Anmäl dig till Roborock Challenge!

Hjälp med speldator (nya generationens komponenter, 15-20k)

Permalänk
Medlem

Hjälp med speldator (nya generationens komponenter, 15-20k)

Hej!

I dagsläget känner jag att jag inte längre har den koll på datorer och komponenter som jag hade för tre år sedan mitt förra köp. Därför skulle jag behöva lite hjälp med att plocka ihop en ny speldator nu när den nya generationens komponenter står inför dörren.

Min budget ligger på 15-20k och då behöver det inte ingå operativsystem eller några tillbehör.

Min nuvarande burk har ett Asus 1200 chassi, vilket jag tycker fungerar riktigt bra men är på tok för otympligt. Jag har hört att Fractal Designs chassin ska vara bra, kanske vore ett bra alternativ? Dessutom vill jag gärna få plats med en bra kyllösning till CPU:t eftersom jag har haft dåliga erfarenheter av Intels stock kylare. En SSD vore kanske värt att satsa på?

Tackar!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3435955/2013-06-06

Sådär kanske Det modernaste av det moderna, hade kunnat klämma in ett Titan i budgeten men då sparar in lite eller så en i7 4770K, men sådär blev det denna gång

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut! Funderar dock på i7:an istället. Hur pass gör sig Titan i jämförelse med 780, är det värt eller blir det bara överflödigt? Jag kommer inte att köra på flera skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soil:

Ser spännande ut! Funderar dock på i7:an istället. Hur pass gör sig Titan i jämförelse med 780, är det värt eller blir det bara överflödigt? Jag kommer inte att köra på flera skärmar.

Då är det i min mening inte. Såvida du inte kör i typ 2560x1440, då kanske det extra minnet vore en fördel, men isåfall måste du spara in på annat eller höja din budget, dvs antingen i7 eller Titan om vi säger så. Det rymms Titan utan att spara in på annat en cpu som då fortsättningsvis är en i5, men om du INTE kör högra än 2560x1440 så skulle jag INTE rekommendera ett Titan. Livet skall inte spelas bort, så lägg hellre de 3K~ som dú spar på 780 på nåt bättre

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3435973/2013-06-06

^^Paket med Titan och i5^^