Laglig nedladning av GTA IV .iso?

Permalänk
Medlem

Laglig nedladning av GTA IV .iso?

Hej,
Tänkte dra igång lite GTA med vännerna nu under veckan, men både jag och en av mina vänner har problem. Denna tråden är för min väns problem.

Han har ingen DVD-läsare, vilket detta spelet kräver om man inte har köpt det på Steam. Det vi försöker att göra är att hitta en .iso på cd-1 och cd-2 för det lagliga spelet, som han kan mounta i Daemon Tools och sedan köra online med sin köpta nyckel. Vet ni om det finns någon .iso att ladda ned gratis och lagligt för detta spelet?

Vi har t.om testat någonting som är otillåtet att diskutera enligt forumets regler, så jag tar inte upp det. Säger bara att det inte fungerade. (Ni vet säkert vad jag syftar på).

Mvh
Två spelsugna snubbar

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Fungerar det inte att skriva in CD-keyn i Steam?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

i 90% av fallen gör det inte det.

Har försökt med många spel och inga har funkat...

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saxn:

Nepp, har haft samma som trådskaparen. Fick fixa en cd läsare för att installera.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Men om du har en CD och en CD-läsare kan du göra en ISO av dina med tex Imgburn som du sedan lägger över på din kompis dator som han sedan mountar..

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Men om du har en CD och en CD-läsare kan du göra en ISO av dina med tex Imgburn som du sedan lägger över på din kompis dator som han sedan mountar..

Jo, jag har funderat på det. Tänkte göra så med min skiva åt han om vi inte hittade en nedladdningslösning. Dock har jag inga USB-minnen som har 13GB ledigt för tillfället, och tror inte heller att han har det. Använder mina USB-minnen som backups för olika spelmods jag har gjort, samt mycket skolarbete. Minnena är sega som satan (verkligen) och har inte riktigt tid att fixa med att flytta alla filerna etc. just nu.

Vet du inte om någon laglig .iso nedladdning?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wrathborn771:

Jo, jag har funderat på det. Tänkte göra så med min skiva åt han om vi inte hittade en nedladdningslösning. Dock har jag inga USB-minnen som har 13GB ledigt för tillfället, och tror inte heller att han har det. Använder mina USB-minnen som backups för olika spelmods jag har gjort, samt mycket skolarbete. Minnena är sega som satan (verkligen) och har inte riktigt tid att fixa med att flytta alla filerna etc. just nu.

Flytta genom nätverket annars.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

i 90% av fallen gör det inte det.

Har försökt med många spel och inga har funkat...

Finns ju en lista på det så slipper man ha någon form av trial and error;
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-wusf...

Permalänk

Vad sjukt, jag är också precis på väg att köpa GTA IV, har aldrig spelat GTA men har knappt stött på en enda som inte gillar det!
Jag vill ha det på steam (har CD-läsare om det ändrar något), bör jag köpa det från steam där det är 60kr dyrare eller kan jag köpa det från Spelbutiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Hej,
Tänkte dra igång lite GTA med vännerna nu under veckan, men både jag och en av mina vänner har problem. Denna tråden är för min väns problem.

Han har ingen DVD-läsare, vilket detta spelet kräver om man inte har köpt det på Steam. Det vi försöker att göra är att hitta en .iso på cd-1 och cd-2 för det lagliga spelet, som han kan mounta i Daemon Tools och sedan köra online med sin köpta nyckel. Vet ni om det finns någon .iso att ladda ned gratis och lagligt för detta spelet?

Vi har t.om testat någonting som är otillåtet att diskutera enligt forumets regler, så jag tar inte upp det. Säger bara att det inte fungerade. (Ni vet säkert vad jag syftar på).

Mvh
Två spelsugna snubbar

Annars har amazon rea på GTA IV just nu, steamkod för spelet + alla expansioner för $7:50 (=50 spänn) http://www.amazon.com/Grand-Theft-Auto-IV-Complete/dp/B006BEZ... Det enda som krävs är att man skriver in en amerikansk adress när man betalar. Detta alternativet är enklare och billigare än att köpa en ny DVD-läsare.

Dock känns detta kanske dumt då han äger en nyckel redan. Om inte annat kanske någon annan i tråden som är sugen på att köpa får ett tips.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Vad sjukt, jag är också precis på väg att köpa GTA IV, har aldrig spelat GTA men har knappt stött på en enda som inte gillar det!
Jag vill ha det på steam (har CD-läsare om det ändrar något), bör jag köpa det från steam där det är 60kr dyrare eller kan jag köpa det från Spelbutiken?

Jag har bägge versionerna och Steam-varianten funkade direkt medans DVDn var ett jävla strul att få igång. Hade jag varit dig hade jag lagt ut de 60 kronorna.

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Det är, om jag inte minns fel, lagligt att ladda ner en torrent innehållandes ett spel, om du äger spelet samt inte delar ut det. Hypotetiskt sett alltså!

Jag tycker mig också ha hört detta men nu när jag tänker till så är det orimligt;
* "Det är inte att ladda ner som är olagligt, det är att ladda upp" (Har ingen som helst källa på detta så det är troligtvis åt helvete fel men men! )

När man laddar ner måste man ladda upp, right? (eller kan man stänga av uppladdningen helt och bara ladda ner?
Om så är fallet så är det olagligt att ladda ner efter som man laddar upp åt andra även om man har köpt spelet.

Skrivet av klirre:

Annars har amazon rea på GTA IV just nu, steamkod för spelet + alla expansioner för $7:50 (=50 spänn) http://www.amazon.com/Grand-Theft-Auto-IV-Complete/dp/B006BEZ... Det enda som krävs är att man skriver in en amerikansk adress när man betalar. Detta alternativet är enklare och billigare än att köpa en ny DVD-läsare.

Dock känns detta kanske dumt då han äger en nyckel redan. Om inte annat kanske någon annan i tråden som är sugen på att köpa får ett tips.

Okej, då vill jag bara ha en bekräftelse: Fungerar >DET HÄR< att aktivera på Steam?

edit:

Sitter på Windows 7, är de seriösa haha?!

Permalänk

Gta 4 funkar fint på windows 7 och troligen windows 8.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Gta 4 funkar fint på windows 7 och troligen windows 8.

Även den ovannämnda även fast det bokstavligt klart och tydligt står "NOT COMPATIBLE WITH DERPOWS 7 & 8"?

edit: En kommentar säger "Don't let the "Not compatible with Windows 7" warning scare off Windows 7 users. I downloaded the file, ran the downloader/installer in compatibility mode for XP, installed it without problems, and it runs great (I also run the exe in compatibility mode, just to be safe) : I experienced no problems at all!"

Litar på denna främling, men tror folket att det kommer gå att aktivera på steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Hej,

Mvh
Två spelsugna snubbar

Har fått varningar här på forumet av att bara säga att jag var tvungen att använda en nedladdad iso för att installera ett spel vars skivor inte fungerar på de flesta datorer som sedan aktiveras med en laglig nyckel (som följde med skivorna som inte funka).

Hur som haver tror jag inte det kommer fungera eftersom spelet mer eller mindre har så många DRM skydd och liknande. Är väl därför skivorna man köper fungerar dåligt i W7 och nyare.
Har själv det på steam och kräver ju steam, games for windows och rockstar club eller vad det nu heter.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Även den ovannämnda även fast det bokstavligt klart och tydligt står "NOT COMPATIBLE WITH DERPOWS 7 & 8"?

edit: En kommentar säger "Don't let the "Not compatible with Windows 7" warning scare off Windows 7 users. I downloaded the file, ran the downloader/installer in compatibility mode for XP, installed it without problems, and it runs great (I also run the exe in compatibility mode, just to be safe) : I experienced no problems at all!"

Litar på denna främling, men tror folket att det kommer gå att aktivera på steam?

Nej, det går inte att aktivera på Steam.

Eftersom alla mina kompisar och jag redan har GTA så vill vi inte spendera pengar på att köpa det på Steam eller via Amazon en andra gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Har fått varningar här på forumet av att bara säga att jag var tvungen att använda en nedladdad iso för att installera ett spel vars skivor inte fungerar på de flesta datorer som sedan aktiveras med en laglig nyckel (som följde med skivorna som inte funka).

Hur som haver tror jag inte det kommer fungera eftersom spelet mer eller mindre har så många DRM skydd och liknande. Är väl därför skivorna man köper fungerar dåligt i W7 och nyare.
Har själv det på steam och kräver ju steam, games for windows och rockstar club eller vad det nu heter.

Har du? Tycker det är löjligt att få varningar över sådant. Det har ju inte ens med piratkopiering att göra.

Jag får testa att bränna mina skivor till .iso:s till helgen och försöka hjälpa honom. Jag återkommer om det fungerar eller inte. Tack så mycket för alla svar.

Edit: Ursäkta att jag inte använde "citera flera". Tänkte inte på den funktionen innan jag skrev.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade nog rippat ngn av era andras skivor och skickat över nätverket, gör så sj för GTA IV för att det går såååååå mkt fortare o installera med .iso än med skivor, tänk bara på att spelet fortfarande inte går att spela utan skiva i när det väl är installerat. om man inte crackar det förståss, jag vet inte men är det inte så att så länge du äger det och kör äkta nycklar så får man cracka spelet i sverige för vi har ngn lag som säger att de inte får begränsa hur man använder saker man köpt och äger. (ungefär som att man lagligt får gå runt kopierings spärrar på DVD film osv så länge man endast har kopian för egen avändning)

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RX7600 - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 VI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Jag hade nog rippat ngn av era andras skivor och skickat över nätverket, gör så sj för GTA IV för att det går såååååå mkt fortare o installera med .iso än med skivor, tänk bara på att spelet fortfarande inte går att spela utan skiva i när det väl är installerat. om man inte crackar det förståss, jag vet inte men är det inte så att så länge du äger det och kör äkta nycklar så får man cracka spelet i sverige för vi har ngn lag som säger att de inte får begränsa hur man använder saker man köpt och äger. (ungefär som att man lagligt får gå runt kopierings spärrar på DVD film osv så länge man endast har kopian för egen avändning)

DRM är olagligt att kringå som jag förstår det från läsning av olika källor.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

http://www.amazon.com/Grand-Theft-Auto-IV-Download/dp/B004D4Y...

Klicka på PC Download - Steam DRM och och köp så ska du få en produktnyckel som du matar in i Steam. Spelet är kompatibelt med W7 men har dock ingen aning om W8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

http://www.amazon.com/Grand-Theft-Auto-IV-Download/dp/B004D4Y...

Klicka på PC Download - Steam DRM och och köp så ska du få en produktnyckel som du matar in i Steam. Spelet är kompatibelt med W7 men har dock ingen aning om W8.

Jo, det funkar i Windows 8 men man måste trixa lite med Games for windows live-programvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

DRM är olagligt att kringå som jag förstår det från läsning av olika källor.

Fullt lagligt att kringå alla DRM och kopieringsskydd för det är fullt lagligt att kopiera det du köpt för privat bruk.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Sötast
Skrivet av Wrathborn771:

Hej,

Mvh
Två spelsugna snubbar

Kan ni inte bara göra som så att den personen som har en DVDläsare (du?) lånar hans skiva och han lånar ditt steamkonto?

Permalänk

Eller så är man smart nog och tänker på funktionalitet före det estetiska och har kvar sin brännare i dator. Det jag gör är att jag gör ISO-filer av spelen så jag bara behöver skivan första gången. Dock har jag de flesta spelen på Steam och Origin.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Eller så är man smart nog och tänker på funktionalitet före det estetiska och har kvar sin brännare i dator. Det jag gör är att jag gör ISO-filer av spelen så jag bara behöver skivan första gången. Dock har jag de flesta spelen på Steam och Origin.

Eller så köper man en extern läsare/brännare

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Han kanske borde fixa en extern DVD-läsare så detta inte händer igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Chilkey ND75, MMD Vivian V2 53g | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Hitscan Hyperlight | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kan ni inte bara göra som så att den personen som har en DVDläsare (du?) lånar hans skiva och han lånar ditt steamkonto?

Alla har det på skiva.

Skrivet av jimbow1234:

Eller så köper man en extern läsare/brännare

Skrivet av Aeosoth:

Han kanske borde fixa en extern DVD-läsare så detta inte händer igen

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag och en annan vän har försökt få han att köpa en de senaste dagarna, men han är för lat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Dela upp den i flera delar med 7-Zip, överför alla delar, öppna den första och BAM!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Har du? Tycker det är löjligt att få varningar över sådant. Det har ju inte ens med piratkopiering att göra.

Jag får testa att bränna mina skivor till .iso:s till helgen och försöka hjälpa honom. Jag återkommer om det fungerar eller inte. Tack så mycket för alla svar.

Edit: Ursäkta att jag inte använde "citera flera". Tänkte inte på den funktionen innan jag skrev.

Nu har jag inte läst allting väldigt noga, men du säger att du har en CD? kan du inte låna ut CDn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Hej,

Mvh
Två spelsugna snubbar

om någon av er har spelet kan ni inte göra en kopia ".iso " av skivan och lägga den på USB och sätta in i hans dator och öppna med powerISO för att Mounta ISO filen som om det var en vanlig dvd?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci