AMD FX-9590 och FX-9370 prissätts

Permalänk
Medlem

Man ska inte dricka när man läser dom priserna jag satt vattnet i halsen direkt, sjukt dyra priser, ingen kommer att köpa dom cpu:erna.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Köper man hellre 3930k med 6(riktiga kärnor) det enda dessa har är hög clock.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Scirocco:

Man ska inte dricka när man läser dom priserna jag satt vattnet i halsen direkt, sjukt dyra priser, ingen kommer att köpa dom cpu:erna.

Inte ens LN2 överklockare då det inte är enginering sample.

Så fattar inte varför man inte ska få en ES 3970X / 3930K

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Lite väl overpriced eller? Ok jag förstår att de ska jämföras med Intels dito. Men där får man iaf 2 till kärnor, allt man får här är väl lite hastighet om jag förstått det rätt?

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Minst prisvärda processorn någonsin?

Processorer i den prisklassen är aldrig prisvärda.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cosby:

Riktiga kärnor?
AMD har inga virtuella kärnor. Bara intel som har virtuella kärnor och tekniken går under namnet hyperthreading. Det är 8st fysiska kärnor i 8350 och även dessa nya prismonster från AMD. De må vara långsammare per kärna än Intels och de delar en del resurser i par så som l2 cache (paren brukar benämnas moduler) men nog är alla 8 kärnorna riktiga ;).

On topic: Jisses! Vem i hela friden ingår i tilltänkt konsumentgrupp?

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Avstängd

Haha vilken skön avslutning på arbetsdagen med ett asgarv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Och där kom besvikelsen med nya FX-9000.

Exakt de orden jag tänkte skriva!

Jag trodde på ett premium pris på kanske 3500 kr, jag var tom. beredd att köpa en bara för att klocka lite på vatten men shit. Detta var ett riktigt dåligt drag av dem anser jag.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag visste att dem skulle kosta mycket pengar, men inte som man skulle sätta kaffet i halsen!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Det finns alltid folk som är beredda att betala vad som helst bara för att ha det senaste, så jag tycker AMD gör rätt här. De var ju dessutom handplockade, så de klockar säkert betydligt bättre än valfri 8350.

Sedan att det blir lite löjligt om man jämför vad man får för intel-cpu för samma pris är egentligen inte relevant då det inte är där målgruppen finns.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Riktiga kärnor?
AMD har inga virtuella kärnor. Bara intel som har virtuella kärnor och tekniken går under namnet hyperthreading. Det är 8st fysiska kärnor i 8350 och även dessa nya prismonster från AMD. De må vara långsammare per kärna än Intels och de delar en del resurser i par så som l2 cache (paren brukar benämnas moduler) men nog är alla 8 kärnorna riktiga ;).

On topic: Jisses! Vem i hela friden ingår i tilltänkt konsumentgrupp?

Låt oss kalla det för skitkärnor bara

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Först vid en snabb överblick läste jag 920kr. Intressant(!) AMD försöker ta tillbaka marknadsandelar!

Men vid kontrolläsning: "dollar".
Suck, någon har rökt på lite för mycket...

Sen gör dem en ful "intel" och skippar att skicka med cpu-kylare, för det har dem ju verkligen råd med (med tanke på deras försäljning den senaste tiden). Jag fattar baktanken men när man ändå betalar det priset vill jag ändå få kylaren som test tillbehör eller varför inte använda den på en annan rigg.
Börjar härma Porsche som tar mer pengar för deras bantade versioner. Tillbehör som du normalt får, ligger kvar på hyllan och du betalar mer för att dem inte ska ge dig prylarna. Inte något som jag uppskattar som köpare.
Jag avgör vad jag vill använda inte ni! Tar ni bort kylaren så släng för fan in två noctua-fläktar eller ngt. Det gäller Intel också för den delen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Hoppas verkligen på att de priserna ändras. Att komma upp till 5GHz med 8350 verkar inte vara så ovanligt så varför en entusiast skulle köpa en 9370 över 8350 med bra kylare vet jag inte. Och riktad till icke-entusiaster verkar den inte vara med tanke på denna TDP och ingen medföljande kylare.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Processorer i den prisklassen är aldrig prisvärda.

Poängen var att detta är samma kisel som 8350. Intels motsvarighet är åtminstone annorlunda. Därav minst prisvärd någonsin.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd

Älskar alla småpojkar, dessa är väl ändå för entusiaster som överklockar extremt och HAR pengar i fickorna?

Sluta klaga.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Någon kanske tycker det är status att köpa en processor som ligger på 5 GHz i original oavsett om den inte presterar så extremt bra. Tror säkert folk kommer att köpa dem, AMD ser väl till att göra de så ovanliga att de kan sälja dem utan problem (de blir exklusiva). De kanske också får ett samlarvärde, ungefär som 10-kronor med uppochnervänt porträtt av kungen? Ja vadå, det är ju bara 10 kronor. Jo men de är så ovanliga att folk betalar mer för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evgaftw:

Först vid en snabb överblick läste jag 920kr. Intressant(!) AMD försöker ta tillbaka marknadsandelar!

Men vid kontrolläsning: "dollar".
Suck, någon har rökt på lite för mycket...

Sen gör dem en ful "intel" och skippar att skicka med cpu-kylare, för det har dem ju verkligen råd med (med tanke på deras försäljning den senaste tiden). Jag fattar baktanken men när man ändå betalar det priset vill jag ändå få kylaren som test tillbehör eller varför inte använda den på en annan rigg.
Börjar härma Porsche som tar mer pengar för deras bantade versioner. Tillbehör som du normalt får, ligger kvar på hyllan och du betalar mer för att dem inte ska ge dig prylarna. Inte något som jag uppskattar som köpare.
Jag avgör vad jag vill använda inte ni! Tar ni bort kylaren så släng för fan in två noctua-fläktar eller ngt. Det gäller Intel också för den delen.

Hade de skickat med en kylare, hade alla gnällt över att det hade varit en onödig kostnad för kylaren är ändå "skit".
Nu kan du bestämma vilken kylare du vill ha, t ex en tub med flytande kväve

Permalänk
Medlem

Får man verkligen sälja sådana prollar i EU med tanke på effektkraven

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Att folk blir förvånade över prisbilden förvånar mig. Dessa çpu:er må vara nischade till en ytterst specifik målgrupp, speciellt med tanke på att dom än så länge inte kommer säljas löst, vilket i alla fall jag tycker är det största problemet med dom här cpu:erna, oavsett skala. Jag ser det i alla fall som positivt att AMD åtminstonde försöker släppa flet "topp presterande" produkter och inte har övergivit prestanda-segmentet helt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosby:

Definera riktiga kärnor!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Processorn är ju sjukt cpdyr, sen med tanke på dess TDP värde på 220 watt så lär ju TCO-kostnaden pga av elförbrukningen på ett år bli ännu högre!

Nu är ditt skitsnack igång igen & den här gången ger du dig på människor som lider av Cerebral pares med, är du sjuk på något sätt? Eller du njuter av att håna svårt handikappade människor?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Hade de skickat med en kylare, hade alla gnällt över att det hade varit en onödig kostnad för kylaren är ändå "skit".
Nu kan du bestämma vilken kylare du vill ha, t ex en tub med flytande kväve

Inte för att jag tycker att kylaren är speciellt dyr men du lär ändå inte märka av prisavdraget när det gäller dessa summor. Vilket leder till frågan om det verkligen har skett ett prisavdrag.

Det var därför som jag sa: behåll kylaren då det faktiskt finns dem som uppskattar det ELLER skicka med något annat som kompensation. Ett rabatt kort, erbjudande, vadsomhelst!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Nu är ditt skitsnack igång igen & den här gången ger du dig på människor som lider av Cerebral pares med, är du sjuk på något sätt? Eller du njuter av att håna svårt handikappade människor?

Helt onödigt inlägg. Bara för att han uttrycker sig nedsättande behöver inte du ge igen med samma mynt.

OnT: Ungefär som förväntat. Finns troligtvis någon marknad för dem, men jag skulle inte vilja köpa en.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Påminner väldigt mycket om Intel Pentium 4 härvan med Extreme Edition etc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Helt onödigt inlägg. Bara för att han uttrycker sig nedsättande behöver inte du ge igen med samma mynt.

OnT: Ungefär som förväntat. Finns troligtvis någon marknad för dem, men jag skulle inte vilja köpa en.

På vilket sätt uttrycker skruvis sig på samma sätt? Vilket sjukdomstillstånd använder han felaktigt som en förolämpning? De är högst olämpligt att använda förkortningen CP annat än för sjukdomstillståndet med respekt för de som drabbats av de.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk

Vilka priser! Kan vara kul om AMD kan få sålt några av dessa. Hur de presterar kommer bli roligt att läsa om. Detta är antagligen handplockade Vishera prollar som tåler att klockas högt på så lite spänning som möjligt.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

På vilket sätt uttrycker skruvis sig på samma sätt? Vilket sjukdomstillstånd använder han felaktigt som en förolämpning? De är högst olämpligt att använda förkortningen CP annat än för sjukdomstillståndet med respekt för de som drabbats av de.

Ber om ursäkt för Off-topic.

Hans fråga, vilket snarare kan förmodas vara en påstende på med tanke på hur han uttryckte det, om att personen i fråga vad sjuk är bara en förolämpning. Med tankesättet att det ska vara olämpligt att använda CP som en förolämpning bör man inte heller använda någon sjukdom, psykiskt eller annan, som det heller. Finns det någon sjukdom du anser vara okej att förolämpa någon med? Är det okej att ens insinuera att någon är sjuk?

Uttryckt er på ett civiliserat sätt och var en större människa själva så ska ni se att det blir bättre nivå på alla diskussioner.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Det är vid sånna här tillfällen jag tvekar på mig själv, är ja förbannat trög eller majoriteten som kommenterar... Så som jag förstått de är de här inte en CPU man går o köper för att få högst fps i bf3 eller bäst score i 3d mark. Det är handplockade exemplar som riktas mot kväveklockare?! Pris/prestandan kommer va skit, det kommer inte vara nån inteldräpare och den kommer va dyr men det är antagligen det man förväntar sig om man köper en. Troligtvis inget man beställer från inet/cdon/webhallen heller. Ta de för va de är istället, det är en dyr processor som är stabil under hög block och troligtvis kommer slå nått rekord på kväve ingen gamingjoecpu. Sen kan ju jag ha tolkat allt fel me ?

Visa signatur

"Why do I have to be Mr.Pink? "

Permalänk
Avstängd

Vi kanske ska se vad dom presterar innan folk säger helvete va dyrt? Och Intel fanbojs kanske ska kolla i det egna sortimentet för är det sjuka priser så nog fan är det intel som har patent på det ordet!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Älskar alla småpojkar, dessa är väl ändå för entusiaster som överklockar extremt och HAR pengar i fickorna?

Sluta klaga.

Knappast till för entusiaster då processorn inte alls finns att köpa i handeln.