Permalänk
Medlem

Jag kan ju bara säga att ni inte är ensamma med att bli "snuvade" efter att ha väntat i 2 veckor, det känns jäkligt skit..

Permalänk
Medlem

Ändra namn/kunduppgifter

Har lagt ett ärende om detta till CDONs kundservice, men tänkte att jag kan ju kolla här också. (Mod får ta bort om det anses som specifikt kundärende).

Då jag klickar på "Till kassan" skickas jag till "Mina kunduppgifter" för att fylla i alla mina uppgifter innan jag kan gå vidare med min order. Problemet är att rutorna för för- och efternamn är gråa och går inte att klicka i alls. Har provat i olika webbläsare (Chrome/Firefox/IE) men det är samma sak i allihopa. Har även rensat cookies and what not, men ingen lycka... Jag kan alltså inte ange något namn och kommer inte vidare med beställningen, sitter fast i ett "moment 22".

Någon som upplevt liknande problem?

Visa signatur

Gigabyte H610M S2H | i5 13400F | Kingston Fury 2x8GB 3200 MHz CL | Gigabyte RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
Samsung 980 PRO M.2 500GB | DeepCool PK650D 650W | Lancool 205M

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av cfwin:

Hittat nåt på min fråga?

Hejsan,
Jag pratade med kundtjänst och de ska ha fått ärendet att ta steg framåt och nu meddelat dig detta, de kunde dock inte slutföra ärendet utan inväntar svar ifrån produktansvarig. Jag ber om ursäkt för att det har tagit tid.
Mvh/andreas

Skrivet av Taskman:

Beställde ett ASUS GTX780 med 15% rabatt och väntar på detta. Då jag fick höra att "preliminärt" datum var idag så hoppades man ju att de skulle komma.
Nu när jag går in har ni makulerat min order utan att meddela mig alls samt gett mig ganska sköna svar på chatten...

"Om den kommer säljas för ett högre pris kan ni kontakta oss igen så skall vi se om vi kan sänka priset."
och följande
"I vanliga fall ligger de kvar tills vi får in dem igen men just i sådana här fall har ordern kommit så pass långt i hanteringen innan det kommit fram att produkten är slut på lagret att den måste tas bort"

Den var på status: Ej levererad när jag kollade senast igår och nu är ordern borta.. Jag hoppas jag får kortet för samma pris hos er igen då jag faktiskt vill ha det när ni får in dem inte för 900kr mer än vad jag bokat.

Frågan är ju dock varför tas en order bort från början. Har man bokat och det är något ni kommer få så skall ni ju inte ta bort den..

Hej,
Detta är inte vår vanliga rutin men då det har uppstått ett fel i datakopplingen mot lagret, pga felinleverans så hade produktdublett skapats, så nollställdes systemet och felaktiga besked skickades ut för att sedan nollställas. Vid ev ny order så ska givetvis det gamla priset gälla. Artikeln har tyvärr ännu inget bekräftat lev.datum ifrån tillverkaren.
Mvh//Andreas

Skrivet av Massemannen:

Samma sak hände mig nu precis... Först stod det att varan packades, 10 minuter senare stod det Annullerad! Chatten menade att varan var slut hos leverantör! Skulle anat redan från början att erbjudandet var för bra för vara sant...
Trist att bli snuvad sådär bara, utan meddelande via mail eller något som helst efter att ha väntat i 12 dagar!

Hejsan,
Ber om ursäkt, se svar ovan.
Mvh//Andreas

Skrivet av DaSkipper:

Samma sak här.. *suck*

Hejsan,
Mvh//Andreas

Skrivet av Taskman:

Intressant att det är flera. Första gången jag hör talas om en butik som lägger ens order som "packas" utan att veta att man har en vara tilldelad..
Sedan när varan inte finns då avbeställer man bara ordern.. Man meddelar ingenting till kunden.

Det är verkligen vad kundservice är.. Jag hade fått mycket skit av min chef om jag gjort så då jag själv jobbar med kundtjänst sedan 7 år tillbaka.

Men får se vad CDON säger då jag anser att vi hade en bokning och den borde ligga kvar tills varan faktiskt kommer och man plockar ju bara en order som har en fysisk vara tilldelad inte "gissar" och sedan avbeställer.

Hejsan,
Mvh//Andreas

Skrivet av zigzag:

Jag kan ju bara säga att ni inte är ensamma med att bli "snuvade" efter att ha väntat i 2 veckor, det känns jäkligt skit..

Hejsan,
Mvh//Andreas

Skrivet av junaz:

Har lagt ett ärende om detta till CDONs kundservice, men tänkte att jag kan ju kolla här också. (Mod får ta bort om det anses som specifikt kundärende).

Då jag klickar på "Till kassan" skickas jag till "Mina kunduppgifter" för att fylla i alla mina uppgifter innan jag kan gå vidare med min order. Problemet är att rutorna för för- och efternamn är gråa och går inte att klicka i alls. Har provat i olika webbläsare (Chrome/Firefox/IE) men det är samma sak i allihopa. Har även rensat cookies and what not, men ingen lycka... Jag kan alltså inte ange något namn och kommer inte vidare med beställningen, sitter fast i ett "moment 22".

Någon som upplevt liknande problem?

Hej,
Jag kan inte hitta felet men har gjort en snabbförfrågan till ansvarig.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Hej! Jag undrar när 15% junirabatten för sweclockersmedlemmar startar? Är det i slutet av juni i så fall ungefär när?

Tack på förhand! // Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grundis10:

Hej! Jag undrar när 15% junirabatten för sweclockersmedlemmar startar? Är det i slutet av juni i så fall ungefär när?

Tack på förhand! // Fredrik

Brukar starta 3-4 dagar innan månadens slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Brukar starta 3-4 dagar innan månadens slut.

Tack!

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Detta är inte vår vanliga rutin men då det har uppstått ett fel i datakopplingen mot lagret, pga felinleverans så hade produktdublett skapats, så nollställdes systemet och felaktiga besked skickades ut för att sedan nollställas. Vid ev ny order så ska givetvis det gamla priset gälla. Artikeln har tyvärr ännu inget bekräftat lev.datum ifrån tillverkaren.
Mvh//Andreas

Hej Andreas och tack för svaret
Hur skulle detta funka rent praktiskt? Meddelar man kundtjänst innan man lägger ordern så man får rätt pris när man exempelvis direktbetalar?
Det finns ingen möjlighet att man kan få ett likvärdigt kort (som finns på lager) från en annan tillverkare till det priset som ersättning för "sveda o värk"? Jag driver ett företag och är nu efter 2 veckors väntetid och med ett tillfälligt klent grafikkort ganska beroende av att få upp produktivitetet igen...

Mvh
Matthias

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Massemannen:

Hej Andreas och tack för svaret
Hur skulle detta funka rent praktiskt? Meddelar man kundtjänst innan man lägger ordern så man får rätt pris när man exempelvis direktbetalar?
Det finns ingen möjlighet att man kan få ett likvärdigt kort (som finns på lager) från en annan tillverkare till det priset som ersättning för "sveda o värk"? Jag driver ett företag och är nu efter 2 veckors väntetid och med ett tillfälligt klent grafikkort ganska beroende av att få upp produktivitetet igen...

Mvh
Matthias

Hejsan,
Tyvärr måste det ske via faktura utan avgift. Skicka ett pm till mig med ordernummer så vidarebefodrar jag så att den läggs upp manuellt.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk

Ok, tack! Har ni någon ny ETA på kortet?

Visa signatur

+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

Nån ny uppdatering om de nya Thor-bärbara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag kan inte hitta felet men har gjort en snabbförfrågan till ansvarig.
Mvh//Andreas

Tack för svar! Problemet är åtgärdat nu, fick regga ett nytt konto.

Visa signatur

Gigabyte H610M S2H | i5 13400F | Kingston Fury 2x8GB 3200 MHz CL | Gigabyte RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
Samsung 980 PRO M.2 500GB | DeepCool PK650D 650W | Lancool 205M

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Massemannen:

Ok, tack! Har ni någon ny ETA på kortet?

Hej,
Fick precis det dystra beskedet tidigast v.26 ...
Mvh
Andreas

Skrivet av CoolOff:

Nån ny uppdatering om de nya Thor-bärbara?

Hej,
Det har dragit ut lite på tiden, men inom två veckor.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk

Ok, och det finns ingen möjlighet att få köpa ett annat kort istället med samma erbjudande som en good-will gest till oss som "drabbats"?

Visa signatur

+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

[QUOTE="CDON.COM;13598783"]Hejsan,
Tack för info, jag har meddelat ansvarig.
Mvh//Andreas

http://cdon.se/hemelektronik/power_xfx_550w_core_edition_psu_...

Fortfarande samma pris, hade ev. tänkt att beställa, men blir nog annat agg från annan butik

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Massemannen:

Ok, och det finns ingen möjlighet att få köpa ett annat kort istället med samma erbjudande som en good-will gest till oss som "drabbats"?

Hejsan!
Ursäkta sent svar men jag har jagat för att få ett någorlunda säkert leveransbesked utan att lyckats något vidare. Priserna på de få 780 som vi har i lager är nu något rabatterade.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk

Hej Andreas!
Tack för all din hjälp och att ni sänkt priserna!
Trevlig helg
Mvh
Matthias

Visa signatur

+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

Cashe var något nytt!

http://cdon.se/hemelektronik/station%C3%A4ra_datorer/

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Är väldigt besviken på cdons kundservice... Köpte en telefon som jag sedan returnerade och fick ett meddelande att det skulle ta ca 7 dagar för dom att gå igenom telefonen för att se att allt var okej och att jag kunde få mina pengar tillbaka.
Har nu gått 10+ dagar och inte ett enda meddelande om hur det går eller när det beräknas vara klart.
Skickade ett mail till deras kundservice för att fråga om hur det går för mitt ärende och det enda som hände var att ett nytt ärende skapades och jag fick ett automatiserat svar. Väldigt dåligt tycker iaf jag, och känner att cdon borde förbättra deras support/kundservice för den verkar vara i det klenaste laget.

Visa signatur

Nzxt H500 | Gigabyte X570 Gaming X | Ryzen 5 3600 | Hyper X Fury 16 GB DDR4 @ 3200Mhz | ASUS GeForce GTX 1060 Dual OC 3GB | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ni verkar ha lite problem med er leverantör av Intel CPU:er - eller så instruerar ni kundtjänst att blålljuga för att ni inte får leveranser.

Jag beställde en Intel 4570s som är det enda som saknas i min beställning nu, stod då som leverans inom 1-3 dagar och som ALLA vet så lanserades Haswell 2/6-2013 och finns i lager snudd på överallt. Åtminstone hos Dustin, Webbhallen och Komplett..

Följande svar är då kanske inte helt slugt:

"
Denna vara har dessvärre inget fastställt releasedatum i Sverige. Så fort vi får information från leverantören när den ska släppas så kommer vi uppdatera hemsidan.

Produkten kommer att skickas ut till dig så att du har den vid release."

Har jag redan fått den alltså för två veckor sedan, d.v.s innan jag beställde?

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Henrico:

Ni verkar ha lite problem med er leverantör av Intel CPU:er - eller så instruerar ni kundtjänst att blålljuga för att ni inte får leveranser.

Jag beställde en Intel 4570s som är det enda som saknas i min beställning nu, stod då som leverans inom 1-3 dagar och som ALLA vet så lanserades Haswell 2/6-2013 och finns i lager snudd på överallt. Åtminstone hos Dustin, Webbhallen och Komplett..

Följande svar är då kanske inte helt slugt:

"
Denna vara har dessvärre inget fastställt releasedatum i Sverige. Så fort vi får information från leverantören när den ska släppas så kommer vi uppdatera hemsidan.

Produkten kommer att skickas ut till dig så att du har den vid release."

Har jag redan fått den alltså för två veckor sedan, d.v.s innan jag beställde?

Hejsan,

Vi ber om ursäkt för det inträffade. Produkten kommer att skickas ut under morgondagen.

Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi ber om ursäkt för det inträffade. Produkten kommer att skickas ut under morgondagen.

Ni ska nog titta igenom övriga Haswell-CPU:er då jag tror alla har hamnat i den statusen...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Enl ansvarig så ska nya komma in i slutet av den här veckan eller som senast i början av nästa.
Mvh//Andreas

Värkar ju inte stämma alls? gått 2 veckor nu och fortfarande inte i lager?

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Måste få lufta mig lite, beställde i förrgår två datorer i delar.
Allting var enligt ert system i lager, så jag beställde.

Igår skickar ni enbart ram minnen, resterande verkar fortfarande finnas i lager förutom nätagget.
Så då meddelar jag er 8 i morse att mina söner fyller år midsommardagen och jag behöver produkterna innan midsommar så om nätagget inte finns så skicka resterande.

Får svar fort att ni tar det vidare till elektronik avdelningen, men fortfarande inget svar och varorna ej skickade.

Jag bor i piteå, så två dagars leverans är det som gäller så barnen blir utan datorer på sin födelsedag.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Kommer INTE beställa ifrån er igen på ett bra tag. Passade på att utnyttja erbjudandet om 15% rabatt på utvalda produkter, där ibland ett ASUS GTX 780. När jag la beställningen så var de exemplar som fanns redan slut, inget nytt bekräftat datum fanns. Inget konstigt där, det verkade vara detsamma i princip hela världen.

Efter ett tag fick jag besked (efter att jag kontaktat support) att man väntade in kort 12:e, däremot visste man inte hur många kort man skulle få. Nåväl, om jag nu inte får kortet då så är det väl inte hela världen tänkte jag. Men, upptäckte att ordern ändrade status till att den packades den 12:e, blev riktigt glad.

La upp en annons för att sälja av mitt nuvarande grafikkort. När ordern sen fortfarande stod som packas efter 17-tiden så kontaktade jag support igen för att försöka få lite klarhet. Det gick inte. På CDON har man noll koll på varandra, de som sitter på support är helt bortkopplade ifrån lagret osv. Allt jag fick som svar var att jag skulle vänta tills imorgon och kontakta support igen om kortet fortfarande inte hade skickats.

Det visade sig så klart att det aldrig skickades utan tog slut på lager direkt. Så fanns det fler än jag som väntade på kortet så gick de i kronologisk ordning i den mån att korten räckte till. Eftersom jag inte var nöjd med ovissheten så lovade supportkillen att sätta mig i kontakt med de som har hand om inköp för grafikkort. Fick ett svar en dag senare att kortet var slut i lager (åfan?) och att man jagade tillverkaren för att få svar om när man väntade in nya kort.

Efter det så gick kortet inte ens att beställa på hemsidan längre och en stund senare hade hela min order annullerats. I det läget ville jag fortfarande ha kortet och frågade även om ett annat kort. Ångrade mig dock direkt när jag såg att min order bara strukits utan att någon meddelat varför.

Helt jävla inkompetent support. Första personen jag chattade med påminde dessutom om Anneli 54 på Telia som ska instruera dig i hur du ska göra för att lösa ditt NAT-problem hemma. Standardiserade och meningslösa svar helt enkelt, om "ny på jobbet" hade varit ärlig och berättat som det legat till egentligen hade det aldrig varit något problem, men eftersom ni hanterade det på ett så taffligt sett på alla plan kommer jag välja att handla någon annan stans i framtiden.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Igår skickar ni enbart ram minnen, resterande verkar fortfarande finnas i lager förutom nätagget.
Så då meddelar jag er 8 i morse att mina söner fyller år midsommardagen och jag behöver produkterna innan midsommar så om nätagget inte finns så skicka resterande.

Får svar fort att ni tar det vidare till elektronik avdelningen, men fortfarande inget svar och varorna ej skickade.

Jag bor i piteå, så två dagars leverans är det som gäller så barnen blir utan datorer på sin födelsedag.

Kan nog vara tight att räkna med att hämta ut sakerna en fredag om man gör beställningen på söndag veckan innan. Speciellt då du bor så pass högt upp i landet.

Nästa gång, för dina barns skull, beställ med en större tidsmarginal. Det är mitt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Kan nog vara tight att räkna med att hämta ut sakerna en fredag om man gör beställningen på söndag veckan innan. Speciellt då du bor så pass högt upp i landet.

Nästa gång, för dina barns skull, beställ med en större tidsmarginal. Det är mitt tips.

Nja, normalt sett tar det två dar, så beställer jag måndag morgon brukar jag ha det onsdag.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av makkesk8:

Värkar ju inte stämma alls? gått 2 veckor nu och fortfarande inte i lager?

Hejsan,
Vilken produkt gällde det? Jag ska kolla igen.
Mvh//Andreas

Skrivet av Linus82:

Hejsan,
Skcika ett pm med order/kundnummer så kollar jag.
Mvh
Andreas

Skrivet av trickysaer:

Kommer INTE beställa ifrån er igen på ett bra tag. Passade på att utnyttja erbjudandet om 15% rabatt på utvalda produkter, där ibland ett ASUS GTX 780. När jag la beställningen så var de exemplar som fanns redan slut, inget nytt bekräftat datum fanns. Inget konstigt där, det verkade vara detsamma i princip hela världen.

Efter ett tag fick jag besked (efter att jag kontaktat support) att man väntade in kort 12:e, däremot visste man inte hur många kort man skulle få. Nåväl, om jag nu inte får kortet då så är det väl inte hela världen tänkte jag. Men, upptäckte att ordern ändrade status till att den packades den 12:e, blev riktigt glad.

La upp en annons för att sälja av mitt nuvarande grafikkort. När ordern sen fortfarande stod som packas efter 17-tiden så kontaktade jag support igen för att försöka få lite klarhet. Det gick inte. På CDON har man noll koll på varandra, de som sitter på support är helt bortkopplade ifrån lagret osv. Allt jag fick som svar var att jag skulle vänta tills imorgon och kontakta support igen om kortet fortfarande inte hade skickats.

Det visade sig så klart att det aldrig skickades utan tog slut på lager direkt. Så fanns det fler än jag som väntade på kortet så gick de i kronologisk ordning i den mån att korten räckte till. Eftersom jag inte var nöjd med ovissheten så lovade supportkillen att sätta mig i kontakt med de som har hand om inköp för grafikkort. Fick ett svar en dag senare att kortet var slut i lager (åfan?) och att man jagade tillverkaren för att få svar om när man väntade in nya kort.

Efter det så gick kortet inte ens att beställa på hemsidan längre och en stund senare hade hela min order annullerats. I det läget ville jag fortfarande ha kortet och frågade även om ett annat kort. Ångrade mig dock direkt när jag såg att min order bara strukits utan att någon meddelat varför.

Helt jävla inkompetent support. Första personen jag chattade med påminde dessutom om Anneli 54 på Telia som ska instruera dig i hur du ska göra för att lösa ditt NAT-problem hemma. Standardiserade och meningslösa svar helt enkelt, om "ny på jobbet" hade varit ärlig och berättat som det legat till egentligen hade det aldrig varit något problem, men eftersom ni hanterade det på ett så taffligt sett på alla plan kommer jag välja att handla någon annan stans i framtiden.

Hej,
Jag ber om ursäkt för att vår kundtjänst inte varit till belåtenhet. Vi hade dessutom ett datakopplingsproblem mellan den aktuella artikeln och lagret vilket gjorde att alla orders på produkten ströks vid ett tillfälle. Jag ber om ursäkt för detta. Nytt preliminärt lev.datum är 26/6.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Angående rimliga priser.
http://cdon.se/sport-och-fritid/suunto/suunto-core-p23632555-...
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744465

Ganska rejäl skillnad där, kan detta verkligen stämma?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av w1per:

Angående rimliga priser.
http://cdon.se/sport-och-fritid/suunto/suunto-core-p23632555-...
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744465

Ganska rejäl skillnad där, kan detta verkligen stämma?

Hej,
Tack för info, jag har meddelat berörd grupp.
Mvh//Andreas

Visa signatur