Är det värt att skaffa 660ti ?

Permalänk
Medlem

Är det värt att skaffa 660ti ?

Hej

Har funderat på att skaffa ett nytt 660ti och köra det i sli. Men är det värt det ? Finns det något som är bättre att skaffa ? Om ni kommer med ett förslag förklara varför det är bättre då

Permalänk
Medlem

Beror på vad du ska använda dem till? Vilka spel kommer du köra? Vad är din budget? Vet du om att 7xx-serien har börjats att lanseras?

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Beror på vad du ska använda dem till? Vilka spel kommer du köra? Vad är din budget? Vet du om att 7xx-serien har börjats att lanseras?

kommer att spela BF4 när det kommer ut. har ingen budget. Ja jag har läst lite om att 700 serien är på g

Permalänk
Medlem
Skrivet av krecks:

kommer att spela BF4 när det kommer ut. har ingen budget. Ja jag har läst lite om att 700 serien är på g

Om du ska spela bf4 hade jag väntat tills resten av 7xx-serien kommit ut och kanske skaffat ett 760 Ti om du satsar på de billigare korten.

Jag tror mig även ha hört att AMD kommer att bundla BF4 med sina grafikkort, om du har tid att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Om du ska spela bf4 hade jag väntat tills resten av 7xx-serien kommit ut och kanske skaffat ett 760 Ti om du satsar på de billigare korten.

Jag tror mig även ha hört att AMD kommer att bundla BF4 med sina grafikkort, om du har tid att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

hmm, vad kommer ett 760ti gå på då ?

Permalänk
Entusiast

Om du redan äger ett 660Ti så är det väl en ganska bra idé att köra på ett till. Ett 760Ti slår inte 660Ti i SLI.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

ett 660ti till är helt klart det bästa du kan få för pengarna!

Personligen hade jag väntat lite till för att se om priserna kan gå ned ett snäpp.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Beror på vad du har för andra komponenter i datorn.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Beror på vad du har för andra komponenter i datorn.

Har en amd phenom 965t be, 580w agg, 16gb ram.