Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Måste få lufta mig lite, beställde i förrgår två datorer i delar.
Allting var enligt ert system i lager, så jag beställde.

Igår skickar ni enbart ram minnen, resterande verkar fortfarande finnas i lager förutom nätagget.
Så då meddelar jag er 8 i morse att mina söner fyller år midsommardagen och jag behöver produkterna innan midsommar så om nätagget inte finns så skicka resterande.

Får svar fort att ni tar det vidare till elektronik avdelningen, men fortfarande inget svar och varorna ej skickade.

Jag bor i piteå, så två dagars leverans är det som gäller så barnen blir utan datorer på sin födelsedag.

Känner din frustration, har varit med om liknande saker 2 ggr när jag beställt från CDON. Man kan helt enkelt inte lita på att få saker från CDON inom den tiden de själva anger.
När jag behöver något på kort notis så väljer jag andra ställen numera. Är det dock inte bråttom så beställer jag fortfarande från CDON.

Kan tipsa om Inet, bara i ytterst sällsynta fall kan dom inte hålla "beställ innan 17 så skickar vi samma dag". Dessutom är deras lagersaldon korrekta.
Har även haft bra erfarenheter av Dustin och Alina i detta avseende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwillow:

Känner din frustration, har varit med om liknande saker 2 ggr när jag beställt från CDON. Man kan helt enkelt inte lita på att få saker från CDON inom den tiden de själva anger. När jag behöver något på kort notis så väljer jag andra ställen numera. Är det dock inte bråttom så beställer jag fortfarande från CDON

Kan bara hålla med om detta. Jag har aldrig fått datapryttlar snabbare än efter 2 dagar från CDON, och oftast så pratar vi 3-5 arbetsdagar.

Behöver man någon snabbt så är det Dustin eller Inet som gäller enligt min erfarenhet.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Nu ser det dock ut som att Andreas löst detta smidigt åt mig i alla fall :).

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Nu ser det dock ut som att Andreas löst detta smidigt åt mig i alla fall :).

Kanon

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av mackan_93:

Hej CDON!

För någon dag sedan hade ni en rabatt på i7 3960x som jag snabbt slog till på, jag vet att jag var före många andra här på forumet med beställning men trots detta har dessa fått igenom sina ordrar medan min nu 2 dagar senare hävts och jag istället fått en rabattkod på 50 kr, det är ju rätt stor skillnad på 50 kr och en rabatt på 5000 kr. Jag skulle gärna se att jag istället får ett rimligt motsvarade erbjudande.

Hej,
Ett bud som vi kör just nu som iaf kommer i närheten är i7 4770S
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Vilken produkt gällde det? Jag ska kolla igen.
Mvh//Andreas

Sennheiser 558's

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk

Varför funkar inte sweclockers-rabbaten på era fyndvaror? Detta står ju på eran hemsida:

"Du som är medlem på Sweclockers får 5% rabatt på alla datorkomponenter på CDON.COM"

Permalänk
Medlem

Tjena Andreas

Jag var lite nyfiken på vad det är för nätaggregat ni skickar med http://cdon.se/hemelektronik/cooler_master_sileo_500%2b_extre...?
Hade nämligen tänkt driva ett 660Ti och en gammal i7 930, och enbart effekten säger inte så mycket om prestandan tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Ett förtydligande av mitt tidigare inlägg:

Videocard-PCI-Express-AMD Gigabyte Radeon HD 7970 OC - GDDR5 - 3GB - OBS FYNDVARA = 2790kr (-44%)
http://cdon.se/hemelektronik/videocard-pci-express-amd_gigaby...

Ett oöppnat identiskt kort kostar 3185kr
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Intressant vart ni får -44% ifrån.
2790/3185 = 0,8759...... ≈ -12,4% (Utan sweclockers-rabbatt)

Sen när man inte får dra sina 5% på "fyndvaran" blir resultatet inte direkt bättre:

2790/3025.75 = 0.9220..... ≈ -7,8% (Med sweclockers-rabbatt)

Fin marknadsföring måste jag säga...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av makkesk8:

Sennheiser 558's

Hej,

Har blivit försenad, inget nytt leveransdatum finns tyvärr, jag är ledsen.
Mvh//Andreas

Skrivet av SnabbGrabb:

Varför funkar inte sweclockers-rabbaten på era fyndvaror? Detta står ju på eran hemsida:

"Du som är medlem på Sweclockers får 5% rabatt på alla datorkomponenter på CDON.COM"

Hejsan,

I dagsläget går det inte att lösa pga en massa praktiska omständigheter men kommer det någon öppning i framtiden så ska jag se till så att även fyndvaror inkluderas i 5-procentaren.
Mvh//Andreas

Skrivet av Steffe:

Tjena Andreas

Jag var lite nyfiken på vad det är för nätaggregat ni skickar med http://cdon.se/hemelektronik/cooler_master_sileo_500%2b_extre...?
Hade nämligen tänkt driva ett 660Ti och en gammal i7 930, och enbart effekten säger inte så mycket om prestandan tyvärr.

Hej,

Type Intel Form Factor ATX 12V V2.3
Dimension (W x H x D) 150 x 86 x 140 mm
Input Voltage RS-500-PCAR-A3 / 90~132V / 180~264V (Selectable)
RS-500-PCAP-A3 / 180~264V
Input Current RS-500-PCAR-A3 : 10A @ 115Vac / 6A @ 230Vac
RS-500-PCAP-A3 : 6A @ 230Vac
Input Frequency Range 47 ~ 63 Hz
PFC None PFC: RS-500-PCAR-A3
Passive PFC: RS-500-PCAP-A3
Power Good Signal 100 ~ 500 ms
Hold Up Time > 17 ms
Efficiency > 70% Typically
MTBF > 100,000 hrs
Protection OVP / OCP / OPP / SCP
Output Capacity 500 Watts
Operation Temperature 0~40°C Nominal Input Voltage
Regulatory Nemko / TUV / cUL / CE / BSMI /FCC / C-tick / CCC (Passive Model Only)
Fan Sleeve bearing 120mm fan
Connector M/B 20+4 Pin x 1
CPU 4+4 Pin x 1
PCI-E 6 Pin x 1
4 Pin Peripheral x 5
SATA x 4
4 Pin Floppy x 1

Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Någon chans att det kommer några noctuafläktar vid nästa swec-rea?
NF-S12A, NF-A9, NF-F12, NH-U14S

Permalänk
Medlem

Ang. Thor-bärbara

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Det har dragit ut lite på tiden, men inom två veckor.
Mvh
Andreas

Så förhoppningsvis till veckan som kommer? Har ett alternativ som börjar ta slut, men tror/hoppas att era nya laptops kanske toppar det och försöker därför vänta så länge det går med att bestämma mig...

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer det reducerade priset vara för denna skärm? Funderar på att köpa, men behöver ha lite tid att jämföra innan beslut fattas.

EDIT: Offtopic: Förövrigt fattas jag en stundentrabatt som kan användas på större delen av sortimentet(som "procentrabatt") hos Mecenat, hade varit bra marknadsföring bland dagens studerande med generellt lite besvärlig ekonomi. Annars bra!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk

När börjar juni rabatten? (15%)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Grundis10:

När börjar juni rabatten? (15%)

Hej!

På grund av semestertider har denna kampanj skjutits fram en vecka.

Med vänliga hälsningar
Jacob

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!

På grund av semestertider har denna kampanj skjutits fram en vecka.

Med vänliga hälsningar
Jacob

Vilken dag börjar den i så fall?

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nzt:

Vilken dag börjar den i så fall?

Hej!

Exakt datum är ännu inte satt. Jag får be att återkomma under nästa vecka.

Med vänliga hälsningar
Jacob

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska en order behöva packas i 30 timmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Ska en order behöva packas i 30 timmar?

Jobbar på cdon logistics/nelly.coms lager och har sett deras paket-räknare, de har som mål att skicka iväg 36k paket/dag, och vid 16:00 när vi går hem ligger de ca 4-6k efter, så om du har otur, ja

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Hur länge ska varorna packas?

Ordernummer: 39345067

trodde jag skulle få grejerna innan helgen. allt finns i lager ju.

Dold text

Och varför delas ordern upp i två?

Edit: Nu är båda skickade.

Det hela blev ungefär 500 kr billigare än ifall jag hade köpt det från inet

Visa signatur

Asus Z87-A - Gigabyte GTX 760 OC 2 GB - I5-4670K - Kingston 8GB RAM - Seagate 1TB 7200rpm - Fractal design Tesla 650W 80 plus - Cooler Master Elite K350

Permalänk

Varför är era uppgraderingspaket dyrare när man köper de som paket än om man köper dem löst? Borde det inte vara tvärtom? Tänker främst på detta som är drygt 500 spänn billigare om man köper delarna löst: http://cdon.se/hemelektronik/upgrade_kit_intel_core_i5_4670k_...

Permalänk
Medlem

För att det finns folk som inte kollar sådana små detaljer innan dom handlar och förutsätter att det ÄR billigare 100% av gångerna dom köper ett "paket"

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Tre dagar har gått nu och bara två av sju grejer har skickats. De andra fem har inte ens börjat att packas än... Allt finns i lager!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k:

Tre dagar har gått nu och bara två av sju grejer har skickats. De andra fem har inte ens börjat att packas än... Allt finns i lager!!!

Skickades från m.sweclockers.com

SÅja nu packas resten!!!! Gött tryck

Permalänk
Medlem

Hej, tittade precis priserna på lite moderkort hos er och såg plötsligt en uppgraderingssats med Gigabyte g1 sniper 5 och 4770k för 5990kr.

Sket nästan på mig av lycka men sen såg jag den här texten:

"*Products shown at the picture are not necessarily those who are included."

Va i hela helvette.Ser jag den här bilden:

Så förväntar jag mej att få dom varorna. Inte något helt annorlunda. Det är en VÄRLD av skillnad mellan D3H och G1 Sniper 5.

Här är det man får:

Permalänk
Avstängd

Fick en plasma tv levererad till mig idag och upptäckte att det är ett par sprickor över hela skärmen, vad har ni för rutiner i dessa fall ?

(Har mailat kundservice men tänkte ändå fråga här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedude93:

Hur länge ska varorna packas?

Ordernummer: 39345067

trodde jag skulle få grejerna innan helgen. allt finns i lager ju.

Dold text

Och varför delas ordern upp i två?

Edit: Nu är båda skickade.

Det hela blev ungefär 500 kr billigare än ifall jag hade köpt det från inet

Tror CDON utgår ifrån att du vill ha produkterna så snabbt som möjligt så om de bara har en inne just för tillfället så skickar de den på en gång. Antar att du bara betalar för frakten en gång så det är CDON som förlorar pengar på detta inte du. Glad att det löste sig.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

är det inte dags för 15% rea snart ? hade ju varit super med typ h100i + Corsair Air series SP120 Quiet edition, PWM, 2-pack nu när sommar värmen kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av grollish:

är det inte dags för 15% rea snart ? hade ju varit super med typ h100i + Corsair Air series SP120 Quiet edition, PWM, 2-pack nu när sommar värmen kommer

Nästa vecka säger representanten

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Varför skickade inte cdon mitt grafikkort på samma sätt som de skickade resten av datordelarna som jag beställde?

Tre delleveranser men mitt grafikkort skickas så här:
2013-06-27 18:00 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Kommer nog förmodligen fram på tisdag nästa vecka:(.
Jag gjorde beställningen runt 14:50 på tisdagen...

Trodde verkligen att man kunde jämföra cdons leveranstider med inets men där hade man fel!