Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Verkar vara en seriös butik: "Idag är bara priset 2800kr"

Dessutom avregistrerad för F-skatt 2013-05-03 enligt AllaBolag.se - brukar tyda på obetalda skatteskulder.

Betala inte i förskott bara.

Skrivet av stelex:

Tack för infon. Hade tänkt betala med PayPal, men lägger inte någon order nu.

Känns som om man gjorde helt rätt i att inte beställa från Annija´s skog&fritid http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=18690

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

Dock handlar allt om pengar i den branschen. Hade Samsung betalat mer hade Jennifer haft en Galaxy i handen.
Jag vet inte heller vad Scan skulle ha och komma med... Skulle hon SMSa på en falukorv?

Hatten av till dig, +1!

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

I mitt 4g abb så följer det med 50GB, så det ska jag inte utnyttja enligt dig?

Klart du ska, men det ena behöver väl inte utesluta det andra? Varför kopplar folk upp sin på sitt trådlösa nätverk hemma när de har fri surf?

Ditt resonemang är lite, jag har ju redan en telefon, varför ska jag ta emot en ny gratis. Skit i det, om du vill

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Klart du ska, men det ena behöver väl inte utesluta det andra? Varför kopplar folk upp sin på sitt trådlösa nätverk hemma när de har fri surf?

Ditt resonemang är lite, jag har ju redan en telefon, varför ska jag ta emot en ny gratis. Skit i det, om du vill

Jag menar bara att jag inte använder telefonen så mycket att jag kommer upp i 50GB, dessutom så har jag högre hastighet via 4g än via ADSL, skulle jag ha bättre täckning hemma så skulle jag kasta ut mitt ADSL på direkten. Dessutom blir jag tvungen att använda min mobilanslutning ibland pga problem med toppdomänen jag sitter på nu. (.ax)

Har förövrigt märkt att min telefon använder mindre batteri på 3g än på Wifi.

OBS. jag försöker ej strida med dig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

The moment när man hänger med massa utbytesstudenter och en kille från Taiwan får syn på telefonen och säger

"Is that... the Lumia... Nine...Two...Zero..?"
"Yes, it is"
"Awesome, can I look at it? I wish I hadn't bought my Iphone"
xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Känns som om man gjorde helt rätt i att inte beställa från Annija´s skog&fritid http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=18690

Att det inte skrek "för bra för att vara sant" till alla förstår jag inte.

Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Reyintaz:

The moment när man hänger med massa utbytesstudenter och en kille från Taiwan får syn på telefonen och säger

"Is that... the Lumia... Nine...Two...Zero..?"
"Yes, it is"
"Awesome, can I look at it? I wish I hadn't bought my Iphone"
xD

Alla mina kompisar vill inte ha iPhone längre när jag visa dom mina Lumia 920

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Beror väl på hur abb:et ser ut, jag har 50GB datapaket, och har inte kommit upp i det än.

(Och om jag kör via 4G så får jag "bättre" kvalitet på internet. Högre hastighet och sånt. Har bara möjlighet till ADSL hemma. )

Herregud! Visste inte ens om att man kunde ha 50GB på mobil! Hur mycket kostar det? Har själv bara 1GB.

Permalänk
Medlem

Även skönt att få FM-Transmitter. Kan jag lyssna på musik från mobilen i bastun!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Jag menar bara att jag inte använder telefonen så mycket att jag kommer upp i 50GB, dessutom så har jag högre hastighet via 4g än via ADSL, skulle jag ha bättre täckning hemma så skulle jag kasta ut mitt ADSL på direkten. Dessutom blir jag tvungen att använda min mobilanslutning ibland pga problem med toppdomänen jag sitter på nu. (.ax)

Får man fråga vilken OP som tillhandahåller 50 gb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag har Telenor och har helt fritt internet. HELT FRITT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Även skönt att få FM-Transmitter. Kan jag lyssna på musik från mobilen i bastun!

Finns det app till 920 eller hur funkar det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Jag har Telenor och har helt fritt internet. HELT FRITT.

Om du syftar på att du har fri surf så är den tyvärr inte det i praktiken. Tror gränsen ligger på 15 gb, eller något. Efter 15 gb så får man betala 9 kr om dagen och med en mycket lägre hastighet. Så det heter fri surf men det är det fan inte. Falsk marknadsföring kan man tycka.

Permalänk
Medlem

Skickade in min lumia 920 på service eftersom lampan slutat fungera (verkar ha hänt flera).
Får tillbaka den idag och så har de inte satt på skalet ordentligt, Är en stor glipa vid volymknapparna.
Märker sedan att volymknapparna knappt går att använda utan måste tryckas jättehårt ..

Glad man blir när de rättar till en sak och tabbar sig på en annan.

Var svårt nog att vara utan lumian i en Veckas tid och nu måste den in igen :/

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Om du syftar på att du har fri surf så är den tyvärr inte det i praktiken. Tror gränsen ligger på 15 gb, eller något. Efter 15 gb så får man betala 9 kr om dagen och med en mycket lägre hastighet. Så det heter fri surf men det är det fan inte. Falsk marknadsföring kan man tycka.

nä, jag har inget tak. Har oändligt, har frågat. Ingen strypning av hastighet heller.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Herregud! Visste inte ens om att man kunde ha 50GB på mobil! Hur mycket kostar det? Har själv bara 1GB.

Jag har Finskt abb, kostar 24.90€ i månaden (ca 200kr, om jag räknat rätt ) Det billigaste 4g med 50Mbs, jag ville ha hastigheten inte storleken 10 GB skulle ha räckt mer än väl.

Visa signatur

Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Finskt abb, Sonera. Inte det bästa, men det bästa jag kan få på Åland.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka min igår efter 10dagar på reparation och har verkligen saknat den! Men felet jag skickade in den för hade dom inte gjort något åt. Jag tycker att unibody skalet är väl knakigt och knäppigt alltså. Min reservtelefon ZTE Blade III känns mer solid och knäpper mindre och den kostade 1000kr på maxi med 12 månader spotify. Är ju inget som påverkar funktionen men en telefon för 5k borde kännas mer premium. Men antar att det bara är att acceptera det nu då Nokia verkstaden sa att det var normalt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Har också helt fritt med telenor, har frågat flera olika och fått det bekräftat. Står dock i det finstilta att det finns ett tak på 100gb i månaden (men bara om det sker frekvent) så stog det iaf sist jag läste det.

Det går dock inte att teckna detta längre

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

nä, jag har inget tak. Har oändligt, har frågat. Ingen strypning av hastighet heller.

Det låter ju skitbra. Även om man nu kanske inte nyttjar så mycket. Iaf inte om man har en dator.

Skrivet av HikiSpray:

Jag har Finskt abb, kostar 24.90€ i månaden (ca 200kr, om jag räknat rätt ) Det billigaste 4g med 50Mbs, jag ville ha hastigheten inte storleken 10 GB skulle ha räckt mer än väl.

Fantastiskt bra pris om det även innefattar samtal och sms. Har nog aldrig hört om något billigare.

Skrivet av Hawken:

Har också helt fritt med telenor, har frågat flera olika och fått det bekräftat. Står dock i det finstilta att det finns ett tak på 100gb i månaden (men bara om det sker frekvent) så stog det iaf sist jag läste det.

Det går dock inte att teckna detta längre

Som sagt, otroligt bra, om det även ligger bra i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Finns det app till 920 eller hur funkar det...

Skulle komma någon uppdatering nästa månad. Såg det på mobil.se

Skrivet av HikiSpray:

Låter riktigt grymt! Betalar idag 264kr (abb + mobil). Har bara 1GB 4g surf sedan stryps hastigheten.

Permalänk
Medlem

Hej!

Någon som kan tipsa om något bra sittande, kvalitativt, hårt skal till Lumia 920? Skulle vilja ha ett som inte förstör originalfeelingen alltför mycket.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Någon som kan tipsa om något bra sittande, kvalitativt, hårt skal till Lumia 920? Skulle vilja ha ett som inte förstör originalfeelingen alltför mycket.

Mvh J

Jag köpte ett CC-1043 som är Nokias egna skal, ska hämta upp på posten senare idag.

http://cdon.se/hemelektronik/nokia_cc-1043_protective_cover_l...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Mvh J

Kan verkligen rekommendera det han i inlägget under länkar till, ruskigt bra, inte klumpigt utan snyggt och tight och stöttåligt.

Skrivet av Valiumballong:

Jag köpte ett CC-1043 som är Nokias egna skal, ska hämta upp på posten senare idag.

Grymma skal, det måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Skrivet av Telepati:

Kan verkligen rekommendera det han i inlägget under länkar till, ruskigt bra, inte klumpigt utan snyggt och tight och stöttåligt.

Grymma skal, det måste jag säga.

Fick bli ett sådant! Tack för hjälpen!

Mvh J

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Låter riktigt grymt! Betalar idag 264kr (abb + mobil). Har bara 1GB 4g surf sedan stryps hastigheten.

Köpte mobilen kontant, så jag betalar bara för abb. Men med extra tjänster så kommer jag upp i ca 60-70€ i månaden. (Dubbla simkort och ett 4g surfabb+router) Och så tror jag att det ingick 100minuter taltid och 100 sms, och ringa och surfa i norden och baltikum för samma pris som hemma.

Om jag kommer upp i 50GB så stryps hastigheten till 128 kbit/s eller så får jag köpa 10GB till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Köpte mobilen kontant, så jag betalar bara för abb. Men med extra tjänster så kommer jag upp i ca 60-70€ i månaden. (Dubbla simkort och ett 4g surfabb+router) Och så tror jag att det ingick 100minuter taltid och 100 sms, och ringa och surfa i norden och baltikum för samma pris som hemma.

Om jag kommer upp i 50GB så stryps hastigheten till 128 kbit/s eller så får jag köpa 10GB till.

Värdelöst abb med andra ord Mer som ett bredband som du får lite taltid på, ett ett teleabb med surf.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Värdelöst abb med andra ord Mer som ett bredband som du får lite taltid på, ett ett teleabb med surf.

Jag ville ju inte ha tal/smspaket överhuvudtaget, och detta var det billigaste jag hittade. (med 4g och 50Mb/s)

Finns också:

5000 minuter

5000 st sms

100 Mbit/s (4G)

Pris : 49,90€

Men då är frågan, vemfan har tid med 5k minuter telefonsamtal och 5k sms i månaden!? Jag kommer inte upp i det på 10 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer eventuellt köpa en Svart Lumia av en arbetskamrat. 920, såklart.
Finns det möjlighet att byta "skalet"?

Denna är svart, men hade faktiskt mer än gärna haft en gul.
Hade uppskattat svar om någon vet något om detta. Länk till sida/- store som gör sånt här.

Med vänlig hälsning
Markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Kommer eventuellt köpa en Svart Lumia av en arbetskamrat. 920, såklart.
Finns det möjlighet att byta "skalet"?

Denna är svart, men hade faktiskt mer än gärna haft en gul.
Hade uppskattat svar om någon vet något om detta. Länk till sida/- store som gör sånt här.

Med vänlig hälsning
Markus

Inte så krångligt.
http://www.youtube.com/watch?v=WPOvP9RwAik&feature=player_emb...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz