Officiella Company Of Heroes 2-tråden

Permalänk
Inaktiv

Kör igenom Beta multiplayer'n just nu. Riktigt bra. Men efter några matcher nu så när spelet laddas (en ny match) så laddar den klart osv. och precis när spelet ska dra igång så kommer jag till menyn igen där det står i en ruta "Please wait". Någon som har någon anning om vad det kan vara?? :/ vill gärna fortsätta lira

Permalänk
Medlem

Problem som kom efter patchen. Jag löste det genom att stänga ned coh2 och steam. Sen högerklicka på steam.exe -> egenskaper. Därifrån klicka ur "kör i kompatibilitetsläge" (kan behöva ändra detta för alla användare), samt "kör med administrationsrättigheter".

Starta sedan steam. Läste någon forumtråd om detta på deras officella forum, denna lösning funkar för många men tyvärr inte alla. Håll tummarna

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JSvanberg:

jag har förhandsbokat det, men var hittar jag alla extra saker man skulle få? skins osv.

Ganska säker på att dom kommer när spelet släpps på riktigt.

Permalänk
Medlem

SLI någon? Ska det funka i betan?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pojo:

Problem som kom efter patchen. Jag löste det genom att stänga ned coh2 och steam. Sen högerklicka på steam.exe -> egenskaper. Därifrån klicka ur "kör i kompatibilitetsläge" (kan behöva ändra detta för alla användare), samt "kör med administrationsrättigheter".

Starta sedan steam. Läste någon forumtråd om detta på deras officella forum, denna lösning funkar för många men tyvärr inte alla. Håll tummarna

tackar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Ganska säker på att dom kommer när spelet släpps på riktigt.

jo såg igår att det är open beta nu, trodde dom hade släppt hela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

SLI någon? Ska det funka i betan?

Undrar oxå????

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

någon mer än jag som inte hittar vart på steam man laddar ner betan ? =o

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

någon mer än jag som inte hittar vart på steam man laddar ner betan ? =o

Den skall finnas i ditt "Library", där alla dina andra spel ligger.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av norrby89:

någon mer än jag som inte hittar vart på steam man laddar ner betan ? =o

Om du inte hittar det i ditt " library" kan du annars söka på det uppe till höger

Jo en fråga till övriga här. Grafikmotorn i betan. Är det den samma som i riktiga spelet? blir annars besviken med tanke på vad man har spelat! tänker på bf3 osv... Självklart är det inte bara grafiken som gör ett spel.

Har spelat det ett tag. Det är skit bra spel. Första gången jag testar på det. Skulle gärna doc vilja ha lite mer trupper osv. Blir lite få på en så stora mapar ibland

Permalänk
Medlem

Är så trött på alla tomtar man hamnar med i randoms, om någon vill spela så är det bara att lägga till mig på steam! Jag har samma användarnamn där som här.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Om du inte hittar det i ditt " library" kan du annars söka på det uppe till höger

Jo en fråga till övriga här. Grafikmotorn i betan. Är det den samma som i riktiga spelet? blir annars besviken med tanke på vad man har spelat! tänker på bf3 osv... Självklart är det inte bara grafiken som gör ett spel.

Har spelat det ett tag. Det är skit bra spel. Första gången jag testar på det. Skulle gärna doc vilja ha lite mer trupper osv. Blir lite få på en så stora mapar ibland

Jag håller inte med, tycker att spelet är urläckert!

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Köpte Electronic collectors edition på steam igår. Då är ju ettan plus alla tillägg med så det kändes rätt värt. Sen var det väl lite annat bling bling med unika kamouflage o grejer men det bryr jag mig inte så mycket om. Sitter o spelar kampanjen i ettan nu fram tills tvåan släpps

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rolle90:

Jag håller inte med, tycker att spelet är urläckert!

Jo upplägg osv är skit nice. Dom har tänkt rätt men ändå inte Tycker att de kunde dragit på mer kraft! mer trupper!! 0/100 det är en ganska liten skala. Vill ha 0/2-400 så det blir lite action!! mer av allt helt enkelt!! Speciellt med tanke på vad för århundrade vi är i

Det får bli lite mer intensivare samt smidigare. I vissa situationer så som pansarvagnar inte är så smidiga. Exempel: Skulle tillbaka några meter så ska den vända om istället för att backa.... väldigt störande! speciellt när man är tysk då pansarvagnarna inte är billiga.....

Permalänk
Skrivet av anon186265:

Jo upplägg osv är skit nice. Dom har tänkt rätt men ändå inte Tycker att de kunde dragit på mer kraft! mer trupper!! 0/100 det är en ganska liten skala. Vill ha 0/2-400 så det blir lite action!! mer av allt helt enkelt!! Speciellt med tanke på vad för århundrade vi är i

Det får bli lite mer intensivare samt smidigare. I vissa situationer så som pansarvagnar inte är så smidiga. Exempel: Skulle tillbaka några meter så ska den vända om istället för att backa.... väldigt störande! speciellt när man är tysk då pansarvagnarna inte är billiga.....

Ja varför i h*lvete backar inte vagnarna när man klickar på en position 5-10 meter bakom nuvarande?!
I en pansarvagn vill man ju alltid ha den väl bepansrade fronten mellan sig själv och fienden. Någon som vet hur skademodellen funkar på stridsvagnarna? Spelar det någon roll var tanksen blir träffade?
I ett spel som aspirerar på att vara taktiskt så borde det ju vara lönsamt att anfalla tanks bakifrån eller från sidan.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Slayer:

Ja varför i h*lvete backar inte vagnarna när man klickar på en position 5-10 meter bakom nuvarande?!
I en pansarvagn vill man ju alltid ha den väl bepansrade fronten mellan sig själv och fienden. Någon som vet hur skademodellen funkar på stridsvagnarna? Spelar det någon roll var tanksen blir träffade?
I ett spel som aspirerar på att vara taktiskt så borde det ju vara lönsamt att anfalla tanks bakifrån eller från sidan.

Fråga mig inte varför men som du skriver. Skit störande!! tycker de borde jobba lite mer med detta innan de släpper spelet.

"Någon som vet hur skademodellen funkar på stridsvagnarna? Spelar det någon roll var tanksen blir träffade? "

-Ja det gör det Det står oftast på tanksen när du vänster klickar på dom. Så står det info va det är bra och negativa emot. (Vänster klicka på pansarvagnen sen ser du i mitten nedan va den har för egenskaper) inne i spelet då.

"det ju vara lönsamt att anfalla tanks bakifrån eller från sidan."

Jo det gör ju det. Speciellt när ryssarna tar fram en speciell tank som tål jätte mycket fram och på sidorna. Så bakifrån är det som gäller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Slayer:

Ja varför i h*lvete backar inte vagnarna när man klickar på en position 5-10 meter bakom nuvarande?!
I en pansarvagn vill man ju alltid ha den väl bepansrade fronten mellan sig själv och fienden. Någon som vet hur skademodellen funkar på stridsvagnarna? Spelar det någon roll var tanksen blir träffade?
I ett spel som aspirerar på att vara taktiskt så borde det ju vara lönsamt att anfalla tanks bakifrån eller från sidan.

Om du har pansarvagnen markerad, kolla längst ner till höger på skärmen, där finns en knapp där du kan lägga in backen på din tank. Lägg i den så backar den istället för att vända om och köra.

Permalänk

Det blir nog att vänta ett par åt innan spelet blir bra.

Permalänk
Medlem

Skitbra spel. Lagt ner 80 timmar på betan och det enda som jag kan klaga på är de uppenbara buggarna med multiplayerläget och lagget. Ingen dealbreaker, då det bara sker sporadiskt och nästan aldrig i 1on1.

Angående att stridsvagnarna inte backar när man klickar bakom - använd hotkey U för reverse eller skift-klicka en path med korta avstånd bakåt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Skitbra spel. Lagt ner 80 timmar på betan och det enda som jag kan klaga på är de uppenbara buggarna med multiplayerläget och lagget. Ingen dealbreaker, då det bara sker sporadiskt och nästan aldrig i 1on1.

Angående att stridsvagnarna inte backar när man klickar bakom - använd hotkey U för reverse eller skift-klicka en path med korta avstånd bakåt.

Jag antar att du inte har spelat ettan..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

Om du har pansarvagnen markerad, kolla längst ner till höger på skärmen, där finns en knapp där du kan lägga in backen på din tank. Lägg i den så backar den istället för att vända om och köra.

tänk om den kunde göra det automatiskt?! hade varit myycket mycket bättre enligt mig

Permalänk
Medlem

Första gången i mitt liv jag avbokat en förbokning, tycker spelet hade så mycket potential och så blev det en kopia av COH1, med snöstormar och ryssar.

Permalänk
Medlem

Spelade lite igår, högst några timmar så jag har inte direkt lärt mig gubbarna ännu, men min första tanke var att ryssarna är lite knöliga att spela med, vanliga tyska infanteristerna har raketgevär och möjlighet till lätt kpist, ryssarna har dock fler personer... Sen blev jag förvånad att jag körde allt på low, den tyckte inte att min dator räckte till för att köra på högre inställningar, upptäckte dock detta precis när jag avslutade spelet, så jag får testa ikväll igen, nu med lite bättre grafik

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon186265:

tänk om den kunde göra det automatiskt?! hade varit myycket mycket bättre enligt mig

True, fast om man nu bara vill köra någonstans så vore det irriterande om den bara backade överallt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WivouZan:

Första gången i mitt liv jag avbokat en förbokning, tycker spelet hade så mycket potential och så blev det en kopia av COH1, med snöstormar och ryssar.

vet du om det går att avboka en förbokning på steam? för jag tycker verkligen inte om coh2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

True, fast om man nu bara vill köra någonstans så vore det irriterande om den bara backade överallt

haha självklart bara "fanskapet" åker någonstans så är jag nöjd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon186265:

haha självklart bara "fanskapet" åker någonstans så är jag nöjd

För alla som är intresserade så går det att lira nu igen, vet inte varför, betan räknades ju ner igår? 4 hours left etc..??

Fick även en nyckel av GMG som jag knappade in, o nu kör jag SP-kampanjen. Kanske är öppen beta eller så har man fått tidigare tillgång, ingen aning, men kul är det

edit: nya banor, varav en heter "City 17" = HL3 Confirmed

Permalänk
Medlem

Betan är fortfarande igång, 4 dagar kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

För alla som är intresserade så går det att lira nu igen, vet inte varför, betan räknades ju ner igår? 4 hours left etc..??

Fick även en nyckel av GMG som jag knappade in, o nu kör jag SP-kampanjen. Kanske är öppen beta eller så har man fått tidigare tillgång, ingen aning, men kul är det

edit: nya banor, varav en heter "City 17" = HL3 Confirmed

Vad var det för nyckel? Hur fick du den?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skudd:

Vad var det för nyckel? Hur fick du den?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte spelet via Greenmangaming.com (detta innan dom började med höjning av sina priser)
Verkar osm att det är "openbetademo" eller nåt, säkerligen öppen för alla om man letar i Steam.