Permalänk
Medlem

Snabbare internet men sämre stream

Hejsan! jag uppgraderade mitt internet från gyazo.com/783f2aa44b220a3052e2ab68227920ee (en länk på Bredbandskollens resultat av min uppkoppling), nu har jag uppgraderat detta till http://gyazo.com/6cf3f2b82649a1c066151c07ac3dacf8 Så jag skulle kunna streama i bättre kvalité men det blev + - sidor av det. Problemet är att nu blir kvaliteten förstås bättre men att den börjar hacka eller frysa var 8e sekund ungefär (hände aldrig innan). Vet någon vad det är för fel? dessutom så ökas min ms/ping något enormt när jag spelar vilket det inte gjorde förut! behöver hjälp snabbt! (streamar med OBS)

Permalänk

Vågar inte klicka...

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av reffor:

Hejsan! jag uppgraderade mitt internet från gyazo.com/783f2aa44b220a3052e2ab68227920ee (en länk på Bredbandskollens resultat av min uppkoppling), nu har jag uppgraderat detta till http://gyazo.com/6cf3f2b82649a1c066151c07ac3dacf8 Så jag skulle kunna streama i bättre kvalité men det blev + - sidor av det. Problemet är att nu blir kvaliteten förstås bättre men att den börjar hacka eller frysa var 8e sekund ungefär (hände aldrig innan). Vet någon vad det är för fel? dessutom så ökas min ms/ping något enormt när jag spelar vilket det inte gjorde förut! behöver hjälp snabbt! (streamar med OBS)

Skaffa snabbare upphastighet.

Twitch säger själva att det är bra med minimum 5MB/s.

Skrivet av stoffeboffe:

Vågar inte klicka...

Det var säkert. Det var en bild på hans internet hastighet.

Permalänk
Medlem

Uploaden är ju inte direkt märkvärt bättre..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

det som spelar roll när man streamar är up hastigheten, troligen har du kanske ökat inställningarna med nya internet nu? det skulle förklara lagg / freeze etc då eftersom den faktiska hastigheten streamen använder inte har ändrats märkbart.

själv hade jag 0.89 upp tills för nån dag sen då jag fick 5.80 upp, gick från 700 bitrate stream till 3000 och kvaliten fick ett rejält facelift

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Ja men nu är det så att det blev två negativa saker, och jag förstår inte varför Pingen skulle bli påvärkad, jag hade ju sämre förut och blev inte påvärkad alls. Jag kan till och med köra i de gamla inställningarna i OBS och fortfarande ha freezes

Permalänk
Medlem

ADSL? kan vara att du nu ligger på ledningens max och för massa återsändningar pga felaktiga datapaket

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av reffor:

Ja men nu är det så att det blev två negativa saker, och jag förstår inte varför Pingen skulle bli påvärkad, jag hade ju sämre förut och blev inte påvärkad alls. Jag kan till och med köra i de gamla inställningarna i OBS och fortfarande ha freezes

inte så att dom skulle uppgradera fårn adsl till vdsl då kanske? ring dom o fråga om det hoppat igång änn om så är fallet

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

inte så att dom skulle uppgradera fårn adsl till vdsl då kanske? ring dom o fråga om det hoppat igång änn om så är fallet

Aa jag får nog göra det, tycker inte att de skulle bli sämre när ja uppgraderade, jag kan också tillägga att jag inte ens kunde gå in på internet imorse (var vädligt segt). Tänkte göra en Bredbandskoll men kom inte ens in på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

det som spelar roll när man streamar är up hastigheten, troligen har du kanske ökat inställningarna med nya internet nu? det skulle förklara lagg / freeze etc då eftersom den faktiska hastigheten streamen använder inte har ändrats märkbart.

själv hade jag 0.89 upp tills för nån dag sen då jag fick 5.80 upp, gick från 700 bitrate stream till 3000 och kvaliten fick ett rejält facelift

Ja fast om jag nu så kör med samma settings som förut så går pingen ändå väldigt högt upp. Rörde sig inte alls förut.