Sony visar Playstation 4 – tillkännager prissättningen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Herre min skapare vad ful den var, folk klagade som tusan på på Xbox one, den här var ju inte snyggare.

Smaken är som baken, min första tanke när jag såg PS4 var att den ju var riktigt snygg och stilig. XBOne än stilig den med, men inte lika snygg som PS4. Självklart en högst personlig åsikt då.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Har du legat under en sten senaste 3 åren? Kanske dags att uppdatera sig..

Nej jag har inte legat under en sten de senaste 3 åren. Saken är den att jag tror inte du har en aning om vad du snackar om, utan slänger "molnet" referensen till höger och vänster om dig som om det vore en lösning på alla världens problem plus lite till.

Permalänk
Medlem

Alltså,har inte Sony och Ms några designers alls på konsol avdelningen?Fy satan vilka styggelser till konsoler!.
Det konstiga är ju att många av Sony`s andra produkter har riktigt fin design(Tv,mobiler,högtalare etc) så varför kan inte konsolen få lite kärlek också.

Förövrigt piskar PS4:an X-box1 fullständigt.Bättre pris,specs och dessutom betydligt kundvänligare(inget online krav mm). Inget förvånande dock då Ms bara blir mer och mer kundfientliga.

Nu spelar jag bara på pc men skulle det bli någon konsol ö.h.t så var valet väldigt enkelt.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara "inne" med fyrkantigt i ÅR. PS4:an är ju snyggare än ONE, men absolut inte mycket mer än så.

Jag hade gärna sett lite mer kreativa former på konsolen helt klart.

Att man behöver +prenumeration stör mig inget vidare då det rör sig om så liten summa som det gör.
Ni som klagar kan ju försöka förstå att driftkostnaderna för att hålla igång allt är "ENORMA"...

Därför hjälper jag gärna till med den för att så en så bra upplevelse som möjligt...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det får de lösa på något sätt. En möjlighet är ju att det man köper är en digital unik kod som bara en användare åt gången kan använda, men som ändå går att överföra mellan människor.

Borttagandet av fysisk media skapar flera problem som måste lösas. Rättigheter man har som kund sitter ju inte i plastbiten i sig utan vad man, rent juridiskt, köper när man köper ett spel, så det kan de nog klura ut.

Det jag menar är att även om det är bra av sony, relativt Microsoft, så är det ändå helt snett att någon någonsin skall kunna marknadsföra det som en konrurrensfördel att man får ge bort, sälja, eller byta det man lagligen införskaffat.

Kanske något för EU att granska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite kul att allt fler spel på pc går mot free to play medans konsolerna går åt andra hållet och tar betalt för att vara online.

Permalänk
Medlem

Nu är det ett bra tag tills bägge konsolerna släpps, enda jag idag använder mitt xbox360 till är att spela lite forza 4 och streama till viaplay. Blir Driveclub lika bra som jag tror forza 5 blir så köper jag ett PS4.
Tycker MS skjuter sig i foten lite väl ofta nu för tiden.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3eniz:

Nej jag har inte legat under en sten de senaste 3 åren. Saken är den att jag tror inte du har en aning om vad du snackar om, utan slänger "molnet" referensen till höger och vänster om dig som om det vore en lösning på alla världens problem plus lite till.

Hahaha, jag vet vad jag skriver om. Du verkar tro mer än vad Microsoft själva vet. Precis som du har KÖPT allting som SONY har sagt på E3.

Det är du som tror att molnet är lösningen på allting, jag skrev inte det. Molnet är ett komplement till konsolen! Du överreagerar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Xbox One har betydligt mycket mer att erbjuda än PS4. Visst må specs vara bättre, mer intressant att se VEM som använder MEST ur det dem har.

Ohhh we got a big fanboy right here!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjtarN:

Ni som har PS3 nu, hur gör ni? Kör ni fram tills PS4 går att köpa och sen säljer PS3:et?

Om jag köper en PS4 kommer det vara som först 3 år efter lansering så jag kan vara säker på vad jag får. Sony har en ovana att utlova viss funktionalitet för att sedan ta bort den senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Sen.. varför köpa en konsol vid release?.. Det smarta valet är att vänta ett eller två år efter release. För då lär alla bra spelen vara ute, samt priset en bra bit lägre. Plus att flesta hårdvaru buggar lär vara fixade. Red rings of death anyone?

Ptja gillar man konsoller/prylar så kan det vara värt att skaffa dag 1. Finns det spel man gillar så varför inte? För mig är det värt att betala dagspriset istället för att vänta 2år på en möjlig prissänkning om det är något jag vill ha. Sen är ju inte 3999spänn speciellt mycket med tanke på vad man får.

Permalänk
Medlem

Go home RepZi, you're drunk.

Visa signatur

Lyckligt ovetande.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte X1 " vann " striden mellan spelen , nu snackar jag exclusiva inte multiplatform.
Sen gjorde ju Sony det som alla vill ha, begagnad handel och ingen drm och så klart billigare pris.

x1 kunde gott o väl o skippat kinecten för att kunna sätta sig på samma pris som Sony men någon på Microsoft tyckte det var en sjukt "awesome" idé att xboxet inte fungerar utan kinect

Jag börjar bli mer och mer sugen på PS4 då de ger kunderna det vi vill ha. men jag avskyr playstations kontroller jämfört med xbox och av vad jag såg på E3 så hade xbox mycket bättre exclusiva. visst kan man köpa båda men vafan betala två avgifter på båda samtidigt känns lite " meh "

Permalänk
Medlem

Hmm, hur kan man inte visa Metal Gear Solid till PS4 visningen, visst de visade det till Xbox One men kom igen

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zAjtarN:

Det enda negativa med PS4 verkar vara att man måste betala för att spela online. Hoppas det inte kommer kosta allt för mycket. Ni som har PS3 nu, hur gör ni? Kör ni fram tills PS4 går att köpa och sen säljer PS3:et?

Kommer behålla min PS3 tills Xbox One har släppts och då köper jag den.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Sälja en konsoll? Aldrig!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Sälja en konsoll? Aldrig!!

Jag kommer inte använda mitt PS3 om jag sitter med ett PS4 hemma. Istället för att den ligger och skräpar kan man få några hundra svenska riksdaler för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjtarN:

Det enda negativa med PS4 verkar vara att man måste betala för att spela online. Hoppas det inte kommer kosta allt för mycket. Ni som har PS3 nu, hur gör ni? Kör ni fram tills PS4 går att köpa och sen säljer PS3:et?

Sparar Ps3 med mina guldkorn som jag kommer vilja spela i framtiden. Funderar faktiskt på att köpa en till Ps3 innan de försvinner från butik:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Kanske något för EU att granska.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, hellre det än att de håvar in miljardbelopp av våra skattepengar på att sitta och bestämma hur böjd en gurka får vara. Någon nytta ska det väl vara med att vi gick med i den där pissunionen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Sparar Ps3 med mina guldkorn som jag kommer vilja spela i framtiden. Funderar faktiskt på att köpa en till Ps3 innan de försvinner från butik:D

Det kommer ju inte hända, det finns fortfarande original-Xboxar att köpa om man letar lite.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:
Citat:

Samt igen du har glömt molnet, Microsoft (ren spekulation) har antagligen räknat på att göra konsolen sämre men sedan bättre via molnet. Inte helt otänktbart, säkerligen dyrare att göra en helt ny konsol än att uppgradera via serverparken.

Hahaha, jag vet vad jag skriver om. Du verkar tro mer än vad Microsoft själva vet. Precis som du har KÖPT allting som SONY har sagt på E3.

Det är du som tror att molnet är lösningen på allting, jag skrev inte det. Molnet är ett komplement till konsolen! Du överreagerar...

Jag skulle vilja att du pekar ut åt mig vart jag någonsin har yttrat någonting som skulle få dig att tro att jag är positiv till alla dessa serverlösningar? Vad verkar jag tro mer än vad Microsoft själva vet? Jag har köpt allt som sony sagt på E3? Såsom? Snälla, ge mig en referens att arbeta med här.

Detta är min uppfattning av allting som har hänt, du får mer än gärna berätta vart jag har "köpt allt som sony sagt på E3".
Sony höll i sin konferens där dom annonserade Playstation 4 samt visade lite funktioner och spel. Microsoft svarade med att skjuta på sin konferens från april till maj. När dom sedan höll konferensen så var dom klara och tydliga med att detta allt-i-allo konsol. Folk blev galna över deras DRM varpå de följande dagar får vi motsägelsefullt information från flera olika källor. Microsoft undviker det mesta fram tills E3. Dagarna innan E3 så annonserar de att det inte blir någon Q&A. Under konferensen så visar dom spel, sport och TV,med stort fokus på sport, dom undviker allt som rör begagnade spel och liknande som pesten. Senare på kvällen kliver Sony upp på scenen, dom visar spel, spel och spel, dom berättar lite om hur deras konsol kommer visa film och spela musik. Dom säger sig ha lyssnat på folk (Det här kan vi anta i ren cynicism är påhitt) och därav bestämt sig för att undvika några begränsningar på konsolen. Dom visar ett support för indie titlar, de talar klart och tydligt ut om DRM, samt att de annonserar ett lägre start pris än Xbox. Det är vad jag har plockat med mig under året som har varit. Helt ärligt så hade det inte vart för att några titlar jag är sugen på är exklusiva till konsol hade jag fortsatt att spela endast på min PC.

Permalänk
Medlem

Sony kände att det var dags att trolla med MS lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Till skillnad från Xbox One kommer nya PS4 varken kräva internetuppkoppling eller låta utgivarna reglera försäljningen av begagnade spel, något som ses som en viktig konkurrensfördel.

Är nog det som väger tyngst för mig.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Det kommer ju inte hända, det finns fortfarande original-Xboxar att köpa om man letar lite.

Nya? Jag köper medans det finns att få tag på nytt utan krångel.

Vad kommer inte hända? att jag blir sugen på att spela gamla spel? ...jag har kvar min gamecube, för inte länge sedan spelade jag igenom Zelda-/Metroid-spelen...

Permalänk
Avstängd

Den mest korkade kommentaren jag någonsin sett. Du kan verkligen påstå att en produkt kostar lika mycket eftersom en webb-butik lagt upp preliminära priser................................ FACEPALM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Det tjänar de nog igen på kostnaden alla får betala varje månad för att spela online

Som det står i texten så kommer ps4 också kosta att spela online på så det kan du inte anklaga dem för

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Som det står i texten så kommer ps4 också kosta att spela online på så det kan du inte anklaga dem för

Om man spelar online på konsol, det göra tex inte jag!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nya? Jag köper medans det finns att få tag på nytt utan krångel.

Vad kommer inte hända? att jag blir sugen på att spela gamla spel? ...jag har kvar min gamecube, för inte länge sedan spelade jag igenom Zelda-/Metroid-spelen...

Klart att PS3 kommer att sluta säljas någon gång, med "kommer inte att hända" menade jag under en överskådlig tid. Jag är ganska säker på att det kommer att gå att köpa nya PS3or i 5 år till iallafall.

Fast nu hade jag visst (nästan) fel om original-boxen, det finns bara en butik som säljer den ny och för nästan 4000 spänn kan man inte påstå att det är värt det.
Nya såldes dock iallafall under 2011, och då hade den funnits på marknaden i 10 år. Det var det som var min poäng, att man inte direkt behöver skynda sig att köpa konsollerna innan de "försvinner"

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Oj vad billigt, Men gissar på att spelen kommer att vara svindyra, Om inte så blir det nog ett köp

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ozzed:

Så jävla sorgligt att det räknas som en "feature" att man kan låna ut, byta eller sälja sitt eget spel som man har köpt hur man vill. De kan lika gärna säga "Vi tar inte ut någon avgift för att du andas när du spelar".

Det är ju visserligen Microsofts fel i och med deras grisiga program för begagnatmarknaden men i alla fall... Microsoft måste sluta fokusera så jävla mycket på utvecklare och utgivare... Det är inte arkitekten som ritat huset som ska bo där.

Ändå bra av sony, men det är sjukt att det har blivit som det har blivit.

Håller med, är ofattbart att MS inte kör på samma bana

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?