laggar för mig som har 100/100 mbit sen måste du även tänka på de som inte har så bra internt som kanske vill kolla på en laggfri stream, föreslår att du sänker tiill 720p sen fixa gärna en overlay (jag kan ge dig en om du är snäll )

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Det är väldigt ryckigt.

För att det skall vara kul att kolla på så behöver det vara roliga kommentarer och analys av spelet som händer. Typ vem som köper vilka items, vad det innebär. Försök förutspå händelserna och kommentera på det.

Nu tror jag det är löst, ställde ned kvaliten till 720p
Tack för tipsen

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knas123:

Streamen ser bra ut men tror du har för hög kvalitet då det faktiskt laggar för mig som har 100/100 mbit sen måste du även tänka på de som inte har så bra internt som kanske vill kolla på en laggfri stream, föreslår att du sänker tiill 720p sen fixa gärna en overlay (jag kan ge dig en om du är snäll )

En overlay? Ursäkta min okunnighet
Sänkte även till 720p, borde flyta på bättre nu. Tack för tipset!

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av grubbluck:

En overlay? Ursäkta min okunnighet
Sänkte även till 720p, borde flyta på bättre nu. Tack för tipset!

Jag tror att det är din bitrate - kollade lite snabbt nu och din ingame ping är åt helvete rent ut sagt.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KeVVa:

Jag tror att det är din bitrate - kollade lite snabbt nu och din ingame ping är åt helvete rent ut sagt.

In game ping? Ligger på 60-90ms oftast. Är det så hemskt?
Vad är dom mest optimala inställningarna för ljud/bild på xsplit? Sitter på 12/8 lina

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av grubbluck:

In game ping? Ligger på 60-90ms oftast. Är det så hemskt?
Vad är dom mest optimala inställningarna för ljud/bild på xsplit? Sitter på 12/8 lina

Ändra din bitrate och buffersize till 4000 och se om det blir bättre.
Jag märkte också att du gick ifrån 200+ FPS ned till 12-14 FPS.
Vad har du för skärm? 60FPS fungerar gott och väl alt. 140hz som du sitter vid sådan skärm.

Det känns som om det inte finns tillräckligt med CPU-kraft för att köra LoL på benchmarking och samtidigt streama!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Jag har 100 / 100 och det hackade något otroligt för mig.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hackar för mig har 100/100

Permalänk
Medlem

Hackar som attans. 100/100.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Avstängd

Har testat att använda open brodcaster, men det gav bara mer hack i bilden.
Sitter och lanar med polarna för tillfället så linan får det tufft, har sänkt det till 480p nu, tror bilden ska vara stabil

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av grubbluck:

Har testat att använda open brodcaster, men det gav bara mer hack i bilden.
Sitter och lanar med polarna för tillfället så linan får det tufft, har sänkt det till 480p nu, tror bilden ska vara stabil

Du borde inte skala ned bilden! Ändra din bitrate istället
Gå in på http://tptest.se/ och återkom med resultat!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

Ljudet låter lite underligt, rikligt med distorsion. Men bilden är OK, även om det är lite låg upplösning

Permalänk
Medlem

Vad har du för Inställningar i Xsplit? Känns som din bitrare är hög. Räcker med 3200 för 1080 och runt 1600-2200 för en 720p. Sen kör du window capture eller game source?

Sen skulle jag rekommendera att du testar OBS igen. Det är mycket bättre och du kan få ut mer än med xsplit. Kan hjälpa dig med settings i OBS om du vill. Bara dra ett PM.

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Avstängd

Testar med lite nya inställningar på OBS nu, verkar flyta på bättre.
Återkommer med svar till er alla senare, tack för era svar!

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Avstängd

Nu kör jag i 616p, duger den upplösningen?

*§9 - marknadsföring - låst*

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av grubbluck:

Nu kör jag i 616p, duger den upplösningen?

kör inte den musiken bara...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Men skulle föredra att du använder mic när du inte är förkyld längre.